PDA

View Full Version : HJÆLP,-vigtig beslutning ang kolonihavehus NU MED BILLEDER!

Ditte
08-09-07, 19:13
Kloge kvinder hjælp mig!
Vi har fået tilbudt et kolonihavehus i kbhs området [smilie=slider_yay.gif] , hvilket i sig selv er temmelig svært. Vi glædede os som sindsyge til at skulle ud og se det. Gammelt stod der men ok, det var rimelig billigt, lige under 100.000 og 500 om måneden til andelshaveforeningen.
Huset var fuldstændig faldefærdigt, nærmest lige til nedrivning :cry: Væggene i stuen er rå, dvs man kan se isoleringen og i begge miniværelserne er der fugt på væggene og gulvene i hele huset ligner noget der er løgn, nærmest sådan noget kork agtigt noget :shock: Haven er god nok, men man skal lige betale 5000 kr beplantning(læs:penge under bordet :evil: men ok det er jo småpenge, det var mere princippet i det jeg er imod)
Vi tænkte først, at vi ville springe over og vente til næste gang vi får tilbudt noget, men det viser sig så at vi kommer bag i køen (vi har været skrevet op i 4 år og dengang var der jo ikke så mange som var interesseret som der er nu) og hvis vi først får et nyt tilbudt om 4-8 år så er det jo næsten ligemeget da det er nu børnene er små. Vi orker derimod heller ikke at rive huset ned og bygge et nyt, eller heller ikke at skulle gøre alt for meget for at det kan beboes. Hvis vi tager huset, kan vi komme på den interne liste, hvor man kan få tilbudt et andet hus i haveforeningen i løbet af 1-2 år. (det her må være et af de værste huse i foreningen siden ingen andre (interne) vil have det og det går videre til den eksterne venteliste. Så nu ved vi ikke helt hvad vi skal gøre.
1)sige ja og så kun bruge haven for huset er ubeboeligt og vente på et bedre hus på den interne liste.
2)Sige ja og bide i det sure æble og bruge ekstra penge og ekstra tid til at lappe lidt på det så det kan bruges i nødstilfælde (dårligt vejr f.eks men nok stadig ikke til at sove i pga fugten men ved det reelt ikke)
3)Sige nej, og skyde en hvid pil efter kolonihave-konceptet: det er alt for mange penge kun for en have uden beboeligt hus på.
4) sige nej, men skrive sig op på ny og håbe der kommer et bedre om 4 år igen?
Hvad synes i???????

Billeder

huset
http://i113.photobucket.com/albums/n240/almagustav/P1000544.jpg

haven og huset
http://i113.photobucket.com/albums/n240/almagustav/P1000546.jpg

haven
http://i113.photobucket.com/albums/n240/almagustav/P1000545.jpg

stuen
http://i113.photobucket.com/albums/n240/almagustav/P1000550.jpg

køkkenet
http://i113.photobucket.com/albums/n240/almagustav/P1000549.jpg

AstridS
08-09-07, 19:18
Jeg ville ta' det! Kunne ikke forestille mig at bo med små børn, uden have. Har i mulighed for at rive det ned og erstatte det med et af de der små, færdige bjælkehuse man kan købe til 10-20000 rundt omkring? Så er det da til at være i...

TinaR
08-09-07, 19:19
Kan man ikke på sigt få et andet hus - en skurvogn/campingvogn eller noget helt 3. ???
Syntes det ville være ærgeligt at komme nederst på listen igen og først få det når ungerne er store.

Ville nok bare springe ud i det :-x
Men det gør jeg altid og iflg. manden er det ikke altid en god ide :oops:

bork
08-09-07, 19:20
Jeg har stemt på 1'eren ;-) - Fordi jeg går ud fra ta i rigtig gerne vil have et kolonihavehus ;-) - Men som du selv skriver så kan der jo gå laaaaang tid inden i får mulighed for at få fat i et andet hus :-? - Så jeg ville nuppe dette hvis det var mig der brandte for et kolonihavehus [smilie=staff_angelocheride3bd-1.gif] - Og så er der jo altid muligheden for at rive det ned og bygge et andet, hvis i ludselig får lyst til det ;-)
Er sændt på at høre hvad i vælger [smilie=abbraccio.gif]

sidse
08-09-07, 19:21
Nu skriver du at i ikke orker alt det der med at rive et hus ned og bygge et ny op.

Men man kan altid købe en brugt skurvogn og lave det hele lidt Christiania-agtigt. Med udekøkken under sejldug.

Hvis I overhovedet ikke er til det, tror jeg det bliver for trist i længden med kun haven. Der kan trods alt gå op til 2 år før I får tilbudt et nyt hus og måske er det i en lige så sørgelig forfatning?

liv
08-09-07, 19:24
Jeg synes I skal tage det. Altså forudsat, at I ikke regner med at flytte til hus og have foreløbig og at I virkelig gerne vil.
Det er for surt at risikere at skulle vente til børnene er blevet store. Stemmer 1), men kunne ligeså godt have stemt 2), for den beslutning (om I vil gøre noget ved huset eller ej) behøver I jo ikke at træffe endnu.

Liv

Katrine
08-09-07, 19:26
Uhu .. har stemt andet fordi jeg nødig vil fortælle andre hvad de skal, men istedet vil stille jer nogle spørgsmål :roll:

OK - I har ikke fået tilbudt et drømmekolonihavehus men

- hvor meget drømmer I om den have ?
- hvad drømmer I i øvrigt om ?
- hvad vil I gerne mens jeres børn er små ?
- hvad føles bedst i maven - et skodhus i hånden (med en række alternativer man sådan set ikke behøver at tage stilling til lige med det samme) eller fire år på ventelisten ?
- hvilke muligheder er der for jer i at sige ja
- og hvilke er der i at sige nej ?
- hvad ville I ærgre jer mest over (at sige ja eller nej til kolonihaven) ?
- hvad vil I blive gladest for (do) ?

