PDA

View Full Version : Terminstråd januar/februar/marts 2011

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52

Løvepigen
20-03-11, 19:42
Anne, SKØNT navn!

Carla, :tantrum: over trøjer og dankort men :jubel: til drenge og Danca!

I morgen tager Jens til DK og jeg er syg m influenza. F***, det er bare dårlig timing. Har ondt over det hele. Sådan når tøjet rører v huden. Og feber, så sveder og fryser on and off. Har ligget i sengen det meste af dagen. Håber bare det er lidt bedre i morgen!

I morges tog mine forældre og søster og svoger hjem. Vi har haft de bedste dage! Glæder mig sådan til at flytte til DK, så vi kan være meget mere sammen!

Carina, håber du har veer i skrivende stund!!:cross:

:knus::knus::knus::knus: og rigtig god bedring. Håber du kommer dig helt mirakuløst i løbet af natten. Ellers må du snuppe et par panodiler, bede til søde børn og bide tænderne sammen. Men hvor er det dog unfair og dårlig timet.

:cross: krydser også lige for Carina (og Carina i næste uge bliver ugen hvor jeg får sendt din chokolade afsted :heehee:)

Dixie
20-03-11, 19:42
Årh Carina :bighug: Hold kæft altså, jeg føler med dig!! Det er bare ikke for sarte sjæle det der.

Cilis: :lurve: Ronja :lurve: Ih hvor er det dejligt!

Misse: Sikke noget mega tis! Jeg håber, du får det bedre til i morgen.

Dixie
20-03-11, 19:43
Hey Julie: Hvordan går det med brysterne?

Carla
20-03-11, 19:49
Anne, SKØNT navn!

Carla, :tantrum: over trøjer og dankort men :jubel: til drenge og Danca!

I morgen tager Jens til DK og jeg er syg m influenza. F***, det er bare dårlig timing. Har ondt over det hele. Sådan når tøjet rører v huden. Og feber, så sveder og fryser on and off. Har ligget i sengen det meste af dagen. Håber bare det er lidt bedre i morgen!

I morges tog mine forældre og søster og svoger hjem. Vi har haft de bedste dage! Glæder mig sådan til at flytte til DK, så vi kan være meget mere sammen!

Carina, håber du har veer i skrivende stund!!:cross:

NOT FAIR :tantrum::tantrum::tantrum:

GOD BEDRING!!! Jeg synes det er supersynd for dig :knus::knus::knus:

Knus

Løvepigen
20-03-11, 19:51
Hey Julie: Hvordan går det med brysterne?

Jeg elsker at få sådan et spørgsmål :heehee:

Det går bedre syntes jeg. jeg aftørre med danskvand efter hver amning og de er ikke nær så ømme længere, men Lærke er stadig ret hvid på tungen, jeg har svært ved at få lov til at gnubbe danskvand på hendes tunge. Men jeg vil ringe til lægen imorgen tidlig.

Så har vi ellers fået snottede børn. De er bare fuldstændig tætte i næsen begge to, men ingen feber. Og for pokker hvor er jeg dog glad for den næsesuger vi har købt den er genial.

Dixie
20-03-11, 19:59
Jeg elsker at få sådan et spørgsmål :heehee:

Det går bedre syntes jeg. jeg aftørre med danskvand efter hver amning og de er ikke nær så ømme længere, men Lærke er stadig ret hvid på tungen, jeg har svært ved at få lov til at gnubbe danskvand på hendes tunge. Men jeg vil ringe til lægen imorgen tidlig.

Så har vi ellers fået snottede børn. De er bare fuldstændig tætte i næsen begge to, men ingen feber. Og for pokker hvor er jeg dog glad for den næsesuger vi har købt den er genial.

Det var godt.

Hvis jeg må være så fri; hvordan ser svamp ud på brystet? Kan man se det eller kun mærke det?

Vi har også total snotunger her. Lille H har været forkølet i små to uger :himle: Hvem var det, der sagde, at spædbørn ikke bliver forkølede :heehee:

Løvepigen
20-03-11, 20:01
Det var godt.

Hvis jeg må være så fri; hvordan ser svamp ud på brystet? Kan man se det eller kun mærke det?

Vi har også total snotunger her. Lille H har været forkølet i små to uger :himle: Hvem var det, der sagde, at spædbørn ikke bliver forkølede :heehee:

Ja helt ærligt :himle:

altså jeg syntes man kan se at brystvorten ligesom er lidt blank i det, men ellers kan jeg ikke se det, men mærke det kan jeg, av.

Dixie
20-03-11, 20:09
Ja helt ærligt :himle:

altså jeg syntes man kan se at brystvorten ligesom er lidt blank i det, men ellers kan jeg ikke se det, men mærke det kan jeg, av.

Okay. Jeg har lidt nas i den ene nemlig på sådan en svie agtig måde. Hmm.

Løvepigen
20-03-11, 21:02
Okay. Jeg har lidt nas i den ene nemlig på sådan en svie agtig måde. Hmm.

hos mig føles det også sådan som om det svier og brænder lidt, og da det var aller værst så stak det også lidt ind i mellem amningerne.

zuzzan
20-03-11, 21:10
Menstruationen fra helvede. Menstruationen der er sammenslåningen af alle de menstruationer jeg ikke har haft de sidste 9 måneder. 9 menstruationers blod, ondt i hovedet, ondt i ryggen, sult, gnavenhed og surhed. Eval hvor jeg fosser. Eval hvor er jeg sulten og eval hvor er jeg hidsig. Og jeg nåede ikke at få nogle funkjogging bind. Jeg vil haaaaaaaaaaaaaaaa nogle lækre evaling stofbind. Og chokolade. Og mere chokolade.

God bedring til dig Misse.
Vestøv til dig Carina
God bedring til brysterne Julie. Og til Lærkes mund. Ian har lige haft en tur også - vi smurte en lille uge med brentan gel og så var det væk :)
Og.. ihh kram og sådan noget til resten af jer for jeg har sikkert glemt noget så hidsig og træt og sulten jeg er..

Og bare for at i der ikke har fundet mig på fb også skal vide det så genopstår Knut som en bæver i en Hollandsk zoo.. og jeg er overtræt..

Løvepigen
20-03-11, 21:12
Menstruationen fra helvede. Menstruationen der er sammenslåningen af alle de menstruationer jeg ikke har haft de sidste 9 måneder. 9 menstruationers blod, ondt i hovedet, ondt i ryggen, sult, gnavenhed og surhed. Eval hvor jeg fosser. Eval hvor er jeg sulten og eval hvor er jeg hidsig. Og jeg nåede ikke at få nogle funkjogging bind. Jeg vil haaaaaaaaaaaaaaaa nogle lækre evaling stofbind. Og chokolade. Og mere chokolade.

God bedring til dig Misse.
Vestøv til dig Carina
God bedring til brysterne Julie. Og til Lærkes mund. Ian har lige haft en tur også - vi smurte en lille uge med brentan gel og så var det væk :)
Og.. ihh kram og sådan noget til resten af jer for jeg har sikkert glemt noget så hidsig og træt og sulten jeg er..

Og bare for at i der ikke har fundet mig på fb også skal vide det så genopstår Knut som en bæver i en Hollandsk zoo.. og jeg er overtræt..

Æv hvor er det dog unfair du skal have menstruation allerede og så på den overdrevne måde :shame: :knus:

Brentan gel, er det det som man smøre på brysterne og så skal man ikke tørre det af igen ?

og :heehee: til det sidste :p

Cilja_sjes
20-03-11, 21:26
Jeg fandt forresten ud af at den der Lasinoh salve til brysterne er EKSTREM effektiv til ens fødder.

Jeg smurte lige en omgang på også sov jeg med sokker på. imorges havde jeg så de blødeste fødder! :lurve:

carinag
20-03-11, 21:27
Tak for jeres søde, opmuntrende ord og krydsede fingre. Der er endnu intet, der lugter det fjerneste af veer eller fødsel lige om lidt :nottalking::waiting:.

I morgen skal jeg ringe og få en tid til scanning. Håber jeg når at føde af mig selv inden evt. igangsættelse.

zuzzan
20-03-11, 21:35
Brentan gel, er det det som man smøre på brysterne og så skal man ikke tørre det af igen ?

Ved jeg faktisk ikke :think: Jeg ammer jo ikke så vi har kun smurt Ian i munden med det. Men jeg vil næsten tro det - vi fjerner det jo ikke fra Ians mund igen. Vi smurte lige efter et måltid 3-4 gange dagligt en uge.

Løvepigen
20-03-11, 21:42
Hov forresten blev der ikke spurgt om barnedåb på et tidspunkt ?

Vi har ikke bestemt nogen dato, men til sommer engang. og så bliver det holdt herhjemme,, så billigt som muligt, for vi har ikke så mange penge i år når jeg er på barsel. Det bliver nok noget i stil med sidst. Vi lavede al maden selv og dækkede op i garagen. Min rigtig gode veninde laver de fedeste kager, så hun kommer med kagen, og så bliver det bare noget forskelligt salat og frikadeller, pølsebrød og noget i den dur.

Misse
20-03-11, 21:54
Zuzzan, mens er bare for ufedt! Og endnu mere på den der måde!!!

Vanilla
20-03-11, 21:56
Zuzzan, mens er bare for ufedt! Og endnu mere på den der måde!!!

Ja for søren :phbbbt: og helt ærlig det var det overhovedet ikke længe nok du slap for det :knus:

Vanilla
20-03-11, 21:58
Hep hep Carinas baby - du skal til at finde udvejen :jubel:

Kan godt forstå du er en snert utålmodig Carina og det sg da også mega unfair at gå længere anden gang :cross: for at der kommer action lige om lidt!

Rikkerar
20-03-11, 22:55
Zuzzan: Nu ville jeg finde dig på fjæsbogen og bladrer gu ve´hvor mange sider tilbage i denne her laaaange tråd, blot for at finde ud af at du har slettet dit navn....

Hvordan har I andre fundet hinanden på FB????

Måske , hvis I gider, kunne i pm´e mig herinde...... Så ka jeg da finde jer:heehee:

Misse
21-03-11, 04:34
Zuzzan: Nu ville jeg finde dig på fjæsbogen og bladrer gu ve´hvor mange sider tilbage i denne her laaaange tråd, blot for at finde ud af at du har slettet dit navn....

Måske , hvis I gider, kunne i pm´e mig herinde...... Så ka jeg da finde jer:heehee:

Jeg er venner m hende.

zuzzan
21-03-11, 05:47
Misse vil du ikke slette mit navn igen?

Misse
21-03-11, 07:31
Misse vil du ikke slette mit navn igen?

Jo unskyld!!! Troede det var andetsteds i tråden. Er gjort!

zuzzan
21-03-11, 08:05
Jo unskyld!!! Troede det var andetsteds i tråden. Er gjort!

Det var det også men som jeg skrev så er jeg den eneste i DK med lige det navn og jeg gider ikke blive googlet :) No worries.

Esmaralda
21-03-11, 09:25
hbak:)

Så blev der et ledigt øjeblik.
Vi har fået den dejligste lillesøster:lurve: Hun blev født onsdag kl 12.28 ved en ukompliceret men hård fødsel. Hun valgte (nøjagtig som storesøster) at være stjernekigger og desuden komme til verden med ansigtet forrest. Kan ikke anbefales AV, men mere om det når jeg når til fødselsberetning.

Skønheden målte 51cm og 3620 gram. Vi blev sendt hjem efter 4 timer, stadig lettere groggy. Den stolte storesøster kom hjem om aftenen og vi havde en fantastisk time som familie før sovetid:lurve:.
Torsdag var så kaos. Sarah havde fået omgangssyge - startede med opkast overalt kl 06 - og nåede gennem det meste af sin garderobe + sengetøj, tæpper og diverse inden middag. Jeg var totalt øm og MEGET hævet et vist sted, så kunne stort set ikke andet end ligge i sengen med baby. Manden løb i rutefart mellem os:ninja:
Kl 13 kom farmor til undsætning og et par timer senere mine forældre :whew:

Vi var dog lidt bekymrede for baby som ikke rigtig fik suttet ordentligt og efter 24 timer havde hun stadig ikke haft hverken det ene eller andet i bleen. Så om aftenen tog vi ind på barselsklinikken, hvor jeg blev indlagt med den lille natten over. Vi blev puttet hud mod hud og fik den tiltrængte ro. Den lille vågnede ikke selv til aming, så hun fik to gange lidt erstatning, som hun heldigvis selv kunne spise ved brystet vha. en lille sonde lagt ind i suttebrikken. Det gav energi og i løbet af igår fik vi rigtig gang i amningen:jubel:
Vi kom hjem igen igår eftermiddag, og denne gang med noget mere overskud. Min mor har været her et par dage og passet Sarah og det har bare været vores redning. Nu er hun lige kørt til toget og vi satser på en dejlig weekend hvor vi skal finde vores nye lille familie:)

Kæmpe stort :tillykke: med den lille prinsesse:knus:
Sikke en hård start, glæder mig det går bedre

Esmaralda
21-03-11, 09:35
Jeg elsker allerede koalaen :lurve: Sidder lige med snorkende baby i den på maven, mens far og Sarah sover til middag ovenpå.

Vi har næsten officielt besluttet os for et navn, og jeg tror moar får sin vilje :biggrin:
Hun bliver en lille Ronja :lurve: :cross:

Ej det navn er bare så fint, det havde jeg også på listen men manden var:shame::phbbbt:

Dixie
21-03-11, 09:35
hos mig føles det også sådan som om det svier og brænder lidt, og da det var aller værst så stak det også lidt ind i mellem amningerne.

Jeg har lige talt med min læge, og hun sagde, at jeg kunne smøre brysterne med Brentan 2 gange dagligt, og bare lige tørre dem lidt af med noget vat inden amning. Det fås i håndkøb.

Sarah Bencke:stortgrin:

AnnieLP
21-03-11, 09:52
Hurtigt fra tlf. Liva er hjemme med snot, hoste og flåd fra det ene øre. Så vi har en akut-tid ved ørelægen i morgen, for det er selvfølgelig dét øre hvor drænet er faldet ud...

Men gæt hvilken strækvikle der skal i brug til turen derind? :biggrin:

Angående fb, så kan jeg findes via misse, zuzzan, veronique, mammay og løvepigen - blandt andre.

carinag
21-03-11, 09:58
Endnu ingen fødsel her, men har nu tid til ultralydsscanning mm. på torsdag, hvor jeg får tid til igangsættelse også. Men :cross::cross::cross: for at jeg ikke når så langt og at jeg har født inden.

Veronique
21-03-11, 09:59
Hurtigt fra tlf. Liva er hjemme med snot, hoste og flåd fra det ene øre. Så vi har en akut-tid ved ørelægen i morgen, for det er selvfølgelig dét øre hvor drænet er faldet ud...

Angående fb, så kan jeg findes via misse, zuzzan, veronique, mammay og løvepigen - blandt andre.

send mig lige link hvor man køber den ;-) nak

Dixie
21-03-11, 10:03
Endnu ingen fødsel her, men har nu tid til ultralydsscanning mm. på torsdag, hvor jeg får tid til igangsættelse også. Men :cross::cross::cross: for at jeg ikke når så langt og at jeg har født inden.

