indretning af små hjem med børn.. - Side 2 - Slyngebarn

Gå tilbage   Slyngebarn > OT og andet godt > Ordet er frit
Glemt adgangskode? Tilmeld

Ordet er frit Snak, snak, snak og snak........

Her er der plads til DIN reklame......

Besvar

Trådværktøjer Visningstilstande
Gamle 12-11-10, 10:47   #16
Margretha
Margretha har ikke brugt den nye funktion...
Sølvslyngel

Margrethas avatar

Tilmeldingsdato: 11/06-06
Geografisk placering: Husum, Kbh.
iTrader: 0 / 0%
Og selv om det fylder: gode sovepladser til alle! Hvis i ikke har plads eller lyst til familieseng, så hellere en ekstra box-madras end en sofa i stuen. Vi har et soveværelse m. dobbeltseng (140) og en køjeseng(125), det er en alm. fra jysk som er blevet afkortet. Den ekstra madras er dog et stort plus til gæster eller almindelige nattevandringer når begge børn hellere vil sove sammen med nogen

En hængevugge til lillesøster måske? Klare udmeldinger til familien omkring julegaver, der er bare ikke plads til meterhøje bamser mm. Vi har været glade for to store bløde spande med håndtag i stedet for et børnebadekar. De kan stables, hænges, bruges til vasketøj, leges med etc. Brød/kageforme i én størrelse, så de kan gemmes indeni hinanden

Genbrugsmøbler er nemmere at skille sig af med når det viser sig at en ting har udtjent sit formål eller der bare ikke er plads til den mere. På den anden side er det også smart at lave hylder og skrivebord på mål i mærkelige kroge

Jeg er rigtig glad for min elefantfod, en taburet med hjul under, så kan man også få brugt de ting man gemmer på de høje hylder. I vores garderobeskab ikeas dobbelte, har vi én trådkurv til vasketøj, så må man bare prøve at følge med, for det er i den grad en opgave som kan finde på at vokse sig stor her hos os.

Store pudebetræk til at gemme gæstedynerne i. Se TV på computeren. Vægbeslag til mandens guitar 1-2-3 og 4 ( eller hvad i ellers har som fylder men virkelig ikke kan undværes). Forhæng i stedet for døre, og faste pladser til hver ting. Vi bor 4 på 62m2, inkl. hjemmestudie og vi kæmper med lidt af det samme, men der skal nok ryddes lidt op før jeg tager billeder.

Og: det roder hurtigere, men det tager også MEGET mindre tid at rydde op. Ramasjang og oline på nettet er stort set uden reklamer for . Og selv om jeg ønsker mig nogle ekstra m2 så er det rigtig rart at være så tæt på hinanden
Gamle 12-11-10, 12:01   #17
Margretha
Sølvslyngel

Margrethas avatar

Og det er ikke fordi jeg overspringshandler, vel
http://www.re-nest.com/re-nest/small...roundup-104433

Det er da også research til vores eget lille hjem, LOL

http://www.re-nest.com/re-nest/round...roundup-113702
Gamle 15-11-10, 11:36   #18
Line
Line ...
Jeg betaler husleje her!

Lines avatar

Tilmeldingsdato: 19/02-09
Geografisk placering: Hjortshøj liiige uden for Aarhus
iTrader: 5 / 100%
Så er jeg på computeren. Det eneste link, jeg havde, som du ikke allerede har fået af de andre SB-damer, er vist ikke aktivt mere. Det var til en artikel fra politiken.dk. Guide: Skaf plads i en lille lejlighed. Det virker i hvert fald ikke her. Øv!
Gamle 15-11-10, 14:02   #19
Asynie
Asynie venter i spænding!
Guldslyngel

Asynies avatar

Tilmeldingsdato: 21/01-09
Geografisk placering: Mors...
iTrader: 2 / 100%
Send en besked via MSN til Asynie
Citat:
Oprindeligt skrevet af Margretha Vis indlæg
Vi bor 4 på 62m2, inkl. hjemmestudie og vi kæmper med lidt af det samme, men der skal nok ryddes lidt op før jeg tager billeder.
Hehe, der skal bare ingenting til før det roder når man ikke har flere m2.. Sjovt at i også har hjemmestudie, det har vi også.. Mærkeligt at det lige er sådan nogen som os der så ender med at bo på få m2...

Tak for alle de mangemange gode råd... fedt med alle tipsene til opbevaring. Jeg kan godt se at IKEA er min ven, jubii, endnu en undskyldning for at smutte derud igen, igen, igen ooog igen....
Gamle 15-11-10, 21:30   #20
Margretha
Sølvslyngel

Margrethas avatar

så fik vi det slået fast, musikeres familier lever i dybeste fattigdom LOL. Men her... har det nok noget med det at gøre. Siden finanskrisen har han arbejdet som postmand, og jeg synes det er meget bedre det er meget bedre for min nattesøvn at vide at der kommer løn hver måned OG i ferierne. Det er dog på ingen måde en holdbar løsning, for det er ikke ligefrem hans drømmejob, så når jeg engang er færdig med min uddannelse bliver han nok den, der arbejder hjemmefra og henter børn, tager sygedage og sætter en vask over.

Tilbage til små hjem: indstilling betyder så utrolig meget. Vi har et hjem, senge til alle, en vaskemaskine og køleskab. Det er mere end store dele af verdens befolkning har, så jeg føler ikke rigtig jeg kan tillade mig at brokke mig Jeg spurgte vores snart 6årige datter her til aften om vi skulle rykke rundt på møblerne igen, så der bliver børneværelse i det ½ værelse. Nej tak, for hun vil sove ved os, og jeg gider ikke bruge rummet kun til at opbevare legetøj. Vi prøver at spørge igen om 3 måneder eller til sommer, for efter hun er kommet i skole begynder hun at se hvordan andre bor, og at de har egne værelser.

Måske skulle vi lave en "vi bor småt" tråd? Jeg vil rigtig gerne se andres kreative løsninger.
katrinus (17-11-10)
Gamle 15-11-10, 21:38   #21
Asynie
Asynie venter i spænding!
Guldslyngel

Asynies avatar

Tilmeldingsdato: 21/01-09
Geografisk placering: Mors...
Send en besked via MSN til Asynie
Det ville altså være alletiders synes jeg... Med sådan en tråd ikk...
Gamle 15-11-10, 22:23   #22
ninjamom
ninjamom er faktisk nogens babe...
Nuttet mangaskotte

ninjamoms avatar

Tilmeldingsdato: 04/09-08
Images: 1
iTrader: 24 / 100%
Og JEG troede VI bor småt

Nu har jeg VIRKELIG dårlig samvittighed over mit evige brok over at vi har for lidt plads... Ja selv Morten har jo følt sig presset over mit plads-ævle-bævle, at han har set sig nødsaget til at tabe over 50 kg, bare for at skabe lidt mere plads OMKRING ham...

Vi bor på 86 kvm to voksne og to børn og en hund. Vi var dog så fornuftige at vælge verdens mindste hunderace, men alligevel...

Børnene har deleværelse (som de næsten aldrig bruger, fordi de altid kommer op og slås om legesagerne derinde, og så skal døren også helst være lukket derinde, uanset om de er der eller ej, for ellers tisser og skider hunden i deres legetelt, eller hvor den nu synes...

Vi sover alle sammen i soveværelset. Karla og jeg ALTID i sengen og Emma og Morten skiftes tila t bruge madrassen på gulvet. Når Morten har vagt sover Emma jo i sengen, og nogle gange glemmer hun han er hjemme og så er han henvist til de lavere gemakker...

Stuen indeholder det en stue nu gør,og et lege IKEA-køkken og et bord m to stile, hvor man kan servere IKEA-maden... Der bliver brugt meget tid på det, og det er hyggeligt. Faktisk tror jeg vi kunne smide alt deres legetøj ud på værelset og leje det ud til en studerende...

badeværelset er lille-bitte, men indeholder alligevel brusekabine, vaskemaskine, vask med bord, hvor der er plads til puslepude og så kan man vel sige vi har valgt at isolere badeværelset med stofbleer Og der er MEGET varmt derude
-gad vide hvad jeg skal bruge al den bordplads til, når Karla ikke længere skal bruge puslepuden

Vi er så de heldige ejere af en hems (som vi godt nok pt har udlejet til en familie fra polen på to voksne og fem børn... men når den ikke er udlejet, så bruger vi den til det tøj der er udenfor sæson... Julepynt og hvad man nu ellers har man ikke bruger, men ikke nænner at smide væk (60 m langt klatrereb, VHS!!!-bånd med tjekkisk klatring udført af kvinder med højt hår i pastelfarvet spandex og en komplet Cure-samling bestående af t-shirts, bøger og igen VHS!!!-bånd, kalendere og hvad der ellers hører til en sund og rask Cure-stalker samling fra midt 90'erne)

