PDA

View Full Version : Jeg har gjort det selv - september 2010

Sider : [1] 2

Lotzen
01-09-10, 11:14
Weha jeg åbner ballet :jubel:

Lidt snyd for tingene blev klippet i august, men syet færdige i nat og til formiddag.

2 frugtposer til børnehave/skole
55791

Hagesmække til Storm - som INSISTERER på at spise ALT selv...
55792

Onion 20200
55793

Frida valgte selv hjertemærket :)
55794

:wave:

vandhund
01-09-10, 11:21
Så vil jeg være nr 2 ;)

Jeg har lige fået syet demher færdig her til formiddag.
3 stk basisbluser til E, mønster 1, ottobre 04/10

og så får I lige et actionpic af den fra i går med pindsvin på (samme mønster, ligger i august-tråden)

fru schwartz
01-09-10, 11:45
http://schwartz.typepad.com/.a/6a00d83451dc6269e20134869a023c970c-800wi

http://schwartz.typepad.com/.a/6a00d83451dc6269e20133f375f1b8970b-800wi

lilla elefanter til Lærke (ottobre 1/2008) og hold da keffo, hvor har den drillet, den skide kjole...alt er bare gået galt! Men Lærkes begejstring for kjolen (hun har flere gang sovet med den halvfærdige klud på :lurve:) drev mig i mål :trut:

Asynie
01-09-10, 11:54
Hold nu op hvor er i hurtige damer...! Jeg elsker simpelthen denne her tråd, den er bare så inspirerende! Har just nu fundet ud af at jeg vidst må på jagt efter nogen ældre ottobreblade... bumbumbum....

Gammelmor
01-09-10, 20:48
Mere basistøj fra mig.
De blå er Onion 20025. De bliver helt klart årets model - i K's tilfælde efter at jeg har "smalnet" alle dele med 2 cm hele vejen op.
Og taljen har jeg så bare lavet som det ses på billedet, det bliver tykt hvis jeg skal folde det kraftige stof, som jeg nu har gjort på de sorte. Og foldeelastik med værktøj er absolut et hit.
Men altså - hverdagstøj, jeg elsker det.
Og er det ikke bare fint på vrangsiden når kanterne overlockes, ja, det synes jeg.
KH Lene

Lis
01-09-10, 21:21
Jeg har syet et bogmærke til mig selv i dag - et lille-bitte stykke Alenxander Henry stof og lidt volumevlies og nu har jeg (synes jeg i hvert fald selv:wink:) et rigtig fint bogmærke, som er klar forbedring fra det reklamebogmærke jeg brugte før :biggrin:
http://lh6.ggpht.com/_PB53f2J3WLs/TH6WMqwpmEI/AAAAAAAAAgM/rXIDHTfFyak/s720/IMG_3271.JPG

fru schwartz
02-09-10, 13:43
http://schwartz.typepad.com/.a/6a00d83451dc6269e20133f38458e3970b-800wi

http://schwartz.typepad.com/.a/6a00d83451dc6269e2013486a7f059970c-800wi

har lige flækket 2 natkjoler sammen! Fandt en stort stykke elefantstof på restebordet for en slik, vi mangler nattøj...hvor svært kan det være!

Ultrahurtig model (fra Ulla Welinder bogen), halskanten blot ombukket med tvillingenål/overlocket først...det havde set mere proff ud med ribroleau og whatnot...men instant gratification skal man nogen gange ikke undervurdere!

(Så må vi se hvor mange gange de skal vaskes før de går fra sort/hvid til grå/nusset...)

knitting-hamster
02-09-10, 13:52
tænk hvis man havde piger, så man kunne sy natkjoler :daydreaming: må vist igang med noget Lille Per nattøj til Valdemar :lurve:

Sigrun
02-09-10, 14:14
Jeg er helt 100 ikke den første, der har fundet på dette og det er ufattelig enkelt, men jeg vil nu alligevel vise det frem til inspiration.

R er for lang tid siden vokset ud af str. 80, men str. 86 er bare en kilometer længere i benene, virkelig sært :ved ikke:. Jeg var irriteret over at han skulle se ud som "det fattige barn" med 10 cm opsmøg, og desuden kan der være ufattelige mængder sand i sådan nogle:venter:.
Så hvad gør man, bortset fra at sy bukser, der passer, selv? Man kunne jo lægge dem op, men så har man igen problemet, så med for korte bukseben, når han har fået længere ben.

Tadaah :blomst::heehee::
Man tager alle de bukser i str. 86, som er aaalt for lange, sprætter et lille stykke af sømmen nederst på benet, op (den er jo faktisk en løbegang uden noget i) og sætter et stk. elastik i. Vupti: Ballonbukser der passer i længden.
55837
Jeg sværger, jeg har ikke klippet noget af buksebenene. Det er bare sammenrynkningen, der tager ca. 5 cm af længden.
Desuden vil elastikken holde det oppe, der alligevel skulle være for meget, når han har dem på.

Asynie
02-09-10, 14:34
Hehe, det er jo ligefør man med vilje ville købe nummeret større for at lave ballonbukser, der i min verden bare er hundrede gange mere behageligt end almindelige bukser...

Miffy
02-09-10, 21:47
[QUOTE=Sigrun;1562383]Jeg er helt 100 ikke den første, der har fundet på dette og det er ufattelig enkelt, men jeg vil nu alligevel vise det frem til inspiration.

Det er derfor jeg altid syr ballonbukser! :D Nogle af dem ungerne faktisk kunne passe i 2 år!!! Med pigerne er det endnu bedre, for når de ikke kan passe dem mere, så skal de lige ligge et årstid, så er de klar til at være knickers.. :)

D.ejegod
02-09-10, 23:48
jeg har været igang med at sy en masse, det er ikke det hele der er blevet færdig i september, men jeg lægger det lige her fordi det er nemmere:stortgrin:

Jeg har syet en slå om kjole til Vigga efter E.G. (det er altså et godt mønster) i rødt babyfløjl og noget prikket bomuld fra USA, den er vendbar, det synes jeg var smart så kunne man vende kjolen hvis der bliver spilt på den ene side:wink:

og et par bukser der passer til efter minikrea.

så har jeg fået syet en efterårsanorak til Albert, i dødningehovedstof fra USA og stribet rib fra stof2000, mønster fra ottobre

og en bluse til Albert i noget andet stof fra USA, også ottobre mønster

og nattøj til Albert i bilstof fra USA, også ottobre mønster

D.ejegod
02-09-10, 23:50
jeg har også syet et par jogging bukser der passer til anorakken, det er også ottobre:biggrin:

seho80
02-09-10, 23:54
Jeg har været i gang med at sy en fleece lommeble ud fra Sinjas super fine vejledning (http://www.svarrerdamkjaer.dk/Blesyning/Bletutorial.pdf)(:Tak: Sinja).

Den er syet i polarfleece yderst og microfleece inderst.

55857

Egypt
02-09-10, 23:57
lilla elefanter til Lærke (ottobre 1/2008) og hold da keffo, hvor har den drillet, den skide kjole...alt er bare gået galt! Men Lærkes begejstring for kjolen (hun har flere gang sovet med den halvfærdige klud på :lurve:) drev mig i mål :trut:

hvor har du det lilla stof m elefanter fra?

det kunne jeg godt bruge.....hvad er det endtligt for noget stof.

hanne

Sigrun
03-09-10, 09:01
OT. Miffy: Hvor har du den Miffy-bamse fra?? JEg ææælskede Miffy som barn (og har stadig den ene bog liggende, godt smadret, de andre er elsket i stykker).

knitting-hamster
03-09-10, 10:24
knapperne blev syet i, i går , så man kan vel godt sige, at de er lavet i september? :heehee:

EG smækbukser til Valdemar, syet i mælkedrenge striber vist nok fra Stof og stil? Købt for længe siden, og det her er vist andet eller tredje par bukser han får i det - men nu er det også slut!! Knapperne er med stregtegninger af biler, og købt hos stofstedet.dk :stortsmil: Der er rigeligt med ombuk i de bukseben... tror faktisk at selerne vil blive for korte før benene :heehee:
Overvejer stadig om jeg skal kaste mig ud i noget pynt på klappen, men ved ikke lige hvad det skal være... nogen der kan guide mig til en traktor tegning jeg kunne lave en applikation ud fra? :daydreaming:

nå ja, billedet blev taget i dårligt lys i går aftes, så farverne er helt hen i skoven :himle: vil prøve at få et actionpic senere i dag, han har dem nemlig på i DP i dag, hvor de skal fejre hans fødselsdag (som er i morgen :lurve:)

http://i194.photobucket.com/albums/z10/ilphie/IMG_3308.jpg

Malene_hillerød
03-09-10, 12:20
knapperne blev syet i, i går , så man kan vel godt sige, at de er lavet i september? :heehee:

EG smækbukser til Valdemar, syet i mælkedrenge striber vist nok fra Stof og stil? Købt for længe siden, og det her er vist andet eller tredje par bukser han får i det - men nu er det også slut!! Knapperne er med stregtegninger af biler, og købt hos stofstedet.dk :stortsmil: Der er rigeligt med ombuk i de bukseben... tror faktisk at selerne vil blive for korte før benene :heehee:
Overvejer stadig om jeg skal kaste mig ud i noget pynt på klappen, men ved ikke lige hvad det skal være... nogen der kan guide mig til en traktor tegning jeg kunne lave en applikation ud fra? :daydreaming:

nå ja, billedet blev taget i dårligt lys i går aftes, så farverne er helt hen i skoven :himle: vil prøve at få et actionpic senere i dag, han har dem nemlig på i DP i dag, hvor de skal fejre hans fødselsdag (som er i morgen :lurve:)

Vedr. din traktor-applikation så skal du da kaste dig ud i det. Det er smadder sjovt.
Du kunne måske lave noget der ligner denne her fra Mixed bare uden skorsten?
http://mixed.dk/unika-bukser-drenge?catalogue_selected=111811_196#111811

http://mixed.dk/User_files/L/89390422d7c048fa7cb20c11323f356d.JPG
. Bliver det så ikke lidt traktor-agtigt?

Miffy
03-09-10, 12:56
OT. Miffy: Hvor har du den Miffy-bamse fra?? JEg ææælskede Miffy som barn (og har stadig den ene bog liggende, godt smadret, de andre er elsket i stykker).

Du bliver ikke glad... Den er købt i Miffys eget hjemland: Holland for 4 år siden! Den har også sin helt egen plads på amagerhylden ;)

Har også en Miffy bog fra da jeg var lille. Den bor bare stadig hos min mor og far! :D

Rosen
03-09-10, 13:08
Så håber jeg at jeg har en fair chance i kagekonkurrencen i aften i børnehaven :heehee:

Et styks pandekagehus.

lunte78
03-09-10, 13:22
Så har jeg lidt til fremvisning igen.
En kjole i mit totale ynglingsstof:cool: -Men bestemt ikke mandens... Flot kjole, hvis det ikke var for stoffet, var hans kommentar. Well, så er det jo godt det er mig der bestemmer hvad der er flot herhjemme... :fløjte:
Så har jeg færdiggjort et par bukser til mindstemanden. Liiige kolde nok, men så må han få et par lange strømper under.
Og så blev mindstemandens sommerjakke endelig gjort færdig. Men det var godt nok en l... opgave. Jakken er fra EG og lavet nøjagtigt efter mønsteret, men har erfaret at det bare ikke duer. Den er alt for kort, alt for bred og alt for stiv under ærmerne. Men den er nu blevet meget sød alligevel. Men det er så en sommerjakke, så han kan lige nå at ha den på et par gange. :tantrum:

ada_valby
03-09-10, 13:27
Så har jeg lidt til fremvisning igen.
En kjole i mit totale ynglingsstof:cool: -Men bestemt ikke mandens... Flot kjole, hvis det ikke var for stoffet, var hans kommentar. Well, så er det jo godt det er mig der bestemmer hvad der er flot herhjemme... :fløjte:
Så har jeg færdiggjort et par bukser til mindstemanden. Liiige kolde nok, men så må han få et par lange strømper under.
Og så blev mindstemandens sommerjakke endelig gjort færdig. Men det var godt nok en l... opgave. Jakken er fra EG og lavet nøjagtigt efter mønsteret, men har erfaret at det bare ikke duer. Den er alt for kort, alt for bred og alt for stiv under ærmerne. Men den er nu blevet meget sød alligevel. Men det er så en sommerjakke, så han kan lige nå at ha den på et par gange. :tantrum:

Hm... billederne kommer, skal bare lige have det til at virke.

lige præcis min erfaring med EG jakken !!

knitting-hamster
03-09-10, 14:02
Vedr. din traktor-applikation så skal du da kaste dig ud i det. Det er smadder sjovt.
Du kunne måske lave noget der ligner denne her fra Mixed bare uden skorsten?
http://mixed.dk/unika-bukser-drenge?catalogue_selected=111811_196#111811

. Bliver det så ikke lidt traktor-agtigt?

:Tak: den må jeg lige se om ikke jeg kan snige mig til at "kopiere" :stortgrin: om det ligner en traktor eller et tog, det er lige meget - han elsker begge dele :heehee:

dorteskov
03-09-10, 20:08
del af svigermors fødselsdagsgave: maskemarkører:biggrin:
Hun får en lickerty spilt bag jeg har syet tidligere med garn og opskrift til en trøje til Naya, disse og en flaske whiskey som hun ønsker sig ;)

Der skulle have været flere markører men jeg kunne kun finde 7 af de der små perler man klemmer sammen om 'tråden':doh:så nu er der 7 til en start.

malene
03-09-10, 20:28
Så kan jeg for en gangs skyld være med her :jubel:

Jeg har syet en nederdel til Alma. Havde købt en rest hos Arbrinic - sådan en strimmel på stoffets bredde (ca. 130 cm tror jeg) x 50 cm ca. Da Alma så det var hun :lurve: og bestilte en kjole :klø:. Nå, men kjole kunne det ikke blive. Jeg klippede det over i 4 stykker (så strækket lå på den rigtige led) og syede de 3 sammen til et rør. Løbegang foroven til elastik, oplægning for neden... :trut: Jeg er ikke den store syerske :lol:, men Alma er lykkelig og jeg kom til at love at sy en lillebitte taske af det sidste stykke :doh:- det må kunne lykkes, selv for mig :cross:

Chrissy
03-09-10, 20:53
Har ikke syet denne gang, men tilgengæld bagt ;)

Damen var til børnehaven og den anden herhjemme, datteren blev 5 år :)

Malene_hillerød
03-09-10, 21:21
Så kan jeg for en gangs skyld være med her :jubel:

Jeg har syet en nederdel til Alma. Havde købt en rest hos Arbrinic - sådan en strimmel på stoffets bredde (ca. 130 cm tror jeg) x 50 cm ca. Da Alma så det var hun :lurve: og bestilte en kjole :klø:. Nå, men kjole kunne det ikke blive. Jeg klippede det over i 4 stykker (så strækket lå på den rigtige led) og syede de 3 sammen til et rør. Løbegang foroven til elastik, oplægning for neden... :trut: Jeg er ikke den store syerske :lol:, men Alma er lykkelig og jeg kom til at love at sy en lillebitte taske af det sidste stykke :doh:- det må kunne lykkes, selv for mig :cross:

Malene - det er virkelig noget fedt stof. Kan godt forstå hun ku li det:lurve:

Malene_hillerød
04-09-10, 12:50
Så er vi klar!
Og pew... det tog lang tid at sy den kjole. Men nu er den endelig færdig. Vi skal i teatret i morgen og se "Skønheden og udyret". Vi er hele familien incl mormor og morfar som har foræret os billetterne! Og vi glææææder os. Og har forberedt os godt. Jeg glæder mig specielt til at følges med Silje. Det kan i nok forstå, når i ser min kreation herunder! (Og tjek lige de lange handsker på billede 1 - dem har hun lånt af børnehaven)

Billedet med Silje er en hurtig prøvning. Satser på nogle mere seriøse actionpics i morgen :biggrin:
JEG har endnu ikke offentliggjort på min blog, da jeg satser på det skal være lidt en overraskelse til bedsteforældrene.
Jeg må hellere komme igang med hårdutten også!

vandhund
04-09-10, 12:58
et lille sæt til E
bukser i interlock, mønster ottobre 01/10 eller afart deraf i hvert tilfælde
bluse i interlock og jersey fra stofogstil og mærke i venstre side fra farbenmix, mønster ottobre 04/10 med rib i livet

der kommer nok actionpics lidt senere

babykalle
04-09-10, 14:56
En ringslynge til min søster og lille nevø Daniel på 5 uger :lurve:
Det bliver en dåbsgave til her i september. Min søster er slet ikke tryg ved rs, men jeg håber jeg kan vise hende hvor dejlig den er:biggrin:

kornblomst
04-09-10, 15:15
Jeg er helt 100 ikke den første, der har fundet på dette og det er ufattelig enkelt, men jeg vil nu alligevel vise det frem til inspiration.

R er for lang tid siden vokset ud af str. 80, men str. 86 er bare en kilometer længere i benene, virkelig sært :ved ikke:. Jeg var irriteret over at han skulle se ud som "det fattige barn" med 10 cm opsmøg, og desuden kan der være ufattelige mængder sand i sådan nogle:venter:.
Så hvad gør man, bortset fra at sy bukser, der passer, selv? Man kunne jo lægge dem op, men så har man igen problemet, så med for korte bukseben, når han har fået længere ben.

Tadaah :blomst::heehee::
Man tager alle de bukser i str. 86, som er aaalt for lange, sprætter et lille stykke af sømmen nederst på benet, op (den er jo faktisk en løbegang uden noget i) og sætter et stk. elastik i. Vupti: Ballonbukser der passer i længden.

Jeg sværger, jeg har ikke klippet noget af buksebenene. Det er bare sammenrynkningen, der tager ca. 5 cm af længden.
Desuden vil elastikken holde det oppe, der alligevel skulle være for meget, når han har dem på.

Det gør jeg også altid med Antons bukser -altså alle dem jeg syr får lige en 4-5 cm ekstra i længden og så med løbegang og elastik - der er jo stort set ingen forskel på str i livet men længden gør meget også når de skal i et par strømper og inden under en flyverdragt eller regnbukser :-)

Og så er de super søde som knickers med strømpebusker under når de bliver for korte :-)

La Ferrol
04-09-10, 17:44
Jeg har lavet denne kaninskindsvest til min datter. Skråbånd fra stof2000. Mønsteret er et jeg har lavet ud fra meedoms vestemønster. I al ydmyghed er jeg blevet meget glad for resultatet :)

DortheR
04-09-10, 21:32
Så er vi klar!
Og pew... det tog lang tid at sy den kjole. Men nu er den endelig færdig. Vi skal i teatret i morgen og se "Skønheden og udyret". Vi er hele familien incl mormor og morfar som har foræret os billetterne! Og vi glææææder os. Og har forberedt os godt. Jeg glæder mig specielt til at følges med Silje. Det kan i nok forstå, når i ser min kreation herunder! (Og tjek lige de lange handsker på billede 1 - dem har hun lånt af børnehaven)

Billedet med Silje er en hurtig prøvning. Satser på nogle mere seriøse actionpics i morgen :biggrin:
JEG har endnu ikke offentliggjort på min blog, da jeg satser på det skal være lidt en overraskelse til bedsteforældrene.
Jeg må hellere komme igang med hårdutten også!

:jubel:Ihh hvor er den flot, den kjole. Hun ser bare skøn ud :lurve:

Malene_hillerød
04-09-10, 21:35
Et hårbånd til Silje er det også blevet til i dag.
Fandt en fin tutorial til blomsten her
http://www.madebylex.com/2009/09/flower-pin-tutorial.html

http://3.bp.blogspot.com/_gLVoHHT5-Zo/TIJbCaJZFPI/AAAAAAAAA_8/QzzS9ya2Tmw/s1600/blomst.jpg

Gatto
04-09-10, 23:41
Det er simpelthen så fantastisk Malene :daydreaming: Glæder mig til at høre om den lille prinsesse nød det :lurve:

BetinaT
05-09-10, 10:32
Så kan jeg også være med igen :jubel:

Jeg har lavet et lille dukkehus til Julia :lurve:

Indvendigt er den ikke helt færdig endnu, for jeg vil have pyntet græsplænen med en lille havesti, blomster og evt. nogle små buske. Inde i selve huset overvejer jeg at lave nogle små billeder til at hænge på væggen, en kamin eller hvad jeg nu kan finde på :lurve:

seho80
05-09-10, 11:11

Indvendigt er den ikke helt færdig endnu, for jeg vil have pyntet græsplænen med en lille havesti, blomster og evt. nogle små buske. Inde i selve huset overvejer jeg at lave nogle små billeder til at hænge på væggen, en kamin eller hvad jeg nu kan finde på :lurve:

Hvor er det bare flot. Hvad har du inden i for at gøre det stift?

fru schwartz
05-09-10, 11:52
hvor har du det lilla stof m elefanter fra?

det kunne jeg godt bruge.....hvad er det endtligt for noget stof.

hanne

Det er 100% bomuld fra stof og stil :-)

BetinaT
05-09-10, 12:57
Hvor er det bare flot. Hvad har du inden i for at gøre det stift?

Du kan se fremgangsmåden her:

http://uklassinus.blogspot.com/2008/08/fabric-dollhouse-tutorial.html

Hun foreslår at man bruger plastik kanvas, men det kunne jeg ikke finde nogen steder. I stedet har jeg brugt noget "frontsheet" til reklamestandere. Min mand havde nogle gamle liggende, da han kører rundt på forskellige skoler og sætter reklamer op. Det er omkring 1½ mm tyk, så det kunne jeg fint klippe i.

Derefter puttede jeg akvariefiltervat rundt om, og tappede det godt fast :lurve:

Lui
05-09-10, 13:00
:jubel:http://schwartz.typepad.com/.a/6a00d83451dc6269e20134869a023c970c-800wi

http://schwartz.typepad.com/.a/6a00d83451dc6269e20133f375f1b8970b-800wi

:jubel::bede::bede::bede::bede::bede::bede::bede::jubel:

Lui
05-09-10, 13:06
Så håber jeg at jeg har en fair chance i kagekonkurrencen i aften i børnehaven :heehee:

Et styks pandekagehus.

Er du da TOVLIG den er vild!:rotf:

Lui
05-09-10, 13:10
Har ikke syet denne gang, men tilgengæld bagt ;)

Damen var til børnehaven og den anden herhjemme, datteren blev 5 år :)

WOOOOW en flot kage! Og hende der damen...:rotf:Er du tosset det er godt hun er lavet af boller!

Lui
05-09-10, 13:11
U lala! Skal der skørte under?
Glæder mig til flere billeder!

Lui
05-09-10, 13:14

Åh! Jeg er vild med den!
Har du fulgt en opskrift?

Chrissy
05-09-10, 13:15
Vægdekoration på Lokes værelse

BetinaT
05-09-10, 13:23
Åh! Jeg er vild med den!
Har du fulgt en opskrift?

Du kan se linket i mit indlæg #39 :lurve:

Der var også en, der gerne ville have en udførlig vejledning, så den laver jeg lige en af dagene, når jeg laver dukkehuset til Nanna :lurve:

kornblomst
05-09-10, 13:40
Vægdekoration på Lokes værelse

Hvordan har du fået det op at hænge? og hvad er det du har brugt til cirklerne? Det ser super godt ud!

Chrissy
05-09-10, 13:42
Hvordan har du fået det op at hænge? og hvad er det du har brugt til cirklerne? Det ser super godt ud!

De er lavet af filt og har bare brugt elefantsnot ;)

:Tak:

kornblomst
05-09-10, 13:48
De er lavet af filt og har bare brugt elefantsnot ;)

Sidder de fast nok uden sådan at sidde ud fra væggen? og hvor har du købt filt i så store stykker er det ikk pænt dyrt?

Undskyld alle spørgsmålene men synes bare det kunne være fedt på vores stue-væg med sådan nogle orange, lilla og limegrønne cirkler :jubel:

Lui
05-09-10, 13:54
Det er lidt snyd....
for den blev færdig inden september, vil bare så gerne vise frem...

"møbel" lavet af affaldstræ og en gammel palle :wink:

55933
55934
55935
55936

Chrissy
05-09-10, 14:02
Sidder de fast nok uden sådan at sidde ud fra væggen? og hvor har du købt filt i så store stykker er det ikk pænt dyrt?

Undskyld alle spørgsmålene men synes bare det kunne være fedt på vores stue-væg med sådan nogle orange, lilla og limegrønne cirkler :jubel:

De sidder helt fint fast indtil videre. De sidder helt flat indtil væggen, har bare trykket det der klister flad ;) De flapper dog lidt nogle steder, men skal bare have puttet lidt mere klister rundt i kanten.

Har selv klippet cirklerne ud. Det grønne filt er fra stof2000 til 20 kr meteren (45 cm bred). De to blå er fra panduro til 49 kr. meteren (90 cm bred).
Købte 1 meter af den grønne og en ½ meter af hver blå, har lidt tilovers af hver farve. Så synes ikke det er så dyrt ;)

Uh lilla, orange og lime lyder flot!

kornblomst
05-09-10, 14:04
De sidder helt fint fast indtil videre. De sidder helt flat indtil væggen, har bare trykket det der klister flad ;) De flapper dog lidt nogle steder, men skal bare have puttet lidt mere klister rundt i kanten.

Har selv klippet cirklerne ud. Det grønne filt er fra stof2000 til 20 kr meteren (45 cm bred). De to blå er fra panduro til 49 kr. meteren (90 cm bred).
Købte 1 meter af den grønne og en ½ meter af hver blå, har lidt tilovers af hver farve. Så synes ikke det er så dyrt ;)

Uh lilla, orange og lime lyder flot!

Nej det lyder da ikke voldsomt dyrt... Det må på ønskesedlen -det ser jo fantastisk ud og så at det er så nemt og kan flyttes rundt er jo genialt :jubel:

Chrissy
05-09-10, 14:05
Ja det er jo meget nemt og skønt det kan skiftes ud uden problemer når man bliver træt af det ;)

lunte78
05-09-10, 15:58
Så har jeg færdiggjort et par bukser til Karlabassen.
Lilla babyfløjl med retroblomster fra Stof og Stil.

Mit første lommeprojekt, og så gik det bare super nemt :)

Jeg har forsøgt med lidt svaj i benene, hvilket ikke rigtigt blev så godt, da de også skal have opsmøj og de to ting er ikke så gode sammen.

Men pyt, alt i alt er jeg godt tilfreds med bukserne.

Sigrun
05-09-10, 16:04
Det er lidt snyd....

Hvor er det bare superfedt!!! Sådan ét vil jeg også have..:daydreaming:

SidseB
05-09-10, 16:44
Det er lidt snyd....

55933
55934
55935
55936

Hold nu op hvor er det FEDT fundet på! :jubel:

SidseB
05-09-10, 16:46
Jeg er blevet skoleramt, så jeg har sleeeet ikke tid til SB. :rødme: Men jeg får da nørklet noget i hånden i timerne, for ellers har jeg slet ingen ro i kroppen :fløjte:

I dag har jeg været på Fyrkat og plantefarve, med STOR hjælp fra en medviking.

Cilles kedelige hvide særk lå et par timer i en gryde med kraprod og nogle andre gode sager, og endte med at se sådan her ud.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs411.snc4/47470_433041644780_832424780_4711446_1855920_n.jpg

Som I kan se er den blevet lidt skjoldet, men det gør ikke noget. Cille er glad og synes at hun har fået en nærmest ny særk. :lurve:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs425.snc4/46825_433042079780_832424780_4711450_4670290_n.jpg

Gatto
05-09-10, 20:31
Jeg har strikket :blomst: I RIB!!!! Det gør jeg så ikke igen lige foreløbig, pyha et arbejde at holde øje med om det nu er ret eller vrang næste gang :whew: Men er rigtig glad for min hue :biggrin:

(Beklager virkelig underligt billede, det er taget med Mac'en)

Fru Sand
05-09-10, 20:58
Jeg har strikket :blomst: I RIB!!!! Det gør jeg så ikke igen lige foreløbig, pyha et arbejde at holde øje med om det nu er ret eller vrang næste gang :whew: Men er rigtig glad for min hue :biggrin:

(Beklager virkelig underligt billede, det er taget med Mac'en)

Hvor er den fed! Hvor er mønsteret fra? :biggrin:

Lui
05-09-10, 21:31
Hvor er det bare superfedt!!! Sådan ét vil jeg også have..:daydreaming:

Tak, tak.... jeg kan ikke tage æren for idéen. Har set et lignende træ-træ et ellet amdet sted... men husker ikke hvor.

Malene_hillerød
05-09-10, 21:49
Åh, i er lige nød til at se actionspics! Silje på vej til forestillingen med Skønheden og Udyret.. Vi havde et par rigtig gode timer!
http://2.bp.blogspot.com/_gLVoHHT5-Zo/TIPgy22p8-I/AAAAAAAABAk/ZrCdK3juIDc/s1600/M_tlf_sep10.jpg

Jonathansmor
05-09-10, 21:58
Jeg er igang med projekt "få brugt garnrester op", og i denne omgang er det blevet til fine, små nålepuder..

http://i219.photobucket.com/albums/cc64/cristina4900/05092010803.jpg

De er alle tider som små gaver, og jeg synes de er hyggelige at lave.. Så nu har jeg gang i en lidt større produktion, som kan komme i min "gave"kasse..

Gatto
05-09-10, 22:05
Hvor er den fed! Hvor er mønsteret fra? :biggrin:

:Tak: Det er super nemt: Slå op på rundpind str 6, 40 cm, 64 masker. Strik to ret, to vrang, 23 striber. Tag derefter en omgang hvor man strikker to masker sammen hele vejen rundt, så man har 32 m. Bryd garnet, hiv det igennem de resterende masker og hæft ende :)

Åh, i er lige nød til at se actionspics! Silje på vej til forestillingen med Skønheden og Udyret.. Vi havde et par rigtig gode timer!

Nååååååårh hvor er hun bare skøn :daydreaming: Elsker den måde hun holder op i kjolen på, på billeder med bedstefar :heehee: :lurve::lurve::lurve:

Gatto
05-09-10, 22:08
Jeg har fået lavet en hættetrøje til mig selv, så ENDELIG en hvor ærmerne er lange nok (Jep, vi har høj gorilla-faktor i min familie :heehee:). Mønsteret er et standard hættetrøjemønster til børn som inspiration, og så har jeg tegnet af efter en af mine højt elskede hættetrøjer for at få den høje hætte. Stof fra Stof&Stil og foret med sort viscosejersey.

Billede 1+2: Hætten med den høje kant, så den luner rigtig dejligt :)
Billede 3: Kængurulommer og sort rib

irenek-h
05-09-10, 22:35
Mit første forsøg med fondant, det blev ikke helt fantastisk synes jeg, men øvelse gør mester og "forsøgs-personerne" var godt tilfredse.

Det er en kage til fætter Oskar, der fyldte 3 år i fredags:

55981

-og nu ved jeg at jeg vil prøve med den der skumfidus-fondant til Elliott's fødselsdag, fordi den her "let fondant" fra min kagebog, var slet ikke spor let at rulle ud, selv med MEGET maizena på rulle og bord... :himle:

Lis
06-09-10, 09:08
Jeg er igang med projekt "få brugt garnrester op", og i denne omgang er det blevet til fine, små nålepuder..

De er alle tider som små gaver, og jeg synes de er hyggelige at lave.. Så nu har jeg gang i en lidt større produktion, som kan komme i min "gave"kasse..
Nøj, hvor er de søde :daydreaming: Har du en opskrift :please::biggrin:

fru schwartz
06-09-10, 10:26
http://schwartz.typepad.com/.a/6a00d83451dc6269e20133f3db0731970b-800wi
http://schwartz.typepad.com/.a/6a00d83451dc6269e2013486fccbf7970c-800wi

Jeg har simpelthen strikket en kjole (det klinger altså ikke så frækt, en strikket kjole!!!) og jeg æææælsker den!

Har unægteligt været meget i tvivl om jeg nogensinde ville få den på, men jeg tror vi er ude i en rigtig klassiker til efteråret:trut:

Mønstret er fra Designclub.dk og garnet er Rasmillas luksusgarn (uld og silke) - den er strikket til den nette sum af hele 155 kr!!

cthulde
06-09-10, 10:37
]

Jeg har simpelthen strikket en kjole (det klinger altså ikke så frækt, en strikket kjole!!!) og jeg æææælsker den!

Har unægteligt været meget i tvivl om jeg nogensinde ville få den på, men jeg tror vi er ude i en rigtig klassiker til efteråret:trut:

Mønstret er fra Designclub.dk og garnet er Rasmillas luksusgarn (uld og silke) - den er strikket til den nette sum af hele 155 kr!!

Wauw jwg synes den er feeed den kjole og sikke et arbejde du er en tålmodig kvinde :)

D.ejegod
06-09-10, 10:42

wow den er flot, hvor den svær at strikke? og hvor har du købt garnet henne, det ser virkelig ud som en kjole for mig, den er mega fin:lurve:

og hvad er designclub jeg kommer bare hen til et sted hvor man skal logge ind???

fru schwartz
06-09-10, 10:46
wow den er flot, hvor den svær at strikke? og hvor har du købt garnet henne, det ser virkelig ud som en kjole for mig, den er mega fin:lurve:

og hvad er designclub jeg kommer bare hen til et sted hvor man skal logge ind???

http://www.design-club.dk/ :-) (undskyld, jeg gik lige ud fra at alle selvfølgelig vidste hvad jeg mente.. :himle:) - nej, den er bestemt ikke svær at strikke...det er jo bare rundt og rundt og rundt...! Man skal bare lige kunne strikke lidt snonings-væsen og så ellers retstrik for resten! Men den er strikket på pind 3 - så den kræver nok lidt tålmodighed hvis man ikke er vant til at strikke større ting!?

Garnet er købt hos Rasmilla.dk (men du kan ikke købe opskriften uden garn.. )

ada_valby
06-09-10, 11:38

Wauv... hvor mange timers arbejde?? Jeg er gået død i en strikkjole i str 5 år på pind 2½/3, det tager jo en kriiiiig!

Lis
06-09-10, 11:57

Fandt lige link til opskriften på din blog :stortgrin:

fru schwartz
06-09-10, 13:55
Wauv... hvor mange timers arbejde?? Jeg er gået død i en strikkjole i str 5 år på pind 2½/3, det tager jo en kriiiiig!

:heehee:...har ikke talt timerne (og især ikke de timer jeg brugte på at strikke med et forkert antal masker og slet ikke de timer jeg brugte på at strikke 30 cm for så at finde ud af at lortet var snoet på rundpinden :loser:) - den har været en tur med til Kroatien og retur - så det er faktisk kun ærmerne og fra ærmegab og op der er strikket herhjemme...:wink: - så en 10 dages ferie incl køretur + det løse herhjemme :biggrin:

ada_valby
06-09-10, 13:57
:heehee:...har ikke talt timerne (og især ikke de timer jeg brugte på at strikke med et forkert antal masker og slet ikke de timer jeg brugte på at strikke 30 cm for så at finde ud af at lortet var snoet på rundpinden :loser:) - den har været en tur med til Kroatien og retur - så det er faktisk kun ærmerne og fra ærmegab og op der er strikket herhjemme...:wink: - så en 10 dages ferie incl køretur + det løse herhjemme :biggrin:

aj den laver jeg også tit.. selvom jeg syntes jeg HAR tjekket :)

linemutti
06-09-10, 14:20
Så kastede jeg mig også ud i marshmellows-fondant-verdenen. Her er resultatet. Er sgu godt tilfreds og det blir ikke sidste gang. Selvom......
Jeg kunne hører ella spørge sin far, i morges om det også var hendes fødselsdag i dag. Da hun fik at vide at det var det først igen, næste år når hun fylder fire, svarede hun, at så ville hun gerne have chokoladekage, med gurli gris på. Hmmmm det lavede jeg til hende sidste år - bare en plain kage, med en stregtegning af gurlig gris. Næ nej, selv om jeg i år diskede på med pink hello kitty kage, så er det åbentbart det enkle, der gør det for tøsepigen.....?

Jonathansmor
06-09-10, 22:47
Fandt lige link til opskriften på din blog :stortgrin:

Super...:knus: Skulle ellers lige til at linke til opskriften herinde...

Jonathansmor
06-09-10, 22:48

Hvor er den altså bare fed....:jubel::jubel: Hvis jeg havde figur til den, strikkede jeg den med det samme...

Gatto
06-09-10, 23:10
Iiiih alle jeres strikkerier :lurve::lurve::lurve:

Jeg har lavet endnu en Nintendo DS øh.. holder. Den anden var lidt stram at få Nintendoen ned i, når den var fuld af spil. Denne gang i Jeans stof, med lommer til spil invendig, stadig efter denne tutorial: http://madquilter.blogspot.com/2009/02/nintendo-ds-pouch-tutorial.html, men 1 cm ekstra i højde og bredde. Og med Elastik syet ind i flappen i stedet for knap :)

Esmaralda
07-09-10, 00:00

Ej hvor er den bare flot!!!!:daydreaming:

ada_valby
07-09-10, 09:11
D'damer, husk nu I ikke må quote med billeder.. så bliver tråden mega laaaaaang :)

Asynie
07-09-10, 13:05
D'damer, husk nu I ikke må quote med billeder.. så bliver tråden mega laaaaaang :)

bum bum bum, det gør den alligevel... :) bedre grund: der bliver så langt mellem nye poster ;)

Tøsemor
07-09-10, 13:13
bum bum bum, det gør den alligevel... :) bedre grund: der bliver så langt mellem nye poster ;)

De enkelte sider bliver meget lange og lidt kedelige, når det hele tiden er de samme billeder, så på den måde kan man jo godt sige, at tråden bliver meget lang. Det er vist et spørgsmål om synsvinkel:B::heehee:

Asynie
07-09-10, 14:04
I og for sig er det vel samme grund ? ;)

Kunne bare ikke lade være med at sige noget, da netop de her tråde bliver MEEEEGA lange :D (og godt for det, hurra, elsker dem..)

Lis
07-09-10, 15:13
hbak
Jeg har strikket poncho til Ella. Det er str 62/68 og rimelig stor, men jeg regner med at den passer perfekt når vinteren kommer:cross:
http://lh5.ggpht.com/_PB53f2J3WLs/TIYrKugw1mI/AAAAAAAAAg8/oWUoNW7W2NY/s720/IMG_3305.JPG

Asynie
07-09-10, 15:17
Den er så fin Lis, men hvordan regner du med at bruge den her til vinter? Jeg mangler også mere at strikke, men er ikke helt sikker på hvad der er godt til en efterårsbaby, måske en poncho ala din er god...?

Lis
07-09-10, 15:23
Den er så fin Lis, men hvordan regner du med at bruge den her til vinter? Jeg mangler også mere at strikke, men er ikke helt sikker på hvad der er godt til en efterårsbaby, måske en poncho ala din er god...?

Jeg regner med at bruge den i autostolen og så med hendes uldtæppe over benene:biggrin: Vi har voksi til barnevognen så til den behøver vi ikke noget udover en lille trøje:wink:
Nåhr ja og evt i slynge:biggrin:
Sidst havde vi en heldragt til Silas, men jeg synes det var slt for stift og voldsomt, han kunne næsten ikke bevæge sine arme, de strittede bare lige ud i vejret, så nu prøver vi med en poncho :heehee:

Edit:
Forresten har jeg brugt denne opskrift: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=1&lang=dk
Synes som sagt den er lidt stor i størrelsen. Ella bruger str. 62 nu og jeg har strikket str. 62/68 og den er rigeligt stor...

Asynie
07-09-10, 15:27
Åh ja.. Det er egentlig en vældig god ide med en poncho til autostolen... tænker at det kunne være noget "bulket" at bruge den i slyngen? Ved det ikke... Det er et forsøg værd...

Men rigtg god tanke i forhold til heldragt, det er både stift, stort og besværligt at få så små børn ind i en heldragt....

Hvor har du opskriften fra??

Lis
07-09-10, 15:28
Åh ja.. Det er egentlig en vældig god ide med en poncho til autostolen... tænker at det kunne være noget "bulket" at bruge den i slyngen? Ved det ikke... Det er et forsøg værd...

Men rigtg god tanke i forhold til heldragt, det er både stift, stort og besværligt at få så små børn ind i en heldragt....

Har lige lavet en tilføjelse til mit indlæg:biggrin:

Puntila
07-09-10, 15:55
Så har jeg haft et par timer ved symaskinen i dag. De mangler lige at blive lagt op, men har ikke drengens seneste mål...

Stoffet er en gammel rest og mønstret er EG.

dorteskov
07-09-10, 17:40

uh jeg har den blødeste, lækre, strikkede ulddragt som jeg fik til Naya som begge unger har brugt, den er hverken stiv. jeg brugte den til david hele sidste vinter både i slynge, autostol og barnevogn.

men ponchoen er super sød:lurve:. Jeg tænker at den må være dejlig nem at få på et sovende barn.

Gammelmor
07-09-10, 18:00
Hvor er den altså bare fed....:jubel::jubel: Hvis jeg havde figur til den, strikkede jeg den med det samme...
Ditto, ditto!!!!
KH Lene

erica
07-09-10, 18:59
Så er jeg med igen:stortgrin:

Bukser til Joakim fra ottobre 4/2010, myyrä bukser men uden for. De er syet i noget tynd stræk denim jeg havde på hylden og med rib fra stofog stil.

Detalje:) stjerne på rumpen lavet i frihånd.
http://lh5.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIZcQVeRdEI/AAAAAAAAA-w/JvgSqKdSC0Y/s640/DSCF4454.JPG

Masser af dobbeltstikninger og en "blærelap"
http://lh6.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIZcNR7CUwI/AAAAAAAAA-s/Jb3CWrSDlA4/s512/DSCF4452.JPG

http://lh4.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIZcFcxIpOI/AAAAAAAAA-k/OQUuJSBwTOk/s512/DSCF4450.JPG

en bluse i stribet rib til Alma:), mønster ottobre 4/2010
http://lh3.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIZb7ssaqgI/AAAAAAAAA-c/Tj_iSS424wc/s512/DSCF4447.JPG

Søkonge jersy fra thefabricfariy.com, mønster gammelt ottobre kan ikke huske hvilket.
http://lh5.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIZbi23PiDI/AAAAAAAAA-Q/BFE2Ws7klbc/s640/DSCF4438.JPG

Stoffet set helt tæt på:lurve:
http://lh5.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIZb33szEvI/AAAAAAAAA-U/9av4ZPpGcNE/s512/DSCF4441.JPG

fløjlsbukser med jordens grimmeste ribroulard:hide: mønster EG
http://lh5.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIZbFJi6luI/AAAAAAAAA-A/ay08biSv74w/s512/DSCF4431.JPG

regnhat:stortgrin: mønster ottobre 3/2010, regntøjsstof fra stofogstil:)
http://lh4.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIZakfooDZI/AAAAAAAAA9o/zKndtPSf7cw/s640/DSCF4421.JPG

Med fleece inden i så den altid føles tør
http://lh5.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIZa7LO204I/AAAAAAAAA9s/QctTf1mEjxU/s640/DSCF4422.JPG

Gammelmor
07-09-10, 19:44
Erica, for sytten da, du er skrap. Og det der søkongestof ER virkelig skønt.
De der bukser.......LÆKRE!!!!!!!
KH Lene

dorteskov
07-09-10, 19:48
Erica, for sytten da, du er skrap. Og det der søkongestof ER virkelig skønt.
De der bukser.......LÆKRE!!!!!!!
KH Lene
Ditto:jubel: det er bare SÅ flotte ting du laver:trut:

kulby
07-09-10, 22:17
Mette har fået et fe-skørt :lurve:
Det er bare en bukseelastik, hvor jeg har bundet strimler af tyl på, og så har jeg et rødt satinbåndmed hele vejen igennem.

ElisaH
08-09-10, 02:33
hvis jeg alså kan finde ud af at sætte billeder ind...

Først et par billeder af et par onion 20022 bukser til min store dreng lavet af græs fra stof 2000 og farmands gamle jeans. Knægten elsker sine græsbukser - se bort fra at han laver ansigter (også når han vender ryggen til)

Så har jeg lavet en plain t-shirt til mig selv, mønsteret er lavet efter yndlings t-shirten fra hm og stoffet er fra den lokale biks.

EG hjelm til lillemanden med patchwork-midterstykke. Lavet af rester og andet godt:D

EG sparkedragt med græs-lomme. Ribstoffet er købt til 30 kr på udsalg i den lokale biks og jeg har brugt ca 1/3.

Jeg bliver nødt til at lave et indlæg mere :stortgrin:

ElisaH
08-09-10, 02:42
EG bukser med belægning til Nóa i babyfløjl fra stof 2000.

EG Jakke med hætte til Nóa i fløjl fra en lokal biks og monster-for i bomuld fra stof 2000.

REGNBUEKAGE :jubel: lavet til min mosters fødselsdag. Hvid sandkage farvet med det jeg havde liggende og lavet i 3 lag i hver farve. Den blev senere overtrukket med hvid MMF og pyntet med jordbær, men der var mit kamera gået koldt:(. I øvrigt var den et stort hit og smagte vidunderligt:wink:

erica
08-09-10, 08:39
Sikke mange fine ting du har lavet Elisa:jubel:

Gammelmor
08-09-10, 08:42
EG bukser med belægning til Nóa i babyfløjl fra stof 2000.

EG Jakke med hætte til Nóa i fløjl fra en lokal biks og monster-for i bomuld fra stof 2000.

REGNBUEKAGE :jubel: lavet til min mosters fødselsdag. Hvid sandkage farvet med det jeg havde liggende og lavet i 3 lag i hver farve. Den blev senere overtrukket med hvid MMF og pyntet med jordbær, men der var mit kamera gået koldt:(. I øvrigt var den et stort hit og smagte vidunderligt:wink:
HOVHOV..........må jeg lige høre...
Du brugte sandkagedej? Nogen speciel? Jeg er nemlig ikke skrap nok til tern så på søndag vil jeg også lave en regnbuekage.
KH Lene

ElisaH
08-09-10, 09:53
HOVHOV..........må jeg lige høre...
Du brugte sandkagedej? Nogen speciel? Jeg er nemlig ikke skrap nok til tern så på søndag vil jeg også lave en regnbuekage.
KH Lene

jeg brugte noget der ligner den her som mamaneema har postet i den her tråd http://slyngebarn.amandur.dk/forum/showthread.php?t=101944&page=2

erica
08-09-10, 18:39
Og så er der aktionpic's :stortgrin:

http://lh3.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIeiScDum3I/AAAAAAAABA0/sbxz7YC4d6Q/s512/DSCF4460.JPG

http://lh6.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIeg1YNB_gI/AAAAAAAABAc/-ZMbsrNa9DY/s512/DSCF4455.JPG

Og et bonus af Joakim der slynger dukke Ib:lurve:
http://lh6.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TIekhQZxdUI/AAAAAAAABBc/E0KhyFUArJw/s640/DSCF4472.JPG

AnEngel
08-09-10, 20:57
Jeg har lavet 2 kjoler og en bluse til min egen datter og en kjole til min niece, der bare faldt i god jord. Nu havde hun jo samme tøj som kusinen:daydreaming:
56110561135611456115

La Ferrol
08-09-10, 20:59
Jeg har syet overalls til yngstebarnet fra Ottobre 1/2010 (Linus hedder mønsteret). Jeg var nødt til at modificerer mønsteret/syningen lidt undervejs for at rette op på et par småfejl, men det ved jo kun de som har bladet selv :biggrin:

http://4.bp.blogspot.com/_xXW4e5xSNTY/TId6_OOWN5I/AAAAAAAAA38/MRXTXT8SD7c/s320/IMG_4822.JPG

http://3.bp.blogspot.com/_xXW4e5xSNTY/TId7BzeKS9I/AAAAAAAAA4U/H-oNwnIXuWc/s320/IMG_4818.JPG
(der er lidt flere detaljebilleder på min blog)

skrubbemor
08-09-10, 23:43
Jeg har lavet denne kaninskindsvest til min datter. Skråbånd fra stof2000. Mønsteret er et jeg har lavet ud fra meedoms vestemønster. I al ydmyghed er jeg blevet meget glad for resultatet :)

du kan med god grund være stolt.. den er super flot, hvor har du lige fundet kanin pels???? :lurve:

La Ferrol
09-09-10, 09:13
du kan med god grund være stolt.. den er super flot, hvor har du lige fundet kanin pels???? :lurve:

TAK! Det er noget jeg købte for nogle år siden i Skindhuset i Kbh (den gang det var på mode med kanin"tørklæder" i vilde farver. Jeg købte bare noget ufarvet og brugte til mig selv). Jeg kan ikke finde det på skindhusets hjemmeside mere, men det burde da være muligt at støve kaninskind op i regulære stykker... :think:

Sigrun
10-09-10, 10:17
Hva?? Slet ingen nye ting her på et helt døgn:glo:. Verden er af lave:heehee:.

ada_valby
10-09-10, 10:20
Hva?? Slet ingen nye ting her på et helt døgn:glo:. Verden er af lave:heehee:.

Jo mine to flotte sengetæpper blev færdige igår (for 2. gang) men det var for mørkt til at fotografere ordentligt, så billeder kommer senere ;)

Puntila
10-09-10, 11:23
Jeg har også været igang igen, og er blevet færdig med en bluse til mig selv :jubel:
Det er en folklorebluse fra stof og stil i stof fra rema1000 og den var såååå nem at sy og sidder rigtig godt, så dem laver jeg helt sikkert flere af.

Malene_hillerød
10-09-10, 20:38
Ja, jeg smider den bare på, på trods af dårligt lys og foto med mobilen.
Jeg kender nemlig en lille pige, der skal på spejdertur i slutningen af denne måned. OG de skal sove udendørs. Så hendes mor var lidt bekymret for om soveposen var varm nok. Den fiksede jeg.
Et stk fleecesovepose:
http://4.bp.blogspot.com/_gLVoHHT5-Zo/TIpn_qbVjUI/AAAAAAAABCQ/TPUo_XwCKoU/s1600/sovepose.jpg

En fleecepose til at ligge inden i soveposen og Amalie kan garanteret holde varmen. Der er for 30 kr fleecetæppe fra IKEA og lidt rester til det sjove. Jeg har simpelthen bare givet det en katte applikation og en lille lap hvor jeg med stor sprit tusch har skrevet Amalie. Derefter overlocket de to sider sammen og vupti.
En fleecesovepose!

Man kan vælge at give den en løbegang i toppen. Det er lidt smag og behag. Klaus har en med løbegang og han mener, det er absolut U-undværligt.
Posen kan også bruges til rejsebrug. Rart hvis man skal overnatte i tog, bus eller bil på vej til ferie. Den fylder mindre end en dyne eller en sovepose. Eller bare til en hyggeaften foran tv.

http://3.bp.blogspot.com/_gLVoHHT5-Zo/TIpoDlHcKII/AAAAAAAABCY/K165-A9qJkM/s1600/pose2.jpg

Momo
10-09-10, 23:43
Et lille sæt til en venindes næsten nyfødte datter :) Det er størrelse ca. 1 år, så det passer forhåbentlig næste sommer.

Kjolen er Stof2000 mønster og Liberty stof, bukserne er i babyfløjl fra Stof2000 og hjemmeflikket mønster.

D.ejegod
11-09-10, 00:02
jeg har syet lidt mere til Albert og Viggas efterårs gadarobe

en body med ben (ottobre) og en ottobre kjole i prikket jersey fra the fabric fairy
og en trøje til Albert i dødninghovedstof også fra the fabric fairy også ottobre:)

Siggi
11-09-10, 13:11
Det er kun den 11. og tråden er allerede så laang :lurve: Jeg elsker denne tråd :daydreaming: Har slet ikke nået at være med..

Gatto
11-09-10, 21:46
Endnu en hue :blomst: :heehee:

Siggi
11-09-10, 22:02
Endnu en hue :blomst: :heehee:
Sig mig. Sagde du ikke du aldrig ville strikke rib igen? :heehee:

Gatto
11-09-10, 22:06
Sig mig. Sagde du ikke du aldrig ville strikke rib igen? :heehee:

Jo det gjorde jeg :heehee: Men efter et par dage tænkte jeg aaaaarh, værre var det jo ikke, vel :rotf: Og Bjørn kunne også godt bruge en hue :heehee:

Næste projekt bliver en sweater til Bjørn!!!! Har lånt bogen som Gammelmor har, og skal strikke den der fine sweater med V-halsen :skriiig: jep, er blevet totalt strikke kæk :biggrin:

thunberg
11-09-10, 22:22
Det er kun den 11. og tråden er allerede så laang :lurve: Jeg elsker denne tråd :daydreaming: Har slet ikke nået at være med..

:ditto:

xina
11-09-10, 22:56
Imke trøje til Storm:
http://i170.photobucket.com/albums/u268/xina_nd/diy/IMG_7408.jpg

Den har bogstavelig talt kostet blod, sved og tårer - og så kan knægten ikke li' den...

Puntila
11-09-10, 23:17
Et par Meedow bukser til Dagmar, som hun skal have på i morgen på sin 3-års fødselsdag :lurve:
Stoffet er egentlig købt af svigermor, men hun kunne ikke rigtig komme igang (selvom hun er ex-håndarbejdslærer - eller måske netop derfor) Det er liberty, og så en stump et eller andet tyndt.

Farverne er vist ikke så gode på billederne... Nå, men I må tænke jer til at de er knaldlækre :stortgrin:

irenek-h
12-09-10, 11:51
Imke trøje til Storm:

Den har bogstavelig talt kostet blod, sved og tårer - og så kan knægten ikke li' den...

Møgunge! >8/

-den er da helt vildt fed!:knus:

Gammelmor
12-09-10, 12:57
Møgunge! >8/

-den er da helt vildt fed!:knus:
Ja, hvad bilder han sig ind!!!!!
KH Lene

xina
12-09-10, 18:48
Hårbøjle til Tøsen - desværre er billedet lidt uskarpt.

http://i834.photobucket.com/albums/zz268/frudrud/IMAG0064.jpg

Jane*
12-09-10, 19:25
Endelig kan jeg være med igen. Jeg har syet to par bukser efter EG posebuks mønster str. 2 år (lavet lidt kortere og smallere)
Bukser lavet af aflagte jeans. Første men bestemt ikke sidste forsøg med lommer. Næste gang bliver de dog lidt mindre:wink:56210

Bukser i velour fra Genbrugen. 56211

56212Aktion pics af lækker Linsen. Ikke det bedste. Begge bukser sidder super godt på ham, så jeg vil helt sikkert sy flere:)
Jeg har farvet nogle grimme uldundertrøjer. Den grønne farve er meget flottere IRL. Den gule, synes jeg, er feeed:jubel: Jeg har farvet med noget farve, der hedder Procion. Jeg har fået en masse af en veninde. Har farvet nogle stofbleer med det tidligere og det holder fint farve.
56213

56214

Chrissy
12-09-10, 20:26
Så blev der produceret igen :)
En lille ekstra fødselsdagsgave til datteren som er blevet 5 år :)

Malene_hillerød
12-09-10, 20:46
Imke trøje til Storm:

Nuuuj, den er da total fed :lurve: Han må da bare lære at elske den. Hvordan kan man ikke li så fed en bluse?

Annettetb
12-09-10, 21:17
Hej
må jeg spørge og den EG hue er store i størelse dag jeg jerne skulle lave en til min nevø i dåbsgave.
han vejer 6,5 kg nu og er fra starten af juni og han skal have den sidst i oktober så han når at blive 4 mdr.

så alle jer der nu har lavet disse er der lige så store som resten af tøjet fra denne bog ??

xina
12-09-10, 22:38
Ja jeg får flashet en del i disse dage :biggrin:. Denne gang er det mor-og-datter-nederdele. Mathildes har jeg syet i dag, min egen er fra i torsdags - og jeg har haft den på, derfor er den "lidt" krøllet...

http://i170.photobucket.com/albums/u268/xina_nd/diy/IMG_7409.jpg

Miffy
12-09-10, 23:10
Jeg har syet sengetøj til min dreng. Han, kort sagt, elsker gult!!! Jeg malede sengen gul i august, men synes ikke helt at blåt sengetøj passer til gult... bliver lidt for svenskerbrøndbyagtigt! Så jeg har lavet et regnbuefarvet sæt sengetøj! Er helt pjattet med det! Men syr det ikke i voksenstr da der er meget ligeudsyning. Synes en fin detalje er at alle sømme er stukket med den "rigtige farve" og mig som hader at skifte tråd ;)

La Ferrol
12-09-10, 23:32
http://4.bp.blogspot.com/_xXW4e5xSNTY/TI0yhHggIBI/AAAAAAAAA5s/wR7egAXiqkg/s320/IMG_4850.JPG
Små sko til lillepigen - fra Amy Butlers mønster. Næste par bliver måske perfekte, men disse har retsåmange skønhedsfejl... :fløjte:

smulder
12-09-10, 23:32
Jeg har syet sengetøj til min dreng. Han, kort sagt, elsker gult!!! Jeg malede sengen gul i august, men synes ikke helt at blåt sengetøj passer til gult... bliver lidt for svenskerbrøndbyagtigt! Så jeg har lavet et regnbuefarvet sæt sengetøj! Er helt pjattet med det! Men syr det ikke i voksenstr da der er meget ligeudsyning. Synes en fin detalje er at alle sømme er stukket med den "rigtige farve" og mig som hader at skifte tråd ;)

Næææææh, hvor fiiiint :daydreaming:

aarhus
13-09-10, 09:48

Hvor er det bare flot!!!!!:daydreaming:

Siggi
13-09-10, 10:57

:jubel::jubel: hvor er der bare FLOT :lurve::lurve::lurve:

Små sko til lillepigen - fra Amy Butlers mønster. Næste par bliver måske perfekte, men disse har retsåmange skønhedsfejl... :fløjte:

:lurve::lurve::lurve: Så fine!!

erica
13-09-10, 11:28
Alma vokser heletiden:himle: Så nyt tøj må der til:)

2 bluser fra Ottobre 4/2010
Den grønne er blevet med stigesting da den side er pænere end den anden:heehee:
Begge bluser er mine første forsøg med flatlock.
http://lh4.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TI3WxjwsXSI/AAAAAAAABE8/NuMVt1huGgc/s640/DSCF4477.JPG
http://lh6.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TI3YtvyS8WI/AAAAAAAABDM/9rkg_pWKlZs/s512/DSCF4502.JPG

Bukser fra Ottobre 4/2010 de er lavet fra samme mønster, så her kan man virkelig se at stofvalg gør en stor forskel:) Jeg tror de vil være de idielle slynge bukser da de har en meget bred ribkant i benene der kan foldes ned så der ikke kommer et stykke med bart:jubel:

http://lh4.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TI3XkL8msjI/AAAAAAAABCk/jfHfVdQMfT4/s512/DSCF4487.JPG
Lommer og knæstykker er klippet "på tværs"
http://lh5.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TI3XmKtbHrI/AAAAAAAABCo/17CZU1qYqbE/s512/DSCF4488.JPG

"Action" pic
http://lh6.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TI3Y0ZY3iYI/AAAAAAAABDg/_uVt2voyPBI/s512/DSCF4507.JPG

Her er de syet så de matcher storebrors bukserLUX
http://lh3.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TI3XpJbZ1PI/AAAAAAAABCw/y1d3lQe7QuY/s512/DSCF4493.JPG

De Har fået et lille fint ottobremærke på
http://lh4.ggpht.com/_HQAgmcRchKI/TI3X3l6cSTI/AAAAAAAABC0/-8Y9xB01c5k/s640/DSCF4494.JPG

lyrens
13-09-10, 12:47
Strikket djævlehue til Alma genial opsrift fra ibirk.dk, og sømandsboblevest halvt Hendes verden halvt eget design.

erica
13-09-10, 12:54
Strikket djævlehue til Alma genial opsrift fra ibirk.dk, og sømandsboblevest halvt Hendes verden halvt eget design.

Sikke nogle fine tingLUX

irenek-h
13-09-10, 15:33
Erica: Har jeg ikke sagt, at du skal lade være at vise det barn!!!

-superlækkert tøj, og :lurve: baby!

kornblomst
13-09-10, 15:39
[QUOTE=erica;1575236]Alma vokser heletiden:himle: Så nyt tøj må der til:)

Jøsses hvor er det dog en smuk pige :lurve::lurve::lurve::lurve::lurve: Og noget vildt lækkert stof med cirkler og hjerter.... hvor er det fra???

BetinaT
13-09-10, 17:35
Jeg har syet et par joggingbukser til Nanna med rib ved anklerne, og elastik i taljen. Det tog ikke særlig lang tid, men den nye symaskine skulle afprøves - og den syr simpelthen som en drøm :love:

I skal ikke snydes for et billede af min store pige med hendes nye bukser på. Billedet snyder lidt, for jeg synes at stoffet er meget sødere i virkeligheden end på billederne.

erica
13-09-10, 18:58
[QUOTE=erica;1575236]Alma vokser heletiden:himle: Så nyt tøj må der til:)

Jøsses hvor er det dog en smuk pige :lurve::lurve::lurve::lurve::lurve: Og noget vildt lækkert stof med cirkler og hjerter.... hvor er det fra???

:Tak:Det er fra en rastekasse:hide: købt hos http://www.thefabricfairy.com/

Asynie
13-09-10, 21:56
Erica, hvor er hun dog en herlig baby... Vildt skønt udtryk hun har! :lurve:

skrubbemor
14-09-10, 08:40

oj det er fedt. troede lige at man kunne få regnbuestof, men respekt for at du har syet laaange baner sammen:bede:. kanon resultat der inspirerer.... men puha det tager lang tid i voksenstr som mine drenge har dyne i nu.... er det regnbue stof på begge sider???

sasjafogh
14-09-10, 12:31
Jeg har syet lidt i et fleecetæppe fra Føtex - skulle lige se om jeg kunne - og det kunne jeg:jubel:

Elefanthuen har inderstof fra en af storesøsters gamle undertrøjer :heehee:

56269

56270

Sigrun
14-09-10, 17:36
Allerede før jeg blev gravid havde jeg en idé om at det kunne være fedt for børn med et legehjørne bestående af mad i kæmpestørrelse lavet i stof, og nu er jeg endelig kommet i gang.
Det er meningen at de skal laves i forskellige typer stof og med forskelligt slags fyld, så det også giver forskellige sanseoplevelser.

Banan i lagenlærred med skumgummifnuller-fyld, den første jeg lavede. Den er knap en meter lang:
56279

Tomat i lagenlærred med applikeret "blad" og med krøyerkugler indeni:
5627756278

Næste projekt er en pære i uldfilt. Og en skive vandmelon med den grønne skal i satin, pink lagenlærred til 'frugtkødet' og sort velour til kernerne.

Siggi
14-09-10, 21:11
Sengetøj af rester. Ikke at Frieda nogensinde har sovet med sin juniordyne :fløjte:

Og så bukser til min dejlige niece på tre der IKKE vil ha bukser på. Heller ikke strømpebukser. (Men som har fået nyt kamera"smil" :heehee: ) Kun nederdel og bare ben. Så her må moster Signes træde til - hun elsker disse uglebukser (med foer) fordi de matcher kusine Friedas :lurve:

kulby
14-09-10, 22:16
Min symaskine er syg, og sendt op til Svend :crying:
Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget...
Jeg har lavet maskemarkører, broche med stofblomst og min første hårbøjle med endnu en blomst.

viking
14-09-10, 22:20
Allerede før jeg blev gravid havde jeg en idé om at det kunne være fedt for børn med et legehjørne bestående af mad i kæmpestørrelse lavet i stof, og nu er jeg endelig kommet i gang.
Det er meningen at de skal laves i forskellige typer stof og med forskelligt slags fyld, så det også giver forskellige sanseopleveler

Banan i lagenlærred med skumgummifnuller-fyld var det første, jeg lavede. Den er knap en meter lang:
56279

Tomat i lagenlærred med applikeret "blad" og med krøyerkugler indeni:
5627756278

Næste projekt er en pære i uldfilt. Og en skive vandmelon med den grønne skal i satin, pink lagenlærred til 'frugtkødet' og sort velour til kernerne.

Total fed idé, det tror jeg også jeg vil lave.

viking
14-09-10, 22:26
Jeg har syet lidt i et fleecetæppe fra Føtex - skulle lige se om jeg kunne - og det kunne jeg:jubel:

Elefanthuen har inderstof fra en af storesøsters gamle undertrøjer :heehee:

56269

56270

Hvor har du månstret til den sidste viste hue fra? Den er for lækker.

kjekka
14-09-10, 22:42
Så har jeg fået strikket et par futter til mine niecer..nu vil deres mødre også have:wink:

sasjafogh
15-09-10, 10:24
Hvor har du månstret til den sidste viste hue fra? Den er for lækker.

Det er en alfehue fra blødt børnetøj - blomsten har jeg selv tilføjet:)

linemutti
15-09-10, 12:41
Og så lige et par blebukser til den kommende lillebror. Mønster er EG (80er-bogen), men forkortet en del i højden og så gjort lidt mindre i det hele taget. Håber det passer en nyfødt. Stoffet er min svogers gamle uldtrøje.
Line

Gammelmor
15-09-10, 12:46
Jeg har lavet maskemarkører, broche med stofblomst og min første hårbøjle med endnu en blomst.
Ih altså - når mine maskiner er syge så sidder jeg bare og skumler!
Jeg er så imponeret over dine fine ting.
KH Lene

kulby
15-09-10, 15:03
Ih altså - når mine maskiner er syge så sidder jeg bare og skumler!
Jeg er så imponeret over dine fine ting.
KH Lene
:rødme: Tak Lene. Du er nu altså også helt ferm! Og meget mere produktiv end mig...

linemutti
15-09-10, 17:40
Endnu et par blebukser..... Håber virkelig de er gode in action, for jeg er bange for at jeg kommer til at lave en del!

Malene_hillerød
15-09-10, 21:11
Et lille etui til mobilos efter denne tutorial:

http://julieree.blogspot.com/2006/11/ipod-cozy-tutorial.html (http://julieree.blogspot.com/2006/11/ipod-cozy-tutorial.html)

http://1.bp.blogspot.com/_gLVoHHT5-Zo/TI_QFX1e4AI/AAAAAAAABDo/Op5ayIuOTSY/s1600/mobilholder.jpg

Bemærk lige hvordan den lige ligger i tasken og matcher min lommelet-holder (eller hvad de der snotkludsfidusser nu egentlig hedder?)
http://2.bp.blogspot.com/_gLVoHHT5-Zo/TIjb1zfQcaI/AAAAAAAABBk/YDtwjfE4KeA/s1600/lommelet2.jpg

ada_valby
15-09-10, 22:13
SÅ lykkedes det mig at få taget billeder - og købt en kortlæser, så jeg kunne få dem fra kameraet!

De lovede billeder af pigernes sengetæpper, som er mit første patchwork-projekt: ever! De var prikken over i´et på deres Værelses-Make-Over.

De blev for små da jeg syede dem færdige i juli, så sprættede jeg kanterne af igen og udvidede dem begge med firkanter, der svarede til at jeg syede et helt tæppe til.. så gik jeg kold og har først nu fået syet kanterne på igen - og quiltet dem :)

http://i263.photobucket.com/albums/ii145/ada_valby/P1020315.jpg
http://i263.photobucket.com/albums/ii145/ada_valby/P1020311.jpg
http://i263.photobucket.com/albums/ii145/ada_valby/P1020310.jpg

http://i263.photobucket.com/albums/ii145/ada_valby/P1020314.jpg
http://i263.photobucket.com/albums/ii145/ada_valby/P1020313.jpg

Mønsteret hedder Winding Ways og jeg har købt skabeloner i akryl til at skære mønsterdelene efter. Supernemt. Vejledning til at sy i denne tråd http://slyngebarn.amandur.dk/forum/showthread.php?t=101896

MarieLouise
15-09-10, 22:32
Hvor er de tæpper bare fantastiske!!! Og værelset er virkelig fint og hyggeligt!

smulder
15-09-10, 22:43
Hvor er de altså blevet flotte de tæpper! :daydreaming:
Hvordan quiltede du? På maskine? (jeg stiller alle de her spørgsmål vel vidende at jeg nok ALDRIG får lavet noget tilsvarende, men så har jeg da den teoretiske viden :wink:)

ada_valby
15-09-10, 22:51
Hvor er de altså blevet flotte de tæpper! :daydreaming:
Hvordan quiltede du? På maskine? (jeg stiller alle de her spørgsmål vel vidende at jeg nok ALDRIG får lavet noget tilsvarende, men så har jeg da den teoretiske viden :wink:)

Ja tæpperne er udelukkende syet på maskine og quiltet på maskine også. Jeg bruger gennemsigtig tråd på oversiden og bagsidestoffets farve på undersiden. Egentligt burde man ri bagside-mellemfoer-forside sammen, men jeg var doven og satte bare sammen med nåle og syede så i alle buerne. Så bagsiden har de samme "cirkel-figurer". Som foer er brugt den tyndeste pladevat jeg kunne finde.

kulby
15-09-10, 23:15
Ja tæpperne er udelukkende syet på maskine og quiltet på maskine også. Jeg bruger gennemsigtig tråd på oversiden og bagsidestoffets farve på undersiden. Egentligt burde man ri bagside-mellemfoer-forside sammen, men jeg var doven og satte bare sammen med nåle og syede så i alle buerne. Så bagsiden har de samme "cirkel-figurer". Som foer er brugt den tyndeste pladevat jeg kunne finde.

Er du wimmer, de er fede de tæpper. Respect woman :bede:

Gammelmor
15-09-10, 23:17
Heeeelt vildt flotte er de blevet.
Og sikke et fint værelse dine piger har :wink:
KH Lene

claramarie
15-09-10, 23:20
SÅ lykkedes det mig at få taget billeder - og købt en kortlæser, så jeg kunne få dem fra kameraet!

De lovede billeder af pigernes sengetæpper, som er mit første patchwork-projekt: ever! De var prikken over i´et på deres Værelses-Make-Over.

