PDA

View Full Version : Fyringsrunde ( det blev mig)

mettesund
05-10-11, 18:20
Øv øv... Vi skal til Info møde..... Der skal fyres i dagplejen, Brønderslev, fordi de har valgt at udbygge vuggestuen med 30 pladser..... Øvøvøvøvøv... Jeg er f...... nervøs!!!!!! Vi ved ikke antal før i morgen, men vi tror min. 10 personer..... Øv

Anebane
05-10-11, 18:22
uhhh for pokker da. Har de talt om hvorvidt fyrede vil blive ansat i den nye institution - kunne det være en mulighed? Åh jeg håber for dig :cross: :cross: at du går fri :cross::cross:

mettesund
05-10-11, 18:28
Håber da at det giver "ret" til at komme til samtale, hvis de fyre mig... Men jeg er jo bare så tilfreds nu.... Vil ikke miste mit job....Men de nøjagtige tal osc ved vi først i morgen...

dendrit
05-10-11, 18:33
Øv, hvor er det ærgerligt.
Uanset hvad kommer det jo nok til at skabe en lidt trykket stemning.
Jeg :cross: i hvert fald for at du går fri:cross:

AnnieLP
05-10-11, 18:59
Øv! Jeg krydser fingre :cross::knus:

almababy
05-10-11, 19:02
Håber du får lov til at beholde dit job:knus:

Otilie
05-10-11, 19:10
øv :( det er bare så stressende en situation, føler med dig, for har selv prøvet det for et par år siden.

princess_sunshine
05-10-11, 19:27
Øv det er bare så træls. :cross: for at I slipper let og du slipper helt...

Vi står overfor samme situation her hvor vi bor til næste år. Der åbner en ny VS med plads til 40 børn. Jeg vil bare ikke have mine børn i VS, og hvis de fyrer vores dp så:(:devil::crying::oldlady:

dohva
05-10-11, 19:50
Åh hvor træls... :knus: jeg håber at du får lov at beholde dit job :knus: jeg har barn i DP og det er vi meget glade for.

fruP
05-10-11, 21:18
Det er ikke en rar situation du og dine kolleger er i lige nu:(:knus::knus::knus:

Krudtuglen
05-10-11, 21:21
Det var det samme de gjorde herude for nogle år tilbage. Nu er børnetallet så faldet (ret meget) og nu er institutionen nærmest tom.

:cross: for dig.

charlotteg
05-10-11, 21:22
:(øv øv:cross:

Phister
05-10-11, 22:03
Åh, hvor træls! Håber du får lov at beholde dit job! :knus:
Hvor bredt i kommunen rammer det mon? Vi har jo en bestemt DP i kikkerten til 1. februar. :nailbiting:

mettesund
06-10-11, 18:05
Åh, hvor træls! Håber du får lov at beholde dit job! :knus:
Hvor bredt i kommunen rammer det mon? Vi har jo en bestemt DP i kikkerten til 1. februar. :nailbiting:

Det er hele byen. Ikke opland. Hvor i Brønderslev ønsker i.
Og ikke mindst hvem er du??:biggrin::heehee:

Smyrilla
06-10-11, 19:40
Åh det er bare så hårdt. Har selv oplevet det i februar, var dog heldig ikke at blive fyret. krydser fingre for dig :cross:

Sveskemor
06-10-11, 19:56
Puha, det er da ulideligt i ventetiden!

Egely
06-10-11, 19:56
Ved godt det ikke giver helt samme tryghed, men kunne du ikke blive privat dagplejer?

Løvepigen
06-10-11, 20:00
:cross::cross::cross: for at det ikke er dig.

hbak

mettesund
06-10-11, 22:01
Vi skal have fyret 4-7 dagplejere. De fyrede får besked onsdag mellem 16-17. Så det bliver en laaaaaang uge.
Ang privat dagplejere, jo det er jo en mulighed. Vi har bare så mange af dem her i Brønderslev. Jeg synes virkelig at det berører mig. Jeg er meget nervøs men samtidig har jeg også en tro på det ikke er mig. Jeg er en god dagplejer!!!!! Jo jeg har da fejl, men i bund og grund sætter jeg spor. Så jeg krydser!

dohva
06-10-11, 22:02
Jeg krydser med dig :cross:

princess_sunshine
06-10-11, 22:23
Vi skal have fyret 4-7 dagplejere. De fyrede får besked onsdag mellem 16-17. Så det bliver en laaaaaang uge.
Ang privat dagplejere, jo det er jo en mulighed. Vi har bare så mange af dem her i Brønderslev. Jeg synes virkelig at det berører mig. Jeg er meget nervøs men samtidig har jeg også en tro på det ikke er mig. Jeg er en god dagplejer!!!!! Jo jeg har da fejl, men i bund og grund sætter jeg spor. Så jeg krydser!

