PDA

View Full Version : Hvad vil være det fedeste at få til sin 5-års fødselsdag (dreng)?

Gatto
14-03-12, 21:18
Hvad drømmer man mon om :think:

Ting som Beyblade, hotwheels biler og sådan er nok ikke rigtig noget fordi han lige har fået (:fløjte:).

Input til alternative gaver til en 5-årig modtages med kyshånd :Tak:

De må ikke fylde særlig meget, da vi bor småt. Jeg har overvejet sådan en væg-bilbane, der jo intet fylder, men han har sådan en hos sin far :think:

Egerndyret
14-03-12, 21:19
hjemme hos os ville det være lego ! Helst noget med politi og røvere :stortsmil:

Gatto
14-03-12, 21:22
hjemme hos os ville det være lego ! Helst noget med politi og røvere :stortsmil:

God ide, han er tosset med Lego, og fik noget til jul og var super glad for det :Tak:

Og flere forslag modtages gerne, jeg skal jo have produceret en ønskeseddel :fløjte:

(adspurgt siger barnet: Ben 10 figur der er en tiger, ninjago - så det er skrevet på :heehee:)

Vivian.
14-03-12, 21:22
måske en dvd?

lego eller en lydbog?

udklædningstøj? (cowboy eller pirat?)

hvad er hans interesser?

Sillesp
14-03-12, 21:25
Brio Builder!!!!! Det skal min have, når han bliver 6.

Gatto
14-03-12, 21:25
måske en dvd?

lego eller en lydbog?

udklædningstøj? (cowboy eller pirat?)

hvad er hans interesser?

Lydbog! Helt klart! Vi har en med Tarzan, som han eeeelsker :lurve: Så sidder han og laver Lego imens! :Tak: for ide!!!

Hans interesser :think: Han er en lille fessor :lurve: Han skiller alting ad og undersøger det, bygger ting, spørger om ALT - hvem er gud? Hvordan virker solen? Er der nogen voksne der ikke elsker deres børn? Osv :lurve::lurve: Tror måske en lydbog og en form for "bog om alt" vil være et hit :think: :Tak:

kornblomst
14-03-12, 21:26
Hvad med de der mini plusplus brikker?

Eller sådan nogle maskiner han selv kan bygge?

Gatto
14-03-12, 21:26
Han får det her af mine forældre, og jeg ved bare at han bliver HELT vild http://www.captoy.dk/legetoej/fysik-270/edu-cs0-kombipakke-744/

Mega fed butik i øvrigt :fræk:

emmahan
14-03-12, 21:27
Jeg har en gammel Politikens visuelle ordbog, mine børn elsker når vi læser i den. B på 5 elsker at lære om inden i kroppen. Men der er også dyr, planeter, jorden, køretøjer mm.

kornblomst
14-03-12, 21:28
http://www.captoy.dk/legetoej/construction-metal-311/ Det var sådan noget her jeg tænkte på :)

Gatto
14-03-12, 21:31
Jeg har en gammel Politikens visuelle ordbog, mine børn elsker når vi læser i den. B på 5 elsker at lære om inden i kroppen. Men der er også dyr, planeter, jorden, køretøjer mm.

Super ide med den bog :Tak:

http://www.captoy.dk/legetoej/construction-metal-311/ Det var sådan noget her jeg tænkte på :)

Årgh det er fedt :daydreaming: Han ELSKER sine mini plusplus, og kan fx bygge snurretoppe der kan dreje rigtigt rundt :glo: :trut:

Nu kiggede jeg lige på Saxo, og de har iukke så mange lydbøger til børn :think: Ved I hvor jeg kan finde flere? Gerne de der der siger "swiiish" når man skal bladre, det synes han er toppen i den der Tarza (som vi iø har arvet af Malene_Hillerød herindefra :Tak:)

Rimace
14-03-12, 21:32
her leges det med i timevis :lurve:

Gatto
14-03-12, 21:33
På Saxo kan man ikke søge på lydbøger til børn :waiting:

Pantermor
14-03-12, 21:34
Super ide med den bog :Tak:

Årgh det er fedt :daydreaming: Han ELSKER sine mini plusplus, og kan fx bygge snurretoppe der kan dreje rigtigt rundt :glo: :trut:

