PDA

View Full Version : Hvad skal hunden hedde?

Fru Hansen
18-09-10, 18:53
Vi mistede vores anden hund i går - 2 hunde med kræft indenfor et år er lige vel meget :crying: Men som dyrlægen sagde I kan ikke leve uden en hund og det har han ganske ret i!! Her er meget tomt uden Molly :(
Så i formiddag var vi ude og kigge på hvalpe :jubel: og inden længe kommer der en ung herre ind i vores familie :lurve: Mr Lilla, som han hedder lige nu (han har et lilla halsbånd :heehee:) er en grå schæferblanding. At dømme udfra faren, så bliver han rigtg flot :lurve:

Men hvad skal han hedde?

Gemalen foreslår Balou - jeg siger det er en bamse hundenavn, ikke en schæfer.
King er udelukket - det hedder alle schæferhanner.
Kingo hedder hans far :lurve:
Basil hed vores gamle hanhund, så det skal han hellere ikke hedde.

Har I ikke det helt rette navn?
Grå på et udenlansk sprog? Men hvilket lyder flot til en schæfer han? :think:
Eller noget helt andet vi slet ikke har tænkt på :)
Hjælp os lige ikke? :stortgrin: :Tak:

Chrissy
18-09-10, 18:54
Bossy Balou ;) - det hedder mine ungers farmors nyindkøbte schæferhund ;)

erica
18-09-10, 18:59
Cockey:lurve:

Chino
Gandalf
Don
alfa
Brutus

JuliAnd
18-09-10, 19:09
Miclu
Pluto
Mads
Bertil

Grigio - grå i italien
Canus - latinsk

Anebane
18-09-10, 19:10
Arthur - der er så meget værdighed og pondus i det navn :daydreaming:

Sanja
18-09-10, 19:13
Grå på fransk: gris:heehee:

Jeg synes måske også Balou lyder som en newfoundlænder eller en kæmpe rottweiler:)

Min storebror havden en schæfer der hed Aaron, det var ret sødt (omend lidt religiøst). Eller hvad med Bosse, det lyder så sødt:lurve:

Ida K
18-09-10, 19:15
Tinky Winky

Katja Høst
18-09-10, 19:30
Henning! :stortgrin:Jeg synes nemlig at gode solide (og lidt sjove ;) ) menneskenavne er de sejeste når dyr skal have navne. :) Min første racekat gik fra at hedde Grand Sir Gullivor Song Hio til at hedde Ejnar da han flyttede ind hos os. :lurve:

DortheR
18-09-10, 19:34
Henning! :stortgrin:

Det er sgu da genialt:jubel:

Sanja
18-09-10, 19:40
Vores hund hedder forresten Frank af Baskerville men det passer nok mest til en stor gnaven mops:heehee:

Rosen
18-09-10, 19:42
Min shæfer hun hund hed Snuggi :lurve:

Men ved ikke om det går til en han?

malene
18-09-10, 19:45
Bjarne :jubel:hehe... min søsters islandske han hed Bjarni, som er det islandske navn for Bjarne og selvom det er et ret almindeligt mandsnavn, så er det ret usædvanligt at kalde en hund det. Men islændingene vi kender syntes det var ret sjovt. Henning er også virklig godt, jeg synes godt der må være lidt humor. Synes virkelig der er mange kiksede hundenavne derude :wink:

Vanilla
18-09-10, 20:02
Jeg stemmer også klart for Henning!

Nana T
18-09-10, 20:15
Dirch
Eigil
Fritz
Hilbert
Louis

Vores hund hedder Victor, Viggo eller på papir Victor Borge så mine forslag viser nok lidt hvordan jeg er ;) Som barn havde vi en Basta, super navn men jeg får ALDRIG en Basta igen.

malene
18-09-10, 20:20
Iøvrigt kendte jeg engang en hund der hed Jubiiii! Det er da fedt at kalde på! :jubel:

Ida K
18-09-10, 20:22
Tinky Winky

Alzzå pga det lille halsbånd, ing'...? :himle:

Fru Hansen
18-09-10, 20:28
Kors hvor er det svært :hide:
Vi vil ikke bruge et menneskenavn, men Victor er en af de navne jeg selv har haft til at poppe op hele dagen :heehee:

Tænker - er der noget fra den norske eller græske mytologi med to stavelser vi kan bruge? :think:

Hvad hedder ven på fx latin, fransk, italiensk? Amigo = spansk ikke? :think:

Ida K
18-09-10, 20:32
Vi vil ikke bruge et menneskenavn, men Victor er en af de navne jeg selv har haft til at poppe op hele dagen :heehee:

Tænker - er der noget fra den norske eller græske mytologi med to stavelser vi kan bruge? :think:

Eros :fræk::biggrin:

Dottelue
18-09-10, 20:42
En grå schaefer ville her komme til at hedde Lupo. Betyder noget hen ad ulv. (lupus) og samtidig er vores bil også en grå Lupo.

Vanadia
18-09-10, 21:05

Fenris?
- Godt nok en ulv, meeeen mon ikke det går hunde er jo bare tamme ulve

Mulebarn
18-09-10, 21:28

Hvad med Hector? - den store trojanske helt fra den den græske mytologi. Stærk, modig og en fantastisk familiefar og mand.

Latin: Amicus
Fransk: Ami
Italiensk: Amico
Græsk: Filo

Jeanne

DortheR
18-09-10, 21:36
Min mormor og morfar havde en hund ved navn Ami(e)

Vi har selv haft en Bongo, en Micho og nu en Chippo

Jeg har kun haft en kat: Anker Misling

:think: Anker er da også et godt stærkt schæfernavn

Fru Hansen
18-09-10, 21:38
:rotf::rotf::rotf: Gad vide om vi finder et navn før han skal hentes? :think:
Jeg har selv snakket om fx fenris - gemalen siger NEJ :heehee:
Når han foreslår noget svarer jeg nej det er jeg ikke så vild med...
Hvis vi bare skulle finde et navn til en fremmed hanhund, så var det vist noget lettere at enes, men vi har jo set vores skønne hundehvalp, så navnet skal passe til den han er :lurve:
Thor duer ikke for det hedder naboens søn :wink:
Odin kunne jeg godt være stemt for, men om jeg får gemalen overbevist... Han snakker om nogle af figurerne i Hobitten (som jeg ikke har læst ej hellere påtænker at læse i nærmeste fremtid :wink:)...

Callisto
18-09-10, 21:41
Hvad med:

Kenzo
Aslak
Eddie :lurve:
Servus

Eller, prøv at se her, om du kan blive inspireret http://www.hund1.dk/hundenavne.html

Ville ønske jeg måtte få en hund :daydreaming:. Så skulle den helt sikkert hede Einstein.
Men gemalen siger :nottalking:.... :himle::phbbbt:

erica
18-09-10, 21:49
Nogle af mine venner havde en hund som hed Bøf stroganoff i daglig tale Bøffe:stortgrin:

Kitos hedder en anden hund jeg kender, det betyder vist noget i stil med Tak på finsk.

lyrens
18-09-10, 21:51
Da jeg var barn havde vi en schäfer der hed Jason og naboens hed Dingo så det er de mest schäfrede navne jeg kender:wink:

fynmor
18-09-10, 21:54
Rico

ninjamom
18-09-10, 22:50
Altså du må gerne låne

Klammert

hvis det er :biggrin:

Ellers:

Akis
Topper
Bugsy

Eller én af mine favoritter til en hanhund:

DJARNIS

som i "de skrigende halse"

Django
Bally
Shane :lurve:

Eller

George Clooney :love:

Floyd
Skipper
Bilbo
Ami (fransk for ven)
Olsen

Der kommer flere..

Vanilla
18-09-10, 23:01
Rico

AAAAAJJJJ det går slet ikke....

Det hedder min kæreste :wink:

Gatto
18-09-10, 23:05

Hymer :lurve: Det hed den ene af mine katte (den anden hed Poul :stortgrin:). Hymer er i øvrigt en jætte fra den nordiske mytologi.

Gatto
18-09-10, 23:06

Er han god til at lave kaffe :loseit: og nu skal jeg vist ind og sove :himle: :heehee:

Martens
18-09-10, 23:15
Finn!!

DortheR
18-09-10, 23:21
Den ku' jo godt hedde:

Kontroltårn :jubel:

Vanilla
18-09-10, 23:30
Er han god til at lave kaffe :loseit: og nu skal jeg vist ind og sove :himle: :heehee:

Og year det er faktisk en af hans forcer. Vi føler os også meeeeget hjemme på Riccos :heehee: men det er nu ikke DEN Mr. Ricco/Rico der lige nu snorker ved siden af mig :lol:

Min er både pænere og sødere :biggrin:

TS: Jeg ville gå efter Henning eller Bøf stroganof og navne i den sjawe dur der, men jeg har jo heller ikke nogen hund der skal kaldes på de næste mange år :heehee:
I den mere "alvorlige" boldgade synes jeg Fenris var et rigtig godt bud, men når den ikke går hos manden kunne du jo prøve med Tjalfe.

Thyra
18-09-10, 23:40
Tillykke med famileforøgelsen! :jubel:

Jeg synes jo Lilla er et godt hundenavn, men måske mere til en tæve i virkeligheden (men det skulle nu ikke afholde mig fra at kalde en hanhun dét :lol:)

Eller synes jeg Lasse er et godt hundenavn eller Casper?

Ditte
19-09-10, 00:04
Altså du må gerne låne

Klammert

hvis det er :biggrin:

Ellers:

Akis
Topper
Bugsy

Eller én af mine favoritter til en hanhund:

DJARNIS

som i "de skrigende halse"

Django
Bally
Shane :lurve:

Eller

George Clooney :love:

Floyd
Skipper
Bilbo
Ami (fransk for ven)
Olsen

Der kommer flere..
Åhhh den er så konge!:trut:

viking
19-09-10, 00:31
En grå schaefer ville her komme til at hedde Lupo. Betyder noget hen ad ulv. (lupus) og samtidig er vores bil også en grå Lupo.

Tror altså nok lupus lupus betyder ræv - canis lupus er ulv:B:
Jeg er også med på vognen med Henning. Vores store lab hedder Ib (det hed han, da vi fik ham som 11 mdr), men det vil jeg ikke anbefale for det er ikke let at kalde.

Mit bedste bud er Stalin - stål - grå - stærk - sjovt
Ellers: Grizzly, Sigurt, Thormod, Regin, Magne

Gatto
19-09-10, 13:36
Tror altså nok lupus lupus betyder ræv - canis lupus er ulv:B:
Jeg er også med på vognen med Henning. Vores store lab hedder Ib (det hed han, da vi fik ham som 11 mdr), men det vil jeg ikke anbefale for det er ikke let at kalde.

Mit bedste bud er Stalin - stål - grå - stærk - sjovt
Ellers: Grizzly, Sigurt, Thormod, Regin, Magne

:glo: What?? Det svarer IMO til at kalde den Hitler (Stalin er vel kendt for folkemord, diktatur og Gulag-fangelejrene??)

Margit
19-09-10, 13:39
Ludvig :stortgrin: passer perfekt til en halvstor hund. Kendte engang en grand danois som hed det:lurve:

fynmor
19-09-10, 14:35

haha hvor sjovt, men stadig et udemærket hundenavn - men Rolf kunne også være et bud

lyrens
19-09-10, 14:45
Ludvig :stortgrin: passer perfekt til en halvstor hund. Kendte engang en grand danois som hed det:lurve:

Aj det hedder min kæreste:wink:

Mariehøne
19-09-10, 14:56
Min veninde har en hund der hedder Frandsen. Det synes jeg er et perfekt hundenavn.. altså et efternavn. Ligesom lille Pers hund der jo hed Jensen. -synes jeg også er lidt fedt :biggrin:

Nielsen måske?

Margit
19-09-10, 15:15
Fellow (som i good old fellow) er også godt til en hanhund... har selv brugt det til en hund vi havde for nogle år siden.

Linus' mor
19-09-10, 16:19
Hvad med Akela? Det er førerulven i junglebogen.

Fru Hansen
19-09-10, 17:25
Lilla' nye navn blev bestemt i formiddag :jubel: Efter at gemalen og jeg har været igennem flere lister med hundenavne sent i aftes og kun kunne blive enige om meget få egnede navne :heehee:
Var ski lige ved at opgive at finde det rette navn på et tidspunkt og pludselig var navnet der bare :lurve: Han skal da hedde Cato :lurve:
Cato er bare så smukt og rigtigt til en schæfer i vores øjne :jubel:
Så i formiddag blev opdrætter mor kontaktet og informeret om at lilla fremover hedder Cato :ninja: :lurve:
Hvis der er nogen som savner en grå schæferhvalps krydsning, så er der stadig 6 af Cato' søskende at vælge imellem (og jeg kunne sagtens forelske mig i dem alle 6 :jubel: men den går desværre ikke :notlistening:)
Tusind tak for input - BTW så skulle han have heddet Hansen hvis vi skulle igang med efternavne :wink:

malene
19-09-10, 17:32
Min veninde har en hund der hedder Frandsen. Det synes jeg er et perfekt hundenavn.. altså et efternavn. Ligesom lille Pers hund der jo hed Jensen. -synes jeg også er lidt fedt :biggrin:

Nielsen måske?

min svogers hunde hedder Olsen og Larsen :biggrin:
Lilla' nye navn blev bestemt i formiddag :jubel: Efter at gemalen og jeg har været igennem flere lister med hundenavne sent i aftes og kun kunne blive enige om meget få egnede navne :heehee:
Var ski lige ved at opgive at finde det rette navn på et tidspunkt og pludselig var navnet der bare :lurve: Han skal da hedde Cato :lurve:
Cato er bare så smukt og rigtigt til en schæfer i vores øjne :jubel:
Så i formiddag blev opdrætter mor kontaktet og informeret om at lilla fremover hedder Cato :ninja: :lurve:
Hvis der er nogen som savner en grå schæferhvalps krydsning, så er der stadig 6 af Cato' søskende at vælge imellem (og jeg kunne sagtens forelske mig i dem alle 6 :jubel: men den går desværre ikke :notlistening:)
Tusind tak for input - BTW så skulle han have heddet Hansen hvis vi skulle igang med efternavne :wink:

tillykke med navnet :)

ninjamom
19-09-10, 18:25
Cato er også et fedt navn!

DortheR
19-09-10, 18:42
Det er jo et klassisk stor-hunde-navn. Det går man ikke fejl med

(og så kan man jo lige tilføje: "hey shorty, du bootypopper okay" :heehee: )