Ej der synes jeg simpelthen er tarveligt... Det er godt nok lang tid at vente, hvis man ved at det er 4-7, og I ikke skal til samtale inden, så kan det vel gøres hurtigere??? Eller de kunne have indkaldt til mødet mandag og givet besked til de berørte fredag. Nu skal alle have ødelagt deres weekend og have 6 dage på pinebænken.

:cross: så meget for at du beholder dit arbejde!!!!

Rikkerar
06-10-11, 22:23
Uh ha Mette, forstår i den grad din bekymring. :nailbiting:

Var jo gennem det selvsamme for 2 år siden.... Jeg var bare 100% sikker det IKKE blev mig, for alle kriterier blev opfyldt bla ingen rygning, uddannnet pædagog, ingen brændeovn og dyr og alle de andre kriterier...... Jeg var fyldt op, var populær og havde 2 børn der swku starte hos mig.
Men som du jo ved mistede jeg mit arbejde:(

Vi var 7 der blev fyret gennem et år og sørme om ikke er er så meget mangel på dagplejere nu, at de er ved at ansætte nr 4 indenfor 2 måneder.
Jeg har så sjovt nok IKKE søgt (du ved den der sidst ind, først ud...)

Ang privat dagpleje, så tror jeg man skal være uanmindelig heldig, for de fyrer jo netop pga mangel på børn.

Elisabette
06-10-11, 22:24
:knus: Jeg håber med dig :cross:

Anitamor
06-10-11, 23:06
Håber det bedste for dig:cross::cross::cross::knus:

nulletrold
06-10-11, 23:14
Det er bare surt med alle de fyringer. Håber du kan beholde dit dejlige job.

mettesund
12-10-11, 23:19
Øvøv... Det blev mig!!! Men hva!!!! Jeg må privatisere!!! Troede ikke jeg skulle sige det.... Men øvøv. Elsket jo mit job.

SimoneL
12-10-11, 23:21
:bighug:

almababy
12-10-11, 23:22

Thyra
12-10-11, 23:23
Åh nej ... :( Det er jeg ked af at høre. Åh hvor er det trist.

Vores gamle dagplejer var udsat for det samme som dig sidste år. Det blev hendes spark til at blive privat dagplejer med en helt fantastisk dagpleje :jubel: Det var rigtig fint da hun var kommunal, men hendes privatisering har givet hende nogle videre rammer som gør at hun har kunne slå sig fast, som en dagplejer med dyr og natur som overskrift.

Håber du finder den vej der passer dig.

ElisaH
12-10-11, 23:25
håber at det trods alt åbner nye døre...

Lotus80
12-10-11, 23:27

Øv altså!

Det kan da være, der er nogen af "dine" unger, der følger med over i din nye private dagpleje?

Rikkerar
12-10-11, 23:28
Det er fanme sur røv, Mette!

karisma
12-10-11, 23:29
Øv hvor ærgeligt :(:phbbbt: Håber du kan få noget positivt ud af situationen, trods alt :knus:

Mvh. Karisma

Clarapigensmor
12-10-11, 23:31
Øv hvor trist! Kram til dig. Jeg håber, at der alligevel kan komme noget positivt ud af det, når du er kommet dig over chokket. Måske vil det give dig nogle andre rammer at privatisere? Det er jo i al fald et fantastisk udgangspunkt at elske sit job :-)

Jonathansmor
12-10-11, 23:34
Masser af kram og tanker..

cvj
12-10-11, 23:37
åh nej :knus: :knus:

doramalie
12-10-11, 23:50
Øv, hvor surt!
Ønsker dig al mulig held og lykke med dit nye liv!!!

Vi bruger en privat dagplejer, og synes, det er fantastisk, og mit indtryk er faktisk osse, at de private DP'er har det rigtig godt med deres job og dets rammer. Her i byen er de private virkelig velorganiserede og har en masse samarbejde (legestuedage, store legedag, afløserliste osv) Håber, der er nogen, der har noget lignende i Brønderslev...