Hov, I kan da se billeder af nogle af stuen...
Vedhæftede billeder
Filtype: jpg IMG_0469.jpg (37.7 KB, 129 visninger)
Filtype: jpg 26072010396.jpg (25.8 KB, 102 visninger)
The Following 3 Users Say Thank You to ninjamom For This Useful Post:
Asynie (15-11-10), ChristinaS (21-11-10), Margretha (15-11-10)
Gamle 15-11-10, 22:37   #23
strikkemama
strikkemama har ikke brugt den nye funktion...
Shhhhh........ jeg skriver

strikkemamas avatar

Tilmeldingsdato: 10/03-09
Geografisk placering: Herlev / Hjortespring
iTrader: 1 / 100%
nak

kigger lige med, vi bor nemlig også småt....
Gamle 17-11-10, 12:59   #24
katrinus
katrinus har ikke brugt den nye funktion...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 07/05-08
Vi bor mor, far og to børn under 3 på 37 m2. Vi er meget glade for vores sovesofa (den mindste og billigste fra IKEA) - tidligere har vi haft en loftsseng men det var ikke smart at skulle kravle så meget op og ned som man uvægerligt gør i løbet af natten når der er små søvnløse væsner i hytten.
katrinus er offline   Besvar med citat
The Following User Says Thank You to katrinus For This Useful Post:
Margretha (18-11-10)
Gamle 18-11-10, 20:47   #25
Margretha
Sølvslyngel

Margrethas avatar

kollegium? solbakken? øresund?
Gamle 18-11-10, 20:55   #26
Lui
Lui synes det er helt hurra at det er jul....næsten...!
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

Luis avatar

Tilmeldingsdato: 17/02-09
Geografisk placering: Kolding
Skriver lige i morgen...
Vi bor nemlig 2 voksne 1 barn og en reje ( kommende bebs) på 65 kvm..
Vi har lavet nogle ret fede ting, synes jeg selv!
Men er temmelig træt nu.... Og synes også det kræver noget billeddokumentation:-)
Gamle 20-11-10, 22:26   #27
liv
liv Random Episodic Silent Thinking
Fundamentalistisk samsovningshippie

livs avatar

Tilmeldingsdato: 11/07-06
Geografisk placering: Københavns vestegn
iTrader: 5 / 100%
Har du fået dette link http://www.bolius.dk/alt-om/boligind...n-lille-bolig/

Jeg følger med iøvrigt (og genopliver derfor tråden ), da vi også godt kunne bruge noget inspiration til små boliger (6 mennesker, 85 kvm så større end jeres, men stadigvæk ikke noget slot).
Gamle 09-01-11, 13:27   #28
Caroline
Caroline har for meget kaos
Jeg betaler husleje her!

Carolines avatar

Tilmeldingsdato: 19/04-07
Geografisk placering: Hjemme!
iTrader: 4 / 100%
Genopliver lige denne tråd

vi bor ikke specielt småt (tre mennesker på 90 kvm), men er dårlig til at ryde op og skabe plads og der er SÅ mange fantastiske løsninger i de små hjem som jeg gerne vil inspireres af - og jeg tænker at vi kan bliver her også når det næste barn kommer og hvis vi engang skal have råd til et (række-)hus i Kbh's området bliver det heller ikke stort
Gamle 18-02-11, 23:41   #29
aarhus
aarhus har ikke brugt den nye funktion...
Aftensmad? Pizza, skat - mor er på Slyngebarn.

aarhuss avatar

Tilmeldingsdato: 13/06-07
Geografisk placering: Århus C
iTrader: 1 / 100%
Fine links med god inspiration i denne tråd.
aarhus er offline   Besvar med citat
Gamle 19-02-11, 07:42   #30
Sigrun
Sigrun på sagaifarver.dk
Jeg betaler husleje her!

Sigruns avatar

Tilmeldingsdato: 15/01-08
Geografisk placering: Odense
iTrader: 23 / 100%
Jeg har blogget om vores stue/fællesrum her: http://saga-i-farver.blogspot.com/20...unktioner.html

Det er 25 kvm og der er: mit store hobbyhjørne, computerhjørne, bogreoler, (TV-)stue, legehjørne til R og spiseafdeling. Og jeg synes faktisk ikke, at her virker klemt eller rodet.
Caroline (20-03-11)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande

Regler for indlæg
Du kan ikke oprette nye tråde
Du kan ikke oprette svar
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB-kode er Til
Smilies er Til
[IMG]-kode er Til
HTML-kode er Fra

Forumoversigtsmenu

» Reklamer på Slyngebarn
Hvis du ønsker at reklamere på Slyngebarn, starter du med at tjekke priser, betingelser m.v. her.

Hvis du har spørgsmål eller vil kommentere noget, kan du kontakte vores 'reklameafd.' her.