PDA

View Full Version : Min vaskemaskine STINKER, efter blevask på 95 grader???

Monique
23-07-11, 10:34
Jeg vaskede nogle bleer igår på 95 grader og nu storstinker den:sick:

Hvad gør jeg? :nailbiting:

Pantermor
23-07-11, 10:36
Hvad stinker den af?

MickeysMor
23-07-11, 10:37
Jeg plejer at skylle den efter giver den lige sådan et kvarter på er skylle program så stinker den ikke mere

Anebane
23-07-11, 10:37
Det lyder sørme godt nok mærkeligt - er du sikker på at varmelegemet virker ordentligt ? Jeg har aldrig oplevet stinkende vaskemaskine i forbindelse med ellers storstinkende blevask :think:

Forvask med sæbe, ingen sæbe i hovedrummet, 95 grader; sådan gør jeg.

Ninifi
23-07-11, 10:47
Jeg har ikke erfaring med blevask, men jeg har oplevet at vaskemaskinen stinker, fx hvis den har stået for længe her i sommervarmen. Du kan prøve at køre en tom maskine med en opvasketabs. Du kan også afkalke den med hexafosfat - det kan også hjælpe, da lugten kan binde sig til ophobet kalk i maskinen, vist nok.
se lige dette link: http://www.bolius.dk/alt-om/reparationer-og-skader/artikel/saadan-fjerner-du-daarlig-lugt-i-vaskemaskinen/

Thyra
23-07-11, 11:07
Det lyder sørme godt nok mærkeligt - er du sikker på at varmelegemet virker ordentligt ? Jeg har aldrig oplevet stinkende vaskemaskine i forbindelse med ellers storstinkende blevask :think:

Jeg havde en kollega, som lige syntes det var rigtig smart at smide lagen, dynbetræk, trusser etc. MED aff. i, i vaskemaskinen. Forestil dig, hvordan dén maskine var at komme til, da han havde sat den vask over og var kørt hjem :sick:
Han mente ikke det var nødvendigt at skylle aff. ud i toilettet INDEN han kom det i maskinen :loser:

Jeg vaskede 3-4 tomme maskiner, for at få den lugt væk :oldlady: (Og jeg var SÅ sur!)

Monique
23-07-11, 11:09
Hvad stinker den af?

Mug... :( Men det lugter generelt lidt, men slet ikke så meget som nu.

Jeg plejer at skylle den efter giver den lige sådan et kvarter på er skylle program så stinker den ikke mere

Okay det har jeg ikke prøvet :)

Altså jeg tror ikke det er bleernes skyld men tværtimod de høje grader.

Er der ikke noget med at man kan rense sin maskine med en omgang citronsyre? :think:

Pantermor
23-07-11, 11:25
Der ligger flere rensevejledninger herinde. Prøv en af dem, når det er muggen lugt.

Sent from my MB525 using Tapatalk

Monique
23-07-11, 11:28
Der ligger flere rensevejledninger herinde. Prøv en af dem, når det er muggen lugt.

Sent from my MB525 using Tapatalk

Tusind tak - det prøver jeg :)

Og så vil jeg have en vaskemaskine med renseprogram :gaah:

ninjamom
23-07-11, 11:55
prøv at smide en opvaskemaskine-tab ind i tromlen og kør et kogeprogram (uden tøj selvfølgelig, og også uden service...) og så når I ellers har vasket, så lad døren stå på klem. Vi lukke aldrig døren til vores vaskemaskine, når den ikke kører. (Det har jeg lært af min mor... :himle: )

Bette-damen
23-07-11, 12:02
prøv at smide en opvaskemaskine-tab ind i tromlen og kør et kogeprogram (uden tøj selvfølgelig, og også uden service...) og så når I ellers har vasket, så lad døren stå på klem. Vi lukke aldrig døren til vores vaskemaskine, når den ikke kører. (Det har jeg lært af min mor... :himle: )

Det mor trick bruger jeg også:blomst:

Og det samme med sæbeskuffen. Det ser SÅ uordentligt ud, men det virker. Jeg ser tit sådan nogle jordslåede mugne sorte slimede sæbeskuffer ved andre, vores ser ud som ny:jubel:

ninjamom
23-07-11, 12:04
Altså opvasketab-tricket har jeg jo lært af dig fru Bette, men det var det med lågen jeg havde lært af min mor.

Fru Sand
23-07-11, 12:31

Og det samme med sæbeskuffen. Det ser SÅ uordentligt ud, men det virker. Jeg ser tit sådan nogle jordslåede mugne sorte slimede sæbeskuffer ved andre, vores ser ud som ny:jubel:

Altså - skal der opvasketabs deri også? Vores sæbeskuffe er nemlig klam :sick: og hvis jeg kan ordne den "hands off" ville det være fantastisk - og hvad mener Ninjaen med "uden service"? :biggrin:

:Tak:

Hamilton-damen
23-07-11, 12:37

Jeg er også mor-agtig på det punkt:blomst:!! Opvaskemaskiner kommer bare til at lugte sært når de bliver lukket i fler dage...

Altså - skal der opvasketabs deri også? Vores sæbeskuffe er nemlig klam :sick: og hvis jeg kan ordne den "hands off" ville det være fantastisk - og hvad mener Ninjaen med "uden service"? :biggrin:

Hun mener service som i knive og gafler!!!! Jeg tror hun forsøgte sig med denne hersens "humor" de unge bruger nu om dage:heehee::stortgrin:!!!!!

ninjamom
23-07-11, 12:49

se Hamilton-damens svar:biggrin:

Bette-damen
23-07-11, 12:58
Altså opvasketab-tricket har jeg jo lært af dig fru Bette, men det var det med lågen jeg havde lært af min mor.

Mor tricket jeg taler om, var også det med at lade lågen stå åben. Både til tromle og sæbe som jeg forsatte med at skrive om i indlægget;)

ninjamom
23-07-11, 13:44
Mor tricket jeg taler om, var også det med at lade lågen stå åben. Både til tromle og sæbe som jeg forsatte med at skrive om i indlægget;)

Ihhh aaltså:daydreaming: vi er bare så ens... det bliver en skøn eftermiddag i dag. Jeg VED det bare!:lurve:

Monique
23-07-11, 15:34

Den med tabs'en den var ny så det prøver jeg - lågen står altid åben...(udover når børnene lukker den :gaah: )

Jeg vasker min jævnligt under hanen med en klud så den er ikke klam :)