Krudtuglen
12-10-11, 23:52
:bighug:, synes ikke altid der er fornuft i hvem det er der fyres.
Har du andre muligheder for at gøre det du elsker, andet end at bliver privat-dp?

Henriette
12-10-11, 23:58
Pis. :knus:

Jeg krydser fingre for at det åbner en dør til at du kan lave din drømme dagpleje.
/Henriette

p1nille
13-10-11, 00:35
:knus::knus::knus:

NokBin
13-10-11, 00:50

VictoriaGrace
13-10-11, 00:58
Øvøv... Det blev mig!!! Men hva!!!! Jeg må privatisere!!! Troede ikke jeg skulle sige det.... Men øvøv. Elsket jo mit job.

:knus: øv øv øv
De har også lige fyret dagplejere herude og de har bla. Fyret en af de allerbedste og beholdt en af de middelmådige. Ved ik hvad de klaphatte på laver :himle:

Start du op privat og se om ikke det fungere :cross: det kunne jo være lidt sjovt at vise kommunen hvor STOR en fejl det var at fyre dig ;)

sasja
13-10-11, 01:27
Øv :(:knus: Jeg håber det alligevel viser sig at være en mulighed for dig :knus:

Anebane
13-10-11, 05:16
For pokker da :( ØV, sikke et tab for Brønderslev. Jeg håber, at du giver dem baghjul som privat :bighug:

mettesund
13-10-11, 09:01
Jeg overvejer stærkt...måske jeg kan trække et par med. Men i Brønderslev er man nød til At lave niche. Forstået sådan at man skal skille sig ud med enten beliggenhed, stordagpleje eller tider. Jeg er bare total forvirret. Og skide ked. Tak for jeres tid!

merlyn
13-10-11, 09:05
:knus: håber du finder en løsning, hvad enten det bliver som privat DP eller noget helt andet! :knus:

nulletrold
13-10-11, 09:17

katjaro
13-10-11, 09:29

Håber det bliver startskuddet til en ny fantastisk mulighed for dig - hvad den end måtte indebære

:knus:

knitting-hamster
13-10-11, 09:57
:bighug: øv!

sigaard
13-10-11, 10:01
åh mette, sikke noget møg! :knus:

hos os fyrrede de DPer for ikke så længe siden. Lederen dor DPerne var knust, hun anede ikke sine levende råd fordi der kun var fantastiske DPere tilbage. Det er hårde vilkår for tiden. Jeg håber du kommer til at få det godt som privat DP. det har rigtig mange fordele kan jeg forstå på de jeg kender. og flere :knus:

DorteOS
13-10-11, 10:14

Dottelue
13-10-11, 10:20
:knus:

KirstenS
13-10-11, 11:04
Det samme skete for vores dejlige dagplejer for knapt et halvt år siden ...

den 30 november har hun sidste arbejdsdag :crying::crying::crying: som kommunal dagpejer

den 1. december starter Maja i den nye "Torills private dagpleje" :jubel::jubel::jubel:

jeg har været stærkt medvirkende til at plante ideen og sparke til tanken om at hun skulle starte som privat. Hun er den første private i vores lille bitte by, så det var forbundet med en del "angst" at vælge at tage skridtet.

Men efter hun besluttede sig - og har fået ryddet ud i det gamle kommunale legetøj og fået det afleveret - så stråler hun !!!
Når hun starter har hun 3 børn (alle os gamle) - til januar starter en lille ny pige:jubel: - til februar stopper den store dreng :crying: (pga børnehave)...

og så håber vi der ikke går alt for lan tid inden hun igen er oppe på 4-5 børn.

jeg :cross: at det kommer til at gå godt for Torill.

og jeg :cross: :cross: :cross: for at DU finder en løsning der passer dig.
Det kan være en stor lettelse at være sin egen herre - man ved altid om ledelsen har tænkt sig at spare ... men det er selvfølgelig også et stressmoment, at man ikke bare får børnene "serveret" :wink:

Lykke til Mette
Alt det bedste til dig

Kirsten

Elisabette
13-10-11, 11:57
Sikke noget møg da! Men jeg håber, du kommer styrket ud som privat :bighug:

zuzzan
13-10-11, 12:03
:knus: jeg kender en privat dagpleje og hun er SÅ glad for det. Hun tjener bedre og hun har en venteliste der altid er fuld! Mangler aldrig børn.

darling75
13-10-11, 12:04

Hvis du skulle få lyst til at flytte 250-300 km, så mangler vi SÅ meget 2 dagplejere i vores lille by :wink: og der er søgt to gange uden resultat og dem som ikke er på barsel er bare SÅ pressede.

Håber du finder en lille niche og et job du er glad for :knus:

MajkenO
13-10-11, 12:29
Æv hvor træls. :knus:
Det er sgu surt at blive fyret når man er glad for sit arbejde og ved at man er god til det. Håber du meget snart kan komme i gang med noget som du bliver mindst lige så glad for.

fru schwartz
13-10-11, 12:36
Øv, det er jeg ked af at høre....håber at dette viser sig at være starten på noget godt! Stort knus herfra...

Smyrilla
13-10-11, 13:16
Årh for dælan da det er jeg ked af at høre, men håber det bliver starten på noget nyt og spændende for dig :knus:

kornblomst
13-10-11, 13:21
Åh nej ... :( Det er jeg ked af at høre. Åh hvor er det trist.

Vores gamle dagplejer var udsat for det samme som dig sidste år. Det blev hendes spark til at blive privat dagplejer med en helt fantastisk dagpleje :jubel: Det var rigtig fint da hun var kommunal, men hendes privatisering har givet hende nogle videre rammer som gør at hun har kunne slå sig fast, som en dagplejer med dyr og natur som overskrift.

Håber du finder den vej der passer dig.

Ditto :knus: - håber også for dig at du finder en løsning :bighug:

fruP
13-10-11, 14:53
Øv en kedelig update:(:(:(

Jeg håber meget, at det bliver muligt for dig at starte op som privat dagplejer:cross::bighug:

mettesund
13-10-11, 21:34
Jeg er blevet ringet op af en privat dp.....som havde hørt rygter...hun vil gerne mødes med mig....så nu er jeg på vej TIL PRIVATISERING!!!!

Sødte
13-10-11, 21:37
Jeg er blevet ringet op af en privat dp.....som havde hørt rygter...hun vil gerne mødes med mig....så nu er jeg på vej TIL PRIVATISERING!!!!

Det lyder da som en god løsning :lurve: Så får du også mere frihed til selv at bestemme reglerne etc.

Held og lykke med de nye planer :kys7:

Blomstervinge
13-10-11, 21:38

Fedt:trut: Nu bliver du headhuntet

VictoriaGrace
13-10-11, 21:55
Lækkert!!!!!

Elisabette
13-10-11, 21:58
Cool! :jubel: Jeg håber, det ruller den rigtige vej så :wink:

KirstenS
13-10-11, 22:02

Stordagpleje :biggrin: ???

Kirsten

mettesund
07-11-11, 14:15
update.......jeg har nu kontra opsagt....med virkning fra 1-1-2012.....jeg er ski lidt nervøs ved tanken....jeg tror på det!!!!!! men tingene går bare såååååååå langsomt!

Doktormus
07-11-11, 14:34
update.......jeg har nu kontra opsagt....med virkning fra 1-1-2012.....jeg er ski lidt nervøs ved tanken....jeg tror på det!!!!!! men tingene går bare såååååååå langsomt!

Sådan!!! Det er bare med at tro på det!! Og vi skal nok tro på dig!!! :bighug:

:woman: :woman: :woman:

:blomst::blomst::blomst:

princess_sunshine
07-11-11, 14:45
Ej hvor dejligt!!

Tillykke med det :)

malene
07-11-11, 14:47
:jubel:og :nailbiting:og :knus: Jeg kan godt forstå du er drønnervøs. Men jeg glæder mig til at høre mere om dit nye arbejdsliv :). Slår du dig sammen med den anden?

cslyngaa
07-11-11, 16:18

Sinistra
07-11-11, 17:12
:bighug: - Læser først din tråd nu. Håber det trods alt bliver startskuddet til noget endnu bedre. Glæder mig til at følge tråden om evt start som privat dagplejer.

Phister
07-11-11, 17:53
:jubel: det skal nok blive godt! :cross:

Rikkerar
07-11-11, 19:15
Selvfølgelig kommer det til at gå godt!!!

Jeg tror på dig, Mette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sofia Hjort
07-11-11, 19:39
Go for it, Girl :jubel::jubel::jubel:

Sveskemor
07-11-11, 19:51
Surt at blive fyres - har selv prøvet det. Kram herfra!

Sveskemor
07-11-11, 19:52
Men dejligt med nye muligheder (læste lige lidt mere af tråden!!!)