View Full Version : Svar fra testpiloter - om ammeindlæg...
ChristinaS
20-01-09, 13:05
Jeg laver lige en særskilt tråd til alt om ammeindlæg... Anebane og Katharina - det er så her, I gerne må skrive... og I andre må selvfølgelig også gerne...
Jeg håber det kan blive til noget med de ammeindlæg - nøj, de er bløøøøde... nu må vi se, hvad de siger - testerne...:nailbiting: (:heehee:)
Hej Christina
Tak for ammeindlægget! Jeg har nu været igennem afprøvnings-fasen :wink:
Til dagsbrug er det simpelthen super, det er meget mere behageligt end papir-udgaverne. Og jeg mælker ikke igennem.
Til natten holdt det ikke helt så godt som uld, men jeg har nu i mere end 6 md kæmpet med løbende mælk om natten, så det er måske også for meget forlangt.
Du har sikkert vasket det hele også, men jeg har lige haft det i vaskemaskinen og tørretumpleren, og det ser stadig fint ud!
Jeg er fan!
Kh Katharina
Hej Christina
Her min tilbagemelding.
Størrelsen er fin om dagen, til nat måtte de gerne værre større.
De er simpeltgen super bløde og dejlige at ha på, men der er ikke sug nok i til mit behov det løber lige igennem, så mere sug ville være velkommen. Men med uld udenpå har man jo stadig det dejlige bløde stof mod huden:stortsmil:
Hilsen Sine
ChristinaS
20-01-09, 20:07
Hej begge to, Ane, som er en af de to sidste testere, har syge drenge, så hun kan først skrive i morgen, men jeg har ladet fortælle, at det er fiiiiiiine nyheder...:stortgrin:
Katharina:
Det lyder dejligt, at de er så behagelige at have på, og at du ikke lækker igennem om dagen -
Sine: Øv, at de ikke holdt... MEN, vi vidste jo begge, at det var lidt af et sats, og en kæmpe opgave at sætte ammeindlæggene på...:heehee:
Jeg håber det er i orden at skrive her, at du har fortalt, at du normalt bruger uld med papir indvendig, for at holde tørt?
Mere så folk får en idé om, at det VAR en stor forventning at have, at de - alene -kunne opfylde til dit behov :wink:
Måske kunne det så være mere rart at have dem på inde i uldindlægget, i stedet for papir?
Men igen;tusind tak, fordi I ville være med...:knus:
Herfra kommer der så en opfordring til brugerne om at anmelde ammeindlæggene - og stofbindene også, såmænd - i vores fine samling af anmeldelser. Der er en kategori, der hedder Til mor, og vejledningen findes her: http://slyngebarn.amandur.dk/index.php?pageid=reviewfaq :biggrin:
Hejsa. ammeindlæggene er rigtig gode. dejlig bløde og suger fint det jeg "taber":stortsmil:. det eneste jeg vil sige er jeg kunne godt bruge at der var noget på stoffet så de sad mere fast.. men men men.. alligevel er de absolut de bedste indlæg jeg har prøvet og vil også anbefale dem til andre!
knus sabina
Nå, nu sover mine drenge, store som små og det er tid til de første skriblerier om ammeindlæggene.
Normalt sværger jeg inderligt til pigeon papirsindlæg. Den tynde variant. De er meget meget tynde og derfor usynlige gennem tøjet. - jeg er aldrig mælket igennem (kun ved siden af, men det er jo ikke deres fejl. Med andre ord, så har jeg høje krav, hvis jeg skal overveje at ændre min praksis.
Ammeindlæggene fra Christina er rigtig dejligt bløde, det er virkelig en fornøjelse. Jeg er lidt småtosset og atopiker og har derfor lidt svært ved ikke 100% bomuldsting, men det er ikke noget problem med hverken ammeindlæggene eller trusseindlæggene for den sags skyld, når jeg først har fået dem på.
Jeg har haft dem på 2 gange nu. De skal jo lige vaskes og noget - hi hi. Jeg må sige, at det er en fornøjelse, at de luner. De er dejligt varme uden at være hede. Helt perfekt! Og langt bedre en papirsindlæggene - der synes jeg, at man ofte skal ahve en ekstra trøje frem.
Med hensyn til at mælk igennem har jeg ikke haft problemer. Jeg plejer, når jeg ammer, når mælken løber til på det bryst, jeg ikke ammer på at lave "ringeklokken", og derfor næsten undgå oversvømmelser. Det undlod jeg at gøre. Der kom 40 ml MM på det bekostning - ja... jeg vejede. Lidt sjovt nemligt at se, hvor meget der kom. Der var gået LÆÆÆNNGEE siden sidste amning, så brystet var meget fyldt. Det gik ikke igennem. Det er jeg ret imponeret over. Det blev lidt fugtigt måske sådan efter noget tid, så jeg skiftede, men det ville jeg normalt jo også gøre med papirsindlæg, hvis jeg havde lækket så meget. Derfor ingen forskel der.
Størrelsen - tja, den synes jeg altså er fin. Ikke større. Det tror jeg vil blive noget makværk. jeg har aldrig prøvet uldindlæg. Kan bar eikke have uld, desværre. Det KLØR - atopikeren igen.... Dem jeg har set i uld er umanerligt store, hvilket jeg ikke helt forstår, men disse var super, synes jeg. Dejligt også med det friske stof - kan lige se dem med stjerne for mig - det ville være cafe udgaven :stortgrin:
Det er lidt sværere at folde ammeindlægget ordentligt ud end papirsindlæggene, men hey øvelse gør mester og vi taler om at det tager et halvt splitsekund mere - ikke noget af betydning og ja, jeg har jo altså næsten 3 års samlet erfaring med pigeon.
Opbevaring af brugte ammeindlæg ved uden for hjemmet ophold. Ja, hvis man bruger stofbind og bleer og har wetbags alligevel med sig rundt, så er det jo ingen sag, jeg tror dog jeg ville have tendens til at glemme det, så jeg ville nok bare kyle dem i en af de poser jeg alligevel har i pulsetasken til brugte bleer - bruger papirsbleer. Så om man bruger stofbleer og har wetbags eller papirsbleer og har poser, ja så er det jo et fedt.
Alt i alt. Størrelse TJEK - udseende TJEK - sugeevne til alm brug TJEK
Med Jonathan i sin tid havde jeg voldsomt meget mælk, der løb og løb som en gal om natten, der ville de ikke ahve kunnet holde. Det var kun de helt store tykke ufikse pigeonindlæg der kunne det - eller "halve bleer" af dem knægten voksede ud af. Men det var virkeligt også voldsomme mængder. Denne gang kan jeg forunderligt nok sove uden noget, og kun sørge for at have noget parat til når jeg ammer.
Christina - de må straks i produktion. Jeg er sikker på, at du vil sælge dem til en overkommelig pris. Pigeon koster kassen, det allerbilligste jeg har fundet på et vildt udsalg var 5 pakker for 100 kroner - jeg hamstrede så noget der ligner 40 kasser :fløjte: Så jeg har noget at tage af, hvorfor jeg nok ikke lige med de samme køber nogle af dig, men når jeg nærmer mig at løbe tør(altså ikke for mælk vel - hi hi), så er jeg der meddevuns.
De er dejlige, lune, fikse, søde, bløde, lækre, miljøvenlige og meget meget andet godt.
SKØN IDÉ
:jubel:
Det vil være oplagt at bruge dem under ulden, for de er simpelthen superlækre at have på:biggrin:
ChristinaS
22-01-09, 10:05
Det vil være oplagt at bruge dem under ulden, for de er simpelthen superlækre at have på:biggrin:
:knus: Tak for de fine ord - jeg er i tænkeboks - men jeg tror de bliver en realitet.
Måske endda i flerestørrelser...:think:
Jeg får lavet nogle, jeg kan tage billeder af, og så må vi se :stortgrin:
Jeg er altså helt klart en fan, og især efter at ha læst testpiloterne!! Elskede mine uld/silke ammeindlæg sidst, men jeg overkommer ikke at købe 5-6 par af dem, så der er nok. Så jeg håber bestemt at disse kommer i produktion så jeg i sep kan købe monstermange til dagsbrug :p
Kom så Christina, you can do it! Og vi mangler nogle danske producenter på ammeindlæg.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.