PDA

View Full Version : Hvad koster en konfirmation ?

luna
30-07-09, 19:05
Jeg ved godt det ikke er årstiden. og der er også næsten to år til min datter skal konfirmeres.
men som enlig mor til 4 er jeg begyndt at spare op. Men, men, men det er svært at vide hvor meget det er jeg skal spare op til ? Hvad koster en fest, en kjole, sko, andendagstøj, gave m.m.

Det variere, det er klart. Men jeg er på helt bar bund, så det kunne være rart at få en fornemmelse. Det behøver ikke være kæmpe stort, men det kunne være rart, hvis jeg ikke selv skulle stå for mad,servering o.l.

Monique
30-07-09, 19:13
Den koster vel hvad man gør det til :)

Nu det godt nok maaaange år siden jeg blev konfirmeret - men min kostede omkring 25.000kr.

Og det var ikke overdrevet fint.

//Moni

Ditte
30-07-09, 19:14
hmm det kommer vidst an på hvor mange gæster I skal have, hvilken kjole (om det skal være sådan noget lillymodel eller bare en sød nederdel og bluse til).
Og om det er noget frokost buffet, noget tag selv bord, eller om det er suppe steg is konceptet.

nette
30-07-09, 19:39
Vi skal have konfirmation til april :)

Og regner med at kunne gøre det for små 10.000 kr. hun vil ikke det store og hun har bestilt buffet.

Kjolen ja det må vi så se til hvad den kommer til at koste hun vil gerne have den i en butik her i byen som selv designer og syer dem og der laves kun en af hver kjole og de koster mellem 1200-2000 kr

prøv evt. at kigge på http://www.lenschow-styling.dk/1449586

BetinaT
30-07-09, 19:43
Hvor mange skal med, og holder I det hjemme eller ude?

Nu er det 14 år siden jeg blev konfimeret, og vi var omkring 35 personer og det kostede 5500,- Kjolen syede min mor selv.

Hvis I vil holde det på en kro, så kan mange kroer servere 2 retters menu til omkring 130 kr. pr. person.

Hvis du er interesseret i det, så giv mig besked om hvor du bor henne. Jeg har efterhånden rigtig mange kontakter til forskellige kroer i Danmark pga. mit arbejde, så jeg ved også hvor man kan være bekendt at komme og hvilke steder man skal holde sig fra

goody2shoes
30-07-09, 19:45
Min kærestes bror holdt konfirmation for ca. 10.000 i år. Der manglede ingenting! De kendte en kok/smørrebrødsjomfu, som lavede hovedretten for dem. De lavede selv salat, bagte flutes, servietter, navnekort etc. De havde købt to simple dekorationer ved en blomsterhandler. De havde hentet vin, sodavand og chokolade i Tyskland. De havde fået en bekendt + dennes store datter til at stå i køkkenet og stille an. Til skrub af mad havde de bestilt tre store familiepizza'er (og ingen kunne spise noget som helst). Festen blev holdt i et beboerhus, som de kunne leje for ikke-ret-meget.

luna
30-07-09, 19:57
Jeg ved ikke præcis hvor mange vi bliver. I vores familie har vi tradition for at konfirmanten bestemmer hvem der bliver inviteret. Så teoretisk set kan hun vælge at der kommer38 eller 98, men eftersom jeg skal betale har jegovervejet at sige at hun højst må invitere 50 -60 efter eget valg .

Vi bor i en lille flække mellem aabenraa og tønder. under aabenraakommune.
Og jeg har ikke mulighed for at holde det her. Men vi kan muligvis låne et lokale, men som udgangspunkt tænker jeg på at holde det ude. jeg er ligeglad om det er kro, forsamlingshus eller noget tredje. Og aner ikke om det ene er dyrere end det andet.

Linda80
30-07-09, 20:07
Jeg ved ikke præcis hvor mange vi bliver. I vores familie har vi tradition for at konfirmanten bestemmer hvem der bliver inviteret. Så teoretisk set kan hun vælge at der kommer38 eller 98, men eftersom jeg skal betale har jegovervejet at sige at hun højst må invitere 50 -60 efter eget valg .

Og jeg har ikke mulighed for at holde det her. Men vi kan muligvis låne et lokale, men som udgangspunkt tænker jeg på at holde det ude. jeg er ligeglad om det er kro, forsamlingshus eller noget tredje. Og aner ikke om det ene er dyrere end det andet.

Hvad med at kontakte Øster Højst kro? - vi har været til en del konfirmationer der, og holdt også Magnus barnedåb der, og der var virkelig godt.

Til Magnus barnedåb var vi 25 - vi fik buffet med forskellige varme og kolde retter, is til dessert med frugt og chokoladekage, og kom af med lige knap 7.000 kr. incl drikkevarer.

BetinaT
30-07-09, 20:09

Min erfaring er, at I sagtens kan holde det på et forsamlingshus - men så skal du tænke på udgifter til personale, køkkenhjælp, selv sørge for en del o.s.v.

Prøv at finde en kro i dit område, og se hvad de kan lave en 2-retters menu til. Alternativt en buffet med kage til dessert eller andet let efterret.

Du må gerne sende mig en pm, så kan jeg kigge i vores mapper hvad vi har i området eller måske har jeg også lige noget i hovedet.

Hvis ikke I har for langt til Højer, så kan Højkro anbefales. Vi har haft 2 hold derovre der var rigtig tilfredse.

luna
30-07-09, 20:32
Både øster højst og højer ligger i okay afstand tusind tak for tippene.