PDA

View Full Version : Granatæble -men til hvad?? :)

mai2010
01-03-11, 11:08
:biggrin:Jeg har købt et granatæble...
Hvad kan man bruge det til ? skal man bare spise kernerne?
:wink::rotf::rotf::rotf::rotf::rotf::rotf:

PollyJean
01-03-11, 11:12
Ja, du kan spise kernerne og de smager godt!! Du kan banke dem ud med en grydeske og spise dem som vingummier.

Du kan også putte kernerne i salat.

Pernillemor
01-03-11, 11:23
De er så lækre i salat.
Jeg bruger dem med rucula, feta og æble.

Eller i en rødkålssalat mums

Pandafant
01-03-11, 11:23
Det er lækkert til det meste. Prøv det i salat med fx. frisk spinat, broccoli eller blomkål og nødder eller andet, du kan lide i. Du kan også drysse det ovenpå kød lige før servering, det giver et godt pift.

mai2010
01-03-11, 11:26
Ihhh mange tak -Jeg guffer halvdelen nu og smider resten på salaten i aften :)

Six
01-03-11, 11:27
Eller lav granatæblesnaps til påskefrokosten :biggrin:

Koby
01-03-11, 11:29
Sammen med fintsnittet ananas-stykker - så er der en lækker dessert.

mai2010
01-03-11, 11:31
MUMS i bliver ved med gode ideer -Lækkert.....Det er vist ikke sidste gang jeg har købt sådan en ''ævle''

Dawn
01-03-11, 11:33
eller på yoghurt mmmmmm....

Hamilton-damen
01-03-11, 11:40
Eller oven på en pavlova! En marengskagebund med flødeskum og så en masse granatæblekerner og passionsfrugt ovenpå. Nammenam!
Opskrift her, dog med jordbær ovenpå. http://www.isabellas.dk/Mad/Kokkeskolen/Pavlova.aspx

MarieMy
01-03-11, 11:46
eller på yoghurt mmmmmm....

Ja, på yoghurt er godt! Gerne sammen med andet frugt og måske et skvæt flydende honning!

BoletteMarie
01-03-11, 12:12
eller i en appelsinsalat: Skær skrallen af et par appelsiner, skær dem i skiver, dryp med et par spsk.fulde sukkerlage (et par spsk. sukker varmes op med halvt så meget vand, lad det småkoge et par minutter, evt. med en vanillestang, afkøl) bland det med granatæblekerner og lad det trække i et par timer.
Smager fantastisk til f.eks. en chokolademousse, eller bare med lit flødeskum eller græsk youghurt, -og så er det pænt!

Sanja
01-03-11, 12:24
Øj, jeg så en gang Nigella Lawson lave en juledessert med flødeskum, knust marengs og granatæblekerner:cookie::cookie::cookie:, og jeg har siden da fantaseret om at lave det men aldrig kommet så langt:loser: Men jeg tror det vil smage totalt lækkert, så hvis du forsøger dig med det, så giv endelig feedback på om det var lækkert:stortgrin:

Pernillemor
01-03-11, 12:57
Øj, jeg så en gang Nigella Lawson lave en juledessert med flødeskum, knust marengs og granatæblekerner:cookie::cookie::cookie:, og jeg har siden da fantaseret om at lave det men aldrig kommet så langt:loser: Men jeg tror det vil smage totalt lækkert, så hvis du forsøger dig med det, så giv endelig feedback på om det var lækkert:stortgrin:

Kan oplyse at det er monster lækkert :lurve:

Hamilton-damen
01-03-11, 13:05

DET er det! En slags variation over pavlovaen:stortsmil:

Sanja
01-03-11, 13:18

DET er det! En slags variation over pavlovaen:stortsmil:
:notlistening: Ej, jeg vil slet ikke vide det alligevel, nu har I jo skabt et behov hos mig:crying:!

Hvor køber man granatæbler i Glostrup?:biggrin: