View Full Version : Materiale forbrug for en hjemmesyet MT
Hej
Jeg er ny herinde, men er blevet opslugt at SB verdenen da jeg er helt vild med min ringslynge og vikle. Jeg har dog forelsket mig i ideen om at have en Mei Tai og kunne måske godt tænke mig at sy den selv for at gøre det billigere, da barselspengene jo ikke rækker så langt.
Så i øjeblikket lurer jeg lidt på brugte MT'er samtidigt med at jeg suger alle syvejledninger i mig om hvordan jeg selv kan sy en.
Jeg har dog ikke helt nogen ide om hvad det vil løbe op i for materialer (har ingen egnede stofrester). Ville gerne sy med babyfløjl og fleece i stropperne og så en 3 lags krop med nakkestøtte.
Har i en ide om hvad jeg skal forvente at bruge på materialer?
Derudover kommer selvfølgeligt timeforbrug (hi hi med mine ti tommelfingre :lol:)
Mvh Maiken - der glæder sig til at slukke fjernsynet om aftenen og tage symaskinen frem.
Du skal bruge ca 3 m babyfløjl, ca 50-60 cm lærred, ca 50-60 cm fleece og ca 50-60 cm flot panelstof.
Min billigst MT har kostet ca 100 kr i materialer men så var Fløjlen også på tilbud til 25,- meteren.
Jeg vil anbefale dig at starte med at lave en i billigt babyfløj først. For du kommer til at lave masser af fejl med den 1. MT.
Men så bliver nr. 2 altså også meget bedre og den kan du så lave at det dyre stof. Når jeg har lavet MT'er hvor jeg har skulle købe specielt ind til dem har de kostet ca 300,- til 500,- (500 var med dyrt panelstof der blev nuppet i tolden:sure:)
Den første tog ca 6½ time nr. 2 ca 3½ time
Du skal bruge ca 3 m babyfløjl, ca 50-60 cm lærred, ca 50-60 cm fleece og ca 50-60 cm flot panelstof.
Min billigst MT har kostet ca 100 kr i materialer men så var Fløjlen også på tilbud til 25,- meteren.
Jeg vil anbefale dig at starte med at lave en i billigt babyfløj først. For du kommer til at lave masser af fejl med den 1. MT.
Men så bliver nr. 2 altså også meget bedre og den kan du så lave at det dyre stof. Når jeg har lavet MT'er hvor jeg har skulle købe specielt ind til dem har de kostet ca 300,- til 500,- (500 var med dyrt panelstof der blev nuppet i tolden:sure:)
Den første tog ca 6½ time nr. 2 ca 3½ time
Er der forskeld på den billige og dyre fløj? Jeg er også ved at sy en og har ikke tænkt på det:nailbiting: Købte den fra stof 2000.
der er forskel på om det er babyfløjl eller alm. fløjl. og baby fløjl er billigst. men mange købe mei tai bla taitasi er syet med babyfløjl og de fungere som de skal.
Jeg har syet masser af MT'er af fløjl fra S&S og de holder fint:)
Men man kan ofte få noget babyfløjl til 20-25 kr meteren, det er så bare ofte i nogle lidt mærkelige mønstre.
Og jeg vil da hellere lave en øve MT i stof til 20-25 kr meteren, end bruge fløjl til 60-70 kr. meteren.
Jeg har syet masser af MT'er af fløjl fra S&S og de holder fint:)
Men man kan ofte få noget babyfløjl til 20-25 kr meteren, det er så bare ofte i nogle lidt mærkelige mønstre.
Og jeg vil da hellere lave en øve MT i stof til 20-25 kr meteren, end bruge fløjl til 60-70 kr. meteren.
Helt enig, bortset fra at jeg mest handler i stof2000, men babyfløjl-prisen er ca. den samme.
Den første bliver, uanset intentionen, ofte til en "hvad skal jeg gøre anderledes ved den næste"-MT
Babyfløjl i SogS koster 45 kr. mtr
Babyfløjl i Stof2000 koster 50 kr. mtr.
Det er i hvertfald hvad jeg køber det til i modefarverne!
jeg foretrækker babyfløjl fremfor andet fløjl da det er dejligt blødt og ikke så stift
Jeg bruger 2,5 mtr. fløjl, ca. 60 cm. lærred og ca. 60 cm fleece
god fornøjelse!!!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.