Pøj pøj

saftewater
08-09-07, 19:29
Sig ja, riv huset ned og køb en skurvogn/pavillion [smilie=slider_yay.gif] [smilie=slider_yay.gif]

Jeg havde værelse i en skurvogn fra jeg var 15-20 år. Det var fint :smile:

Og fåååårk, jeg er alligevel en anelse misundelig på jer :roll:

fru schwartz
08-09-07, 19:39
Jeg ville ta' det! Kunne ikke forestille mig at bo med små børn, uden have. Har i mulighed for at rive det ned og erstatte det med et af de der små, færdige bjælkehuse man kan købe til 10-20000 rundt omkring? Så er det da til at være i...

Jeg siger det samme som Astrid.. :8) Go go go....

DortheR
08-09-07, 19:43
Jeg aner slet ikke, hvad jeg skal stemme på Ditte. Hvis I VIRKELIG savner en have, så ville jeg hoppe på AstridS forslag om at rage lortet ned, købe en færdig bjælkehytte i silvan til 10000 og et tørkloset, hyre en bunke tømrerelever på TEC sort til at sætte skuret op og så nyde haven bagefter. Hvis I planlægger at BO der sommeren over hvert år, så synes jeg dog, det er noget helt andet. Så SKAL I have en ordentlig bolig derude!! Det skal jo lige siges, til de fynboer, jyder og øboere der læser med, at et kolonihavehus i kbh ikke bare er dét - det er til tider et regulært boligkvarter i stedet. Så det kommer da an på, hvad I forventer at bruge det til???

Mikkelsen
08-09-07, 19:45
Jep.
Sig ja - og riv huset ned.
Sæt et skur, et legehus eller bare en pavillion på terrassen - og byg jeres eget hus når i har lyst/tid/råd - eller slå til hvis det perfekte dukker op inden :smile:

Ulla
08-09-07, 19:47
stemte nummer 2 for det jeg mener er:

tag huset (for fanden Ditte, once in a lifetime - hvad skal du med et hus om 4-5 år som du selv skriver og du vil jo gerne ha en have ikk?) - brug måske lidt klatpenge på at gøre huset nogenlunde beboeligt (eller som anden foreslår; riv skidtet ned og køb en gammel campingvogn) og så vent på den interne liste ....

smirnoff
08-09-07, 19:48
Har stemt 1, men har lige en tilføjelse:

Lej en container til byggeaffald, inviter til "smadre-hus-fest" og få gæsterne til at hjælpe med at smide huset i containeren. Køb et ny t(brugt) hus og stil det op - det behøver slet ikke være så besværligt eller dyrt:

http://www.gantrupbyggemarked.dk/bjaelkehytter/hytter.htm

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?taxShowAllInOneCategory=0&taxShowAllCategories=0&Niveau=&OldNiveau=&SektionId=0&KategoriId=&rubrikId=0&Annoncetype=2&Sortering=1&Sortsearch=1&Sorteringtype=1&kortsogX=0&kortsogY=0&kortsogRad=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&FirstSearch=&HashId=&partner=&PartnerMyRefererId=&BilledVisning=0&navValsFound=&CurPage=1&navSearchWords=&Fritekst=flytbare+huse&RegionId=0&PrisFra=0&PrisTil=9999999&AntalDage=0&Forhandler=0&x=0&y=0

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51574915

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51498583

Op på en lastbil og læs af i Jeres have og vupti (Et campingtoilet kommer man langt med, hvis hytten ikke indeholder toilet)

http://www.birkedalhuset.dk/index.php?page=36

Held og lykke.

tramsv
08-09-07, 19:48
Jeg ville napse det lige på stedet, hvis jeg havde pengene (og ikke lige havde fået egen have)
Hvor langt ligger det fra jeres lejlighed, er det overhovedet aktuelt at komme til at overnatte der???

Anitamor
08-09-07, 19:51
KØB DET [smilie=slider_yay.gif] Du har tit nævnt hvor dejligt det ville være med en kolonihave. Lap, riv ned, erstat med noget af det allerede nævnte og NYD LIVET [smilie=abbraccio.gif] [smilie=abbraccio.gif]

DortheR
08-09-07, 19:53
Har stemt 1, men har lige en tilføjelse:

Lej en container til byggeaffald, inviter til "smadre-hus-fest" og få gæsterne til at hjælpe med at smide huset i containeren. Køb et ny t(brugt) hus og stil det op - det behøver slet ikke være så besværligt eller dyrt:

http://www.gantrupbyggemarked.dk/bjaelkehytter/hytter.htm

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?taxShowAllInOneCategory=0&taxShowAllCategories=0&Niveau=&OldNiveau=&SektionId=0&KategoriId=&rubrikId=0&Annoncetype=2&Sortering=1&Sortsearch=1&Sorteringtype=1&kortsogX=0&kortsogY=0&kortsogRad=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&FirstSearch=&HashId=&partner=&PartnerMyRefererId=&BilledVisning=0&navValsFound=&CurPage=1&navSearchWords=&Fritekst=flytbare+huse&RegionId=0&PrisFra=0&PrisTil=9999999&AntalDage=0&Forhandler=0&x=0&y=0

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51574915

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51498583

Op på en lastbil og læs af i Jeres have og vupti (Et campingtoilet kommer man langt med, hvis hytten ikke indeholder toilet)

http://www.birkedalhuset.dk/index.php?page=36

Held og lykke.

HVIS I inviterer til smadre-hus-fest, så kommer både Lars og jeg!! Det er vildt fedt at smadre noget - jeg mener, hvor lang tid kan det ta'? hehe

Ditte
08-09-07, 19:57
lyder som en god idé, men hvor kan man få huse til 10-20.000, ved du det?

DortheR
08-09-07, 20:01

Vi har set nogle i byggemarkederne, fx silvan eller bauhaus. Vi joker tit med, at vi vil bygge et i baghaven, så kan forældrene bo der, når de er på besøg [smilie=trilly-77-24.gif]

bork
08-09-07, 20:05

Vi har set nogle i byggemarkederne, fx silvan eller bauhaus. Vi joker tit med, at vi vil bygge et i baghaven, så kan forældrene bo der, når de er på besøg [smilie=trilly-77-24.gif]

Jes i byggemarkederne ;-) - Vi har også snakket om at sætte sdan et op, så kan en af os altid flytte derud, når vi er trætte af hinanden [smilie=staff_angelocheride3bd-1.gif] - Jeg syntes de bjælke huse ser vildt hyggelige ud [smilie=slider_yay.gif]

Ditte
08-09-07, 20:07
Jeg ville napse det lige på stedet, hvis jeg havde pengene (og ikke lige havde fået egen have)
Hvor langt ligger det fra jeres lejlighed, er det overhovedet aktuelt at komme til at overnatte der???
Det ligger 10-15 minutter i bil herfra max. Det ligger i søborg/herlev/gladsaxe området, så det er ikke så langt væk......Vi behøver ikke overnatte er, men det ville jo være skønt synes jeg, hvis vi kunne bo der om sommeren.

AstridS
08-09-07, 20:08

Ja, det var netop den type huse jeg tænkte på. Og så kan man jo altid efterisolere eller andet, når/hvis man får overskud til det engang.

Birgitte2407
08-09-07, 20:08
Altså - nu er jeg nok helt skæv på den :-? - men hvorfor køber i ikke et hus andet et et andet sted???? Eller skal det være i Kbh??

Vores elskede kolonihave hus ligger i Kvistgård oppe ved Espergærde - og der er vist nok flere huse til salg og prisen har ligget mellem 350.000 og 800.000 denne sommer (det er en andelshaveforening - så man bestemmer selv prisen men prisen afspejler tit størrelsen på huset - så de billige er ikke nødvendigvis dårlige - bare mindre) Det koster ca. 400 om mdr. at have det.

Altså det var bare et forslag - og egentlig slet ikke det du spurgte om ;-)

Gine
08-09-07, 20:12
Jeg ville slå til med det samme og reparere så det er brugeligt :-) Bare det var mig der havde fået det tilbud. Hvor kan man blive skrevet op? :-)

Jeg vil helt sikkert gerne have et i Københavnsområdet. Det skulle nemlig være sådan at jeg også ville kunne bruge det i hverdagene...og ikke mindst ville det være nemt for venner og familie at smutte forbi :-) K Gine

Ditte
08-09-07, 20:15
Altså - nu er jeg nok helt skæv på den :-? - men hvorfor køber i ikke et hus andet et et andet sted???? Eller skal det være i Kbh??

Vores elskede kolonihave hus ligger i Kvistgård oppe ved Espergærde - og der er vist nok flere huse til salg og prisen har ligget mellem 350.000 og 800.000 denne sommer (det er en andelshaveforening - så man bestemmer selv prisen men prisen afspejler tit størrelsen på huset - så de billige er ikke nødvendigvis dårlige - bare mindre) Det koster ca. 400 om mdr. at have det.

Altså det var bare et forslag - og egentlig slet ikke det du spurgte om ;-)
jamen det ville vi også godt men vi har ikke særlig mange penge og bor i lejlighed på frederiksberg og mangler virkelig en have især om sommeren men også i weekenderne, hvilket selvfølgelig er svært uden egentlig varme og sådan men alligevel. Det her koster lige under 100.000 og vi har max 150.000, og det er nærmest umuligt at finde noget andet til den pris synes jeg......

Nina S
08-09-07, 20:16
Jeg ville slå til nu og lade være med at gøre noget lige med det samme. Det kan jo være at I er heldige at der kommer et andet til salg inden næste sommer og så slå til der.

Hvis grundens belligenheden er en af de bedste i området så ville jeg rive huset ned og får sat et af de færdighuse op som Astrid foreslår. Hvis I ikke orker det så ville jeg gøre de brugbart indtil I får noget andet tilbudt.

Nina S
08-09-07, 20:18

Ja det har jeg set flere gange i deres kataloger

DortheR
08-09-07, 20:20
[quote=AstridS]Jeg ville ta' det! Kunne ikke forestille mig at bo med små børn, uden have. Har i mulighed for at rive det ned og erstatte det med et af de der små, færdige bjælkehuse man kan købe til 10-20000 rundt omkring? Så er det da til at være i...

Ja det har jeg set flere gange i deres kataloger[/quote

Mon ikke det er fordi, man ikke læser byggemarkedskataloger med samme omhu, når man bor i lejlighed på Åboulevarden [smilie=staff_angelocheride3bd-1.gif]

LotteS
08-09-07, 20:21

Enig!!! For filan Ditte, dette kan I ikke lade gå fra Jer!!! Ned med hytten og op med noget nyt, det behøver ikke være så svært!!!

liv
08-09-07, 20:22
[quote=AstridS]Jeg ville ta' det! Kunne ikke forestille mig at bo med små børn, uden have. Har i mulighed for at rive det ned og erstatte det med et af de der små, færdige bjælkehuse man kan købe til 10-20000 rundt omkring? Så er det da til at være i...

Mon ikke det er fordi, man ikke læser byggemarkedskataloger med samme omhu, når man bor i lejlighed på Åboulevarden [smilie=staff_angelocheride3bd-1.gif]

Tror det.
:lol: :lol: :lol:

Liv

Anitamor
08-09-07, 20:26

Held og lykke.

Jeg kunne nu godt finde et billigt start hus her [smilie=slider_yay.gif] Super godt link Smirnoff :-x

Ditte
08-09-07, 20:27

[smilie=trilly-77-24.gif] [smilie=trilly-77-24.gif] jo du har nok ret, synes bare altid sådan nogle bjælkehytter koster 200.000 eller deromkring og så skal man selv bygge dem 8og jeg er gift med en ingeniør de kan ikke andet end regne ting ud i bøger :roll: ) ;-)

Birgitte2407
08-09-07, 20:32
jamen det ville vi også godt men vi har ikke særlig mange penge og bor i lejlighed på frederiksberg og mangler virkelig en have især om sommeren men også i weekenderne, hvilket selvfølgelig er svært uden egentlig varme og sådan men alligevel. Det her koster lige under 100.000 og vi har max 150.000, og det er nærmest umuligt at finde noget andet til den pris synes jeg......

Kender det godt - vi var heldige at købe for 4 år siden - siden da er det jo gået opaf heldigt for dem der sælger men ærgerligt for børnefamilier der ikke får en hyggehave :cry:
Men altså - I skulle altså virkelig tag derop og se - der er SÅ dejligt og vi er rigtig mange børnefamilier, og der er bare noget særligt deroppe........ (og så må du altså samle flasker og vinde en masse skrabelodder hele vinteren!!)
Held og lykke

Mikkelsen
08-09-07, 20:43

http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.asp?RubrikId=2000

smirnoff
08-09-07, 20:48
Man må nok regne med, at det koster nogle knapper at få flyttet huset (men undersøg endelig flere steder - det kan være at entreprenøren på landet er lidt billigere, end ham der bor midt inde i Kbh)

Men det gør jo heller ikke så meget, at det koster lidt i transport, bare huset er billigt nok.

Sidder selv og lurer efter beboelsesvogne - vi overvejer at sælge huset, købe en grund og bo på grunden i et "skur", mens det nye hus bygges. Ellers må vi leje et eller andet, mens byggeriet står på, for vi vil ikke løbe an på, ikke at kunne sælge det gamle hus, når vi først står med det nye - noget med penge, som der desværre ikke hænger i dobbeltportioner hjemme i træerne i vores have.

Ditte
08-09-07, 21:02
Her er lige et par billeder

Huset
http://i113.photobucket.com/albums/n240/almagustav/P1000544.jpg

haven
http://i113.photobucket.com/albums/n240/almagustav/P1000546.jpg

haven igen
http://i113.photobucket.com/albums/n240/almagustav/P1000545.jpg

stuen indenfor
http://i113.photobucket.com/albums/n240/almagustav/P1000550.jpg

køkkenet
http://i113.photobucket.com/albums/n240/almagustav/P1000549.jpg

Det ser af en eller anden grund lidt pænere ud på billederne end i virkeligheden, men man får da lidt et indtryk. Altså at haven er lækker [smilie=slider_yay.gif] men indeni er det skod :cry: Så her er billederne, og læg så lige lidt ekstra til af grimhed og sig så hvad I synes nu????

DortheR
08-09-07, 21:07
Huset ligner lort indenfor men haven er dejlig [smilie=staff_angelocheride3bd-1.gif]

LotteS
08-09-07, 21:07
Jeg siger helt sikkert stadig : TAG DET! En masse stauder og et birketræ [smilie=slider_yay.gif] ... Så skide værre med huset!! [smilie=abbraccio.gif]

liv
08-09-07, 21:08
Haven er da fed ;-)

Jeg synes faktisk det er en knaldgod idé med sådan en bjælkehytte. Og hvis I er interesserede i på et tidspunkt at få hjælp til at rive det der blå - æh - hus :shock: ned, så skulle det da være muligt at mobilisere en masse slyngler ;-)

Ej, jeg ved intet om renovering og den slags, og dermed heller ikke, om det kunne betale sig at lappe på huset. Kender I en håndværker, der måske kunne tage med ud og vurdere dén del?

Men synes stadig, I skulle tage det ;-)

Liv

AstridS
08-09-07, 21:09
Sig ja og ryd lortet :8)

camram
08-09-07, 21:10
med den have ville jeg sige [smilie=hate-ass.gif] [smilie=hate-ass.gif] til huset...
vælte engang ved tid også smækket et eller andet (billigt ) typenoget op--

saftewater
08-09-07, 21:10
Ja haven er da super dejlig [smilie=slider_yay.gif] [smilie=slider_yay.gif]

Og der er vel el, kloak, vand osv på grunden? Så er det jo ikke noget problem at få sat en lille hytte/skurvogn/pavillion op..

Ditte
08-09-07, 21:13

Og der er vel el, kloak, vand osv på grunden? Så er det jo ikke noget problem at få sat en lille hytte/skurvogn/pavillion op..

altså der er ikke toilet med træk og slip man skal have tørkloset der, men sådan er det jo næsten altid i kolonihaver, så det er ikke så slemt, og der må jo være vand, for der er jo en vandhane der i køkkenet? glemte at spørge, men synes der stod noget et sted om at der ikke var kloakeret??? kan det passe eller gætter jeg nu??

bork
08-09-07, 21:14
Jeg syntes huset set udefra og haven ser SKØN ud [smilie=slider_yay.gif] - Men ja inden i ser det da ikke for godt ud :-? - Men jeg ville slå til og så rive det hus ned og evt erstatte det med en bjælkehytte til næste år ;-)

Ditte
08-09-07, 21:14
Thomas snakker noget om at sætte gipsvægge op i stuen og male det hele, inklusiv at male gulvet lysegråt over det hele eller i den stil, og evt tæppe/linolium på og så senere nye trægulve f.eks. Og evt male huset udvendigt også på et tidspunkt......

saftewater
08-09-07, 21:15

altså der er ikke toilet med træk og slip man skal have tørkloset der, men sådan er det jo næsten altid i kolonihaver, så det er ikke så slemt, og der må jo være vand, for der er jo en vandhane der i køkkenet? glemte at spørge, men synes der stod noget et sted om at der ikke var kloakeret??? kan det passe eller gætter jeg nu??

Det kan måske godt passe. Det kan jo godt være sådan noget vandtank halløj. Men det er jo heller ikke noget problem, så længe det er i orden.
Og så længe der er el kan I få varme på osv.
Ej, jeg synes det ser vildt lækkert ud. Dine unger ville da elske at fise rundt i den have til sommer [smilie=slider_yay.gif]

Ditte
08-09-07, 21:16
Hvis man sætter gipsvægge op i en stue og maler hele hytten indvendig, ink gulv og loft, det kan da ikke koste voldsomt vel eller hvad?

Ditte
08-09-07, 21:18

Det kan måske godt passe. Det kan jo godt være sådan noget vandtank halløj. Men det er jo heller ikke noget problem, så længe det er i orden.
Og så længe der er el kan I få varme på osv.
Ej, jeg synes det ser vildt lækkert ud. Dine unger ville da elske at fise rundt i den have til sommer [smilie=slider_yay.gif]

Altså alma er jo totalt udebarn og ville nyde hvert sekund i det birketræ ;-) og gustav ville løbe igennem de bede der 1000 gange og sige kuk kuk bøh konstant, rimelig enerverende men også totalt lækkert! Og med et legehus og en rutsjebane og evt noget gyngeværk så er de beskæftiget hele sommeren mens mor sidder på "terassen" og drikker kaffe [smilie=staff_angelocheride3bd-1.gif] [smilie=staff_angelocheride3bd-1.gif]

Anitamor
08-09-07, 21:19
Thomas snakker noget om at sætte gipsvægge op i stuen og male det hele, inklusiv at male gulvet lysegråt over det hele eller i den stil, og evt tæppe/linolium på og så senere nye trægulve f.eks. Og evt male huset udvendigt også på et tidspunkt......

Jamen hvad venter I på ;-) Jeg synes det oser af hygge, bare tæer og en kold øl [smilie=slider_yay.gif] [smilie=slider_yay.gif]

JulleM
08-09-07, 21:19
Ditte for pokker... kør på... det bliver da for fedt med en have, og så kommer det med huset senere.
Altså en af mine kollegaer har lige solgt deres kolonihave efter at have haft den 1 år, og de fik 400.000 mere for det end de havde givet!!!!! SÅ.... hvem ved... men lige meget hvad I gør ved det der... øhhh hus... så forbedre I jo værdien af kolonihaven!!! Eller hvad???? ;-)

[smilie=abbraccio.gif]

Birgitte2407
08-09-07, 21:20
TAG DET!!!!!!!! Den have har sjæl og stemning!
Hvis du vidste hvad en klat maling kan gøre: sort hus med hvide vinduer, blomster i lækre farver og vupti.....
Vi eeeeelsker vores kolonihave - og den lignede jeres da vi overtog!!

Anitamor
08-09-07, 21:21
Hvis man sætter gipsvægge op i en stue og maler hele hytten indvendig, ink gulv og loft, det kan da ikke koste voldsomt vel eller hvad?

Gips koster intet og er nemt at sætte op og ja en god gang maling så kan I da se hvor meget I vil ofre på et nyt hus engang :razz:

hejlouise
08-09-07, 21:24

OK, tror I at Ruth har haft samme diskussion på sit faderkirke-forum, da de overvejede at købe Jagtvej 69 for en slik?

[smilie=gemme.gif]

Mikkelsen
08-09-07, 21:25

Gips koster intet og er nemt at sætte op og ja en god gang maling så kan I da se hvor meget I vil ofre på et nyt hus engang :razz:

Ja, rigtig nemt - jeg har sat gipsvægge op :roll:
Og smid et billigt trælaminat på gulvet, det koster intet og er super slidstærkt - og igen, så nemt - jeg har selv alene lagt laminatgulve i fire værelser på en weekend - Det blev meget pænt, og jeg er endda et fjols med en sav :lol: :8)

hejlouise
08-09-07, 21:26
Tag det, sæt et skur el. lign. op, og skriv jer op på den interne venteliste - det kan jo være, der dukker noget bedre op, eller også bliver I bare vildt glade for jeres eget!

AstridS
08-09-07, 21:27

OK, tror I at Ruth har haft samme diskussion på sit faderkirke-forum, da de overvejede at købe Jagtvej 69 for en slik?
[smilie=gemme.gif]

[smilie=trilly-77-24.gif] Klart:
"vi river den smudsbefængte terroristrede ned og bygger et kristent kulturhus"
"Nej, det bliver da skøøøøøønt med lidt blomster og nogle nye gardiner"

Ditte
08-09-07, 21:31

OK, tror I at Ruth har haft samme diskussion på sit faderkirke-forum, da de overvejede at købe Jagtvej 69 for en slik? [smilie=trilly-77-24.gif] [smilie=trilly-77-24.gif]

[smilie=gemme.gif] [smilie=trilly-77-24.gif] [smilie=trilly-77-24.gif] [smilie=trilly-77-24.gif]

smirnoff
08-09-07, 21:32
Ser da godt ud. Lækker have og huset ser da fint ud udenfor.

Man kan da også sagtens rette op på indvendigt. Et billigt køkken fra Bilka eller Silvan, noget nyt trægulv, gips på væggene, så er den jo i vinkel. I skal bare være sikker på, at der ikke er så meget råd og svamp i konstruktionen, at det går helt til, hvis huset bliver lukket inde i gips - så kan man jo blive syg og det rådner også meget hurtigere, hvis der er indelukket fugt. Men det kan I jo bedre vurdere i virkeligheden, end billederne viser. Altså hvilken stand huset er i. Hvis det ikke er piv råddent, så er det jo ikke så slemt at rette op på.

Tror da, I vil blive rigtigt glade for det.

Ditte
08-09-07, 21:33
Ser da godt ud. Lækker have og huset ser da fint ud udenfor.

Man kan da også sagtens rette op på indvendigt. Et billigt køkken fra Bilka eller Silvan, noget nyt trægulv, gips på væggene, så er den jo i vinkel. I skal bare være sikker på, at der ikke er så meget råd og svamp i konstruktionen, at det går helt til, hvis huset bliver lukket inde i gips - så kan man jo blive syg og det rådner også meget hurtigere, hvis der er indelukket fugt. Men det kan I jo bedre vurdere i virkeligheden, end billederne viser. Altså hvilken stand huset er i. Hvis det ikke er piv råddent, så er det jo ikke så slemt at rette op på.

Tror da, I vil blive rigtigt glade for det.

tror ikke det er direkte råddent, men der er fugtskjolder øverst over vinduet i et af værelserne...?

Mikkelsen
08-09-07, 21:36
tror ikke det er direkte råddent, men der er fugtskjolder øverst over vinduet i et af værelserne...?

Når det er så slidt, er det sansynligt at fugten kommer udefra og at det vil afhjælpe problemet at tætne udhæng/tag eller hvad der gør det :smile:

Ditte
08-09-07, 21:37

Når det er så slidt, er det sansynligt at fugten kommer udefra og at det vil afhjælpe problemet at tætne udhæng/tag eller hvad der gør det :smile:
hvor ved du sådan noget fra??? [smilie=rk01_adorazione2.gif]

Mikkelsen
08-09-07, 21:40

hvor ved du sådan noget fra??? [smilie=rk01_adorazione2.gif]

[smilie=ahgg_dunno.gif]
Måske noget med at de huse jeg har boet i har været noget slum :lol:

Men... har i ikke en tømrer-ven i kan trække på?
Få sådan en ud og kigge på huset, så har i en mere proff mening at forholde jer til?

Ditte
08-09-07, 21:49
jo vi kender ikke voldsomt mange håndværkere, min far, men han synes det er noget værre lort, han er lidt mere luksus agtig :roll: ;-) men de kan vel fåes billige og polske kan de ikke? ;-) ;-)

smirnoff
08-09-07, 21:53

Man kan få noget lak til at smøre på eventuelle steder med jordslåethed/svamp som stopper skidtet med at sprede svampespore. Evt. rådne steder kan/bør udskiftes.

Fugtskjolder tyder bare på, at der har været en lokal utæthed - ikke nødvendigvis råd og svamp.

Hvis yderbeklædningen suger fugt, trænger den sikkert til maling/udskiftning.

Men jeg tror da også, det ville være godt med en tømre til at give et overslag på, hvad der skal gøres, for at huset kan bruges til beboelse.

Mikkelsen
08-09-07, 22:00
jo vi kender ikke voldsomt mange håndværkere, min far, men han synes det er noget værre lort, han er lidt mere luksus agtig :roll: ;-) men de kan vel fåes billige og polske kan de ikke? ;-) ;-)

...billige og polske og uden garanti og forsikring ;-)

Ditte
08-09-07, 22:10

...billige og polske og uden garanti og forsikring ;-)
ja man skal jo have det hele med ;-)

TinaR
09-09-07, 07:11

Husk at væggene skal være helt tørre ellers er problemet der endnu.
Hvordan er fugten opstået ??

Man kan få nogle plader der hedder varmvægsplader - Det er gipsplader med isolering på bagsinde og specielle stolper der passer til.

Det er herre nemt - Stolperne skrues på væggen og pladerne uden på vupti så er der både isoleret og en flot glat væg [smilie=slider_yay.gif]

Normalt skal man ellers lave et træskelet, isolere i mellem og lægge dampspærre med gipsplader uden på.

Vi har sat et gammel hus i stand de sidste 2 år så vi har været glade for sådan nogle nemme løsninger. :-x

Ditte
09-09-07, 08:49

Husk at væggene skal være helt tørre ellers er problemet der endnu.
Hvordan er fugten opstået ??

Man kan få nogle plader der hedder varmvægsplader - Det er gipsplader med isolering på bagsinde og specielle stolper der passer til.

Det er herre nemt - Stolperne skrues på væggen og pladerne uden på vupti så er der både isoleret og en flot glat væg [smilie=slider_yay.gif]

Normalt skal man ellers lave et træskelet, isolere i mellem og lægge dampspærre med gipsplader uden på.

Vi har sat et gammel hus i stand de sidste 2 år så vi har været glade for sådan nogle nemme løsninger. :-x
Det lyder godt nok nemt, hvor fåes sådan nogle plader henne og hvordan skæres de til og sådan?

DortheR
09-09-07, 15:22
Ditte - kender du de der byggemarkeder? De hedder sådan noget som Silvan, Jem og Fix, Bauhaus??? De har enormt mange håndværksagtige ting [smilie=slider_like-it.gif]

[smilie=staff_angelocheride3bd-1.gif]

[smilie=gemme.gif]

Ditte
09-09-07, 17:20
[smilie=trilly-77-24.gif] [smilie=trilly-77-24.gif] [smilie=trilly-77-24.gif] [smilie=trilly-77-24.gif] ja ja ja, men når man altid har boet i lejlighed er man jo ikke vant til så meget, især da alle undtagen denne har været lejelejligheder ;-) [smilie=staff_angelocheride3bd-1.gif]

M@dsen
09-09-07, 19:21
Jeg ville heller ikke være 1 sekund i tvivl.. Køb det.. og sæt det i stand, tempo i har tid og råd til det.. sæt en pavillon op i haven og nyd tiden der imens.. eller snup det super forslag med skurvognen ( sorry, kan ikke lige huske hvem der skrev det..) så kommer resten med tiden.. En skønne dag vil du slet ikke kunne huske, hvorfor du var i tvivl og i skulle slå til eller ej.. :smile:

Venligst Jean ( der er grøn af misundelse.. :8) )

Ditte
09-09-07, 20:21
Åhhh vi var ude og se det igen i dag med børnene. De legede bare med det samme i haven, begge to og var ikke til at drive hjem.....Så nu sidder vi og regner og regner på hvordan det kan løbe an om måneden, for selvom vi har penge til det på en konto, så skal de månedlige udgifter justeres noget og det overforbrug vi har haft de sidste mange måneder den går bare ikke mere. Åhh håber Thomas går med til det!!

bork
09-09-07, 20:24
Åhhh vi var ude og se det igen i dag med børnene. De legede bare med det samme i haven, begge to og var ikke til at drive hjem.....Så nu sidder vi og regner og regner på hvordan det kan løbe an om måneden, for selvom vi har penge til det på en konto, så skal de månedlige udgifter justeres noget og det overforbrug vi har haft de sidste mange måneder den går bare ikke mere. Åhh håber Thomas går med til det!!

Jeg krydser for at i finder ud af at have råd ;-) [smilie=abbraccio.gif] - Er sændt å at høre beslutningen ;-)

Rikke W2F
09-09-07, 20:31
Jeg har stemt andet! Og uddyber hermed!

Min mand er handy-man/håndværker, så han ville rive lortet ned og i løbet af forholdsvis kort tid ville der stå et fedt hus på grunden!

Og det er altså muligt at finde folk, der kan hjælpe med den slags - også uden at rippe jer totalt. Kan I hjælpe lidt med uden at have det store overblik, så bliver det jo endnu billigere!

Det der er sværest, når man går i gang med sådan et projekt er, at hitte rede i hvornår man gør hvad. Det er min mand super til! Så han holder i tov-enderne og jeg slår søm i der hvor han siger jeg skal! Og det kommer vi langt med her i huset!

Send en pm hvis du vil vide mere!

ama
26-02-11, 00:57
bringer lige en gammel tråd op

Ditte hvordan endte det med kolonihavedrømmen?

ingamamma
26-02-11, 01:13
og jeg skulle lige til at stemme og havde slet ikke set at det er en gammel tråd:himle:

Danca
26-02-11, 01:25
Og jeg tænkte lige, yeah, jeg kan hjælpe dem med lækker kolonihavehus for ved hvor et er til salg - også bemærkede jeg datoen. Godt så, går bare i seng :)

Linus' mor
26-02-11, 01:31
me too - har endda lige stemt på at I skulle købe det og bruge lidt penge på huset....
skal vist også bare i seng....

(købte I egentlig huset?)

dendrit
26-02-11, 08:40
Jeg tænker at det kommer an på hvad I havde forestillet jer?
Bor i tæt på huset, så det er oplagt at I vil bruge det til lige at smutte forbi en eftermiddag efter arbejdet med madpakker osv?
Eller er der så langt at man ikke bare gør det?
Hvis der ER langt, ville jeg være meget skeptisk overfor at købe et hus man reelt ikke kan bo i. I så fald ville jeg i hvert fald indstille mig på at lave det om eller sætte et helt nyt op.
Det med den interne liste er jo også en mulighed at satse på. Men her tænker jeg også at to år kan være ret lang tid, hvis der er langt til haven og man i mellemtiden hele tiden skal finde tid til at vedligeholde haven, uden at kunne være der på den måde man egentlig havde forestillet sig.

Vi havde selv kolonihave i et års tid, og blev ret overraskede over hvor lang tid man egentlig skal bruge på havearbejdet, og vi boede kun en spytklat derfra:himle:

Ditte
26-02-11, 14:57
bringer lige en gammel tråd op

Ditte hvordan endte det med kolonihavedrømmen?

hehe jamen tak tak, jo det gik rigtig fint, vi købte det og har arbejdet på det lige siden:))
Men vi kan bruge det, vi bruger haven og fra sidste år har vi også kunne sove der og haven ER bare skøn.
Så alt i alt er vi rigtig glade for det, selvom det er et evighedsprojekt og vi hele tiden har noget vi skal have lavet, plus at haven tager noget længere tid at ordne hvert år end man lige regner med. Men børnene elsker det og vi får luet og hygget mens børnene leger selv i haven (utrolig hvor meget børn kan beskæftige sig når blot de er i en have med scootere og en fodbold):)

Ditte
26-02-11, 15:00
uhhh kan se de gamle billeder, må snart lægge de nye ud, det er malet sort nu, nye vægge og nye gulve(altså ikke noget smart bare sådan nogle plader:)) men alligevel og gulvtæppe i de to værelser og det er jo helt anderledes nu;)
Må holde slyngemøde til sommer derude tror jeg;)
Taget skal laves i år, det er ikke helt godt:)
Men ellers er der sket rigtig meget de sidste par år kan jeg se, nu jeg ser de gamle billeder;)

Anitamor
26-02-11, 15:06
uhhh kan se de gamle billeder, må snart lægge de nye ud, det er malet sort nu, nye vægge og nye gulve(altså ikke noget smart bare sådan nogle plader:)) men alligevel og gulvtæppe i de to værelser og det er jo helt anderledes nu;)
Men ellers er der sket rigtig meget de sidste par år kan jeg se, nu jeg ser de gamle billeder;)

Åh ja jeg vil så gerne se billeder, det lyder til at der er sket noget:daydreaming:

Ditte
26-02-11, 21:39
me too - har endda lige stemt på at I skulle købe det og bruge lidt penge på huset....
skal vist også bare i seng....

(købte I egentlig huset?)

jeps vi gjorde nemlig og gjorde præcis hvad du skriver, brugte lidt på at sætte det i stand så det kunne bruges. og vi har så brugt lidt penge og en hel del arbejde hvert år og nu er det faktisk ok fint synes vi. dog skal taget ordnes her denne sommer:)

malene
26-02-11, 21:45

jeg kommer :biggrin::jubel:

Ditte
26-02-11, 21:48
jeg kommer :biggrin::jubel:

weeeeee!!:jubel:

Ditte
26-02-11, 21:59
nye billeder fra sommeren 2010.

Billede 1) Vi har fået malet huset sort og vi har fået lavet terasse.

Billede 2) Fået lavet dobbelt parkeringsplads og sat hegn rundt de steder i haven der var åbne(=haven er nu helt lukket, :Phew:)

Billede 3) Bare et billede af forhaven nu.

Billede 4) Der er blevet lagt fliser rundt om huset/langs huset.

Billede 5) Lagt nyt græs i baghaven.

malene
26-02-11, 22:03
:daydreaming: Åh Ditte! hvor ser det hyggeligt ud :lurve:

Anitamor
26-02-11, 22:04
Hvor ser det skønt ud, mon I også har en ternet dug:daydreaming::daydreaming:

ama
26-02-11, 22:06
jeg var spændt på at høre om I havde bygget et nyt kolonihavehus eller renoveret det gamle for jeg står midt i at skulle hjælpe min veninde med det "dumme" kolonihavehus. Faldt over din gamle tråd da jeg googlede kolonihavehus hehe

Ditte
26-02-11, 22:09
Indvendig af huset:

Billede 1) Stuen FØR
Billede 2) Stuen NU
Billede 3) Værelset FØR
Billede 4) Værelset NU

Ditte
26-02-11, 22:12
Hvor ser det skønt ud, mon I også har en ternet dug:daydreaming::daydreaming:

hehe ja vi har en rød og hvid ternet du udenfor til havebordet når vi griller :)))))

Ditte
26-02-11, 22:19
jeg var spændt på at høre om I havde bygget et nyt kolonihavehus eller renoveret det gamle for jeg står midt i at skulle hjælpe min veninde med det "dumme" kolonihavehus. Faldt over din gamle tråd da jeg googlede kolonihavehus hehe

Vi renoverede det gamle men ved ikke om det var den bedste løsning. Vi snakkede meget om, at rive lortet ned og bygge et andet, men det ville koste for meget "her og nu" og de penge havde vi ikke. Så vi har renoveret det løbende. Det har jo så også taget 3 sæsoner at få det beboeligt, men vi har nu alligevel brugt det en del, især ungerne har virkelig haft glæde af at lege i haven om sommeren og haft badebassin oppe og alt den slags.

Men det har nok alt i alt været ligeså dyrt og ligeså meget arbejde, at tage det over 3 sæsoner i stedet for at rive det ned. Men fordi huset indvendigt alligevel er omkring 35-40 kvm så et nyt hus i den størrelse ville være rigtig dyrt, selvom mindre jo også ville kunne gøre det. Så er vi glade for at vi har en stue og 2 værelser (meget små men alligevel) dejligt når vi overnatter derude med 3 børn:)

Ditte
26-02-11, 22:20
:daydreaming: Åh Ditte! hvor ser det hyggeligt ud :lurve:

tak:knus: ja der er faktisk også lækkert synes jeg, men måske ser det også lidt finere ud på billedet end det reelt er, det ER stadig et skur men et "sminket skur" nu haha.

Smyrilla
26-02-11, 22:22
Det ser rigtig godt ud - en skam jeg ikke bor i KBH og kan være med til slyngemødet :)

Ditte
27-02-11, 11:45
Det ser rigtig godt ud - en skam jeg ikke bor i KBH og kan være med til slyngemødet :)

du er altid velkommen hvis i ferierer herovre :)

Caroline
22-04-11, 15:45
Iih hvor ser det hyggeligt ud :daydreaming: jeg kommer bestemt hvis du holder slyngemøde :stortgrin:

Hvor tit er I der ude? Jeg tænker gider I tage der ud for en enkelt dag? Altså fx her i påsken skal vi noget hver anden dag og det er dejligt at have nogle rolige dage i mellem familie-frokoster og zoo-ture, men ville vi så gide tage i kolonihaven fx i dag (med alt det pakken ned og op :himle: ja jeg er sådan en der ville have alle mulige ting med :himle::heehee:)

sommerregn
22-04-11, 20:22
Har ikke læst hele tråden, vil bare kort sige tag det! Haven ser skøøøøn ud og selvom vi har et fint og brugbart hus i vores kolonihave er det virkelig minimalt hvad vi bruger det i dagtimerne fordi vi bare er udendørs og i gang... Slf er det fedt at kunne sove der, men hvis økonomien er til det ku I evt overveje at skifte huset ud med en af de der færdige bjælkehytter, dem kan man få mange pris klasser... Skøn blå farve det har ellers :-) Og det er jo et superbilligt hus, vi gav 400.000 for vores i ballerup...

Ditte
22-04-11, 20:29
Iih hvor ser det hyggeligt ud :daydreaming: jeg kommer bestemt hvis du holder slyngemøde :stortgrin:

Hvor tit er I der ude? Jeg tænker gider I tage der ud for en enkelt dag? Altså fx her i påsken skal vi noget hver anden dag og det er dejligt at have nogle rolige dage i mellem familie-frokoster og zoo-ture, men ville vi så gide tage i kolonihaven fx i dag (med alt det pakken ned og op :himle: ja jeg er sådan en der ville have alle mulige ting med :himle::heehee:)

holder helt klart sommer slyngemøde i kolonihaven:)

og ja vi tager oftest derud for en enkelt dag når vejret er til det og vi har fri. Vi har bil og det ligger 7 minutter væk i bil, så når det er godt vejr og fridag så er det næsten ikke til at have ungerne inde i lejligheden alligevel, så vi tager ud og laver badehygge, vandlege, griller og alle de andre udendørs ting man nu kan lave:)

Vi slæber ikke rigtig noget med, vi har jo efterhånden alt derude. Undtaget lige i starten her af sæsonen, så skal der jo lige fyldes op med lidt tøj og dyner og sådan.
Mad køber vi dog altid med, med mindre vi bor derude i lidt længere tid ad gangen.

sommerregn
22-04-11, 21:54
:rotf::rotf::rotf: skulle nok alligevel ha læst tråden inden jeg svarede :doh: dejligt at I købte det :stortgrin:

Ditte
22-04-11, 22:10
:rotf::rotf::rotf: skulle nok alligevel ha læst tråden inden jeg svarede :doh: dejligt at I købte det :stortgrin:

hehe ja vi købte det, dengang, og vi er super glade for det og for at vi gjorde det. Man føler sig knap så indespærret om sommeren :)