Ej, hvor jeg krydser det hele. Du må tage bad i hindbærbladthe og bespringe din mand. :bighug:

Moogie
21-03-11, 10:20
God morgen allesammen :)

Jeg holdt lige et par dages pause fra terminstråden, men har dog læst med alligevel :heehee: Så jeg er lidt bagud med at lykønske og kommentere :hide:

Jeg har været fuldstændig færdig og smadret den sidste uge over at jeg IGEN har sultet et barn. Jeg havde bare så meget lovet mig selv det ikke skulle ske igen :crying: Jeg har snakket med flere sundhedsplejersker og ammerådgivere, og - de aner ikke hvorfor det bare ikke fungerer for mig. Åbenbart er jeg bare en af de heldige der ikke kan amme, selvom det jo ikke skulle eksistere >8/ Jeg har både prøvet at amme oftere, og sjældnere, skifte side oftere og sjældnere, lade ham sutte så længe han ville vs taget ham fra efter xx antal minutter, jeg har endda fået noget medicin :himle: men intet hjælper...

Så vi er gået over til MME. Og det er jo også helt fint, det har den store dreng også fået pga af lignende problemer, men jeg er bare så irriteret på mig selv over at det bare ikke VIL lykkes :tantrum:

Og vi har fundet et navn :jubel: Vi havde allerede for lang tid besluttet os for at det skulle være enten Marius eller Linus, og efter at have stirret på ham en uge, har vi nu fundet ud af at han hedder Linus :lurve:

Jeg er for øvrigt også på fjæsebogen: Birte Rasmussen :ninja:

Misse
21-03-11, 10:27

Jeg holdt lige et par dages pause fra terminstråden, men har dog læst med alligevel :heehee: Så jeg er lidt bagud med at lykønske og kommentere :hide:

Jeg har været fuldstændig færdig og smadret den sidste uge over at jeg IGEN har sultet et barn. Jeg havde bare så meget lovet mig selv det ikke skulle ske igen :crying: Jeg har snakket med flere sundhedsplejersker og ammerådgivere, og - de aner ikke hvorfor det bare ikke fungerer for mig. Åbenbart er jeg bare en af de heldige der ikke kan amme, selvom det jo ikke skulle eksistere >8/ Jeg har både prøvet at amme oftere, og sjældnere, skifte side oftere og sjældnere, lade ham sutte så længe han ville vs taget ham fra efter xx antal minutter, jeg har endda fået noget medicin :himle: men intet hjælper...

Så vi er gået over til MME. Og det er jo også helt fint, det har den store dreng også fået pga af lignende problemer, men jeg er bare så irriteret på mig selv over at det bare ikke VIL lykkes :tantrum:

Og vi har fundet et navn :jubel: Vi havde allerede for lang tid besluttet os for at det skulle være enten Marius eller Linus, og efter at have stirret på ham en uge, har vi nu fundet ud af at han hedder Linus :lurve:

:knus: Birte!!

Det lyder til, at du har gjort det, du skulle, så se om du kan lade være med at være irriteret på dig selv.

Linus - SKØNT navn!!!!

Der er flere Birte Rasmussen på FB.... Hvad er der på dit profilbillede?

Misse
21-03-11, 10:30
Jens smutter til DK i dag, og jeg har feber så det batter. Havde 38,9 i nat - jeg kan vist ikke huske, hvornår jeg sidst har haft det sådan. Ondt i alle led og på huden, når tøjet rører ved det. Ondt i hovedet og en rallende hoste. Oh joy!!

Har nogle smertestillende med panodil og lidt codein i, som jeg kan tage, og det hjælper lidt på ømheden og feberen, for jeg skal jo ligesom bare være der for pigerne. Både M og N er dog afsted i dag og lige nu sover Tilda i barnevognen, så jeg håber bare, at det kommer til at gå nogenlunde glat med pigerne og at jeg snart bliver frisk.

carinag
21-03-11, 10:33
Øøøv hvor træls at du er syg Misse. Hvor typisk, at det lige er når Jens ikke er hjemme. Jeg krydser fingre for, at det går lynhurtigt over :cross::cross::cross:.

Misse
21-03-11, 10:59
Øøøv hvor træls at du er syg Misse. Hvor typisk, at det lige er når Jens ikke er hjemme. Jeg krydser fingre for, at det går lynhurtigt over :cross::cross::cross:.

Tak!!

Og jeg sender dig lige en bunke :cross::cross::cross: om snarlig fødsel!!! :knus:

Misse
21-03-11, 11:06
I nat har Tilda for første gang sovet i trævuggen ved siden af sengen. Ellers sover hun jo bare hos os. Men fordi Jens skal til DK i 5 dage, skal Martha og Nora sove hos mig de næste nætter, og jeg kommer vist ikke til at sove ret meget, hvis jeg skal bekymre mig om de ruller hen over Tilda :wink:

Hun sov faktisk ret godt i vuggen. Og selvom jeg synes, det er dejligt at have hende hos mig, så var det godt nok dejligt i nat, da jeg kogte med knap 39 i feber.

Hvor sover jeres små om natten?

Esmaralda
21-03-11, 11:08
Jens smutter til DK i dag, og jeg har feber så det batter. Havde 38,9 i nat - jeg kan vist ikke huske, hvornår jeg sidst har haft det sådan. Ondt i alle led og på huden, når tøjet rører ved det. Ondt i hovedet og en rallende hoste. Oh joy!!

Har nogle smertestillende med panodil og lidt codein i, som jeg kan tage, og det hjælper lidt på ømheden og feberen, for jeg skal jo ligesom bare være der for pigerne. Både M og N er dog afsted i dag og lige nu sover Tilda i barnevognen, så jeg håber bare, at det kommer til at gå nogenlunde glat med pigerne og at jeg snart bliver frisk.

Øv hvor er det træls du stadig er syg. :cross: for at dagen går som smurt og du er frisk i morgen:knus:

Carla
21-03-11, 11:12

GOD BEDRING MED LILLEPIGEN :knus:

Og fortæl fortæl fortæl om viklen!!!!!!!

Kh.

Carla
21-03-11, 11:14

Du føder inden, du føder inden, du føder inden!!!!!!!!

TUSIND tanker og virtuelle knus

Kh.

Misse
21-03-11, 11:16

God bedring med hende!!!

Og HVAD er det for en strækvikle???

Carla
21-03-11, 11:16

Og: Nu ved jeg godt det er svært og jeg er heller ikke klar over om I skal have flere, MEN: Min mand sagde i går: "Skat det re nu helt underligt at du ikke har nogen mave mere - hulk".

Så HUSK at nyde den de sidste par dage :-)

Kh.

Carla
21-03-11, 11:20

TILLYKKE med LINUS :jubel::jubel::jubel: PYT med amningen - Linus lider ingen nød er jeg sikker på !!!!! HAn har jo dig :knus:

Dixie
21-03-11, 11:20
I nat har Tilda for første gang sovet i trævuggen ved siden af sengen. Ellers sover hun jo bare hos os. Men fordi Jens skal til DK i 5 dage, skal Martha og Nora sove hos mig de næste nætter, og jeg kommer vist ikke til at sove ret meget, hvis jeg skal bekymre mig om de ruller hen over Tilda :wink:

Hun sov faktisk ret godt i vuggen. Og selvom jeg synes, det er dejligt at have hende hos mig, så var det godt nok dejligt i nat, da jeg kogte med knap 39 i feber.

Det er fanme unfair, at du er syg. Rigtig meget god bedring.

Lille H sover i pt i en sidevogn på vores seng, netop fordi Noor kommer ind om natten, og hun sover ret uroligt. Men vi er i gang med et større sengeprojekt, så dobbeltsengen bliver til en trippelseng, og så rykker han over til os :lurve:

Carla
21-03-11, 11:22

Åhh Misse hvor er det synd for dig!!!! Dope dig og lad være med at tænke- bare gør det der skal gøres og så smæk en masse film på til ungerne, bestil mad udefra og gå tidligt i seng :knus::knus::knus: Jeg sender dig de bedste tanker !!!

Knus

Dixie
21-03-11, 11:23
Birte: :bighug: Jeg kan godt forstå, du er ked. Det kan sgu være det rene djævelskab med den amning, når det ikke vil fungere. Og det der med at alle kan amme :himle: det er sgu en gammel løgn. Nogle gange er der bare ikke mælk nok, og det skal omverdenen sgu anerkende.

Jeg håber, du kan finde glæden i flasken, så i kan komme videre sammen og nyde den lille lækre Linus :lurve:

Carla
21-03-11, 11:24

Nor sover imellem mor og far som storebror gjorde :-)

Knus

AnnieLP
21-03-11, 11:48
send mig lige link hvor man køber den ;-) nak

På slyngebarn, for den kan ikke fåes mere - eller - ihvertfald ikke i netop denne farve ;)

GOD BEDRING MED LILLEPIGEN :knus:

Og fortæl fortæl fortæl om viklen!!!!!!!

Kh.

:Tak: lige nu er vi jo hjemme, hun har det fint-fint men dog lidt pyller. Lille pige.

Det er viklEN, som jeg har sukket og ledt efter læææænge :daydreaming: og så var der lige en PM fra en slyngel om, om ikke jeg ville overtage hendes!

God bedring med hende!!!

Og HVAD er det for en strækvikle???

Uuh, gæt gæt - det er noget med striber :biggrin:

Nor sover imellem mor og far som storebror gjorde :-)

Knus

:ditto:
Og rigtig, rigtig god bedring Misse. Det er bare dødenspølse at være syg, og det i triplefold når man er alene med ungerne. Jeg krydser for at de trods alt går fri :cross:
:knus::knus::knus:

Misse
21-03-11, 11:49
Åhh Misse hvor er det synd for dig!!!! Dope dig og lad være med at tænke- bare gør det der skal gøres og så smæk en masse film på til ungerne, bestil mad udefra og gå tidligt i seng :knus::knus::knus: Jeg sender dig de bedste tanker !!!

Knus

Lyder som en fantastisk plan!!!

Misse
21-03-11, 11:50
Det er viklEN, som jeg har sukket og ledt efter læææænge :daydreaming: og så var der lige en PM fra en slyngel om, om ikke jeg ville overtage hendes!

Uuh, gæt gæt - det er noget med striber :biggrin:

:ditto:
Og rigtig, rigtig god bedring Misse. Det er bare dødenspølse at være syg, og det i triplefold når man er alene med ungerne. Jeg krydser for at de trods alt går fri :cross:
:knus::knus::knus:

Arh!!! Pink-rød koala!!!!!????

Og tak!

Moogie
21-03-11, 11:54
Der er flere Birte Rasmussen på FB.... Hvad er der på dit profilbillede?

En girafunge :heehee:

Misse
21-03-11, 11:56
En girafunge :heehee:

Haps, got you!

Moogie
21-03-11, 11:59
Linus ligger mellem os :lurve: Og god bedring Misse!

Mammay
21-03-11, 12:13
Carina: Vestøv til dig:jubel::jubel::jubel::jubel::jubel::jubel:

Birte: Øv med amningen:knus: Og tillykke med dejligt navn:lurve:

Misse: Pis, kom godt igennem:knus:

Mht. til sovearrangement, så sover Björk lige op ad mig *(han sov forøvrigt igennem i nat, sært barn altså - men egentlig er jeg ikke vild med det i forhold til, han er så bette:think:)

Han gider slet ikke barnevogn:nottalking:, vil stadig helst sove sammen med mig/på mig. Glæder mig godt nok lidt, til det kommer!

Jeg har feberramt Astrid hjemme, og det er bare så synd, for der er kulturuge i byen, og i dag skulle de i cirkus og i morgen i teateret - Øv:(

Carla: Stofbleer:)
Her er jeg gladest for tff og bg bambus - selv om han hurtig bliver våd. Og så min ene FJ natble, den er helt suveræn. Pulen tisser han igennem. Swb giver mærker, så dem er jeg ikke begejstret for. Og så Bububebe:lurve: selv om de pt. er ret store til ham, så er det da en fantastisk ble:jubel:

Jeg skal til at have næste størrelse i hus. Det skal være:
Swb lommebleer til uld, dem elskede jeg til Aske,
FJ, om jeg kan få fat på nogen, og flere Bubu'er. Og så skal uldbeholdningen opgraderes!

FB: Anja May

Carla
21-03-11, 12:17
Carina: Vestøv til dig:jubel::jubel::jubel::jubel::jubel::jubel:

Birte: Øv med amningen:knus: Og tillykke med dejligt navn:lurve:

Misse: Pis, kom godt igennem:knus:

Mht. til sovearrangement, så sover Björk lige op ad mig *(han sov forøvrigt igennem i nat, sært barn altså - men egentlig er jeg ikke vild med det i forhold til, han er så bette:think:)

Han gider slet ikke barnevogn:nottalking:, vil stadig helst sove sammen med mig/på mig. Glæder mig godt nok lidt, til det kommer!

Jeg har feberramt Astrid hjemme, og det er bare så synd, for der er kulturuge i byen, og i dag skulle de i cirkus og i morgen i teateret - Øv:(

Her er jeg gladest for tff og bg bambus - selv om han hurtig bliver våd. Og så min ene FJ natble, den er helt suveræn. Pulen tisser han igennem. Swb giver mærker, så dem er jeg ikke begejstret for. Og så Bububebe:lurve: selv om de pt. er ret store til ham, så er det da en fantastisk ble:jubel:

FJ, om jeg kan få fat på nogen, og flere Bubu'er. Og så skal uldbeholdningen opgraderes!

FB: Anja May

TAK fopr svar! Du har gang i en masse mærker jeg slet ikke kender :-) Når du bestiller næste omgang må du gerne linke til mig, hvis du husker det! Så kan jeg prøve nogen med :-)

Kh.

Mammay
21-03-11, 12:17
TAK fopr svar! Du har gang i en masse mærker jeg slet ikke kender :-) Når du bestiller næste omgang må du gerne linke til mig, hvis du husker det! Så kan jeg prøve nogen med :-)

Kh.

Skal jeg huske:biggrin:

Misse
21-03-11, 12:31

Carla:
Jeg er også gladest for tff, selvom de ikke suger så meget. Men jeg ligger bare en littlelamb booster enten mellem ble og uld eller inde i bleen og så med en fleecelliner ovenpå. Så holder den lidt længere.

Jeg havde købt swb newborn, men de duer slet ikke her. Jeg synes ikke, de suger så godt, og så laver de mærker på hendes lår, som ellers er ret tynde :think:

Bububebe var klart favoritten til Nora og er det også nu!!!! Ultimativt den bedste ble. Til Nora fik jeg dem først, da hun blev så stor, at de skulle bruges i den største størrelse, så jeg havde ikke prøvet dem i den mindste indstilling, men det fungerer bare SÅ godt!!! Og så suger de godt også. Anja, hvor mange indlæg har du i dine? Jeg har kun det mindste i, men tænker at jeg kan bruge det mellemste også, f.eks. til nat.

