PDA

View Full Version : Gik du med træsko som barn?

LindaSol
07-10-11, 19:51
Jeg så lige en gammel kvinde på lokal-TV fortælle, at hun gik med træsko i skolen som barn, men at det jo også var virkelig mange år siden.

Men jeg gik altså også med træsko i skole i Hanstholm i 1980'erne.

Mit meget vigtige spørgsmål er så:

Gik du med træsko som barn?

Eller var det kun noget, "man" gjorde i Hanstholm?

Hvis ja, hvor voksede du op?

Var det almindeligt i 80'erne?

BetinaT
07-10-11, 19:53
Jeg er født i 82, og har aldrig ejet et par træsko :lurve:

Ditte
07-10-11, 19:54
jeg gik IKKE med træsko da jeg var barn og da slet ikke i skole:)
Jeg tror ikke nogen af mine klassekammerater nogensinde har haft træsko på i skole.
Tror dog nogen har haft dem som "gå i haven sko" derhjemme men ellers ikke.
Jeg er fra 74, gik i skole i 80'erne og boede i Nordsjælland.

Blomstervinge
NEJ:glo::heehee:

Barn af 80'erne. Først skole i Høje Tåstrup, og 14 år i lyngby, virum og gentofte.

Ingen jeg kender/kendte havde træsko på i skole.

Otilie
Jeg kan huske at have haft et par røde og et par lyserøde træsko, måske endda også et par blå :think: (altså, det var overlæderet, der var farvet). Jeg er fra '80 og det var mens jeg var i børnehavealderen, jeg havde dem.
Så ja, jeg har da haft træsko. Men det var vist mest som ekstra fodtøj og måske lidt "for sjov"... jeg kan ikke huske at jeg har haft træsko som primært fodtøj. Jeg voksede op i en større by i Nordjylland.

Ida K
07-10-11, 19:56
Jeps. Husker tydeligt hvor stolt jeg var, da jeg fik nogle fine, røde træsko, og min mor tog mig med til den lokale skomager for at få sat sådan nogle metaldimser på snuderne.

Men jeg havde dem aldrig på i skole (og husker heller ikke andre, der havde - bortset fra en lærer), kun hjemme i haven - må have været tre-fire år.

Jeg er årgang 78 og opvokset i en forstad til Esbjerg.

Oliversmor
07-10-11, 19:56
Ja det gjorde en stor del af min klasse. Kan især huske en dreng der gik i brune træskostøvler. Kan ikke huske om jeg havde mine på i skole :think: Jeg er fra 1974 og gik i skole i en lille landsby uden for Grenå på djursland

Misse
07-10-11, 19:57
Ja jeg gjorde. I hvert fald mine første 6-7 år. Jeg er fra 79 og boede i vildbjerg.

ama
07-10-11, 19:58
Ja, det gjorde jeg. Jeg er fra slutningen af 70´erne og gik i træsko fra...bum bum....måske 3-4 års aldren til 7 år. Jeg kan kun huske sorte træsko, men vil ikke udelukke at jeg har ejet andre farver træsko. Jeg havde også andre sko.

Opvokset på Færøerne....er det ikke meget nært beslægtet med Hanstholm ;)

MickeysMor
07-10-11, 19:59
Hihi jeg gik i 6. i Albertslund i slut 90ér tror jeg det har været.. Det blev jeg kaldt træsko pigen.. :P

Jeg havde et par træsko fra sverige som jeg var så glad for og jo så havde på i skole et par gange.. haha

M.Emmer
07-10-11, 19:59
Jeg havde også træsko, men kan ikke huske om jeg havde dem på i skole, men det er ikke utænkeligt at jeg havde :)

Vi boede på et lille landsted lidt nord for Aalborg. Jeg er fra 78.

CHRISTINA M
07-10-11, 20:02
Jeg har et billede fra min 1. Skoledag hvor jeg står med et par røde træsko på. Jeg er fra 75' og opvokset i nordsjælland :-)

Rosen
07-10-11, 20:06
:rotf:

Ja og jeg havde ALTID røde træsko med metalsnuder som min far selv satte på.

Jeg er født i 84 og bestemt ikke opvokset i Hanstholm :heehee:

Jeg har dog ikke ejet et par træsko siden 2000, men har overvejet at købe nu hvor vi har have :think:

hansan
07-10-11, 20:10
Yes! Har ejet mange par træsko. Jeg er født i 1975 og vokset op i en lille flække, der hedder Varnæs, som ligger i Sønderjylland. Og vi gik alle i træsko :)

M.Emmer
07-10-11, 20:10
Nå ja jeg har da også træsko nu...men de er uden hælkap og bare sorte :)

zuzzan
07-10-11, 20:13
Yeah baby! Til jeg gik i 2-3 klasse mindst. Også i skole. Æææælskede mine trasser. Jeg er fra 75 og vokset op i Roskilde. De første jeg fik var røde med et fint hjerte på.