De blev for små da jeg syede dem færdige i juli, så sprættede jeg kanterne af igen og udvidede dem begge med firkanter, der svarede til at jeg syede et helt tæppe til.. så gik jeg kold og har først nu fået syet kanterne på igen - og quiltet dem :)

Mønsteret hedder Winding Ways og jeg har købt skabeloner i akryl til at skære mønsterdelene efter. Supernemt. Vejledning til at sy i denne tråd http://slyngebarn.amandur.dk/forum/showthread.php?t=101896

Hvor er de dog fantastisk flotte.:tilbede:

claramarie
15-09-10, 23:31
Her er hvad jeg har fået lavet igennem sept. måned.

En sjælevarmer til Liva i Drops uldgarn og efter en opskrift fra Kreativstrik

En hue med pindsvin

Et par berberbukser der matcher hendes kjole som jeg har lavet for lang tid siden, men som hun først kan passe nu.

Siggi
16-09-10, 11:56

Er du VIMMERSVEJ de er flotte!!!! Og dine pigers værelse er nærmest på størrelse med vores lejlighed :heehee:

Da du quiltede - hvordan fik du så tæppet til at være i symaskinen?

knitting-hamster
16-09-10, 12:26
:blomst: jeg fik endelig taget mig sammen til at sy ærmerne i Valdemars Kjekkasgenser (http://www.pickles.no/luftig-kjekkasgenser/) :stortgrin:

http://i194.photobucket.com/albums/z10/ilphie/IMG_3573.jpg

Garnet er 100% uld fra Netto, strikket på pind 4,5mm, størrelsen er 2 år... nu håber jeg bare han vil bruge den :heehee:
Håber at fange et actionpic senere, for den ser lidt spøjs ud som den ligger der uvasket og bulet på gulvet :rødme:

ChristinaS
16-09-10, 12:54

Mette har fået et fe-skørt :lurve:
Det er bare en bukseelastik, hvor jeg har bundet strimler af tyl på, og så har jeg et rødt satinbåndmed hele vejen igennem.

Jeg må lige spørge; hvor kan man egentlig købe tyl på de der smalle ruller...:think: (kan det købes i DK mon?)

Hej
må jeg spørge og den EG hue er store i størelse dag jeg jerne skulle lave en til min nevø i dåbsgave.
han vejer 6,5 kg nu og er fra starten af juni og han skal have den sidst i oktober så han når at blive 4 mdr.

så alle jer der nu har lavet disse er der lige så store som resten af tøjet fra denne bog ??

Niks, jeg syntes de er små i str. - i hvert fald hvis man laver den i faststof...

Hvor er det bare fede ting Kulby...:heyhey:
Jeg har jo snart lavet mange hårbøjler, men har jo hæklet rundt om dem, og det tager bare en KRIG - jeg syntes bare det er så "svært" at betrække dem med stof - har du mod på en udførlig vejledning? (Hvilket lim bruger du, og hvordan afslutter man pænt i enderne = enderne er mit seriøse problem nemlig...:wink:)

Håber du gider...:knus:

Gatto
16-09-10, 14:56
Sweater til Bjørn - er svært stolt, har selv modificeret det oprindelige mønster til ukendelighed - bemærk også rumraketterne rundt om maven :blomst: Vi havde uendeligt langt afdelingsmøde i går, fra 10 til 14.30, så sad på ternet papir og tegnede rumraketter, det blev så til de her. Det oprindelige mønster er det som Gammelmor flashede ("små striber", her (http://www.fandango-shop.dk/shop/smaa-striber-362p.html) ).

Jeg har ændret det fra rib til glatstrik, og fra pind 4 til pind 5,5. Efter at have strikket det første ærme måtte jeg pille det helt op, for det var enormt :himle: Men jeg startede i søndags, og blev færdig i går aftes :heyhey: Så er blevet totalt kæk mht strik nu - håber bare at barnet kan passe den, og at han gider gå med den :nailbiting: :heehee: Den er i øvrigt marineblå og ikke sort.

I får også lige et actionpic af hættetrøjen med den høje kant til Bjørn :)

Puntila
16-09-10, 15:34
Så har jeg igen haft et par timer, hvor opvaskeren og vaskemaskinen snorrede. Jeg havde nogle rester, som jeg fik en idé om kunne være pæne sammen i et par bukser til D. Jeg synes også de er pæne på hver sin side, men sammen..... :think:

Moa
16-09-10, 16:09
Sweater til Bjørn - er svært stolt, har selv modificeret det oprindelige mønster til ukendelighed - bemærk også rumraketterne rundt om maven :blomst: Vi havde uendeligt langt afdelingsmøde i går, fra 10 til 14.30, så sad på ternet papir og tegnede rumraketter, det blev så til de her. Det oprindelige mønster er det som Gammelmor flashede ("små striber", her (http://www.fandango-shop.dk/shop/smaa-striber-362p.html) ).

Jeg har ændret det fra rib til glatstrik, og fra pind 4 til pind 5,5. Efter at have strikket det første ærme måtte jeg pille det helt op, for det var enormt :himle: Men jeg startede i søndags, og blev færdig i går aftes :heyhey: Så er blevet totalt kæk mht strik nu - håber bare at barnet kan passe den, og at han gider gå med den :nailbiting: :heehee: Den er i øvrigt marineblå og ikke sort.

Åhh hvor en fin trøje. Og hold da kaje du har haft fart på pindene, jeg tager evigheder om at få noget strikket færdigt.

Og ih hvor Bjørn ligner dig på det billede. :lurve:

skrubbemor
16-09-10, 17:56
har også haft problemer, så forsøger lige herinde på en anden måde, ved at lave billedet mindre i paint....:please:

Hurra det virker..

camram
16-09-10, 19:46
http://www.camillaramsgaard.dk/wp-content/2010/09/019-1.JPG
sove trøje til Emma

skrubbemor
16-09-10, 20:17
jeg har som sagt haft problemer med at uploade, men nu skulle der være hul igennem. Det er jo ikke fordi at symaskinen har stået stille af den grund, så her er lidt herfra...:stortgrin:

buksedragt til Laura i mælkedrenge striber, med stor lomme med en stor retroblomst..

2 stk veste, den lillae, er ikke helt så mørk bordeux som farverne tyder på, den er klar lilla.... men syntes ikke at kameraet gengiver det ordenligt,:biggrin:

skrubbemor
16-09-10, 20:27
her er lidt mere...

Går dagens projekt, en ny sengerand til Laura, så hendes ben ikke stikker ud igennem om natten, og hænger fast...fungerer efter hensigten:stortgrin:
Dynebetrækket på junior dynen er også¨hjemmesy-patchwork, det er bare længe siden jeg har syet det....:lurve:

Og dukkerne skulle da også have en ny dyne, med pude og tilhørende betræk syet af rester.... Dukkesengen var nemlig lige blevt færdig og stod lidt tom uden dynen.

skrubbemor
16-09-10, 20:30
Og sidst men ikke mindst, et par leggins i regnbue stof fra den lokale genbrug.. ( der fik jeg dette fantastiske stribede regnbuestof for 5 kr meteren)

Har også syet et par leggings i ensfarvet lyngfarvet, men de er til vask, men det er samme mønster..

irenek-h
16-09-10, 20:35
sove trøje til Emma

Ej sådan en har du bare lige lavet?:daydreaming: ØJ den er FED. Jeg er jo lige ved at falde ned af stolen, jeg ELSKER regnbuer jo, og den her er überFEEEED!!! Heldige lille Emma! :lurve:

YOU ROCK! :jubel:

lyrens
16-09-10, 20:51
skrubbemor hvor er dine veste og buser fede, hvem er din stofpusher?

Lui
16-09-10, 22:37
http://4.bp.blogspot.com/_xXW4e5xSNTY/TI0yhHggIBI/AAAAAAAAA5s/wR7egAXiqkg/s320/IMG_4850.JPG

Hvor finder man det mønster? De er søde!

La Ferrol
16-09-10, 22:39
Hvor finder man det mønster? De er søde!

Eksempelvis her: http://www.amazon.com/Amy-Butlers-Little-Stitches-Ones/dp/0811861287

Og :Tak:

thunberg
16-09-10, 22:52
Nyt herfra

En vest i stof og mønster fra StofogStil.

http://i55.tinypic.com/345l951.jpg

Endnu et par minikrea bukser modificeret til et par 22. Stof fra StofogStil.
Jeg har lavet dem dobbelt, dvs at der hvor der er fløjl er der elefantstof indenunder og der hvor elefantstoffet er, er der fløjl indenunder.

http://i56.tinypic.com/24qtyxz.jpg

http://i55.tinypic.com/zoi645.jpg

thunberg
16-09-10, 22:54
2 stk veste, den lillae, er ikke helt så mørk bordeux som farverne tyder på, den er klar lilla.... men syntes ikke at kameraet gengiver det ordenligt,:biggrin:

Hvilket mønster er de i???

Annettetb
16-09-10, 23:08
Går dagens projekt, en ny sengerand til Laura, så hendes ben ikke stikker ud igennem om natten, og hænger fast...fungerer efter hensigten:stortgrin:
Dynebetrækket på junior dynen er også¨hjemmesy-patchwork, det er bare længe siden jeg har syet det....:lurve:

Og dukkerne skulle da også have en ny dyne, med pude og tilhørende betræk syet af rester.... Dukkesengen var nemlig lige blevt færdig og stod lidt tom uden dynen.[/QUOTE]

Hej hvor er den flot den sengerand.
Hvad har du inden i din sengerand den ser så stabil ud.

skrubbemor
17-09-10, 08:33
Hvilket mønster er de i???

jeg har selv lavet mønsteret, udfra en trøje der passede hende. Men deler gerne mit mønster med dig, kan sende det hvis du er interesseret.:stortgrin: Lauras er str 80-86, men har også et i str 2½ år, ved ikke hvad str du skal bruge

skrubbemor
17-09-10, 08:38
skrubbemor hvor er dine veste og buser fede, hvem er din stofpusher?

den grønlige vest er i quiltet fuglestof fra stof og stil, også de hjemmelavede kantebånd er af stof derfra.

den lilla vest er i guiltet stof fra stof 2000

møælkedrenge buksestoffet er fra stof og stils reste bord...

regnbuestoffet er som sagt fra den lokale genbrug, som også sælger metervarer....(fantastisk):jubel:

Siggi
17-09-10, 09:56
her er lidt mere...

Og dukkerne skulle da også have en ny dyne, med pude og tilhørende betræk syet af rester.... Dukkesengen var nemlig lige blevt færdig og stod lidt tom uden dynen.
Genialt. Jeg går og skal sy nyt betræk på vores skumsengerand ( men igen - ikke at Frieda sover i sin egen seng..) - og kunne ikke rigtigt vælge stof. Lagenlærred var ligesom for tamt og mønstret stof for.. ja mønstret når nu det meste af sengetøjet også er med mønster.. Men det skal jo selvfølgelig være i BABYFLØJL :lurve:

Kreamutti
17-09-10, 10:02
Eksempelvis her: http://www.amazon.com/Amy-Butlers-Little-Stitches-Ones/dp/0811861287

Og :Tak:

Hvor ser den spændende ud, den bog :lurve: Er det til at forstå mønstrene/fremgangsmåden, eller skal man være rimelig hardcore-syerske for at lave tingene? :think::B:

linemutti
17-09-10, 10:07
Endnu uldsweaterslagtning er blevet til en mega lækker trøje til Ella. Den sidder lige i øjet. Halskanten er den oprindelige bulkant (hedder det ikke det...) forneden.
Mønster er fra en bog jeg fandt i en genbrugsbogbiks i sommerferien. Den hedder "Sy tøj af strikstoffer" af Åsa Lennartson. Der er nogle rigtig gode (ser det ud til - har kun prøvet det ene her nemlig) basismønstre i. Men altså også nogle helt åndsvagt uheldige mønstrer. Blandt andet nogle telte af graviditetskjoler :) Der er både til mænd, damer og børn.
Line

Sigrun
17-09-10, 10:52
Endnu uldsweaterslagtning er blevet til en mega lækker trøje til Ella. Den sidder lige i øjet. Halskanten er den oprindelige bulkant (hedder det ikke det...) forneden.
Mønster er fra en bog jeg fandt i en genbrugsbogbiks i sommerferien. Den hedder "Sy tøj af strikstoffer" af Åsa Lennartson. Der er nogle rigtig gode (ser det ud til - har kun prøvet det ene her nemlig) basismønstre i. Men altså også nogle helt åndsvagt uheldige mønstrer. Blandt andet nogle telte af graviditetskjoler :) Der er både til mænd, damer og børn.
Line

Fed bluse!
Jeg har fået lov til at låne den bog af min mor. Og jeg (og min mor) er helt enige med dig i at mange af mønstrene er vildt grimme:glo::glo:. Til gengæld er den første halvdel af bogen, hvor man bliver "undervist" i brugen af strækstoffer noget af det bedste overhovedet på markedet, stadig i dag.

Sigrun
17-09-10, 10:53
så har jeg lavet en syvejledning (tutorial) på tomaten:
http://saga-i-farver.blogspot.com/2010/09/stor-tomat-i-stof.html
56442

mini mia
17-09-10, 10:59

Hvor er det bare helt fantastisk:jubel:

sove trøje til Emma

Jeg ELSKER regnbuer:lurve:

skrubbemor
17-09-10, 11:51
Genialt. Jeg går og skal sy nyt betræk på vores skumsengerand ( men igen - ikke at Frieda sover i sin egen seng..) - og kunne ikke rigtigt vælge stof. Lagenlærred var ligesom for tamt og mønstret stof for.. ja mønstret når nu det meste af sengetøjet også er med mønster.. Men det skal jo selvfølgelig være i BABYFLØJL :lurve:

ja det var lige nøjagtig min tanke også, havde nemlig først lavet en sengerand i store patchwork felter, og da den blev sat sammen med sengetøjet, blev det bare for meget.. Men det store arbejde var nu heldigvis ikke spildt, en af mine gode veninder, var helt vild med den, og sagde at sådan en sengerand ønskede hendes lille datter i dåbsgave.... og gæt hvad hun fik....:wink:

baby fløjl´en er bare super dertil... og giver et mere roligt udtryk, sammen med retro sengetøjet...
Så bare se at komme i gang. den kan sys på en formiddag.:biggrin:

skrubbemor
17-09-10, 11:53
Line

dene r blevet super fiiin, elsker når der genbruges...:lurve:

Sinja
17-09-10, 12:24
Jeg har fået strikket lidt nu hvor Axel har rigeligt med bleer...
Det er blevet til en trøje med raglanærmer. Første gang jeg strikker det, men det var faktisk sjovt og nemt. Der skal helt sikkert laves flere af den slags.
Opskriften er fra Sys Fredens bog Børnestrik (http://www.fandango-shop.dk/shop/boernestrik-358p.html).