Dem, jeg har fra Nora passer Tilda godt, mens de nye, som jeg bestilte, virker til at være lidt større i det.

Anyway, hvis de kommer til at fungere lige så godt til Tilda som til Nora, skal jeg have købt lidt flere, for så har vi til resten af ble-perioden.

Ellers er jeg meget glad for nogle hjemmesyede lommebleer, som vandhund har syet. De er i velour og så bruger jeg littlelamb bambus indlæg og nogle små hamp indlæg.

Jeg har også nogle lovables bambus, som er gode, for de kan boostes godt, men de skal bare vaskes ret mange gange før de opnår en optimal sugeevne. Men de er dejlig og bløde.

Jeg har også nogle itti bitti tutto fra Nora, som jeg ikke lige har fået afprøvet endnu i den mindste indstilling. Men det skal da prøves.

Jeg mangler ikke vildt mange bleer, når Tilda bliver lidt større. Vi har vist 15 bubu, som jo kan bruges hele ble-perioden. Så har jeg nogle OS blueberry, swb og itti fra Nora. Og lovable bambus, som også kan bruges lidt længere.

Men ellers er jeg nok også på swb lommebleer uden pul som dig, Anja.

AnnieLP
21-03-11, 12:41
Arh!!! Pink-rød koala!!!!!????

Og tak!

JEPS :stortgrin:

Carla, stofbleer... vi er lige i en overgangsfase hvor small er ved at være for lille og medium for stor.
Men jeg har en god blanding, og en del allerede pakket væk (TFFxs, SWB nb, Itti'erne + de hjemmesyede str. xs). Dette er hvad jeg har i brug pt:

Til natten (Uld):
- Der er de hjemmesyede foretrækkes klart (velour og microfleece m. snaps), men jeg har kun 5 færdigsyet (nogen kan måske huske jeg gik sur i syningen da jeg gik over termin)
- FJ (som vist er ved at være for lille)
- Sustainable... (som hun næsten er vokset ud af)

Til dagen (primært PUL):
- de hjemmesyede (small)
- Blueberry str. small (PUL-ble)
- RumpETTE str. small
- GreenAcreDesign str. small
- FuzziBunz str. small
- Happy Heinys (vokset ud af small)
- BumGenius (onesize)

Til samtlige af bleerne har jeg har indlæg fra blueberry str. small. og booster fra LittleLamb str. 1.

Jeg troede jeg havde bleer str. medium fra Liva, men der er ikke så mange. Så jeg har lige købt en masse Blueberrys str. m herinde - og så har jeg vist natbleerne mm.

Mammay
21-03-11, 12:47
Bububebe var klart favoritten til Nora og er det også nu!!!! Ultimativt den bedste ble. Til Nora fik jeg dem først, da hun blev så stor, at de skulle bruges i den største størrelse, så jeg havde ikke prøvet dem i den mindste indstilling, men det fungerer bare SÅ godt!!! Og så suger de godt også. Anja, hvor mange indlæg har du i dine? Jeg har kun det mindste i, men tænker at jeg kan bruge det mellemste også, f.eks. til nat.

Jeg har to indlæg i, hvor det ene er dobbelt i tissezonen, så er det ikke så voldsom at ligge på for ham. Bruger dem om natten.

Moogie
21-03-11, 12:56
Vi bruger:

TFF xs, de er bare daaarjjjjlige, men jeg tror det er på tide til at putte en ekstrabooster i. Og så synes jeg også at imsevimse flonel i størrelse nb er gode. Ellers bruger jeg prefolds, det fungerer faktisk også rigtig godt. Det hele med uld.

Esmaralda
21-03-11, 12:58
Alma bliver lagt til og sove i vuggen, og når hun så vågner og skal have mad kommer hun til os. Jeg syntes det er vildt lækkert hun ligge hos os, men hun larmer helt vildt når hun sover>8/, så jeg kan simpelthen ikke sove:hide: så hvis hun har en knirke nat så ligger jeg hende tilbage igen:notlistening:
Hvordan er jeres appetit?? Jeg er vildt sulten hele tiden, og spiser temmelig meget syntes jeg! Sådan mindes jeg ikke det har været de andre gange:think:

Veronique
21-03-11, 12:59
øv min datter vil ikke lade mig sidde på competeren ... så jeg læser videre senere

Misse: god bedring

Birte: øv men godt det går bedre nu med MME.. elsker navnet Linus :-)

ikke nak men med en datter der kilder mig for at få computeren (snart teenager, hun bliver 6 til sommeren)

Mammay
21-03-11, 13:21
Alma bliver lagt til og sove i vuggen, og når hun så vågner og skal have mad kommer hun til os. Jeg syntes det er vildt lækkert hun ligge hos os, men hun larmer helt vildt når hun sover>8/, så jeg kan simpelthen ikke sove:hide: så hvis hun har en knirke nat så ligger jeg hende tilbage igen:notlistening:
Hvordan er jeres appetit?? Jeg er vildt sulten hele tiden, og spiser temmelig meget syntes jeg! Sådan mindes jeg ikke det har været de andre gange:think:

Synes egentlig jeg er mindre sulten denne gang - og det er ikke så godt, for jeg har allerede tabt mig meget, og jeg ved, der ryger mere. Jeg har lidt problemer med undervægt so to speak... Så kager er min ven:heehee:

Carla
21-03-11, 13:37

:rotf::rotf::rotf: Skulle NETOP til at oprette en tråd om det!

Jeg ÆDER. KONSTANT!!!

Jeg ammer to gange om natten og mens Sune skifter så er jeg nede i køkkenet og spise en stor portion ghavregryn med olie, mælk og rosiner og sesamfrø eller en bolle og et stort glas saftevand!

Om dagen er jeg sulten og tørstig hele tiden og jeg drikker to store kopper chokolade med 40 gram 85 procent og flødeskum dagligt :heehee::heehee::heehee:

Er glad for at have fundet en ligesindet :stortgrin::knus:

Men det er sikkert også nødvendigt for os så vi kan give god mælk (ok det lyder som om jeg er en ko :-)) - jeg taber mig hele tiden, sveder enmasse ud om natten og vil bare ikke tabe mere end højst nødvendigt i vægt!

Kh. og bon appetite :stortgrin:

Kh.

Rikkerar
21-03-11, 13:52
Anne sover mellem os, hun har en vugge som Rune selv har lavet (en dag, hvor jeg lige husker det, tager jeg et billede så I kan se hvor smukt den er lavet)...
Jeg sover bare allerbedst når hun putter mellem os og jeg kan ligge med hendes lille hånd i min :lurve:

Rikkerar
21-03-11, 13:52
Jeg har forøvrigt sendt mange Fb anmodninger afsted til jer :stortgrin:

Veronique
21-03-11, 14:01

Som de andre sover hun forskellige steder :rotf:.. dog mest ved siden af mig, hvor jeg nu ligger .. i nat fald hun i søvn i vores store seng med de to andre.. kl 5 stod vi op (troede jeg) og hun sov videre i sofaen (også mig) til kl 7.30 .. hun kommer nok ikke i nogen vugge eller tremmeseng ... har i hvert fald ikke nogen endnu.. hun sover også nogle gange i voksi pose på et bord i stuen..

Veronique
21-03-11, 14:12
Annie: jeg troede du snakkede om din hybrid.. har du ikke lige købt sådan en?? link? :-) skal have købt en vikle mere ..:heehee:

Løvepigen
21-03-11, 16:58
Jeg er ikke specielt sulten og kan godt glemme måltider, det er ikke så godt. Men til gengæld er jeg bare tørstig HELE tiden også om natten.

Lærke sover hos os i dobbeltsengen om natten, og om dagen sover hun ind i mellem i slyngevuggen.

Mammay
21-03-11, 18:27
Armen, hvor typisk er det! Preben er trillet en tur med Barnevogn og Björk, fordi jeg trængte til at have armene fri - og så synes jeg jo alligevel, at han mangler helt vildt :himle:

AnnieLP
21-03-11, 19:10
AAnnie: jeg troede du snakkede om dinhybrid.. har du ikke lige købt sådan en?? link? :-) skal have købt en vikle mere ..:heehee:

Åh,jamen den er købt ved Gitte. Dvs Abeunger.dk

Løvepigen
21-03-11, 19:35
Lykken er når begge børn sover :lurve:

Håber Lærke fortsætter i den her dur, jeg putter simpelthen begge unger for tiden. Jeg ligger mig ind i sengen med Lærke på maven og Vitus ved siden af, og så sover begge unger i løbet af 10 minutter, så går jeg ind og ligger Lærke i slyngevuggen i stuen og så har vi fred og voksen tid til 22-23 tiden. (tør jeg juble over det eller er det at kalde på nemesis?)

At min kære mand så kørte på biblioteket for 1½ time siden og ikke er kommet hjem det er så en helt anden sag, men så kan jeg da nyde freden alene. :venter:

Dixie
21-03-11, 19:40
Lykken er når begge børn sover :lurve:

Håber Lærke fortsætter i den her dur, jeg putter simpelthen begge unger for tiden. Jeg ligger mig ind i sengen med Lærke på maven og Vitus ved siden af, og så sover begge unger i løbet af 10 minutter, så går jeg ind og ligger Lærke i slyngevuggen i stuen og så har vi fred og voksen tid til 22-23 tiden. (tør jeg juble over det eller er det at kalde på nemesis?)

At min kære mand så kørte på biblioteket for 1½ time siden og ikke er kommet hjem det er så en helt anden sag, men så kan jeg da nyde freden alene. :venter:

Det lyder da som et par veldrejede unger :lurve: Ikke dårligt. Måske er din mand gået kold i reolerne :heehee:

Løvepigen
21-03-11, 19:42
Det lyder da som et par veldrejede unger :lurve: Ikke dårligt. Måske er din mand gået kold i reolerne :heehee:

:heehee::heehee: ja måske :think: han sidder bag den bagerste reol fordybet i en fiske bog og nyder freden. Nå men han kommer vel snart, de lukker kl 20.

Vanilla
21-03-11, 20:36
Appetit: min er også ret stor, jeg drikker også ret meget og så spiser jeg altså en del slik og kage :hide:

Sovearangement: Elva sover stadig på mig. Hvergang jeg forsøger mig med at lægge hende ved siden af mig (virkelig liiiiige ved siden af) så vågner hun og jeg fortryder bitterligt.

Barnedåb: Vi er ikke kommet så langt, men fortryder faktisk lidt at vi kom til at lægge standarten lige vel højt med Villums :himle:

Annie: Feeeedt med pink koala!

Misse: For h.... jeg håber du har det bedre!!!

Løvepingen: Skønt med sovende børn, de lyder som noget der har fat i den lange sove ende. Må dog lige advare mod babynemisis! Jeg kom fx til at sige i lørdags at jeg synes Elva var blevet lidt mere rolig og så skal jeg da lige love for hun tog revanche :phbbbt:

Anja: skørt man tror man trænger til pause og så savner man dem alligevel når de ikke er der. Men måske var det ok lige at mærke det.

Veronique
21-03-11, 21:53
http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=30443&a=BaliBaby-Hybrid-Stretch---Aphro%2E%2E%2E

skal skal ikke? ;D

Misse
21-03-11, 22:01
http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=30443&a=BaliBaby-Hybrid-Stretch---Aphro%2E%2E%2E

skal skal ikke? ;D

SKAL!!!

Uden tvivl!

Den er SÅ flot, den der :daydreaming:

Mammay
21-03-11, 22:01

skal skal ikke? ;D

Det skal du da:stortgrin:

Misse
21-03-11, 22:08
Totalt tudeindlæg!

Det hersens f****** feber-halløj sucks big time!!!

Een ting er, at jeg er alene med pigerne. Men når jeg har 38-39 i feber, ondt i alle led og på huden, sveder og fryser, har svage muskler i mine ben, så jeg får fornemmelsen af, at mine ben ikke altid kan bære mig, har ondt i hovedet, en rallende hoste OG næsten ikke kan holde ud til at slynge Tilda, fordi jeg bare koger sådan og det er alt alt for varmt for os, ja, så har jeg mest lyst til at lægge mig under dynen og :crying:

Smertestillende tager toppen af det, men jeg koger stadig selvom feberen bliver slået lidt ned. Og så snart virkningen begynder at aftage, kan jeg mærke det med det samme.

Pigerne har været søde og sover nu i sengen ved siden af mig.

Håber på en god nats søvn kan gøre underværker.

Kæft, jeg er totalt ynkelig og har mega ondt af mig selv!

Mammay
21-03-11, 22:11
Totalt tudeindlæg!

Een ting er, at jeg er alene med pigerne. Men når jeg har 38-39 i feber, ondt i alle led og på huden, sveder og fryser, har svage muskler i mine ben, så jeg får fornemmelsen af, at mine ben ikke altid kan bære mig, har ondt i hovedet, en rallende hoste OG næsten ikke kan holde ud til at slynge Tilda, fordi jeg bare koger sådan og det er alt alt for varmt for os, ja, så har jeg mest lyst til at lægge mig under dynen og :crying:

Smertestillende tager toppen af det, men jeg koger stadig selvom feberen bliver slået lidt ned. Og så snart virkningen begynder at aftage, kan jeg mærke det med det samme.

:knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus:
Rigtig god bedring

Vanilla
21-03-11, 22:19
Åh Misse det er sg mega uretfærdigt du skal have det sådan mens du er solo med pigerne.
Stort ØV!
1000 tanker og rigtig god bedring til dig :knus: :knus:

Moogie
21-03-11, 22:24

skal skal ikke? ;D

Den har jeg også kigget på :daydreaming:

Så: SKAL!

Esmaralda
21-03-11, 22:25
Synes egentlig jeg er mindre sulten denne gang - og det er ikke så godt, for jeg har allerede tabt mig meget, og jeg ved, der ryger mere. Jeg har lidt problemer med undervægt so to speak... Så kager er min ven:heehee:

Jeg er også slem til og tape mig for meget efter fødslen, så jeg håber det er et godt tegn at jeg har mere appetit denne gang, så kunne der måske blive et par kg siddende:cross:

Moogie
21-03-11, 22:26
Totalt tudeindlæg!

:bighug:

Det er altså også helt forfærdeligt at være syg og så skulle passe børn! Jeg HADER det.

Esmaralda
21-03-11, 22:28
:rotf::rotf::rotf: Skulle NETOP til at oprette en tråd om det!

Jeg ÆDER. KONSTANT!!!

Jeg ammer to gange om natten og mens Sune skifter så er jeg nede i køkkenet og spise en stor portion ghavregryn med olie, mælk og rosiner og sesamfrø eller en bolle og et stort glas saftevand!

Om dagen er jeg sulten og tørstig hele tiden og jeg drikker to store kopper chokolade med 40 gram 85 procent og flødeskum dagligt :heehee::heehee::heehee:

Er glad for at have fundet en ligesindet :stortgrin::knus:

Men det er sikkert også nødvendigt for os så vi kan give god mælk (ok det lyder som om jeg er en ko :-)) - jeg taber mig hele tiden, sveder enmasse ud om natten og vil bare ikke tabe mere end højst nødvendigt i vægt!

Kh. og bon appetite :stortgrin:

Kh.

:rotf::rotf::rotf::rotf:
Har også overvejet og spise om natten, men har kun gjort det en gang, er så skide træt om natten at jeg bare vil sove

Rikkerar
21-03-11, 22:30
Misse, du trænger sgu da vist til sådan et her :bighug:

Misse
21-03-11, 22:35

Okay, det må jeg lige have forklaret, for det med olien lyder altså ret ulækkert :heehee:

Hvad er det for noget olie? Og bruger du det lige som mælk oder?
:think:

Misse
TAK! for knus m.m.!

Esmaralda
Øv Misse at du ikke har det bedre:knus:! Man burde ikke kunne blive syg når man har en lille bebs, det er ikke fair:nottalking:

Jeg har så fået konstateret seneskedshindebetændelse (statves?) i begge håndled, det er ikke skide fedt med 4 uger gammel baby man skal bære rundt på

Misse
21-03-11, 22:49
Øv Misse at du ikke har det bedre:knus:! Man burde ikke kunne blive syg når man har en lille bebs, det er ikke fair:nottalking:

Jeg har så fået konstateret seneskedshindebetændelse (statves?) i begge håndled, det er ikke skide fedt med 4 uger gammel baby man skal bære rundt på

Tak!

Jeg fik også seneskedehindebetændelse, da Martha var helt lille.

Brugte sådan nogle skinner, som aflastede lidt. De kan vist købes i håndkøb i Matas eller lign.

Esmaralda
21-03-11, 22:54
Tak!

Jeg fik også seneskedehindebetændelse, da Martha var helt lille.

Brugte sådan nogle skinner, som aflastede lidt. De kan vist købes i håndkøb i Matas eller
lign.

Sådan en anbefalede ortopæden også, så den er købt og i brug, han mener at jeg kan fjerne det ved og bruge den, så det håber jeg:cross:

Misse
21-03-11, 22:57
Sådan en anbefalede ortopæden også, så den er købt og i brug, han mener at jeg kan fjerne det ved og bruge den, så det håber jeg:cross:

Det hjalp mig meget! Og jeg har tendens til at det kommer igen i højre hånd, og hver gang kan jeg tage det i opløbet med den.

Misse
21-03-11, 22:57
Hov, 7002 indæg!

Imma
21-03-11, 23:00
Hov, 7002 indæg!

Og hvad skal det ikke ende med, nu du er på barsel?? :glo: :trut: :biggrin:

Esmaralda
21-03-11, 23:06
Det hjalp mig meget! Og jeg har tendens til at det kommer igen i højre hånd, og hver gang kan jeg tage det i opløbet med den.

Ej det lyder lovende, håber godt nok det kan hjælpe!

Misse
21-03-11, 23:07
Og hvad skal det ikke ende med, nu du er på barsel?? :glo: :trut: :biggrin:

Nemmerlig! Jeg er lige i røven på dig :Wink:

Imma
21-03-11, 23:13
Nemmerlig! Jeg er lige i røven på dig :Wink:

:skriiig: :run:

:rotf:

Veronique
22-03-11, 03:12
:knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::kn us::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus: :knus::knus::knus::knus::knus:
hvis jeg kunne lave 1000 :knus::knus::knus: så ville jeg :knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::kn us::knus::knus::knus::knus::knus:

total uretfærdigt :crying::crying::crying::crying: i morgen kan vel kun blive lidt bedre??? :knus:

Totalt tudeindlæg!

Veronique
22-03-11, 03:17

og nogle til dig inden Anissa vågner for alvor :knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus::knus: lyder bestemt ikke sjovt

her har syg datter med høj feber (Zazie den store) - havde ingen mælk næsten o går mellem kl 15 og 22.. så ingen sovende Anissa - jeg blev såååååååååå træt.. endelig sov hun i klapvogn kl 22 (i køkkenet) mens jeg læste på SB og kiggede på vikler.. jeg fald kort tid efter i søvn på sofa unden dyne og med lys i ansigt indtil for en halv time siden (hvad skal jeg dig bruge manden til??:notlistening::heehee:) .. ryddede lidt op og venter på Anissa vågner :heehee:

Sanja
22-03-11, 08:16
Pyhh, nu er jeg efterhånden ved at vende tilbage til de levendes verden efter en nasty omgang brystbetændelse:whew: Øj, jeg har virkelig haft det dårligt med megahøj feber (næsten 40 grader!:skriiig:) og været superøm i det venstre bryst:crying::crying::crying: Det startede lørdag aften og søndag var jeg forbi lægevagten der ordinerede penecillin (staves?). I går var jeg stadig rigtig dårlig indtil sen eftermiddag hvor feberen begyndte at gå væk. Jeg vågnede på sofaen med en sovende og gennemsvedt Saxo ved siden af klokken halv to i nat og var frisk i hovedet igen. Og så har jeg ikke sovet siden, tror jeg har fået forbrugt min søvnkvote for de næste mange dage under feberen:heehee:

Men Saxo har det godt og har ikke lidt nogen nød under sin mors sygdom, og han babser fint og ofte og længe:biggrin:

Jeg har vist fået skimmet de sidste par sider af tråden igennem, men kan ikke huske noget andet end at stakkels Misse sidder alene med sine tre piger og høj feber:crying: Øj, hvor må det bare være rockerhårdt, jeg kan slet ikke forestille mig at have været alene med D og Saxo her mens jeg har været syg, og du har endda en ekstra at tage dig af:knus::knus::knus:

Camilla - det er længe siden du har skrevet? Håber alt er i orden og at det går godt med bebsen?:knus: Jeg lå i mine febervildelser og tænkte en masse kloge ting jeg ville sige til dig ang. amning vs. flaske, men jeg har glemt det hele igen:himle: Bortset fra at ingen nogensinde kan tage de første par uger på ren modermælk fra din lille søn fra ham, og de er jo de allervigtigste:knus:

Mammay
22-03-11, 08:47
Pyhh, nu er jeg efterhånden ved at vende tilbage til de levendes verden efter en nasty omgang brystbetændelse:whew: Øj, jeg har virkelig haft det dårligt med megahøj feber (næsten 40 grader!:skriiig:) og været superøm i det venstre bryst:crying::crying::crying: Det startede lørdag aften og søndag var jeg forbi lægevagten der ordinerede penecillin (staves?). I går var jeg stadig rigtig dårlig indtil sen eftermiddag hvor feberen begyndte at gå væk. Jeg vågnede på sofaen med en sovende og gennemsvedt Saxo ved siden af klokken halv to i nat og var frisk i hovedet igen. Og så har jeg ikke sovet siden, tror jeg har fået forbrugt min søvnkvote for de næste mange dage under feberen:heehee:

Men Saxo har det godt og har ikke lidt nogen nød under sin mors sygdom, og han babser fint og ofte og længe:biggrin:

Jeg har vist fået skimmet de sidste par sider af tråden igennem, men kan ikke huske noget andet end at stakkels Misse sidder alene med sine tre piger og høj feber:crying: Øj, hvor må det bare være rockerhårdt, jeg kan slet ikke forestille mig at have været alene med D og Saxo her mens jeg har været syg, og du har endda en ekstra at tage dig af:knus::knus::knus:

Camilla - det er længe siden du har skrevet? Håber alt er i orden og at det går godt med bebsen?:knus: Jeg lå i mine febervildelser og tænkte en masse kloge ting jeg ville sige til dig ang. amning vs. flaske, men jeg har glemt det hele igen:himle: Bortset fra at ingen nogensinde kan tage de første par uger på ren modermælk fra din lille søn fra ham, og de er jo de allervigtigste:knus:

Puha, det lyder som en hård omgang. Godt det er bedre nu:knus:

Moogie
22-03-11, 08:49

Uh, jeg kan huske brystbetændelse fra sidste gang, det er bare ikke sjovt!

