PDA

View Full Version : Hjælp til slyngeløs!

27-06-06, 12:29
Hej!

Jeg er en slyngeløs mor som har brug for lidt hjælp. Jeg er ved at vælge slynge og det er sandlig ikke nemt :? . Har en søn på 3 uger som jeg har tænkt at bruge den til. Jeg har lånt 3 slynger fra sneglehuset (didymos, ring og Natures Sway)
Mit første spørgsmål er:
Skal han virkelig ligge så kryllet sammen? Da han er så lille vil jeg have ham liggende horisontalt da han ikke har godt af at "sidde op" i for lang tid. I Nature Sway og ringslyngen er det helt galt og han kan næsten ikke få vejret. I viklen kan han (hvis jeg er heldig med alt det der stoff...) ligge nogenlunde da benen kan stikke lidt ud. Bindemåden heder vist "the wrap´n´cross carry" som kan bruges for nyfødte (ved ikke hvad den heder på dansk men der er kryds både bag og frem til)
Måske er slyngerne mere egnede til børn som kan sidde op lidt bedre?
Jeg ved godt det er næsten umulig at få hjæp at vælge slynge da alle har sine favoritter men måske kan nogen skrive et par kloge ord?

MVH

Jossi
27-06-06, 12:33
Unskyld manglende underskrift. Det er mig der lige har skrevet som "Gæst" Jeg var vist bleven logget ud fordi jeg lige blev nødt til at amme lidt midt i det hele :D .

nabi
27-06-06, 16:47
Hej Jossi

Som du er inde på, tror jeg alle har deres favorit :lol:

Jeg er vild med vikle, og har brugt den til Aske siden han var to dage gammel. Jeg brugte en stækvikle i starten men blev aldrig helt gode venner med den.

Min Didymosvikle er jeg super glad for. Den største fordel for mig er, at jeg bærer på begge skuldre, samt bærer en del af vægten på hoften - for ja jeg bruger den mange timer hver dag...

Når du binder den - hvad man hurtigt får lært - skal du stramme den godt til, så Melvin sidder tæt på dig. Jeg fik aldrig vuggestillingen til at virke, og har derfor brugt mave-til-mave fra start.

Jeg bandt sådan her i starten - for så kunne jeg trække "tværstykket" op bag hans hoved, så han fik støtte samtidig med at han kunne kigge ud:

Nu binder jeg sådan her, for efterhånden som han er belvet tungere, synes jeg det er lettere at få den til at side godt, hvis jeg binder den mens han sidder i den:

Nå links kommer lige senere - Aske græder

Kh Nanna

nabi
27-06-06, 16:56
Nå nu faldt han i søvn...

Sådan her bandt jeg i starten...

http://www.kantoliinakanava.fi/sidontaohjeet?pageType=folder&currDir=./kietaisux2

Og sådan binder jeg nu...

http://www.kantoliinakanava.fi/sidontaohjeet?pageType=folder&currDir=./kietaisux

Kh Nanna

Jossi
27-06-06, 17:23
Hej Nanna

Tusen tak for svar!
Uhæ, det ser lidt svært ud men det er vel bare til at komme igang med det. Man bliver forhåbentlig bedre på det med tiden? Lige nu er det ren held hvis han kommer til at sidde godt.
Er det kun mig der synes 600 kr er lidt dyrt for et stykke stof? Det er godt nok et lækkert stof men man kan jo sy en meget billigere da det er nok med halve længden hvis man klipper den på mitten.

KH
jossi