PDA

View Full Version : Hvorfor er hans øje helt rødt?

Maj My
29-03-10, 19:37
Storms venstre øje er blevet gradvist mere rødt i løbet af dagen. Nu er alt det hvide til venstre for iris rødt (altså den ene halvdel af øjet), og i midten af alt det røde er noget, som ser hvidt ud. Ikke en decideret kugle eller hævelse...men et lille hvidt område, tror vi nok.

Det er sikkert ubeslægtet, men jeg vil lige nævne, at Storm havde høj feber i nat og fortsat har haft feber i dag. Det er dog ovre nu.

Hvad kan det være?
Og skal vi søge læge?

På forhånd :Tak:

Dixie
29-03-10, 19:52
Begyndende øjenbetændelse? Noors øjne bliver i hvert fald meget røde, når hun har det.

I kan jo ringe til vagtlægen og høre, hvad hun siger. Måske vurderer hun, at det er ufarlig øjenbetændelse, og så kan du sende Kristian på Steno efter lidt dråber.

Er glad for at høre at smukke Storm ikke har feber mere!:lurve:

helle christina
29-03-10, 19:56
jeg tror også det er øjenbetændelse, kontakt vagtlægen:)

Maj My
29-03-10, 20:16
Aha! Vi tænkte 'det ligner ikke øjenbetændelse' - men det ved vi egentlig ikke noget om.

Kan det vente til i morgen med lægen? :hide: ...Vi ser lige Funny People...

Dixie
29-03-10, 21:43
Hvis der ikke er gul lim, så han ikke kan åbne øjet, så vil jeg tro, at det godt kan vente. Men jeg er jo ikke læge (selvom man skulle tro det :trut:) - ellers kan jeg bare tilse ham i morgen :rofl:

Maj My
29-03-10, 22:27
Hvis der ikke er gul lim, så han ikke kan åbne øjet, så vil jeg tro, at det godt kan vente. Men jeg er jo ikke læge (selvom man skulle tro det :trut:) - ellers kan jeg bare tilse ham i morgen :rofl:

:rotf:
Vagtlægen siger, at vi skal komme med ham. Der er ikke noget gult snask i hans øjne, så det kan åbenbart være et par forskellige ting. Men hvis han sover ok den næste times tid, venter vi, og tager ham til lægen i morgen tidlig. Jeg giiiider virkelig ikke på Amager sygehus. For real :sick:

Tak for din hjælp, Doktor BeeBee

Tidligere bruger
30-03-10, 08:22
Held og lykke i dag! Sidst vi havde øjenbetændelse i huset lærte jeg noget nyt: hvis øjet har puds OG er rødt er det sansynligvis bakteriel øjenbetændelse (og kræver straks antibiotiksbehandling) - hvis øjet IKKE er rødt men der er en masse puds, er det viral øjenbetændelse og antibiotika gør ikke andet end at medvirke til mere resistens i befolkningen.

dizzdk
30-03-10, 09:14
Held og lykke i dag! Sidst vi havde øjenbetændelse i huset lærte jeg noget nyt: hvis øjet har puds OG er rødt er det sansynligvis bakteriel øjenbetændelse (og kræver straks antibiotiksbehandling) - hvis øjet IKKE er rødt men der er en masse puds, er det viral øjenbetændelse og antibiotika gør ikke andet end at medvirke til mere resistens i befolkningen.
Det lærte jeg også her på SB og behandlede derfor mit eget og lillebrors klistrede, men hvide øjne med saltvand og lidt tålmodighed. Det hjalp på nogle dage...
Men hvis Storms øje er rødt, skal han nok en smut til lægen... Håber I finder ud af hvad det er og at det er nemt at behandle.

Maj My
30-03-10, 09:20
Hans øje er netop KUN rødt, og der er ikke puds. Lægen har udskrevet dråber mod øjenbetændelse uden at se Storm, fordi svaret på podningen alligevel først ville komme efter påske.

Så...jeg håber, at det rent faktisk er øjenbetændelse.

Tak for kloge råd

(og så kan filmen Funny People i øvrigt anbefales, hvis man er vild med søde, sjove film ala 40 Year Old Virgin, Old School osv:heehee:)

NokBin
30-03-10, 09:53
Hvad viste det sig at det var? :knus: