PDA

View Full Version : Piiiiiiivvvvvv, min vaskemaskine er syg - update i #11

fruP
14-02-11, 22:59
Vores 3½ år gamle vaskemaskine er begyndt at larme for vildt når den centrifugerer og når man drejer tromlen rundt lyder det heller ikke som det skal:phbbbt:

Er vaskemaskinen allerede pensionsmoden eller kan det måske svare sig at få den repareret:think:

Det er en AEG vaskemaskine, hvis det gør nogen forskel...

MouseMom
14-02-11, 23:02
Det kunne lyde som om at der ligger en "dims" og roder rundt derinde... Jeg ved ikke om man selv kan komme derind, eller om der skal en montør til - men jeg ville da klart få den tjekket, da det sikkert "bare" er en lille sten eller metaldims der har været i vasketøjet om røget ind bag tromlen...

Kommoden
15-02-11, 00:25
Det lyder FULDSTÆNDIG som vores AEG-maskine for et halvt år siden - og den var 4 år gammel...

Vi kastede penge efter en montør som blot konstaterede at det under ingen omstændigheder kunne betale sig at få den repareret.

Så min anbefaling? Køb en Miele...den kører da i hvert fald endnu!:heehee:

fruP
15-02-11, 15:50
Det kunne lyde som om at der ligger en "dims" og roder rundt derinde... Jeg ved ikke om man selv kan komme derind, eller om der skal en montør til - men jeg ville da klart få den tjekket, da det sikkert "bare" er en lille sten eller metaldims der har været i vasketøjet om røget ind bag tromlen...

Ja, det lyder meget sandsynligt - men kan det svare sig at få en reparatør ud:think:

Det lyder FULDSTÆNDIG som vores AEG-maskine for et halvt år siden - og den var 4 år gammel...

Vi kastede penge efter en montør som blot konstaterede at det under ingen omstændigheder kunne betale sig at få den repareret.

Argh - det er også hvad jeg selv tror:think:
Gad vide hvor vi finder den post i budgettet der hedder ny vaskemaskine:think::himle::nottalking:

Så min anbefaling? Køb en Miele...den kører da i hvert fald endnu!:heehee:

Kestrel
15-02-11, 16:02
Altså æh som datter af en montør igennem 35 år, så er det heeeelt naturligt for mig at spørge: Vasker du BH'er med bøjler? Og hvis ja. Bruger du så en vaskepose til disse?

Og hvis nej, er det en tikkende lyd, ligesom hvis der er noget der slår mod indersiden af tromlen, eller en tikkende lyd ligesom hvis den springer et tandhjul over hvis du forstår, eller kan du beskrive mislyden bedre?

Edit:
Min far siger: DET ER HOVEDLEJET! Hvis den laver en dyb rumlen når du drejer tromlen rundt så er det hovedlejet. Det er der ingen tvivl om.

Hvis det derimod giver en metallisk kliklyd når du drejer den rundt så er det en BH-bøjle og den kan du se hvis du tager en lommelygte og stikker hovedet ind i tromlen og kigger ned i hullerne.

Hans bedste råd er: Ring til AEG og spørg hvad de tager for at skifte et hovedleje. Det er ihvertfald gratis. Så kan du jo så bestemme dig derfra.

(Min far arbejdede for Blomberg)

fruP
15-02-11, 16:09
Altså æh som datter af en montør igennem 35 år, så er det heeeelt naturligt for mig at spørge: Vasker du BH'er med bøjler? Og hvis ja. Bruger du så en vaskepose til disse?

Og hvis nej, er det en tikkende lyd, ligesom hvis der er noget der slår mod indersiden af tromlen, eller en tikkende lyd ligesom hvis den springer et tandhjul over hvis du forstår, eller kan du beskrive mislyden bedre?

Ingen manglende bh-bøjler her:stortgrin:, men 3 dimsesamlende børn og en mand der ofte har dippedutter i lommerne, så det er ikke utænkeligt at der er smuttet en dingenot i tromlen:fløjte:

Lyden er ikke på nogen måde tikkende, men bare vildt larmende når maskinen centrifugerer og hvis jeg drejer tromlen i den tomme maskine rundt med hånden er det somom den ikke render så godt rundt = det føles somom der er modstand:think:

missred
15-02-11, 16:13
Det kan være en rem der holder tromlen fast, der er gået i stykker. Hvis man har forstand på det, kan man selv skifte den, det har min far gjort. Men ellers må man have en ud og kigge på maskinen.

Vi havde problmer med vores vaskemaskine for et stykke tid siden, der var det kul den manglede. Vi vidste ikke noget om det og fik en ud, han skriftede det på 5 min.

Kestrel
15-02-11, 16:18
Ingen manglende bh-bøjler her:stortgrin:, men 3 dimsesamlende børn og en mand der ofte har dippedutter i lommerne, så det er ikke utænkeligt at der er smuttet en dingenot i tromlen:fløjte:

Lyden er ikke på nogen måde tikkende, men bare vildt larmende når maskinen centrifugerer og hvis jeg drejer tromlen i den tomme maskine rundt med hånden er det somom den ikke render så godt rundt = det føles somom der er modstand:think:

Hvis det runger når du kører den tomme tromle rundt, så er det hovedlejet! No doubt about it :lol:

fruP
15-02-11, 16:32
Det kan være en rem der holder tromlen fast, der er gået i stykker. Hvis man har forstand på det, kan man selv skifte den, det har min far gjort. Men ellers må man have en ud og kigge på maskinen.

Vi havde problmer med vores vaskemaskine for et stykke tid siden, der var det kul den manglede. Vi vidste ikke noget om det og fik en ud, han skriftede det på 5 min.
Vores er også med kulmotor (eller hvad de nu hedder:stortsmil:)

Hvis det runger når du kører den tomme tromle rundt, så er det hovedlejet! No doubt about it :lol:

:Tak:

Runger - det er lige præcis det den gør:wink:

Vi må forhøre os om prisen på et nyt hovedleje, men det lyder dyrt:think: Vi må lige lure på, om det kan betale sig:wink:

Kestrel
15-02-11, 16:56
Vores er også med kulmotor (eller hvad de nu hedder:stortsmil:)

:Tak:

Runger - det er lige præcis det den gør:wink:

Vi må forhøre os om prisen på et nyt hovedleje, men det lyder dyrt:think: Vi må lige lure på, om det kan betale sig:wink:

Men så ville jeg klaaart ringe til AEG og høre hvad det skulle koste :wink:
Så ved man hvad man skal gå ud fra.

Pøj pøj med det hele :jubel:

fruP
27-02-11, 22:49
Jeg ringede til aeg, et nyt hovedleje ville koste ca. 2500 kr. plus moms, hvilket aldrig ville kunne svare sig at kaste i maskinen ift købsprisen:(

Forleden afgik maskinen så endeligt ved døden, og min mand har idag monteret vores nye vaskemaskine, en miele :lurve::lurve::lurve:

Den er bare lækker og jeg :cross::cross::cross: at den holder de næste 10 år - mindst - :wink:

Trine
27-02-11, 22:50
Vi havde et tilsvarende problem - der var gået en møtrik løs som lå og skramlede rundt. Det var en ret simpel reparation og kan nok fint betale sig når maskinen ikke er ældre :)

Trine
27-02-11, 22:59
Nå, havde ikke set updaten :himle:

Kestrel
27-02-11, 23:21
Jeg ringede til aeg, et nyt hovedleje ville koste ca. 2500 kr. plus moms, hvilket aldrig ville kunne svare sig at kaste i maskinen ift købsprisen:(

Forleden afgik maskinen så endeligt ved døden, og min mand har idag monteret vores nye vaskemaskine, en miele :lurve::lurve::lurve:

Den er bare lækker og jeg :cross::cross::cross: at den holder de næste 10 år - mindst - :wink:

Det håber jeg også!
Og ja det er desværre bare pi... dyrt at få lavet sådan et hovedleje, men det skader jo aldrig at spørge :wink:
men... glæder du dig ikke bare til at bruge den nye maskine?? :stortgrin:

fruP
28-02-11, 14:41
Det håber jeg også!
Og ja det er desværre bare pi... dyrt at få lavet sådan et hovedleje, men det skader jo aldrig at spørge :wink:
men... glæder du dig ikke bare til at bruge den nye maskine?? :stortgrin:

Jeg vaskede to vaske igår, og maskinen har indtil videre bestået med glans:lurve: