PDA

View Full Version : Hvad får man til en brunch

SidseB
26-03-12, 10:02
G bliver et år om lidt (:skriiig:) og familien er inviteret til brunch. Halvdelen lørdag og den anden halvdel søndag. Så jeg vil gerne lave ting, hvor resterne fra lørdag kan suppleres op om søndagen, så vi ikke skal stå i køkkenet hele tiden, og så vi ikke står med madrester til en uge bagefter. ;)

Hvad får man til en god brunch? Jeg har aldrig selv lavet det før, og er helt blank, nu hvor jeg selv skal lave det. :rødme:

Jeg tænker på at lave:
- skramlede æg
- bacon - masser bacon
- bagte tomater
- ost
- frisk frugt
- boller og rugbrød
- et glas græsk eller tyrkisk yoghurt til hver, som man selv kan putte honning og/eller frugt i eller hvad man nu har lyst til
- gnavegrønt med dip
- et par små men gode pølser (pølser har aldrig været det store hit i min familie, synes jeg)
- amerikanske pandekager - kan de ikke godt laves på forhånd og lunes i ovnen? Hvad får man til, når det er brunch?
- marmelade
- pålæg
- smør ;)
- juice
- kaffe og the
- mere bacon - det skal nok blive spist! ;)

Er det ikke ganske fint? Eller mangler der noget?

mutzi
26-03-12, 10:18
synes det ser overdådigt ud- pas på du ikke knokler dig helt træt- vil sige at lidt mindre kan gøre det. Men hvis du har energien er det super fint. Jeg ville servere ahornsirup til pandekagerne og evt nutella.

Dottelue
26-03-12, 10:42
det der yoghurt ville jeg klart springe over hvor gærdet er lavest, og resterne mindre: køb en stak yoghurtbægre i Fakta til 4,25 stk. så kan dem der ikke er spist lørdag nemmere bruges til søndag.

ellers super

Marilyn
26-03-12, 10:44
Det lyder meget dækkende - og SUPER lækkert!

Nogle serverer røget laks med noget urtecreme af en art også. Det kan jeg godt lide.

- Og sirup til pandekagerne :biggrin:

Mildbassen
26-03-12, 10:48
Mindre kan sagtens gøre det!
Drop pølserne, der er jo bacon.
Og med hensyn til pålæg, ville jeg kun købe en slags, når der nu er så meget andet.

SidseB
26-03-12, 18:04
Pålæg er egentlig mest af hensyn til superselektive A. :heehee: Leverpostej og måske lidt hamburgerryg eller sådan noget, så er han godt tilfreds!

det der yoghurt ville jeg klart springe over hvor gærdet er lavest, og resterne mindre: køb en stak yoghurtbægre i Fakta til 4,25 stk. så kan dem der ikke er spist lørdag nemmere bruges til søndag.

ellers super
Men det er jo bare almindelig (klam) yoghurt a'la det her, ikke? :sick: -Jeg har et ret anstrengt forhold til yoghurt, efter jeg er blevet opereret i maven. ;)

http://shoppingman.dk/909-909-thickbox/yoggi-yoghurt-jordbar-13-bager.jpg

Så vil jeg hellere smide lidt græsk yoghurt op i et glas. ;) Der skal ikke ret meget til, for så bliver det vammelt, synes jeg. Og så smager det MEGET bedre! :stortsmil: