PDA

View Full Version : Hjemmefarvning af uld gennemført :)

Smyrilla
06-11-09, 08:07
Så fik jeg farvet en ordentlig bunke uldbodyer, bluser og gamascher i går :)
I får lige lidt billeder nedenfor. De er farvet med Dylon til bla. uldfarvning. Jeg blandede en pink og brunlig farve for at få en mørk pink og det lykkes rigtig godt. Der var derefter noget rest af den brune som det resterende uld røg ned i ;)

Selve tråden de er syet med har desværre ikke taget helt imod farven, men jeg synes at resultatet er helt ok og jeg har sparet maaange mange mange penge ifht. at skulle ud at købe nyt i de rigtige farver :jubel::jubel:

Jeg måtte købe to pakker, så det blev 120 kr. for det hele, men fik også farvet 10 dele, så jeg synes det er ok. Efter jeg havde farvet ulden røg nogle grimme hvide klude i farven og de blev også pænt farvet :)

Første billede er de brune og det næste billede er de mørk pink :)

p1nille
06-11-09, 08:15
:jubel::jubel::jubel:

Hvor er det flot.

Det ser da vildt smart ud at tråden de er syet med har en anden farve. :jubel:

Smyrilla
06-11-09, 08:18
:jubel::jubel::jubel:

Hvor er det flot.

Det ser da vildt smart ud at tråden de er syet med har en anden farve. :jubel:

Tak :Tak:
Jeg er bare vildt tilfreds med mig selv (selvfed smiley mangles :heehee:), fordi jeg på den måde har sparet mange penge. Bodyerne er lige det korteste i længden, fordi vi bruger stofbleer, men med en bodyforlænger så holder de her fyre skisme en sæson mere :lurve:

cilis
06-11-09, 09:41
De er da blevet rigtig fine :) Dækker farven over pletter? Jeg har nemlig nogle RET plettede uldbodyer som jeg godt kunne tænke mig at farve. Jeg forsøgte sidste år at farve med the og kaffe og det blev da også fint, men dækker ikke pletter, så de blev bare kaffefarvede med pletter :himle:

aarhus
06-11-09, 11:43
HVor fint. Går med det samme i tankerne selv, så godt at se at det kan lade sig gøre.

Smyrilla
06-11-09, 11:47
De er da blevet rigtig fine :) Dækker farven over pletter? Jeg har nemlig nogle RET plettede uldbodyer som jeg godt kunne tænke mig at farve. Jeg forsøgte sidste år at farve med the og kaffe og det blev da også fint, men dækker ikke pletter, så de blev bare kaffefarvede med pletter :himle:

Nej pletterne bliver mørkere, men hey pletter ses ihvertfald mindre når det er mørkt stof ;)