Men garnet er ikke det som opskriften foreskriver, for det er ikke til at opdrive. Så det er ét nøgle ensfarvet og ét nøgle flerfarvet.

Den passer Axel perfekt selvom det er en str. 1 år og han er 9 mdr.

Og hvor går det dejlig hurtigt at strikke til små børn:wink:

emmahan
17-09-10, 12:35

ÅRH hvad hvor ER de fede! Og sikke et lækkert værelse!

knitting-hamster
17-09-10, 13:52
Fødselsdagsgave til en lille pige der fylder 2 år lige om lidt - og som elsker sit legekøkken, og ofte serverer aftensmad for sin mor og far :lurve: Hun skal da ha' sit eget lille forklæde - så jeg siger endnu en gang :Tak: Sigrun for opskriften på viskestykke-forklædet!!

Viskestykket er fra Netto, og i stedet for D-ringe (som jeg havde glemt at købe :doh: ) har jeg syet en knap i stroppen, og knaphul foran, så kan de flytte knappen så det passer hende :)

http://i194.photobucket.com/albums/z10/ilphie/IMG_3575.jpg

thunberg
17-09-10, 13:55
jeg har selv lavet mønsteret, udfra en trøje der passede hende. Men deler gerne mit mønster med dig, kan sende det hvis du er interesseret.:stortgrin: Lauras er str 80-86, men har også et i str 2½ år, ved ikke hvad str du skal bruge

Jeg skal lave en vest til min søsters venindes pige der er 1½ år, så 86 er vel stort nok ellers kan jeg måske gøre det lidt større:Tak:

Sigrun
17-09-10, 15:20
Hun skal da ha' sit eget lille forklæde - så jeg siger endnu en gang :Tak: Sigrun for opskriften på viskestykke-forklædet!!

:jubel::bliss: :yay: Jeg bliver altså helt høj, når jeg ser, at nogen faktisk har brugt mine opskrifter.

Mon jeg skulle skrive det med store fede bogstaver henover min blog? :biggrin::heehee:. At jeg bliver SÅÅÅÅÅ glad, hvis folk viser mig, hvad de har lavet ud fra mønstrene:yay:.

Siggi
17-09-10, 19:41
Jeg har fået strikket lidt nu hvor Axel har rigeligt med bleer...
Det er blevet til en trøje med raglanærmer. Første gang jeg strikker det, men det var faktisk sjovt og nemt. Der skal helt sikkert laves flere af den slags.
Opskriften er fra Sys Fredens bog Børnestrik (http://www.fandango-shop.dk/shop/boernestrik-358p.html).

Men garnet er ikke det som opskriften foreskriver, for det er ikke til at opdrive. Så det er ét nøgle ensfarvet og ét nøgle flerfarvet.

Den passer Axel perfekt selvom det er en str. 1 år og han er 9 mdr.

Og hvor går det dejlig hurtigt at strikke til små børn:wink:
Eiij, du har strikket den. Hvor er den lækker :lurve: Og Axel også, selvfølgelig :stortgrin:

Kan man ikke opdrive Noro??? Åh hjælp - jeg må sende min mor ud at hamstre og håbe de stadig har mere derude i Vestjylland :cross:

knitting-hamster
17-09-10, 21:09
:jubel::bliss: :yay: Jeg bliver altså helt høj, når jeg ser, at nogen faktisk har brugt mine opskrifter.

Mon jeg skulle skrive det med store fede bogstaver henover min blog? :biggrin::heehee:. At jeg bliver SÅÅÅÅÅ glad, hvis folk viser mig, hvad de har lavet ud fra mønstrene:yay:.

:heehee: så skal jeg ikke sige, at Valdemar pure nægter at tage det overlækre forklæde på jeg syede til ham efter dit mønster? :hide: han er jo en sær dreng :rotf:

Gatto
17-09-10, 21:32
Jeg har jo en hemnes sofa/seng fra Ikea. Som jeg hader dybt og inderligt - det er det mest vakkelvorne lort ever! Men nu har sød mand repareret den for mig, så indtil den går i stykker igen beholder jeg den. Det gode er at der kan være sindsygt meget i skufferne! Og på 60 m2 er det godt med al den opbevaringsplads man kan få :)

Nå, men bortset fra at jeg hader den fordi den er i ringe kvalitet, så har jeg også hadet den fordi den var sort og dominerede hele stuen. Den hvide udgave synes jeg blev lige i overkanten sommerhus-romantisk. Så i dag har jeg endelig fået taget mig sammen til at male den lys gul, og nu er jeg blevet helt glad for den :daydreaming: :jubel:

Jeg ved ikke om man rigtig kan se det på billedet af den efter den er malet, men der er 4 bolte på forsiden der holder sammen på den :himle: De er forsænkede, så skal spartle og lige give dem en klat gul maling - men det bliver en anden dag :fløjte:

Asynie
17-09-10, 22:57
Årh den Hemnes seng bliver jo helt anderledes skøn når den bliver malet gul.... :) For ja, enten var den dominerende eller også var den bare lidt for "fransk hvid bonde romantisk sommerhus stil" hihi :D Det er lige før jeg kunne komme i tanker om at købe den, bare for at male den :D (jaja, hvis jeg var millionær ikk hæhæ)

Gatto
17-09-10, 23:07
Årh den Hemnes seng bliver jo helt anderledes skøn når den bliver malet gul.... :) For ja, enten var den dominerende eller også var den bare lidt for "fransk hvid bonde romantisk sommerhus stil" hihi :D Det er lige før jeg kunne komme i tanker om at købe den, bare for at male den :D (jaja, hvis jeg var millionær ikk hæhæ)

Nejnej, køb den ikke, det er virkelig, virkelig dårlig kvalitet :nottalking: Men :Tak: synes også selv at den er blevet pæn nu :)

Asynie
17-09-10, 23:18
Haha, ok, lader være med at købe den :) Men den ser altså rigtig fin ud i gul! :D

Riplo
17-09-10, 23:21
Jeg tror faktisk ikke, jeg har tid til at starte på arbejde igen om en måneds tid:wink:.

1. Efter at have set på Lullaby og la la´s blog måtte jeg bare prøve at hækle sådan en hue. Den blev temmelig lille, men måske den passer den lille kusine (T hader i øvrigt enhver form for hovedbeklædning). Opskrift fundet her: http://vallieskids.blogspot.com/2010/04/quickly-brimmed.html

2. Pelsveste:). Den er dælme flot, sagde Klara. Men for filan hvor det fnulrer, når man klipper i det.
Mønster: Onion 30019

3. Bukser til ældstebarnet. De er super fede og jeg har klippet ud til de næste to par.
Mønster er fra Stof2000. Mener det hedder Tilde

Egypt
17-09-10, 23:22
Det er 100% bomuld fra stof og stil :-)

er det længe siden?

kan ikke finde det

skrubbemor
17-09-10, 23:37
Jeg skal lave en vest til min søsters venindes pige der er 1½ år, så 86 er vel stort nok ellers kan jeg måske gøre det lidt større:Tak:

den på billedet er en str ca 80-86, og er rigelig stor til Laura, så mon ikke den passer... Laura er lille af sin alder og passer perfekt en str 80.... så det er nok ikke meget du skal lægge til før den passer til din søsters venindes pige...
send mig en PM med dit navn og adresse så skal jeg sende dig et mønster i den str.:stortgrin:

linemutti
18-09-10, 10:30
Mere slagteri. Mønsteret er det samme som trøjen, jeg sidst slagtede mig til, bare forlænget. Blomsterne er stencils jeg har tegnet og skåret. Der er lilla rib i halsen. Synes det er blevet en super efterårs/vinterkjole til min lille dulle :)
Line

vandhund
18-09-10, 12:01
Lige et lille sæt med uldrib-bukser og frotte-bluse med uldribkanter
Kan ikke bestemme mig for om det er for 70'er agtigt eller om det er fedt:think::heehee:

Ser lige om jeg kan få taget et bedre billede senere, men modellen var bestemt ikke samarbejdsvillig når hun ikke selv måtte holde kameraet:heehee:

pjaltefisk
18-09-10, 12:25
Lige et lille sæt med uldrib-bukser og frotte-bluse med uldribkanter
Kan ikke bestemme mig for om det er for 70'er agtigt eller om det er fedt:think::heehee:

Ser lige om jeg kan få taget et bedre billede senere, men modellen var bestemt ikke samarbejdsvillig når hun ikke selv måtte holde kameraet:heehee:

Wow noget fedt frotte stof - hvor er det fra? Har ledt med lys og lygte for at finde frotte stof! Og super fedt sæt i øvrigt :stortgrin:

Løvepigen
18-09-10, 12:31
Undertrøje og bukser til Vitus. Vitus institerede på at stå model men jeg håber i kan se det alligevel det var svært at stå stille. Syet af rester fra reolen, bukserne er Onion 20022 og undertrøjen efter et mønster fra en gammel bog jeg har arvet fra min far.

Callisto
18-09-10, 12:34
Juhuuuu, så fik jeg også noget med i septembertråden - som simpelthen bare bugner af lækre ting. Er især forelsket i de der patchwork sengetæpper :daydreaming:

Her er det blevet til en fondantkage til fætter Marcus' 3 års fødseldag :lurve:.

EDIT: Det hele er IØ hjemmelavet/bagt: Bunde, MMF, fyld, smørcreme til opsmøring og flag!

Håber bare han kan li den!

vandhund
18-09-10, 15:19
Tak. :-) det er fra finland og man kan købe en del forskelligt frotté deroppe. Jeg er lige online fra mobilen men jeg kan finde et link når jeg kommer hjem hvis det er? Wow noget fedt frotte stof - hvor er det fra? Har ledt med lys og lygte for at finde frotte stof! Og super fedt sæt i øvrigt :stortgrin:

Katjen
18-09-10, 18:40
Jeg har syet baby bukser :)

Regnbue og krabbe på numsen og pærer på knæene

skrubbemor
18-09-10, 19:25
Jeg har syet baby bukser :)

Regnbue og krabbe på numsen og pærer på knæene

sjov detalje på regnbue bukserne, den ide kan det godt være at jeg nupper, håber det er ok? det er super flotte babybukser alle sammen:stortgrin:

TinaR
18-09-10, 19:48
Jeg har begået lidt til hjemmet og lidt til mig selv :stortgrin:
Lavet af en hvid rispapir lampe
http://3.bp.blogspot.com/_ux2Zw8slO2I/TIAZqb_7esI/AAAAAAAAAOw/Mu3Mezgl_fg/s1600/Billede+022.jpg
Billede lavet af kimono
http://4.bp.blogspot.com/_ux2Zw8slO2I/TIAbNxICPkI/AAAAAAAAAPI/OLiJfSy5Hv4/s1600/Billede+008.jpg
Lampe lavet af parasol
http://2.bp.blogspot.com/_ux2Zw8slO2I/TIAai1Pw1bI/AAAAAAAAAPA/7gsVegWoHIs/s1600/Billede+004.jpg'
Spisebord - Gammelt fyrretræs bord med brune kakler :sick: som jeg har smadret og så blev det slebet ned og malet sort. De nye kakler er fra Silvan og lagt med hvid fuge :lurve:
Vi har sorte sidde futoner til det.
http://lh5.ggpht.com/_ux2Zw8slO2I/TJI3PZTZ6dI/AAAAAAAAAWk/B8vi1SGkPlU/s800/Billede%20108.jpg
Og to nye nederdele af rester :jubel:
http://lh4.ggpht.com/_ux2Zw8slO2I/TI5mawNa4aI/AAAAAAAAAVU/atFPDUL_u_M/s640/Billede%20115.jpg
Har også syet pettien under nederdelen samt designet t-shirten men fået den printet et sted.
http://lh5.ggpht.com/_ux2Zw8slO2I/TI5l_WGhtxI/AAAAAAAAAVA/PFKYBqh_yV8/DSC01050-1.JPG

Er pt lige ved og tegne et par kjoler :daydreaming::nailbiting:

Katjen
18-09-10, 20:14
sjov detalje på regnbue bukserne, den ide kan det godt være at jeg nupper, håber det er ok? det er super flotte babybukser alle sammen:stortgrin:

Tak :). Du nupper bare løs. Min regnbue er noget stiv pga flere lag stof under hver bue, så jeg kan anbefale kun at lave et lag stof hele vejen. Havde bare en lille udfordring med hvordan jeg skulle gøre og er ikke super tålmodig :stortgrin:

vandhund
18-09-10, 20:29
Lige et par billeder mere af frotté/uld sættet, og et sæt mere efter samme mønstre (kan ikke huske om jeg har vist det, men tror det ikke?) samt en kjole til Najsen. Det er sidste gang jeg forsøger mig med det onion-mønster til kjoler, jeg KAN simpelthen ikke få det til at ligne andet end natkjoler:tantrum:

vandhund
18-09-10, 20:41
Tak. :-) det er fra finland og man kan købe en del forskelligt frotté deroppe. Jeg er lige online fra mobilen men jeg kan finde et link når jeg kommer hjem hvis det er?

så er her et link

http://www.royalkestot.fi/joustofroteet-joustofrotee-kuviollinen-c-39_53_187_227.html?page=1

catesa
18-09-10, 21:01
så er her et link

http://www.royalkestot.fi/joustofroteet-joustofrotee-kuviollinen-c-39_53_187_227.html?page=1

Hvordan fik du købt det? jeg havde lavet en ordre netop hos, dem og skrev så en e-mail til dem...de var ikke meget for at sende til DK, da det er dyrt...men de ville jeg jo gerne betale...siden hørte jeg ikke fra dem...har prøvet at skrive igen...:think:

vandhund
18-09-10, 21:06
Hvordan fik du købt det? jeg havde lavet en ordre netop hos, dem og skrev så en e-mail til dem...de var ikke meget for at sende til DK, da det er dyrt...men de ville jeg jo gerne betale...siden hørte jeg ikke fra dem...har prøvet at skrive igen...:think:

ingen problem, de skrev endda at de arbejdede på at få systemet til selv at regne international portopris ud, da de sendte en mail om at jeg skulle betale 5,5 euro mere i porto.
Syntes ikke porto var dyr, men jeg købte også kun 1,2m stof og to lommebleer. Så det er vel bare at bestille?? Jeg satte bare et ekstra nul på mit postnummer, for der skulle være 5 cifre i postnummeret før man kunne komme til betalingssiden

irenek-h
18-09-10, 21:41
Jeg har begået lidt til hjemmet og lidt til mig selv :stortgrin:
Lavet af en hvid rispapir lampe

Tak for ideen, jeg har jo ledt efter en lampe, og så kom Morten hjem med sådan en ris-rædsel! -men den skal da males, skal den, og bliver den tøset er det altså bare hans egen skyld, jeg ville jo faktisk have en pæn lampe!

-og så hvad jeg har lavet i september:

Elliott's fødselsdagskage.

Death by chocolate med rød fondant/marcipan på toppen, blå glasur på siderne og som striber ovenpå. -og div. spidermanfigurer fra "kinder-æg-look-a-like" og loppemarked. (HAR vasket dem grundigt bare rolig.)

56508

Pantermor
18-09-10, 21:44
Megasej kage!

pjaltefisk
18-09-10, 22:02
Tak. :-) det er fra finland og man kan købe en del forskelligt frotté deroppe. Jeg er lige online fra mobilen men jeg kan finde et link når jeg kommer hjem hvis det er?

Meget gerne:Tak:

Hov nu så jeg at du har linket! Wow det er jo for fedt... men jeg fatter jo ikke hvad der står! Hvordan ved jeg hvad jeg skal gøre for at bestille det? Sorry!:loser:

vandhund
18-09-10, 22:06
Link i #215 :-)

Majrose
18-09-10, 22:18
Et lille sæt til en venindes næsten nyfødte datter :) Det er størrelse ca. 1 år, så det passer forhåbentlig næste sommer.

Kjolen er Stof2000 mønster og Liberty stof, bukserne er i babyfløjl fra Stof2000 og hjemmeflikket mønster.

De bukser der helt fantastiske - hvordan hjemmeflikket? Er det noget, som kan kopieres?

Jo det gjorde jeg :heehee: Men efter et par dage tænkte jeg aaaaarh, værre var det jo ikke, vel :rotf: Og Bjørn kunne også godt bruge en hue :heehee:

Næste projekt bliver en sweater til Bjørn!!!! Har lånt bogen som Gammelmor har, og skal strikke den der fine sweater med V-halsen :skriiig: jep, er blevet totalt strikke kæk :biggrin:

Skulle lige til at spørge, hvilken trøje - da jeg leder efter et fedt mønster, og vups...;

HOLD OP hvor er den sej! Og rumraketterne, kan da overtale enhver dreng... -8måske lige med undtagelse af Storm...)

Tak for ideen, jeg har jo ledt efter en lampe, og så kom Morten hjem med sådan en ris-rædsel! -men den skal da males, skal den, og bliver den tøset er det altså bare hans egen skyld, jeg ville jo faktisk have en pæn lampe!

-og så hvad jeg har lavet i september:

Elliott's fødselsdagskage.

Death by chocolate med rød fondant/marcipan på toppen, blå glasur på siderne og som striber ovenpå. -og div. spidermanfigurer fra "kinder-æg-look-a-like" og loppemarked. (HAR vasket dem grundigt bare rolig.)

56508

Det er den vildeste kage, den ville Storm slå ihjel for :heehee:

pjaltefisk
18-09-10, 22:21

Hov nu så jeg at du har linket! Wow det er jo for fedt... men jeg fatter jo ikke hvad der står! Hvordan ved jeg hvad jeg skal gøre for at bestille det? Sorry!:loser:

Okay - ny verden har åbnet sig for mig - Google Translate - Wow :jubel::loser:

vandhund
18-09-10, 22:24
Okay - ny verden har åbnet sig for mig - Google Translate - Wow :jubel::loser:

jeg har vist bare surfet tilstrækkeligt meget på de forskellige finske stofsider til at jeg pludselig "forstår" nok til at købe uden google translate. :rødme:

Gatto
18-09-10, 22:58
Jeg har haft det hyggeligste besøg af Madam Skrald i dag, der skulle have hjælp til at sy en kjole, og jeg også fik syet en masse. En masse småprojekter, reparationer, et par poser til vasketøj, en natkjole til min moar (:whew: mega præstationsangst der), og så 3 Nintendo DS pouches til en kollega. Hun har tre unger, og er en haj til at strikke, så nu har hun inviteret til strikkeaften for et par stykker af os, så vi kan lære at strikke :jubel:

Momo
18-09-10, 23:50
De bukser der helt fantastiske - hvordan hjemmeflikket? Er det noget, som kan kopieres?
:heehee:

:Tak: Ja altså hjemmeflikket på den måde, at de for lang tid siden har været med udgangspunkt i et Stof2000 mønster, som jeg så har lavet lidt om på og tilføjet lommer. Jeg kan sagtens lige tegne det af til dig, hvis det skal være? Bare send en pm. :)

TinaR
19-09-10, 00:37
56508

:jubel: Det lyder godt! Så kan han lære det :heehee:

viking
19-09-10, 02:42
sove trøje til Emma

Nuii den er lækker:lurve:

hakuna-matata
19-09-10, 08:23

Wow - meget imponerende. De er vildt flotte!

irenek-h
19-09-10, 08:53
Det er den vildeste kage, den ville Storm slå ihjel for :heehee:

Tak tak, det er faktisk vildt let at lave den, bare en bradepandekage skåret i tre lange kager og derefter skåret til og lagt som et 4-tal... Ret let. :wink:

Gatto
19-09-10, 13:58
Har haft total effektiv weekend - i dag fik jeg malet Christianiacyklen :jubel: Formålet er at gøre det LIDT mere besværligt for de der røvhuller at stjæle den >8/ Så tanken er at der for det første skal males enten rumraketter eller biler på det lyserøde og det turkise felt, og laves noget relief-agtigt også :think: Så de ikke bare lige kan male den over. Må låne en eller anden slags fræser til det :klø:

Nu gider jeg ikke mere i dag, så det bliver en anden dag at jeg går alle kanterne efter med en lille pensel for at få dem helt skarpe :trut:

Gatto
19-09-10, 14:01
Edit: Førbillede ;)

La Ferrol
19-09-10, 14:01
http://4.bp.blogspot.com/_xXW4e5xSNTY/TJWrAAKYmJI/AAAAAAAAA6U/IabCbzcTLoY/s320/IMG_4890.JPG

http://2.bp.blogspot.com/_xXW4e5xSNTY/TJWrBZzJfuI/AAAAAAAAA6c/z2P6p7lYpzg/s320/IMG_4896.JPG
EG bukser til datteren i mørkeblå babyfløjl og skråbånd med kirsebær. Igen skal jeg lige minde mig selv om at EG mønstre ikke er specielt store. Så hun kommer godt nok ikke til at bruge dem her længe... :waiting: Godt at jeg brugte 100 år på at sy foer og umuligt skråbånd på...

TinaR
19-09-10, 14:16
Har haft total effektiv weekend - i dag fik jeg malet Christianiacyklen :jubel: Formålet er at gøre det LIDT mere besværligt for de der røvhuller at stjæle den >8/ Så tanken er at der for det første skal males enten rumraketter eller biler på det lyserøde og det turkise felt, og laves noget relief-agtigt også :think: Så de ikke bare lige kan male den over. Må låne en eller anden slags fræser til det :klø:

Nu gider jeg ikke mere i dag, så det bliver en anden dag at jeg går alle kanterne efter med en lille pensel for at få dem helt skarpe :trut:

Det er da det vi gør!!! Er så bange for min cykel skal blive nupset :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Hvad har du malet med???

skrubbemor
19-09-10, 14:20
http://4.bp.blogspot.com/_xXW4e5xSNTY/TJWrAAKYmJI/AAAAAAAAA6U/IabCbzcTLoY/s320/IMG_4890.JPG

http://2.bp.blogspot.com/_xXW4e5xSNTY/TJWrBZzJfuI/AAAAAAAAA6c/z2P6p7lYpzg/s320/IMG_4896.JPG
EG bukser til datteren i mørkeblå babyfløjl og skråbånd med kirsebær. Igen skal jeg lige minde mig selv om at EG mønstre ikke er specielt store. Så hun kommer godt nok ikke til at bruge dem her længe... :waiting: Godt at jeg brugte 100 år på at sy foer og umuligt skråbånd på...

kan det hjælpe lidt hvis jeg siger at de bare er super smukke???? du må vaske dem hver aften, så hun kan få dem rene på næste morgen indtil hun vokser ud af dem :stortgrin:

Gatto
19-09-10, 14:20
Det er da det vi gør!!! Er så bange for min cykel skal blive nupset :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Hvad har du malet med???

Jeg er også total :skriiig: over det - det var dæleme en dyr fornøjelse :tantrum:

Jeg har bare malet med spraymaling fra Røverkøb (6 for 100 kr). I sær den lyseblå/turkise dækker super godt! Og så tænkte jeg at man kan fræse noget mønster ind i. Jeg har desuden lavet stencils ar biler og raketter, så en dag hvor jeg gider maler jeg dem på.

Jeg gad også godt male stellet (pink :biggrin:) men kan ikke helt overskue hvordan jeg skal få dækket kæden og alt det ordentligt af :klø:

Momo
19-09-10, 15:14

Den bliver superfin med raketter på :daydreaming:
Og det virker altså, det der med at personalize en cykel! Jeg boede engang i Amsterdam, hvor alle cykler åbenbart er sådan en slags fælleseje, jeg mistede 3 cykler på 4 måneder :skriiig: :tantrum: Lige indtil jeg malede den næste en meget tvivlsom kloak-agtig grøn farve (ja den så pænere ud på dåsen :heehee:), så fik jeg lov at beholde den i et helt år :stortsmil:

hakuna-matata
19-09-10, 15:31
Så blev den færdig (endelig!). Et stykke kæphest. Den blev lidt stor. Ikke at det gør noget. Men den er til "stærke" børn, for det vejer jo lidt til med så meget garn og fyld. Lillebror slæber den efter sig i pinden :) Storebror er træt efter en dag med grise (Åbent Landbrug), men indvilligede alligevel i at stå model til et billede.

Og så blev der lavet en skildpadde mere - et lidt mere overskueligt projekt!

TinaR
19-09-10, 15:54
Jeg er også total :skriiig: over det - det var dæleme en dyr fornøjelse :tantrum:

Jeg har bare malet med spraymaling fra Røverkøb (6 for 100 kr). I sær den lyseblå/turkise dækker super godt! Og så tænkte jeg at man kan fræse noget mønster ind i. Jeg har desuden lavet stencils ar biler og raketter, så en dag hvor jeg gider maler jeg dem på.

Jeg gad også godt male stellet (pink :biggrin:) men kan ikke helt overskue hvordan jeg skal få dækket kæden og alt det ordentligt af :klø:

:Tak: - Vil straks udtænke en plan med skabeloner og stencils!
Vi har tit ufrivilligt det hele pillet af fordi den punkterer konstant :tantrum: så det er muligt

camram
19-09-10, 15:55
en lynstrikket hue... efter Mads ordre.. i resterne fra Emmas trøje.
http://www.camillaramsgaard.dk/wp-content/2010/09/015.JPG

Elisabeth78
19-09-10, 16:18
Jeg fortsætter med samme kjoler:himle:Denne gang med jeansstof på ryggen og Asta har valgt uglestof. Men jeg må snart finde på noget andet end prikkede ærmer...
Også en gave til en sød pige vi kender:lurve:hendes lillesøster skal også ha en nederdel, men den er ikke helt færdig endnu...

Også et par billeder af A i en de efterhånden mange kjoler af samme mønster, men de er altså bare fine:fløjte:

Chrissy
19-09-10, 16:24
Jeg fortsætter med samme kjoler:himle:Denne gang med jeansstof på ryggen og Asta har valgt uglestof. Men jeg må snart finde på noget andet end prikkede ærmer...
Også en gave til en sød pige vi kender:lurve:hendes lillesøster skal også ha en nederdel, men den er ikke helt færdig endnu...

Også et par billeder af A i en de efterhånden mange kjoler af samme mønster, men de er altså bare fine:fløjte:

Og de er bare så dejligt nemme at lave ;)

Elisabeth78
19-09-10, 16:38
Og de er bare så dejligt nemme at lave ;)

De er de nemlig:jubel:Og så kan de jo varieres på mange måder (siger hende der bliver ved med at lave prikkede ærmer:loser:)

Perhva
19-09-10, 16:46
Jeg har så kastet mig over et lille strikkeprojekt.:stortsmil:

TinaB
19-09-10, 17:01

Når jeg har malet Malte's cykler og en gammel klapvogn har jeg bare pakket kæde/sæde/hjul osv ind med avispapir og malertape. Det er ret nemt - og ligeså at få flå af igen:biggrin:

Gatto
19-09-10, 17:08
Når jeg har malet Malte's cykler og en gammel klapvogn har jeg bare pakket kæde/sæde/hjul osv ind med avispapir og malertape. Det er ret nemt - og ligeså at få flå af igen:biggrin:

:Tak: Det var det jeg gjorde da je malede kassen, men kan ikke lige overskue hvordan jeg gør det nede ved gearne og sådan :klø: men må lige kigge igen!

TinaB
19-09-10, 17:12
:Tak: Det var det jeg gjorde da je malede kassen, men kan ikke lige overskue hvordan jeg gør det nede ved gearne og sådan :klø: men må lige kigge igen!

Så fed som kassen er blevet og så krea som du er, så kan ALT lade sig gøre:cool:

Katjen
19-09-10, 18:02
De er de nemlig:jubel:Og så kan de jo varieres på mange måder (siger hende der bliver ved med at lave prikkede ærmer:loser:)

Er det Ottobres mønster?

Fru Sand
19-09-10, 20:03

Og hvad er det nu lige det er for et mønster igen? Er det 20022 eller hvor er det fra? Det er lige det mønster jeg har ledt efter, så satser på jeg måske allerede har det i huset :cross:

Edit: og nu er vi så 2, der spørger lige i streg... :heehee:

erica
19-09-10, 20:12
Det ligner ihvertfald onion 20022:)