PDA

View Full Version : hvordan laver jeg omsluttende kryds på ryggen

babyflunk
27-06-06, 18:14
Ja overskriften siger vist det meste. Jeg har siddet og kigget links fra tidligere, og besluttede mig for at prøve rygbærring med omsluttende kryds. Jeg kunne slet ikke finde ud af at få vikkel-enderne om på ryggen igen. Og da det endelig lykkedes gik det helt gallt medat få det bredt ud over Victor. Jeg opgav, og tibetansk som jeg ellers har brugt, kunne jeg heller ikke mere :cry:
Han endte mave mod mave og faldt i søvn :D
Hvordan kan jeg blive bedre til rygbæring? Han er meget mor-glad i disse dage, så det ville være rart at få ham derom :lol:
Knus Charlotte

Danca
27-06-06, 18:50
Prøv at kigge inde på min link liste og se hvordan jeg spreder viklen ud ved rygæring, jeg syntes den metode virker fo de fleste. Du kan se det under rygsæk med kryds.

babyflunk
27-06-06, 22:54
mit første problem opstod allerede da jeg skulle have 2,5 m stof op over skulderen samtidig med at jeg bøjer mig frem. Det er som om jeg arbejder imod tyngdekraften. Er der nogle gode fif eller er det bare med at øve sig?
Knus Charlotte

Danca
27-06-06, 22:58
øve øve øve :? :roll: :D

babyflunk
27-06-06, 23:04
Jamen det vil jeg så gøre. Det skulle gerne være helt på plads inden vi skal på ferie. Der er jo ingen grund til at stå og fumle alt for meget med det offenligt. Det skulle jo gerne være en god reklame :lol:
Tak for hjælpen
Knus Charlotte

Annemette
28-06-06, 09:43
Hej Charlotte

Når du binder Victor på ryggen krydser du den så foran også eller binder du den med en knude over brystet?

Det sidste synes jeg absolut er det nemmeste ellers ender jeg med at fare vild i viklen inden jeg er færdig :oops:

Jeg starter lidt anderledes end Kristina, hvilket jeg synes er nemmere.

Jeg finder midten af viklen. Så sætter jeg Morgan på hoften (venstre hofte)og breder midten af viklen ud over hans ryg.
Så tager jeg den ene ende af viklen over højere skulder, tager fat i den anden ende og binder en løs knude.
Derefter tager jeg fat med højre hånd over knuden for at holde viklen stram. Jeg lænder mig derefter fremover, mens jeg fører Morgan under armen og om på ryggen (holder viklen stram med højre hånd).
Nu ligger han på ryggen og jeg holder viklen stram med venstre hånd mens jeg tager den ned af højre skulder så den nu går rundt om brystet på mig.
Så er det bare at stramme til!

Nu sider han fast og jeg kan bruge begge hænder til at lave krydset (læner mig stadig fremover) jeg tager den ene ende og breder ud over armen og føre armen med viklen om på ryggen hvor jeg fanger den med den anden hånd. Det er her det er vigtigt at få den spredt godt ud over ryggen (jeg gjorde det tit foran et spejl i starten). før den under barnets ben og stram til. Jeg holder enden fast mellem benene mens jeg gør det samme med den anden ende. og slutter af med at binde rundt om livet.

Puha det er svært at forklare på skrift. Håber du forstod det og at det gør det nemmere at få victor på ryggen

-Annemette