PDA

View Full Version : Hvordan formindsker jeg mange billeder på én gang?

dittesh
26-03-09, 21:20
Jeg har en hel dvd med billeder, der skal ned i størrelse 640*480 - hvordan klarer jeg nemmest det? Jeg har Paint Shop Pro (og ikke Photo Shop som først skrevet) på min pc, kan det mon klare opgaven... :think::please: Ellers mener jeg, at man på en eller anden vis kan klare det i IrfanView :cross:

Er her nogen foto:B:'er der kan hjælpe mig?

solsikke
26-03-09, 21:28
Du kan oprette en action og køre en batch proces. Det er lidt længe siden jeg selv har haft gang i det, så måske er der andre herinde som kan give mere udførlig forklaring (burde egentlig forberede mig til mus-samtale men overspringshandler til den store guldmedalje). Hvilken version af PS har du installeret?

Danca
26-03-09, 21:28
Du laver en batch kommando med en action der formindsker.

dittesh
26-03-09, 21:42
:Tak:
Det er Paint Shop Pro 8.
Men når jeg vælger Batch og herunder Process... kan jeg ikke finde en en mulighed for at ændre størrelsen :think:

solsikke
26-03-09, 21:46
:Tak:
Det er Paint Shop Pro 8.
Men når jeg vælger Batch og herunder Process... kan jeg ikke finde en en mulighed for at ændre størrelsen :think:
ok, jeg troede det var Adobe Photohop, men mon ikke du kan gøre noget tilsvarende i PSP? Prøv om du kan starte med at oprette en action der gør det du skal gøre på alle billeder. Så kan du bruge den i din process.

Danca
26-03-09, 21:53
ok, jeg troede det var Adobe Photohop, men mon ikke du kan gøre noget tilsvarende i PSP? Prøv om du kan starte med at oprette en action der gør det du skal gøre på alle billeder. Så kan du bruge den i din process.

Jeg troede også det var photoshop, det andet program ved jeg ikke om man kan bruge actions i:think:

dittesh
26-03-09, 21:57
Hov, det er jo fordi jeg har skrevet forkert i første indlæg :doh:Det retter jeg lige :hide:

solsikke
26-03-09, 21:57
hee hee... Photohop :heehee:

(I kill myself :rotf:)

Deluxe
26-03-09, 21:58

Jov, du har ret. I photoshop kan man "optage" handlinger. Og den vil så gør det automatisk, når mappen er valgt:)
Rigtig smart, hvis man vil ha' lavet 200 billeder om til sort/hvid.

dittesh
26-03-09, 22:00
Ellers må jeg finde en der har Photo Shop eller prøve med IrfanView - jeg prøver mig lige frem med Paint Shop (og drømmer om PhotoShop til pc'en i stedet...)
Men tak for hjælpen!