Hjemmemor
07-10-11, 20:14
Jeg kan meget tydeligt huske mine elskede træsko :lurve: Jeg havde et par røde med hæl og så et par hvide (med lufthuller :heehee:) uden hæl. Yndige var de :heehee:

Jeg brugte dem dog ikke i skole - ikke så vidt jeg mindes i hvert fald...men på legepladsen og hos veninderne. Tror jeg gik i træsko til jeg blev omkring 8-9 år...jeg er fra ´78.

Jonathansmor
07-10-11, 20:14
Jeg har haft træsko i mange år da jeg var barn.. Men dog ikke gået med dem i skole...

Til gengæld kan jeg huske, hvordan det i 70'erne var højeste mode at gå i træsko støvler og grøn parkacoat ....

Jeg er født i 70 og vokset op på Lolland.

liv
07-10-11, 20:19
Mener jeg havde træsko, men kun til at gå i haven med. Kan ikke huske at nogen af kammeraterne havde træsko på i skole heller.

Jeg er fra 74 og opvokset i en landsby på Midtfyn.

darling75
07-10-11, 20:21
Jeg har haft træsko, men kan ikke mindes jeg havde dem på i skole :think: Tror jeg spørger min mor.

Men jeg har i hvert tilfælde rendt meget i træsko...

Jeg er født i 1975 så det var også i 80'erne jeg havde træsko. Boede i Ribe dengang også...

KJ
07-10-11, 20:22
Jeg mener, vi havde træsko, men husker det ikke som noget, jeg gik meget med. Mine forældre gik meget op i, at vi gik i fodformede lædersko :oldlady:, hvilket var syyyygt for nederen :loser:
Men den holdning fadede måske lidt ud om vinteren, eller også var det bare pengene, der manglede, for da gik vi i - træskostøvler :heyhey: Ikke de der fancy moderne nogen i fine farver, nono - de helt almindelige gammeldags klodsede støvler :trut::heehee:

Katja Høst
07-10-11, 20:24
Nix. Det ville min flippede fodformede pædogog-mor ikke have. :stortgrin: Hun sagde, at mine fødder var for bløde! :lurve:

Jeg er fra -76, født i Århus hvor vi boede til jeg var 5, derefter Næstved.

nikoline
07-10-11, 20:25
Ja, det mener jeg bestemt at jeg har haft en del gange. Gik også tit med gummistøvler i skolen uden at det nødvendigvis var regnvejr. Min mor havde absolut ikke mange penge til at vi kunne se smarte ud. Jeg var også den sidste i klassen til at få en Ball T-shirt, sådan ca. da det var på vej ud. Dybe, dybe traumer har jeg :sad:
Jeg er fra 1972 :skriiig: og opvokset i Taastrup.

Fru_Simonsen
07-10-11, 20:32
Er fra 87 og havde da træsko der hjemme men mener ikke jeg har haft dem på i skole men de blev flittigt brugt der hjemme og i dag kan jeg godt finde på at tage mine træsko på hvis jeg skal ud og handle ind eller i dp med tor elller hjem til de gamle så bruger faktisk dem ret meget og har faktisk altid gjort det. Så så også op til min får som barn og gør det stadigvæk så man havde da samme fodtøj som ham og samme arbejds tøj så man kunne gå på værkstedet eller med i lastbilen (som jeg savner for der havde jeg min far for mig selv)

Er vokset op på landet ca 1,5 km fra nærmeste by

Dottelue
07-10-11, 20:34
Jeg har og har stadig et par træsko. Havde også træskostøvler som barn.

Men selv om jeg voksede op 5 km fra nærmeste lygtepæl, med 56 malkekøer og 10 km i skole så har jeg aldrig haft træsko på i skole eller lign

Er fra 76

Fru_Simonsen
07-10-11, 20:34
Mener jeg havde træsko, men kun til at gå i haven med. Kan ikke huske at nogen af kammeraterne havde træsko på i skole heller.

Jeg er fra 74 og opvokset i en landsby på Midtfyn.

Nysgerrigheden kommer lige op i mig hvilken landsby? Er nemlig selv fra midtfyn og manden ligeledes og han er fra 77

Pantermor
07-10-11, 20:37
Jeg er opvokset i FRederikshavn og Harlev med træsko :)

Jeg var et så klodset barn, at det flere gange lykkede mig at få mine egne træsko i hovedet på børnehavens rutchebane, så børnehaven bad mine forældre om at finde noget andet fodtøj til mig :heehee:

KJ
07-10-11, 20:38
Jeg mener, vi havde træsko, men husker det ikke som noget, jeg gik meget med. Mine forældre gik meget op i, at vi gik i fodformede lædersko :oldlady:, hvilket var syyyygt for nederen :loser:
Men den holdning fadede måske lidt ud om vinteren, eller også var det bare pengene, der manglede, for da gik vi i - træskostøvler :heyhey: Ikke de der fancy moderne nogen i fine farver, nono - de helt almindelige gammeldags klodsede støvler :trut::heehee:

Jeg er forresten vokset op i Nordjylland, men mine forældre var ikke indfødte.

Egerndyret
07-10-11, 20:39
mener bestemt jeg havde et par røde da jeg var 3-4 år - men kun til hjemme brug :)

KJ
07-10-11, 20:40

Jeg var et så klodset barn, at det flere gange lykkede mig at få mine egne træsko i hovedet på børnehavens rutchebane, så børnehaven bad mine forældre om at finde noget andet fodtøj til mig :heehee:

:rotf::headrub:

MarenKi
07-10-11, 20:46
Jeg voksede op i Nordtyskland, og gik også i træsko et par år først i 80'erne :lurve:

ærtemor
Træsko, selvfølgelig gjorde jeg det. Jeg havde også et par træskostøvler. Jeg er årgang 78 og kan huske at flere i min klasse havde træsko, men Ebberup var og er heller ikke den mest trendsættende by i DK.

Jeg har stadig min første røde træsko som har en fin rem der spændes over anklen. Den er så yndig jeg kan ikke nænne at skille mig af med den.

Min mand er årgang 74 og fra Amager, han syntes jeg er en forfærdelig bonderøv hver gang jeg nævner at jeg godt kunne tænke mig et par træsko
:heehee:

liv
Nysgerrigheden kommer lige op i mig hvilken landsby? Er nemlig selv fra midtfyn og manden ligeledes og han er fra 77

Gislev :wink:
Men faktisk er det ikke 100% vokset op, vi flyttede dertil da jeg lige var fyldt 5 år. Er fra Kværndrp?

Nårh :knus::heehee:

MarenKi
07-10-11, 20:47
Jeg voksede op i Nordtyskland, og gik også i træsko et par år først i 80'erne :lurve:

... og her er beviset!
http://img.photobucket.com/albums/0903/Binky/misc/meee.bmp

.... faktisk tror jeg vi havde en træskofabrik, i den landsby, hvor jeg boede :think: Må google!

edit: Minsandten, den findes endnu! Har hjemmeside og producerer træsko i "dansk" stil :heehee: http://holzschuhladen.de

PollyJean
07-10-11, 20:50
Jeps jeg havde træsko! Er årgang 1978 og opvokset på Sy'fyn - laaaangt fra Hanstholm :)

Dixie
07-10-11, 20:50
Jeg havde vist et par røde til haven, da jeg var helt helt lille. Men det var ikke noget, jeg forlod matriklen i. Det var der til gengæld flere i lokalmiljøet, der gjorde...

Jeg er vokset op i Osted på midtsjælland og er 84'er.

Henriette
07-10-11, 20:51
Jeg har haft træsko i mange år da jeg var barn.. Men dog ikke gået med dem i skole...

Til gengæld kan jeg huske, hvordan det i 70'erne var højeste mode at gå i træsko støvler og grøn parkacoat ....

Jeg er født i 70 og vokset op på Lolland.

oh yeeeesssssssss baby.... jeg var LYKKELIG den dag jeg arvede et træskostøvler fra min kusine OG jeg havde en grøn parka....

og ja, jeg har haft enkelte par træsko, ikke mange for de er virkelig virkelig dårlige til mine smalle fusser.

/Henriette

ærtemor
07-10-11, 20:52
Nu vi er kommet ind på emnet er jeg lige nød til at dele et barndomsminde.
Jeg er voksede op alene hos min far, han er ikke lige typen der går så meget op i påklædning og den slags.

Det resulterede i at til musikskolens afslutningsfest hvor jeg skulle spille til sidst ankom jeg i min noget så yndige kjole og på fødderne havde jeg mine mudrede træskostøvler :rotf:

Oven i det kom vi for sent så jeg måtte gå hele vejen hen foran publikum for at kravle op på senen. Jeg må have været meget rød i kinderne :rødme:

laPaja
07-10-11, 20:54
Tak til LindaSol for igen at rejse et vigtigt spørgsmål.

Og ja, selvfølgelig havde jeg da trassere. Røde og elskede var de. Men ikke på i skole. Det var mere en lille pastelfarvet gårdsangersko uden snørebånd vi var ude i til skolebrug. Eventuelt suppleret med noget arautorap. Der i firserne i Aalborg :cool:

Og jeg er jo forresten også havnet i en branche hvor mange arbejder i træsko :trut: ... og andre vælger at slå sig løs med en crocs i en frisk farve. Dem er jeg til gengæld ikke fan af.