Nu kiggede jeg lige på Saxo, og de har iukke så mange lydbøger til børn :think: Ved I hvor jeg kan finde flere? Gerne de der der siger "swiiish" når man skal bladre, det synes han er toppen i den der Tarza (som vi iø har arvet af Malene_Hillerød herindefra :Tak:)

Det er dem fra Disneys bogklub - dem har vi også en stak af, der er populære. Jeg ved ikke, om den eksisterer mere, men ellers kunne et medlemskab måske være en gaveide.

misscrizzie
14-03-12, 21:36
hvad med billetter til walking with dinosaurs? det må da lige være noget for en fem årig fessor, og de fylder ingenting ;)

MarieMy
14-03-12, 21:36
Hans interesser :think: Han er en lille fessor :lurve: Han skiller alting ad og undersøger det, bygger ting, spørger om ALT - hvem er gud? Hvordan virker solen? Er der nogen voksne der ikke elsker deres børn? Osv :lurve::lurve: Tror måske en lydbog og en form for "bog om alt" vil være et hit :think: :Tak:

Sådan én har jeg også - lyder som om, de kunne blive bedste venner:heehee: Her var Lego det aller største hit, og helst sådan noget, hvor der er vejledning med til at man kan bygge flere forskellige ting.

Gode spil måske? Et flot børneatlas (min skal klart have en globus med lys i, når han bliver lidt større)?

Ida K
14-03-12, 21:43
Lego Hero Factory er det ubetinget største legetøjshit vi nogensinde har haft herhjemme.

Mariehøne
14-03-12, 21:43
Jeg ved ikke om det er en gaveide, men en kollega fortalte at de i en eller anden børnehave havde gamle radioer og lign, som drengene.. ja eller pigerne måtte skille til atomer hvis de ville. Og det var de vist rigtig glade for.. ungerne i den inst.
Så måske nogle elektroniske ting han kan skille ad og lidt værktøj til det samme? :)

donno.. bare en ide..

Ellers skulle jeg hilse fra ALLE SFO-drengene og sige: ninjago!! :rotf: Ejj.. ind i mellem er der nogle drenge der prøver at fortælle mig om hele det der univers.. jeg fatter ikke en brik :heehee: men søde er de, når de står og fortæller helt opslugt om deres figurer og hvad de kan :heehee:

Gatto
14-03-12, 21:50
hvad med billetter til walking with dinosaurs? det må da lige være noget for en fem årig fessor, og de fylder ingenting ;)

Det må jeg lige Google :Tak:

Lego Hero Factory er det ubetinget største legetøjshit vi nogensinde har haft herhjemme.

Det hitter også her :lol: Og så kan man jo samle dem på kryds og tværs også :heehee:

Jeg ved ikke om det er en gaveide, men en kollega fortalte at de i en eller anden børnehave havde gamle radioer og lign, som drengene.. ja eller pigerne måtte skille til atomer hvis de ville. Og det var de vist rigtig glade for.. ungerne i den inst.
Så måske nogle elektroniske ting han kan skille ad og lidt værktøj til det samme? :)

donno.. bare en ide..

Ellers skulle jeg hilse fra ALLE SFO-drengene og sige: ninjago!! :rotf: Ejj.. ind i mellem er der nogle drenge der prøver at fortælle mig om hele det der univers.. jeg fatter ikke en brik :heehee: men søde er de, når de står og fortæller helt opslugt om deres figurer og hvad de kan :heehee:

Ja det var måske en ide :Tak: Og Ninjago, tjek :himle: Altså det der for voksne ligner en snurretop i Lego til horribel overpris, ik :heehee: Ligesom beyblade - nu med SEJE snurretoppe :cool: :rotf:

Og se lige hvad jeg fandt: http://www.saxo.com/dk/series/boernenes-favoritter-lyt-laes.aspx

Tror at det bliver en lydbog og en form for ordbog eller leksikon :think:

Gatto
14-03-12, 21:51
Og nu så jeg lige at ALLE læs og lyt bøgerne er evaling udsolgt fra forlaget :skriiig: :crying::crying:

Pantermor
14-03-12, 21:51
Hvad med brugtmarkedet? http://www.dba.dk/disney-boeger-med-cd-disney/id-81402313/

two_hearts
14-03-12, 21:54
På Saxo kan man ikke søge på lydbøger til børn :waiting:

Ellers kan I låne lydbøger til børn på www.netlydbog.dk :heehee: Det bruger vi meget - specielt Troldepus-bøgerne! :lurve:

Majer80
14-03-12, 21:55
Ninjago er største hit her.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

two_hearts
14-03-12, 21:55
Og ja billet til Walking with dinosauers ;)

two_hearts
14-03-12, 21:56
Udklædningstøj?

Pantermor
14-03-12, 21:57
Min femårige er også vild med Lego herunder Hero Factory og Ninjago (jeg ved alt for meget, om det der Ninjago kan jeg se :heehee:)

Men han er nærmest besat af børnehavens Magna tiles http://www.leika.dk/udsalg/index.php?product_id=14128&group_id=136 møgdyre!
Men han sad nærmest og rystede som en junkie med abstinenser og spurgte halvtreds gange om børnehaven virkelig var lukket hele weekenden pga de magnetdimser.

two_hearts
14-03-12, 22:00
Min femårige er også vild med Lego herunder Hero Factory og Ninjago (jeg ved alt for meget, om det der Ninjago kan jeg se :heehee:)

Men han er nærmest besat af børnehavens Magna tiles http://www.leika.dk/udsalg/index.php?product_id=14128&group_id=136 møgdyre!
Men han sad nærmest og rystede som en junkie med abstinenser og spurgte halvtreds gange om børnehaven virkelig var lukket hele weekenden pga de magnetdimser.

:rotf::heehee: hvor er han sød! Dem har vi også - bare i en ikke-gennemsigtig udgave :stortgrin: De er et hit - sammen med plus plus mini!!

Gatto
14-03-12, 22:01
Hvad med brugtmarkedet? http://www.dba.dk/disney-boeger-med-cd-disney/id-81402313/

:Tak::Tak::Tak::Tak::Tak: Har spurgt hvad hun skal have for at sende dem :cross:

Ellers kan I låne lydbøger til børn på www.netlydbog.dk :heehee: Det bruger vi meget - specielt Troldepus-bøgerne! :lurve:

Men det er lidt trist som fødselsdagsgave, ikke :heehee:

:Tak: vil straks undersøge hvad det er for noget! Han er ret glad for sit geomag (hvor jeg købte KÆMPE kasse for en flad 50'er på loppemarked i sommer :heyhey:).

two_hearts
14-03-12, 22:02
Hvad med geomag? Man kanfå noget til de rutinerede byggere med biler - min dreng synes det er fedt! :D

Og pjat en netlydbog er da en fantastisk gave :rotf:

Gatto
14-03-12, 22:03

Ok gik ind og kiggede :glo: Du overdrev ikke - orv de er dyre!!!!!

Gatto
14-03-12, 22:05
Og kan heldigvis ikke købes for øjeblikket :whew: Det kunne godt have blevet dyrt :heehee: http://www.magnatiles.com/category/2/magna-tiles-solid-colors.aspx

Gatto
14-03-12, 22:06
Hvad med geomag? Man kanfå noget til de rutinerede byggere med biler - min dreng synes det er fedt! :D

Og pjat en netlydbog er da en fantastisk gave :rotf:

Han har Geomag og er rigtig glad for det - og også mini plusplus. Han er faktisk ret glad for det der med at sidde og bygge :think: Og Lego selvfølgelig :think: Og med en lydbog i ørerne :lurve:

Gatto
14-03-12, 22:08
Prøv lige at tjekke denne her: http://www.saxo.com/dk/saadan-virker-verden-sandheden-om-nyset-numsen-og-resten-af-din-krop_iben-maria-zeuthen_indbundet_9788740001068?searchText=leksikon%20kroppen

:heehee: WEr der nogen af jer der kender den?

Vivian.
14-03-12, 22:10
Lydbog! Helt klart! Vi har en med Tarzan, som han eeeelsker :lurve: Så sidder han og laver Lego imens! :Tak: for ide!!!

hvis han er sådan en der gerne vil vide ting, så har jeg BOGEN (http://www.gyldendals-bogklub.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=11151&langId=100&club=BBK&productId=11343) til ham!!!

Det er et børneleksikon, der er delt op i emner.

Du får lige overskrifterne her:

Kroppen
Byen
Trafikken
Naturen
Vejret
Dyr
Planter
Jorden
Verdensrummet
og under f.eks. dyr er der: Dinosaurer, dinosaurfund, forhistoriske pattedyr, kæledyr, husdyr, dyr på bondegården, dyr på marken og i engen, insekter, indsekternes liv, dyr i byen, dyr i skoven, dyr i søer og vandløb, dyr på den afrikanske savanne, savannens dyr, dyr i regnskoven, dyr ved polerne, havets pattedry, havdyr, dyr i strandkanten, dyr i aurstalien og truede dyr.... (pust pust)

Den er fyldt med farvestrålende billeder og enkle forklaringer.

Bertil har den, og han tager den tit frem og kigger billeder. Vi har også brugt den som godnatlæsning. Og den koster kun 49 kr. :bog:

Sku det være en anden gang. :stortgrin:

Gatto
14-03-12, 22:11
Er der nogen af jer der har været inde til det der med diosaurere? Umiddelbart tror jeg nemlig at det bliver for voldsomt for ham ud fra det jeg kan se :think:

Gatto
14-03-12, 22:12
hvis han er sådan en der gerne vil vide ting, så har jeg BOGEN (http://www.gyldendals-bogklub.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=11151&langId=100&club=BBK&productId=11343) til ham!!!

Det er et børneleksikon, der er delt op i emner.

Du får lige overskrifterne her:

Kroppen
Byen
Trafikken
Naturen
Vejret
Dyr
Planter
Jorden
Verdensrummet
og under f.eks. dyr er der: Dinosaurer, dinosaurfund, forhistoriske pattedyr, kæledyr, husdyr, dyr på bondegården, dyr på marken og i engen, insekter, indsekternes liv, dyr i byen, dyr i skoven, dyr i søer og vandløb, dyr på den afrikanske savanne, savannens dyr, dyr i regnskoven, dyr ved polerne, havets pattedry, havdyr, dyr i strandkanten, dyr i aurstalien og truede dyr.... (pust pust)

Den er fyldt med farvestrålende billeder og enkle forklaringer.

Bertil har den, og han tager den tit frem og kigger billeder. Vi har også brugt den som godnatlæsning. Og den koster kun 49 kr. :bog:

Sku det være en anden gang. :stortgrin:

:Tak::Tak::Tak:

MEN den er jo udsolgt fra forlaget :heehee:

Vivian.
14-03-12, 22:12

donno.. bare en ide..

JEP, vi er også hoppet på ninjagobølgen her :himle:

Gatto
14-03-12, 22:13
Nu vil jeg hoppe i seng, men tusind tak for gode input til gaver!!! Måske spørger jeg mere i morgen :Tak::Tak:

Vivian.
14-03-12, 22:14
:Tak::Tak::Tak:

MEN den er jo udsolgt fra forlaget :heehee:
Ejjj, det så jeg ikke :doh:

øv øv. men den ser da også fin ud, den anden du selv linkede til.

Gatto
14-03-12, 22:15
Ejjj, det så jeg ikke :doh:

øv øv. men den ser da også fin ud, den anden du selv linkede til.

Og jeg har gemt linket til den du anbefaler, så måske kan han få den senere :)

JulleM
14-03-12, 22:16
spurgte du min søn, som lige er blevet 5, så ville han sige "ALT MED STARWARS!

LEGO starwars film, bøger, spil til wii, figure, bøger som starwars osv...!

MarieMy
14-03-12, 22:17
Nu ved jeg ikke lige, hvor du bor, men ellers er en tur på Experimentariet også et hit!

Vivian.
14-03-12, 22:26
Og jeg har gemt linket til den du anbefaler, så måske kan han få den senere :)

måske kan du søge den brugt? Men bertils får du ikke :ondlatter:

Gatto
14-03-12, 22:27
Nu ved jeg ikke lige, hvor du bor, men ellers er en tur på Experimentariet også et hit!

I København, og via mit tidligere job havde vi fri adgang til eksperimentarium, og det er bare et kæmpe hit :lurve: Nu må vi selv betale, men mon ikke vi skal derud igen :heehee: Og NU skal jeg altså i seng, godnat :)

sommerregn
14-03-12, 22:31
Jeg hægter mig lige på her, sidder netop og googler gaver, det højeste ønske herhjemme er en fjernstyret monstertruck eller helikopter, forældrenes dilemma er at de fleste af den slags skal man være 10-12 år for at kunne betjene, så selvom det er hans højeste ønske risikerer det at blive en kæmpe skuffelse :goegler: :think:

Ellers skal han have en bog om kroppen og det der leksikon ville helt sikkert også være et hit herhjemme, og så lego selvfølgelig, men jeg synes egentlig han allerede har meget...

Ikast-med-alt-muligt
14-03-12, 22:32
De største hits til min 5-åriges fødselsdag var en fjernstyret bil og et sæt "ralkie talkie" (læs: walkie talkie)

aarhus
14-03-12, 22:37
Min søn blev 5 i januar og var rigtig glad for alle sine ben10 figurer, skateboard, løbehjul. Specielt skateboard synes han er rigtig sejt og glæder sig til at han kan becgynde at bruge det.:wink:

NokBin
14-03-12, 23:09
En tur i biografen
Et sæt værktøj - evt sådan et lille elskruetrækkersæt
En weekend på Tange El-museum (har vist skiftet navn siden sidst jeg var der)

snirkel
14-03-12, 23:38
Rema 1000 har tit børne dvd lydbøger.
Begge mine drenge har været ret vild med gormitier omkring 5års alderen.
Og ellers ja Leeeeegoooooo!!!!!! :stortgrin:
Mine drenges børneleksikon er også godt gennembladret, men denne (http://www.saxo.com/dk/lego-bogen_daniel-lipkowitz_indbundet_9788717041080)er simpelthen deres 'bibel'. :heehee:

Jeg var inde og se walking with dinosaurs for nogle år siden da Benjamin fyldte 6 dagen efter. Vi valgte at han ikke skulle med dengang. Han havde måske nok godt kunne kapere det, men er en følsom dreng. Tobias ville som 5årig sagtens kunne have været med.
Tænk jeg troede at det var en engangsforestilling. Vi skal da helt klart derind med begge drengene til efteråret! :jubel:

Lina
14-03-12, 23:47
Hvad med en lækker kuglebane i træ? Abd As samad elsker sin og man kan købe tillægspakker og udvide.
Vi har købt vores i askeladen og de er super.
Det er dette mærke http://paradisvej.com/group.asp?group=335

MarieMy
15-03-12, 09:14
Hvad med en lækker kuglebane i træ? Abd As samad elsker sin og man kan købe tillægspakker og udvide.
Vi har købt vores i askeladen og de er super.
Det er dette mærke http://paradisvej.com/group.asp?group=335

Kuglebane er også et hit her (en lidt billigere variant i plastic).

Vivian.
15-03-12, 10:29
hvad med rulleskøjter?
de kan købes meget pæne til billige penge brugt.

Gatto
15-03-12, 17:29
Jeg har købt lydbøgerne fra DBA :Tak::Tak::Tak::Tak: Hvad skulle man gøre uden SB!

Rulleskøjter har han og elsker dem :lurve: Kuglebane fylder for meget - jeg var jo tåbelig nok til at give ham den giga store hotwheelsbane i julegave :doh: Den fylder seriøst en trediedel af hans værelse :heehee: Så KUN små ting fra nu af :venter: :heehee:

Jeg tror at jeg supplerer lødbøger med noget Lego eller en Beyblade eller sådan noget :)

Gatto
15-03-12, 17:31
Og ved I hvad: Jeg gav ham en ny cykel i torsdags :doh: Tre uger inden hans fødselsdag :heehee: Nogen gange glemmer jeg lige at tænke mig om - men se ham lige på billedet

Majer80
15-03-12, 17:39
Og ved I hvad: Jeg gav ham en ny cykel i torsdags :doh: Tre uger inden hans fødselsdag :heehee: Nogen gange glemmer jeg lige at tænke mig om - men se ham lige på billedet

Hvor ser han bare stolt ud : lurve:

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Umama
15-03-12, 17:42
Hvor er han bare sød- total vendensmand:daydreaming::lurve:
Det er lige præcis sådan man bare ville ønske, at ens børn altid kunne føle sig

Gatto
15-03-12, 17:54
Hvor er han bare sød- total vendensmand:daydreaming::lurve:
Det er lige præcis sådan man bare ville ønske, at ens børn altid kunne føle sig

Ja! Lige præcis!