PDA

View Full Version : Kan jeg fryse kogte torskerognsbukser?

Gammelmor
12-02-09, 11:01
Ja, jeg må nok indrømme at jeg har fået købt lidt for meget til en gang rognsalat her i huset. Kan jeg fryse ned eller skal min mor have overskuddet?
KH Lene

Slettetbruger7
12-02-09, 11:27
Du kan godt fryse det ned, men det bliver nok lidt mere tørt og smuldrende af det. Er der så meget, at I ikke kan nå at spise det? Det kan sagtens holde sig en 4-5-6 dage i køleskabet, hvis det er friskt og bliver pakket ordentligt ind.

LandboLarsen
12-02-09, 11:28
Hvad dælan er torskerognsbukser?:hide: Det lyder fjollet eller det giver mig nogle rigtig fjollede associationer :lol:

Slettetbruger7
12-02-09, 11:31
Hvad dælan er torskerognsbukser?:hide: Det lyder fjollet eller det giver mig nogle rigtig fjollede associationer :lol:

Det er frisk torskerogn fra fiskehandleren, der ikke er blevet kogt og proppet på dåse endnu :wink: . Den ligger i en hinde inden i torsken, der nærmest har facon som et par bukser.

Slettetbruger7
12-02-09, 11:32
De ser sådan her ud:

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.gugge.dk/madvarer/1-fisk/images/torskerogn_250.jpg&imgrefurl=http://www.gugge.dk/madvarer/1-fisk/madvarer1_torskerogn.htm&usg=___sGMQwfC_plSJ_F7Vz78098cYJA=&h=208&w=250&sz=17&hl=da&start=1&tbnid=zP3wBATUUY5ooM:&tbnh=92&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dtorskerogn%26gbv%3D2%26hl%3Dda%26sa%3DG

Smillasmilla
12-02-09, 11:40
Mhhhh, og det smager GODT!!!!

LandboLarsen
12-02-09, 11:40
Ah! se så har jeg allerede lært noget nyt i dag :stortgrin: Ser lækkert ud.

HeidiS
12-02-09, 11:43
Hvad serverer i til?

Gammelmor
12-02-09, 11:48
Hvad serverer i til?
Jeg laver lidt "dressing" af mayo og creme fraiche, rå hakkede løg og lidt citronsaft.
Så rører jeg det hele sammen og har verdens bedste pålæg. Jeg kunne ikke drømme om at bruge dåserogn til det, men med frisk rogn er det virkelig lækkert.
KH Lene

HeidiS
12-02-09, 12:03
Jeg laver lidt "dressing" af mayo og creme fraiche, rå hakkede løg og lidt citronsaft.
Så rører jeg det hele sammen og har verdens bedste pålæg. Jeg kunne ikke drømme om at bruge dåserogn til det, men med frisk rogn er det virkelig lækkert.
KH Lene

Det lyder lækkert:wink:, men hvis det nu skulle være sådan aftensmadsagtigt?

Gammelmor
12-02-09, 16:59
Det lyder lækkert:wink:, men hvis det nu skulle være sådan aftensmadsagtigt?
Se sådan bruger jeg det så aldrig, kun som pålæg eller forret a la tunmousse.
Du får lige den rigtige opskrift:
Bland ca 100 gr smør, 1 dl creme fraiche, et lille revet løg med lidt citronsaft og salt og peber. Det hele røres sammen og ca tjae, bum ½ kilo kogt og ordnet torskerogn røres i.
Jeg undskylder til mælkeallergikere, men det smager vildt godt!

KH Lene

joakimsfar
13-02-09, 22:59
dåsetorskerogn og frisk rogn er så heller ikke det sammen produkt!!
dåserognen er tilsat større eller mindre mængder vand, salt, mel, tomatpuré og andre krydderier.
der med ikke sagt at frisk torskerogn er ikke nødvendigvis mere ægte eller finere end dåserogn, det er bare to helt forskellige madvarer

HeidiS
13-02-09, 23:05
Se sådan bruger jeg det så aldrig, kun som pålæg eller forret a la tunmousse.
Du får lige den rigtige opskrift:
Bland ca 100 gr smør, 1 dl creme fraiche, et lille revet løg med lidt citronsaft og salt og peber. Det hele røres sammen og ca tjae, bum ½ kilo kogt og ordnet torskerogn røres i.
Jeg undskylder til mælkeallergikere, men det smager vildt godt!

KH Lene
:Tak::Tak: Jeg ser først tråden nu, prøvede i går men uden smør og det blev altså ikke helt godt:think: Er der et fif til at få hinderne af, synes godt nok det var et pillearbejde, men katten havde en dejlig dag som køkkenskriver:wink:

Gammelmor
13-02-09, 23:05
dåsetorskerogn og frisk rogn er så heller ikke det sammen produkt!!
dåserognen er tilsat større eller mindre mængder vand, salt, mel, tomatpuré og andre krydderier.
der med ikke sagt at frisk torskerogn er ikke nødvendigvis mere ægte eller finere end dåserogn, det er bare to helt forskellige madvarer
OH yes! Men vi vil nu gerne have torskerog og ikke kofedt, eller hvad det nu er, der er i visse mærker af dåsetorskerogn. Jeg gjorde store øjne da jeg begyndte at læse varedeklarationer på netop dåsetorskerogn. Men vi spiser et nu stadig, men bukserne er bare bare gode!
KH Lene

HeidiS
13-02-09, 23:06
Skulle der ikke mayonnaise i?:hide:

Gammelmor
13-02-09, 23:07
Skulle der ikke mayonnaise i?:hide:
NEJ! og det opdagede jeg jo først da jeg selv skulle igang med at lave det :stortgrin: og jeg ser ellers gerne at der er mayo i ALT!!!!!!
KH Lene

HeidiS
13-02-09, 23:10
Så må jeg vist hellere prøve at lave det igen efter din opskrift:stortgrin:

Sirasmussen
13-02-09, 23:20
åhh torskerognsbukser :lurve: :cookie: det er bare så lækkert.... er det årstiden nu.. så skal jeg i fiskeforretning :heyhey:

joakimsfar
13-02-09, 23:36
Frisk torskerogn fås i januar, februar og marts måned

Sirasmussen
13-02-09, 23:38
Frisk torskerogn fås i januar, februar og marts måned

:jubel: tak, har ikke fået det i mange år... havde helt glemt at det fandtes, og nu kan jeg da nå det :jubel:

chrjulie
13-02-09, 23:40
jeg har en opskrift på børnevenlige torskerogns frikadeller. Måske jeg skulle få taget mig sammen til at få lavet dem engang :) Det ser i hvert tilfældet lækkert ud

merlyn
13-02-09, 23:41
jeg har en opskrift på børnevenlige torskerogns frikadeller. Måske jeg skulle få taget mig sammen til at få lavet dem engang :) Det ser i hvert tilfældet lækkert ud

Kan du ikke dele den opskrift? :please: børnevenlige torskerogns frikadeller lyder nemlig lige som noget for mine poder!

chrjulie
13-02-09, 23:48
Kan du ikke dele den opskrift? :please: børnevenlige torskerogns frikadeller lyder nemlig lige som noget for mine poder!

Jo da. Håber jeg kan finde den frem fra gemmerne :stortsmil:

chrjulie
13-02-09, 23:59
så er opskriften lagt ind under madopskrifter- mad med fisk... eller noget i den dur :)

merlyn
14-02-09, 00:02
så er opskriften lagt ind under madopskrifter- mad med fisk... eller noget i den dur :)

:Tak: så skal der købes torskerogn!

joakimsfar
14-02-09, 00:07
:jubel: tak, har ikke fået det i mange år... havde helt glemt at det fandtes, og nu kan jeg da nå det :jubel:

de er bare meget store lige fortiden = dyre

jeg solgt et par bukser til en kunde i sidste uge han gav over 500 kr

Sirasmussen
14-02-09, 00:09

og pludselig faldt lysten til bukser :heehee:

Gammelmor
14-02-09, 00:42

Så var det sørme også et par XXXXL :heehee:
Jeg købte bukser for 70 kroner og der var til en meget stor portion rognsalat.
KH Lene

merlyn
14-02-09, 00:45
Så var det sørme også et par XXXXL :heehee:
Jeg købte bukser for 70 kroner og der var til en meget stor portion rognsalat.
KH Lene

:whew:troede lige man skulle til at håbe på lottogevinst og nu har jeg altså lyst til bukser!! Godt de ikke er lige dyre alle steder!