Men altså, kan man overhovedet bo i hus uden at have sig en træsko? :think: Hvad bruger man ellers når man trisser ud med skraldet, om i haven, ud med hunden, over til naboen, ned til postkassen?

Linda80
07-10-11, 20:54
Jeg er årgang 80 og havde også træsko . Men mener dét stoppede lige før skolealderen

LindaSol
07-10-11, 20:55
Og her er jeg i ca. 1983. Til æsel iført træsko.

75310

Fru_Simonsen
07-10-11, 20:56
Gislev :wink:
Men faktisk er det ikke 100% vokset op, vi flyttede dertil da jeg lige var fyldt 5 år. Er fra Kværndrp?

Nårh :knus::heehee:

Jeg boede ca 1,5 km fra gislev i gammel fjellerup indtil jeg flyttede hjemmefra som 17 årig. Er lige flyttet fra kværndrup i august og har boede der før

Mariehøne
07-10-11, 20:57
Jeg elskede at rende rundt i træsko.. men jeg tror ikke jeg fik lov at tage dem på i skole :heehee:

KJ
07-10-11, 20:59
Det var mere en lille pastelfarvet gårdsangersko uden snørebånd vi var ude i til skolebrug. Eventuelt suppleret med noget arautorap. Der i firserne i Aalborg :cool:

Evt. med en nedrullet strømpe? :B::lurve:

ChristinaS
07-10-11, 21:00
Jeg har aldrig ejet et par træsko - og kommer sgu nok heller aldrig til det...:heehee:

Jeg mindes ikke at mine veninder/venner har gået i træsko (jeg er fra ´76) - mon ikke det også afhang lidt af, hvor man boede = hvor det kunne være praktisk lige at smutte i et par "trassere"...:think:

laPaja
Og her er jeg i ca. 1983. Til æsel iført træsko.

75310

til æsel i hanstholm. det er bare :lurve:, Linda!

Mifunes
Var barn i slut 70 erne og 80 erne. Gik - ligesom mange andre børn - med træsko, er vokset op i Albertslund og Roskilde

KJ
07-10-11, 21:01
Men altså, kan man overhovedet bo i hus uden at have sig en træsko? :think: Hvad bruger man ellers når man trisser ud med skraldet, om i haven, ud med hunden, over til naboen, ned til postkassen?

Disse
http://originalfootwear.dk/Sko_og_stoevler/Hjemmesko/?gclid=CMa8lt-g16sCFYK-zAodNTa3Ng/Haflinger_hjemmesko_-_Grizzly_Torben__Grafitgr%E5
ELSKER dem :lurve::lurve::lurve:
(og de har indtil videre holdt 8 år og er stort set ikke slidt :glo::cool::lurve:)

two_hearts
07-10-11, 21:01
80'er og vokset op i en lille by i Vestjylland - og ja jeg havde som lille (før skole) små røde træsko med ankelrem! Jeg elskede dem :lurve:

MulleMarie
07-10-11, 21:06
Er fra '81 og ejede et par træsko men havde dem vist aldrig på i skole

liv
07-10-11, 21:06
Jeg boede ca 1,5 km fra gislev i gammel fjellerup indtil jeg flyttede hjemmefra som 17 årig. Er lige flyttet fra kværndrup i august og har boede der før

Det sgi da løgn :glo:

Da jeg var 11 (må have været i '85) flyttede vi fra Gislev "by" til Gl Fjellerup, hvor vi boede til jeg flyttede hjemmefra i '93 - så har vi nærmest været naboer? Hvor gik du i skole? Jeg gik på friskolen til 8.kl ('89), hvor jeg røg på efterskole.

Dottelue
07-10-11, 21:07
http://tapatalk.com/mu/57683771-4dbc-feff.jpg
Ved ikke hvor gamle de er, men de er flyttet med hjemmefra, så det er ihvertfald 16+ år

julie_a
07-10-11, 21:13
Jeg voksede op i Lundeborg, på sydfyn. Gik i skole i Oure. Det er ret meget ude på landet.
Jeg er født i 1976 og gik altså i skole i 80´erne og jeg gik rigtig meget i træsko.

Faktisk har jeg flere klassebilleder, hvor man kan se hele rækken af unger med for korte bukser og røde eller sorte træsko på.

camram
07-10-11, 21:14
ja..
jeg er fra 78
bode i en lille by på sydøstfyn. (svindinge)
jeg gik i træsko i skole i hverfald i bh-klassen og i 1-klasse. og sikkert noget af 2 klasse, men så flyttede vi til gislev.. og der gik jeg så vidt jeg husker ikke i skole med træsko på...
de var lilla med sådan en flettet rem over læsten.. meget fine :)

laPaja
Disse
http://originalfootwear.dk/Sko_og_stoevler/Hjemmesko/?gclid=CMa8lt-g16sCFYK-zAodNTa3Ng/Haflinger_hjemmesko_-_Grizzly_Torben__Grafitgr%E5
ELSKER dem :lurve::lurve::lurve:
(og de har indtil videre holdt 8 år og er stort set ikke slidt :glo::cool::lurve:)

:skriiig: det er jo indendørssko :heehee: det er jo det rene anarki :shame: du presser mig virkelig ud af min træsko-komfortzone her.

http://tapatalk.com/mu/57683771-4dbc-feff.jpg
Ved ikke hvor gamle de er, men de er flyttet med hjemmefra, så det er ihvertfald 16+ år

se dét er et par trassere efter mit hoved :biggrin:

jumbojette
Jeg gik i skole ca. 25 km fra Hanstholm, og har helt sikkert haft træsko på en gang i mellem (som de andre).

La Ferrol
07-10-11, 21:16
Jeg har aldrig haft træsko, og jeg tror faktisk ikke jeg kender nogen der har eller har haft træsko. Er fra '78 og vokset op i Klampenborg/Charlottenlund.

gryg
07-10-11, 21:18
Nej har aldrig haft træsko. Er fra 81. Måtte kun få fodformede sko og jeg ville sååå gerne have laksko....

camram
07-10-11, 21:22
Jeg voksede op i Lundeborg, på sydfyn. Gik i skole i Oure. Det er ret meget ude på landet.
Jeg er født i 1976 og gik altså i skole i 80´erne og jeg gik rigtig meget i træsko.

Faktisk har jeg flere klassebilleder, hvor man kan se hele rækken af unger med for korte bukser og røde eller sorte træsko på.

det meste af min far familie er fra lundeborg/hesselager.. så der har jeg været en del af min barndom.. min søster var meget nede ved min, fars farbror i hesselager, de havde en grov masse børn, hvor en del var døve... forhulan det støjede når de spillede kort.. hvis man var uopmærksom knalede i en hånd i sofabordet så det rystede..

Trine
07-10-11, 21:25
Jeg er vokset op i 80'erne i Dorgenfri lige nord for Kbh, og jeg har bestemt ikke gået med træsko :heehee:, og kan heller ikke komme i tanke om jævnaldrende venner eller familie, der har gjort det.

Min mor brugte (bruger) dem til når hun render ind og ud af huset.

LeneC
07-10-11, 21:25
Det tror jeg ikke - kan i hvert fald ikke huske det. Husker heller ikke at det var noget kammerater havde på i skole :think:

Er fra 76 i Holstebro

Koby
07-10-11, 21:27
Jaaaa, jeg elskede mine røde træsko. Men de blev kun brugt hjemme og til at løbe over til legekammeraterne. ER også vokset op i 80'erne og på Fyn.

Kan huske at der var en, som var 'berømt' for, at hun ikke gik i andet end træsko. Tror sågar i gymnasiet - og det var bestemt ikke normalt.

Eppyfam
07-10-11, 21:34
Jeps træsko det havde "man". Dog ikke i skolen.

Jeg er vokset op lidt nord for Aalborg og født i 1974.

Brige
07-10-11, 21:46
Jeg er fra årgang 1974 og fra THY, og gik både i træsko og træskostøvler:lurve:

heidi-v
07-10-11, 22:15
Jeg er født i '74 og er opvokset i østjylland, sådan ca. hvor jeg stadig bor:stortsmil:

Jeg havde da træsko som barn, men kan ikke huske at de blev brugt i skole - nu spillede jeg jo også altid fodbold i frikvarterene, så måske det var derfor at kondisko var mit primære fodtøj. :think: tænker faktisk at nogle få gik en del i træsko også i skolen.

PDmor
07-10-11, 22:19
Havde træsko som barn, men om jeg gik med dem i skole aner jeg ikke!
Er opvokset i Skanderborg. Årgang 1971

Som helt lille havd ejeg træsko med spændrem hen over foden. Min mor var MEGET glad da hun så mig tage dem med op i stuen, for hun regnede med jeg ville øve mig i selv at tage dem på og af. Det gjorde jeg sådan set også, MEN da jeg havde fået dem på, kunne jeg kravle op på en stol, stille mig på fjernsynet og nå telefonen -så kunne jeg ringe til julemanden (aka Gert Pedersen (gammel SF politiker med langt hvidt skæg)). Det var hun måske nok knapt så begejstret for, for der var vel en grund til at telefonen stod højt bag fjernsynet :think:

Imma
07-10-11, 22:20
Nej. Jeg er fra Fyn. Men jeg har et par nu - d.v.s. jeg har dem ikke endnu, men jeg skal have et par igen snart. Kan ikke undvære træsko til haven.

KSC
07-10-11, 22:36
Jo jeg har også haft i hvert fald et par træsko, kan dog ikke huske om jeg har haft dem på i skole. . Jeg er opvokset i nordjylland og er fra 76.

