PDA

View Full Version : Godt regntøj til voksen?

Sigrun
14-06-09, 14:30
Nå, min vindjakke var ikke vandtæt...;) Jeg har ikke noget regntøj, men får nok brug for det, når jeg snart skal til at cykle med lækkerfisen. Så jeg tænkte, at man måske kunne finde sig noget regn/vindtøj i en god kvalitet og slå to fluer med ét smæk.

Så anbefal mig noget godt. Det skal være noget, der ikke skriger "regntøj" men være godt regntæt, jakken må godt være så'n lidt fiks :stortgrin:(udseendemæssig og gerne smal i pasformen) og jeg har max. 800 kr. at smide efter det.

Jeg har foreløbig fundet dette: http://sporto.dk/fritidsbeklaedning/regntoej/matterhorn_regnsaet_dame_552_da.html
og dette
http://www.texkom.dk/shop/craft-willow-saet-850p.html

JulleM
14-06-09, 14:33
Nu er jeg jo en gammel sejlpige, - så jeg må indrømme at jeg er ret lige glad med om regntøj er smart, - det SKAL bare holde mig tør når jeg er ude i vejret med mine børn og det skal være åndbart, for ellers så er det jo nærmest lige gyldigt om det holde vandet ude, - for så holder det jo også sveden inde...! ;)

så med andre ord, - jeg elsker mit Helly Hansen ;)

Sigrun
14-06-09, 14:37
Jeg er nu også pænt ligeglad med om mit regntøj er smart, men pointen var at bruge jakken som vindjakke også til hverdagsbrug, og der vil jeg egentlig gerne have noget der er lidt pænt at se på :)

Sienna
14-06-09, 15:17
Helly Hansen holder også til det tropiske regnvejr vi havde torsdag/fredag - smart ... tjah næh....

AnnieLP
14-06-09, 15:39
Jeg er SUPERglad for mit regnsær fra Didrikson! Det har reddet mig fra mangt en regnbyge! :)

Sigrun
14-06-09, 19:40
Altså når jeg siger fikst mener jeg heller ikke sådan noget med á la trenchcoat Katvigprint på el.lign.
Bare noget der ikke er alt for fodformet at se på; noget med lidt coole detaljer - og så den der famøse taljerede jakke.

Det der Didrikson ser ret smart ud :)

Rosen
14-06-09, 19:44
Jeg har et sæt Kilmanok airflow 10000 og jeg super glad for det - i fredags hvor det bare øsede ned var jeg stadig helt tør inde under, efter en hel dag ude i styrtende regn hvor det ingen chance havde for at nå at tørre imellem mine cykelture.
Det er åndbart og hjælper med til at kroppen tempererer rigtig godt.
Jeg købte det på tilbud :)

kvind
14-06-09, 20:44
Har kun gode erfaringer med Didriksons til børn :stortgrin: ihvertfald

Anitamor
14-06-09, 22:53
Jeg har et sæt Kilmanok airflow 10000 og jeg super glad for det - i fredags hvor det bare øsede ned var jeg stadig helt tør inde under, efter en hel dag ude i styrtende regn hvor det ingen chance havde for at nå at tørre imellem mine cykelture.

Sådan et sæt har jeg også og elsker det :biggrin:

Sigrun
15-06-09, 07:49

Jeg kan ikke rigtig finde det nogen steder, kun noget der hedder Kilmanock Soft Shell airflo 10000, og det er vist ikke regntøj. Softshell er da sådan noget "skumagtigt" stof ikk'?
Hvor kan man egentlig købe det henne, jeg kan ikke rigtig finde nogle forhandlere, kun producenten (og et polsk firma)?

Rosen
15-06-09, 08:21
Mit er købt hos intersport i City Vest - umiddelbart vil jeg tro de stadig forhandler det :think:

Jeg kan lige tage et billede lidt senere hvis det er.
Og ja softshell er noget andet, det er en vindjakke så vidt jeg husker :) Og tåler ikke massive regnmængder. Men Kilmanok plejer at ligge super godt i test :)

Linus' mor
15-06-09, 10:14
Jeg har en trekvart lang regnjakke i rød fra Ilse Jacobsen. Den er fin til byger og med et par billige regnbukser under er den også god til tropiske regnmængder. Det er en af de gammeldags "oliejakker", så den er ikke åndbar, men med det tempo jeg normalt bevæger mig i, er det ikke et problem.

Rosen
15-06-09, 10:25
Nu fik jeg lige kigget - Kilmanock bruger meget overfladen airflo 10000 - hvilket skulle være en ekstrem vind, vandtæt og åndbar membran at lægge på. Så måske shoftshelljakken godt kan bruges? :think:

Men i hvert fald, tag i en intersport eller sportsmaster, de burde have dem :) Jeg er i hvert fald meget glad for mit sæt. Dejlig blødt og behageligt at have på.

Sigrun
15-06-09, 11:04
Av, nu har jeg ondt i hovedet, har lige siddet og søgt på de forskellige modeller i Didrikson og Kilmanock. Der er alt for mange valgmuligheder......:heehee: Tror jeg hellere må tage i en sportsbutik som du foreslår lillemy og se dem alle IRL.

fruFjendsbo
15-06-09, 11:20
Fandt lige et Dirikson sæt her i sverige. den aktuellekurs er ca kurs 70 pt
http://www.fishit.com/product_info.php/products_id/85909

two_hearts
15-06-09, 13:15
Fandt lige et Dirikson sæt her i sverige. den aktuellekurs er ca kurs 70 pt
http://www.fishit.com/product_info.php/products_id/85909

Øj det er lækkert!! :daydreaming: Må hellere huske på det mærke, når jeg har fået sat cyklen i stand! :heehee::heehee:

AnnieLP
15-06-09, 13:33
Patagonia er i øvrigt også et godt mærke kan jeg læse mig til ved TÆNK, de bruger en type vandafvisende middel som hverken er problematisk for miljø eller individ :)

solsikke
15-06-09, 13:39
Hver gang det regner, sender jeg en venlig tanke til min bedste ven gore-tex :wink:
Jeg plejer at prioritere en rigtig god skaljakke og supplere med et par billige regnbukser, for det er alligevel sjældent det regner så meget, at bukserne er nødvendige (og jeg cykler hver dag). Jakken bruger jeg derimod året rundt, så den skal være god.
Det er nok ikke muligt at holde det helt inden for dit budget, men det behøver heller ikke blive urimeligt dyrt - den Haglöfs goretexjakke jeg har lige nu, er en kollektionsprøve jeg har købt på trendsales for 750 kr!

solsikke
15-06-09, 13:53
her er den jakke jeg har, det er "kun" 2-lags goretex men den er stadig fantastisk!
http://www.toursport.dk/shop/visvare.aspx?varenummer=14531&hkid=1&tilbud=True&oversigt=../shop/tilbud.aspx

Sigrun
15-06-09, 13:56
Jeg plejer at prioritere en rigtig god skaljakke og supplere med et par billige regnbukser, for det er alligevel sjældent det regner så meget, at bukserne er nødvendige (og jeg cykler hver dag). Jakken bruger jeg derimod året rundt, så den skal være god.

Tak, det var et supergodt råd :Tak:. Jeg vil smutte ned i byen i eftermiddag og trawle sportsbutikkerne igennem for en god jakke.

Sigrun
15-06-09, 20:31
Tak for alle de gode tips :). Så har jeg købt en jakke: Kilmanock Curico Airflow 5000 :jubel:. Det er den her:
25650
(reflekserne er altså bare grå, når man ser dem).
Så køber jeg et par bukser til, når jeg finder nogen til en rimelig pris. Tror jeg vil se om jeg ikke kan finde nogen i str. 170, der har "hofteplads" :heehee:. Voksenstørrelser er min. 20-25 cm for lange og det er jo ikke lige til at lægge regnbukser op.

(var også inde og kigge på Didriksons. Hvis jeg lige havde en 3-4000 kr. skulle jeg klart have haft en af deres super-kan-overleve-en-atomvinter jakker, nur de er lækre)

Rosen
15-06-09, 20:52
Den ser lækker ud :biggrin: Min er røøøøød og jeg elsker den :biggrin: