PDA

View Full Version : Endnu et spørgsmål;)

dorteskov
18-05-06, 17:49
Nu har jeg så prøvet at gå med Naya på ryggen i sarien og det gik fint ;) Hun skal lige finde ud af hvad det går ud på. Synes det er sjovt/rart, når vi går, men står vi stille vil hun ned :(
Jeg binder den fra ryggen og frem med en mnude over brystet og så kryds både for og bag og bundet under hendes numse. Mener det hedder cross carrier style, men er i tvvivl.
Her kommer spørgsmålet så: Hvor på ryggen skal hun sidde? Jeg bandt den så hun sad med benene ved min talje, men så kan hun ikke se ret meget og vil gerne længere op - skal hun det?
Håber det gier mening
Hilsen Dorte

Danca
18-05-06, 18:11
Først og fremmest behøver du ikke både kryds og knude foran, en af delen er nok.
Back cross carry er ikke den mest velegnede til at bære højt, men den gyldne regel er at du skal bære over navlen. Jeg ville skubbe hende ti cm op fra din talje.
Hvis du gerne vil bære højt, skal du bære i en tibetansk, der kan hun komme til at se over din skulder.

Det er meget normalt de ikke gider sidde der når man ikke bevæger sig, sådan har SØnnich altid været. Så benyt chancen og få noget fra hånden, det kan nemlig være smadder hyggeligt med en lille en på ryggen.

dorteskov
18-05-06, 18:31
Det er kun fordi den er så lang at jeg krydser...
Så må jeg se om jeg kan finde en opskrift på tibetansk ;)
Tak for svar Hilsen Dorte

Trine
19-05-06, 20:27
Prøv denne her: http://hem.bredband.net/carelm/barsjalar/tibetansk_ryggsack.htm

Dem skulle efter sigende være god. Har ikke prøvet at rygbære i viklen endnu, men er ved at være moden til det :D