Elisabette
07-10-11, 22:37
Niks, men jeg er fra 87 :think:

Rikkerar
07-10-11, 22:42
Jep!!!!
Jeg havde træsko i 80´erne og det er slet ikke utænkelig at man havde træsko på i skole.....

Kommer fra nordjylland

felix
07-10-11, 22:45
jeg er født i 1979, og der hvor jeg kom fra, gjorde man ikke sådan noget :)

charlotteg
07-10-11, 22:54
Ja jeg havde træsko som barn. Og jeg gik med dem i skole:glo: ( vestjylland og er fra 82)

Husker tydeligt jeg en dag fik skæld ud for at larme med dem, selv om det var ham bagved der larmede med hans træsko:phbbbt:

Mammay
07-10-11, 23:01
Ja, jeg havde træsko. Jeg mindes dog ikke, at jeg gik med dem i skolen :think:

Er fra vestfyn fyi ;)

merlyn
07-10-11, 23:44
Jeg har aldrig ejet et par træsko (eller træskostøvler). Men min bedste veninde gik med dem i skolen ligesom flere andre. Jeg var ret misundelig men jeg måtte kun gå i fodformede lædersko med rågummisåler (egentlig ret fede, men det syntes jeg ikke dengang).
Som voksen har jeg stået og prøvet nogen på for at have dem til haven (den gang vi havde hus og have) men de var simpelthen umulige at gå i: stive såler og "høje" hæle! Hvordan kan det være så populært?
EDIT: Jeg er fra '72 og opvokset på Als.

supermom
07-10-11, 23:48
Kæps, og jeg er født i 1980 i Risskov, jeg havde dem på tit, også i skole. Jeg har engang givet en dreng fra klassen et Dylan mackay ar og en kraftig hjernerystelse fordi jeg kastede min træsko i hovedet på ham da han drillede mig :glo: :hide:

Babs12
08-10-11, 00:56
Jeg er fra en lille by uden for grenå - og folk havde træsko, men kun sjældent i skole - og det var kun pigerne - de var så røde eller lyserøde. Drengene havde aldrig, ikke fordi de ikke havde træsko, de var bare smadret af at blive brugt som arbejdssko - og nok ikke varme nok det meste af året :P

morT4
08-10-11, 05:46
Jeg gik i 1. Klasse 1981 og havde træsko i skole som mange af de andre i klassen.
Mine havde hæl. Men jeg gik skidt i dem og havde tit sør om af anklen fordi jeg lossede mig selv.
Og til sidst forbød sundhedsplejersken mig og bruge dem pga mine overmobile led.
Gik 1.- 2. & 3. Klasse på Pederlykkeskolen Amager. Kbh. S.

*smølfine*
08-10-11, 07:10
Jeg har haft mange fine røde træsko som barn, ofte havde jeg ikke helt styr på højre venstre :heehee:

Jeg er født i 80 min søster i 82 - husker dog ikke vi nogensinde havde dem på i skole, men ved der var en dreng årgangen over mig der altid havde, han fik øgenavnet træskobrian fordi han yndede at losse andre over skinnebenet med dem AV!

Er vokset op i Nordsjælland i parcelhus kvarter...

Fru_Simonsen
08-10-11, 08:12
Det sgi da løgn :glo:

Da jeg var 11 (må have været i '85) flyttede vi fra Gislev "by" til Gl Fjellerup, hvor vi boede til jeg flyttede hjemmefra i '93 - så har vi nærmest været naboer? Hvor gik du i skole? Jeg gik på friskolen til 8.kl ('89), hvor jeg røg på efterskole.

Jeg gik også på friskolen fra hmm det må blive 92 (startede i skole da jeg var 5 år) og gik ud i 2004. Hvilket nummer boede du i? Jeg boede i nummer 6

frk.sorensen
08-10-11, 09:11
Ja, jeg gik også med træsko -også i skole:heehee: Jeg er fra Mors, så knap så tæt på resten af verden som dig:wink:

Edit: Og jeg er fra 77

CeJay
08-10-11, 09:12
ALDRIG - totalt no-go fra min mors side!

Voksede op på Vestegnen...

HaMaKa
08-10-11, 09:15
Jeps - røde træsko og tror da også jeg brugte dem i skole. Har endda haft stræsko støvler:trut:

Og jeg boede i Brande i midtjylland og tror det var meget almindelingt der:)

Og så er jeg fra 1973...men tror jeg stoppede med træsko før vi nåede ret langt op i 80´erne

liv
08-10-11, 10:10
Jeg gik også på friskolen fra hmm det må blive 92 (startede i skole da jeg var 5 år) og gik ud i 2004. Hvilket nummer boede du i? Jeg boede i nummer 6

Arh OK du er noget yngre end mig :oldlady::heehee: - i 92 gik jeg sidste år af gymnasiet.

Vi boede Kullerupvej nr 1. Men mine forældre flyttede til Vejle for 11 år siden, så jeg kommer der ikke mere. Ej hvor sjovt :stortgrin:

Bette-damen
08-10-11, 10:44
Jep:blomst:

Men er så også fra Thy:rotf:

Kææææææft man kunne vrikke om i dem:nailbiting:

Edit: Jeg er fra 81.

fru schwartz
08-10-11, 10:46
født 73..og nærmest født med træsko på! (Randers)

Træskostøvler, træskosandaler, med og uden hælekappe..og de superfede hvide OG med bøjelig sål....The lot!! (barndommens fodtøj var træsko i forskellige udgaver og andefødder...man havde jo ikke brug for andet!)

Og de skulle selvfølgelig købes på "trasseren" (udtales meget randusiansk og betyder træskofabrikken) i Helsted....Og de har stadig en hel endevæg fyldt med træsko!

Margit
08-10-11, 11:24
Årgang '74 født og opvokset i Vestjylland. Gik i træsko både hjemme og også nogle gange i skolen, hvertfald i de små klasser. Kan dog ikke mindes at have gået i gummistøvler i skolen.

SidseB
08-10-11, 12:29
Jeg er fra '82 og har - så vidt jeg husker - aldrig ejet et par træsko. Flere af vennerne havde træsko på i børnehave og skole, og jeg husker, at jeg var dødmisundelig! Men min mor var bestemt ikke med på, at jeg skulle have træsko! Jeg skulle have ordentlig fodtøj, der støttede og sad godt! Hun var vist lidt forud for sin tid... ;)

Jeg er vokset op i Himmerland.

Fru_Simonsen
08-10-11, 12:40
Arh OK du er noget yngre end mig :oldlady::heehee: - i 92 gik jeg sidste år af gymnasiet.

Vi boede Kullerupvej nr 1. Men mine forældre flyttede til Vejle for 11 år siden, så jeg kommer der ikke mere. Ej hvor sjovt :stortgrin:

Nr 1 er det den gamle gård lige på hjørnet?
Ja jeg er en del år yngre end dig men altid sjovt at støde på folk der har boet i samme område som en selv

Edit: nej kan se på kort at det er det der brændte for et par år siden. Jeg boede på fjellerupvej lige efter svine gården i var naboer til

liv
08-10-11, 12:56
Nr 1 er det den gamle gård lige på hjørnet?
Ja jeg er en del år yngre end dig men altid sjovt at støde på folk der har boet i samme område som en selv

Edit: nej kan se på kort at det er det der brændte for et par år siden. Jeg boede på fjellerupvej lige efter svine gården i var naboer til

Hvad brændte? :glo:

Den store firlængede gård var lige overfor os. Vores var noget mindre, men samme stil med stråtag osv.

Svinegården, de havde en dreng der hed Troels, ikke? Han var ældre end mig, så kendte ham ikke så godt.

Ja det er ret sjovt med folk fra "gamle dage" :lurve:

Fru_Simonsen
08-10-11, 13:39
Hvad brændte? :glo:

Den store firlængede gård var lige overfor os. Vores var noget mindre, men samme stil med stråtag osv.

Svinegården, de havde en dreng der hed Troels, ikke? Han var ældre end mig, så kendte ham ikke så godt.

Ja det er ret sjovt med folk fra "gamle dage" :lurve:

Det hus i boede i, mener det er ca 3 år siden det brændte ned til grunden.
Jo de har en dreng der hed heller hedder troels. Han har overtaget gården nu og hans kone er også på SB. Skal lige se om jeg kan huske hvad det er hun hedder

liv
08-10-11, 13:45
Det hus i boede i, mener det er ca 3 år siden det brændte ned til grunden.
Jo de har en dreng der hed heller hedder troels. Han har overtaget gården nu og hans kone er også på SB. Skal lige se om jeg kan huske hvad det er hun hedder

:glo::glo::glo:

åwkaaaay :think:

Ved sgu ikke lige hvordan jeg har det med det... :klø:

Havde jo godt nok ingen forbindelser dertil mere, men alliveller....
Det er (eller var :glo:) jo alligevel det tætteste jeg kommer på et barndomshjem...:notlistening:

Ej men jeg er faktisk glad for at vide det :knus:

Ved man hvad der skete? Kom nogen til skade? :nailbiting: Hvad er der så på grunden nu?
Sorry jeg lige spammer tråden, men er en smule rystet.

Kan man mon finde noget i lokalaviser om det - på nettet - googlehajer, hilfe! :please:

Sienna
08-10-11, 14:13
Jeg så lige en gammel kvinde på lokal-TV fortælle, at hun gik med træsko i skolen som barn, men at det jo også var virkelig mange år siden.

Men jeg gik altså også med træsko i skole i Hanstholm i 1980'erne.

Mit meget vigtige spørgsmål er så:

Gik du med træsko som barn?
Ja jeg er født i 1972
Eller var det kun noget, "man" gjorde i Hanstholm?

Hvis ja, hvor voksede du op?
I Køge/Herfølge
Var det almindeligt i 80'erne?

Ja i starten synes jeg....

Fru_Simonsen
08-10-11, 14:46
:glo::glo::glo:

åwkaaaay :think:

Ved sgu ikke lige hvordan jeg har det med det... :klø:

Havde jo godt nok ingen forbindelser dertil mere, men alliveller....
Det er (eller var :glo:) jo alligevel det tætteste jeg kommer på et barndomshjem...:notlistening:

Ej men jeg er faktisk glad for at vide det :knus:

Ved man hvad der skete? Kom nogen til skade? :nailbiting: Hvad er der så på grunden nu?
Sorry jeg lige spammer tråden, men er en smule rystet.

Kan man mon finde noget i lokalaviser om det - på nettet - googlehajer, hilfe! :please:

Der er bygget et nyt hus. Kan ikke huske grunden til det brændte men skal se om jeg ikke kan huske at spørge mine forældre næste gang jeg ser dem. Ved ikke om der har stået noget i avisen om det. Mener ikke der vat nogle der kom til skade der var vist nok ikke nogle hjemme, men som sagt spørger lige ad næste gang jeg ser de gamle

liv
08-10-11, 14:49
Der er bygget et nyt hus. Kan ikke huske grunden til det brændte men skal se om jeg ikke kan huske at spørge mine forældre næste gang jeg ser dem. Ved ikke om der har stået noget i avisen om det. Mener ikke der vat nogle der kom til skade der var vist nok ikke nogle hjemme, men som sagt spørger lige ad næste gang jeg ser de gamle

:Tak:

Fru_Simonsen
08-10-11, 14:52
:Tak:

Google kullerupvej 1 brand og der kommer en masse op.
Det var afbrænding af have affald der var skyld i det og han endte med en bøde fordi han brændte af for tæt på huset. Det brændte den 20. Maj 2007

dorteskov
08-10-11, 15:02
jeg er 81'er og fra kbh's området og havde træsko med hælkappe som dog mest blev brugt i haven

Bucaneve
08-10-11, 15:04
Jeg havde træsko derhjemme på gården. Er træsko-folket mon dem det går i Crocks i dag?
(Jeg bruger altid mine forældres, når jeg er på besøg....selvom de er for store/små )

Emso
08-10-11, 15:12
ja jeg har slidt min del af træsko op, jeg er fra 1975 og det var nok fra sidst i 70'erne og til omkring 85-1987 vil jeg tro og jeg voksede op i Viborg :)

p1nille
08-10-11, 15:18
Jeg har altid haft træsko som barn, men jeg er ikke sikker på, at jeg brugte dem i skole, der havde jeg vist noget mere løbepraktisk på. :think:

Der stod dog altid træsko til både min mor og jeg i gangen, så var det nemlig let lige at smutte i dem hvis man skulle ud en ganske kort tur. Hjemme brugte vi dem når vi lige skulle i kælderen i sommerhuset brugte vi dem ude, det er altså smart at man kan få dem af og på så hurtigt. :)

Jeg startede i 1.kl. i 76 og blev færdig med 9. i 85.
Og er vokset op i Brøndby.

Tess
08-10-11, 15:29
ej det gjorde jeg ik, jeg er årgang 83 og tror næsten ik jg har ejet et par træsko men jeg boede i byen ved ik om det er nogen forskel i det! Også selvom nykøbing F. ik er en så stor by!

Dawn
08-10-11, 15:57
Jeg måtte ikke gå med mine ud over i haven, min hippiemor mente ikke de var sunde for mine fødder. Men lan hiske jeg havde nogle fiiiiine røde træsko. I skole gik jeg med RAP-sko el Hqlgreen og hadede det - født 76 og voksede op i Farum hhv Langeland (edit: en del af. mi e klassekammerater gik med træsk i skole på langeland, men det ar kun de mest bondske)

liv
08-10-11, 17:02
google kullerupvej 1 brand og der kommer en masse op.
Det var afbrænding af have affald der var skyld i det og han endte med en bøde fordi han brændte af for tæt på huset. Det brændte den 20. Maj 2007

:(

r.i.p.

goody2shoes
08-10-11, 18:10
Jeg gik med træsko som barn både i skole og andre steder. Det var brandsmart! Mine fineste var røde :lurve:
Er vokset op i Herning. Og ja, det var da meget almindeligt i firserne (mener jeg)

boble
08-10-11, 18:13
jeg gik også med træsko... også en gang imellem i skole.. hvertfald i de små klasser...

jeg boede i frederiksværk nordsjælland