PDA

View Full Version : Frosne bær?

KSC
28-04-09, 14:29
Hejsa

Hvordan er det nu med frosne bær, altså dem man køber frosne. Skal de koges inden man bruger dem? eller kan de godt bruges til smooties f.eks.

simba2
28-04-09, 14:36
hvis det ertil små skal de koges, har vores sp lige fortalt

Sienna
28-04-09, 14:36
det har været en del kedelig tilfælde med hindbær med salmonella :sick::sick::sick:

så ja i princippet skal de lige varmes hurtigt op- hvis man ikke har frosset dem selv.

Når jeg kikker på en pose frosent mango og øko blåbær står der intet om det
- men på hindbærene anbefales det.

KSC
28-04-09, 14:39
Tak for det, så er det måske kun hinbær der skal koges?

Sienna
28-04-09, 14:40
Tak for det, så er det måske kun hinbær der skal koges?

Til dig eller bebser ?

Til dig mener jeg kun det er hindbær
- hvis der er til bebs så skal blåbær også videre også koges op.

KSC
28-04-09, 14:43
I første omgang var det tiltænkt os voksne og den store.

Men havde også overvejet om jeg kunne bruge frosne bær til mos til Magnus, men der ville jeg så som du skriver vælge at koge dem først. Er det kun nogle få sekunder de skal koge? eller er det længere tid?

simle
28-04-09, 14:58
det har været en del kedelig tilfælde med hindbær med salmonella :sick::sick::sick:

så ja i princippet skal de lige varmes hurtigt op- hvis man ikke har frosset dem selv.

Når jeg kikker på en pose frosent mango og øko blåbær står der intet om det
- men på hindbærene anbefales det.

Det vidste jeg slet ikke. Jeg har da ofte lavet smoothies ved at hælde hindbærene i blenderen direkte fra posen :rødme:

Sienna
28-04-09, 15:03
Her er lige havde myndighederne siger så kan man jo selv vælge ;
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Tips_om_frosne_baer_og_hygiejne/Kog_frosne_baer/forside.htm

vandhund
28-04-09, 15:14
Det vidste jeg slet ikke. Jeg har da ofte lavet smoothies ved at hælde hindbærene i blenderen direkte fra posen :rødme:

det har jeg også gjort masser af gange. Anede ikke der kunne være noget i vejen for det.:think: man bliver klog herinde, gør man.