Dixie
22-03-11, 09:56
Misse: :bighug: DET er bare ikke sjovt. Godt klaret og god bedring (og ynk total på sin plads)

Sanja: Øv for satan med brystbetændelse :knus: jeg havde det også for to uger siden, og fy for den altså, det er bare ikke sjovt. Godt, at du er ovenpå igen og at den lille lækkerfis ikke bemærkede noget.

Jeg tror, jeg klarede frisag med brysterne i denne omgang. Faktisk tror jeg, at jeg er sensitiv med den kolde vind og træk, og det er det, der har fremprovokeret et eller andet. Men det var heldigvis ikke noget, som fire dages intens amning og udmalkning ikke kunne klare:)

Veronique
22-03-11, 10:02
Sanja: øv øv øv - godt det går ellers godt

Camilla: tænker også på dig - du plejer at være på uanset hvad:knus::knus::knus::knus: håber alt ok??

Misse: :knus::knus::knus::knus: igen du er sej (det er I allesammen!)

:knus::knus: de damer :wink:

skal på mit arbejde kl 13 og vise Anissa :lurve::lurve::lurve:

Rikkerar
22-03-11, 10:09
Idag skal vi til 5 uger undersøgelse med Frk Lækkermås (at hun så blev 6 uger igår, er en anden sag, who´s counting...).....

Jeg er spændt på at finde ud af længden og vægten :stortgrin:

Samtidig skal Amalie 5 års vaccineres, hun fyldte 7 år i januar :hide:
PÅ fredag skal Andreas så 4 år undersøges og vaccineres og han fylder så snart 5 år..

Vi er fanme nogle padder til det der med at huske de dersens børneundersøgelser

Veronique
22-03-11, 10:14
Idag skal vi til 5 uger undersøgelse med Frk Lækkermås (at hun så blev 6 uger igår, er en anden sag, who´s counting...).....

PÅ fredag skal Andreas så 4 år undersøges og vaccineres og han fylder så snart 5 år..

:heehee::heehee::heehee: godt at se, at I er værre end os .. her kun 6 mdr for sent (5 års.. vidste slet ikke vi skulle..)

Veronique
22-03-11, 10:15
Bali baby:

hvilke farve??

stem ;-)

http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productlist&id_cat=10908&a=Wrapsody-by-GypsyMama-

EDIT: MANDEN KUNNE KOMME TIL AT BRUGE DEN...

Dixie
22-03-11, 10:26
Bali baby:

hvilke farve??

stem ;-)

http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productlist&id_cat=10908&a=Wrapsody-by-GypsyMama-

Stella :lurve:

carinag
22-03-11, 10:29
Bali baby:

hvilke farve??

stem ;-)

Collins eller Stella :wink:.

Imma
22-03-11, 10:31
Bali baby:

hvilke farve??

stem ;-)

Jeg er helt vild med Alyssa :lurve: Hvis du køber den, så er jeg nødt til at gramse :daydreaming: :biggrin:

Rikkerar
22-03-11, 10:41
Stella, helt klart :stortgrin:

Carla
22-03-11, 11:04
Okay, det må jeg lige have forklaret, for det med olien lyder altså ret ulækkert :heehee:

Hvad er det for noget olie? Og bruger du det lige som mælk oder?
:think:

:heehee::heehee::heehee: Det er koldpresset hørfrøolie og det smager dejligt :-) Eller en blanding - Udos Choise - der består af kæmpenatlysolie også - ligeledes skøn i youghurt ellers moothies.

Og så hjælper den med at holde på hulden og er supersund med de gode og sunde fedtstoffer :-) Også ift. baby!!!

KAn varmt anbefales :jubel:

Kh.

Carla
22-03-11, 11:05

MASSER Af knus og gode tanker til dig Misse. Jeg tænker på dig !!!

Og dig Esmaralda: Jeg døjede så slemt med seneskedehindebetændelse sidst, avavav og det ligger og lurer nu ...... Jeg håber det går hurtigt over!!!

Knus

Misse
22-03-11, 11:24
:heehee::heehee::heehee: Det er koldpresset hørfrøolie og det smager dejligt :-) Eller en blanding - Udos Choise - der består af kæmpenatlysolie også - ligeledes skøn i youghurt ellers moothies.

Og så hjælper den med at holde på hulden og er supersund med de gode og sunde fedtstoffer :-) Også ift. baby!!!

KAn varmt anbefales :jubel:

Kh.

Okay, jeg må altså lige have det helt forklaret, for det lyder stadig en smule mystisk, men også lækkert imo.

Hvad er det for noget fra Udo´s (http://www.udoschoice.co.uk/buy-online.htm)?

For koldpresset hørfrøolie har jeg. Og så putter du det i havregryn m solsikkerkerner osv og spiser det som morgenmad?

Misse
22-03-11, 11:25
Sanja: :knus: Godt, du er ved at være på den anden side. Det lyder som en hård omgang!!!

Misse
22-03-11, 11:27
Veronique:

Er enig med Rina: Alyssa er SMUK!!

Men det er Aprodite nu også.

Misse
22-03-11, 11:40
:whew: Een er i bedring!

Har ikke feber mere, den forsvandt i løbet af natten.

Er træt, har hovepine og er øm og slap, men i det mindste går det fremad.

Pigerne har sovet godt i nat, bortset fra at Nora to gange faldt ned fra sengen, og da jeg så flyttede hende ind i midten og Martha ud til siden, blev Martha sur og lavede en lille scene over det kl. 2 i nat. Men hun faldt da heldigvis i søvn igen.

Jens har set på 2 huse, som var alt for dårlige i forhold til prisen. Han mangler tre, og jeg HÅBER sådan, at de er noget, for de ligger ret godt i en lille by :please::please: :cross::cross:

Imma
22-03-11, 11:42

Pigerne har sovet godt i nat, bortset fra at Nora to gange faldt ned fra sengen, og da jeg så flyttede hende ind i midten og Martha ud til siden, blev Martha sur og lavede en lille scene over det kl. 2 i nat. Men hun faldt da heldigvis i søvn igen.

Jens har set på 2 huse, som var alt for dårlige i forhold til prisen. Han mangler tre, og jeg HÅBER sådan, at de er noget, for de ligger ret godt i en lille by :please::please: :cross::cross:

Aj, hvor er det spændende med huskiggeri. Og lidt synd, at Nora faldt ud - men også lidt :heehee:

EDIT: Og supergodt, du er i bedring :jubel:

Dixie
22-03-11, 11:49
Godt at høre Misse. Vi kender kun alt for godt de der natlige scener med fornærmede pigebørn, der ikke vil noget som helst :heehee:

Spændende med husene, håber det lykkes :cross:

Sanja
22-03-11, 11:50
Sanja: :knus: Godt, du er ved at være på den anden side. Det lyder som en hård omgang!!!
Det var det også:( Troede næsten igen at jeg skulle dø, denne gang havde jeg bare ikke engang kræfter til at græde over det:heehee:

Nu tror jeg så at brystbetændelsen måske har fået følgeskab af sin ven svamp eller noget i den stil, for her i dag gør det bare hammernaller når jeg lægger ham til:crying: Som i - virkelig, virkelig tude-ondt:crying: Var det noget med danskvand?:klø: Kan man bruge det med lime?:cross:

Uh, Misse, det lyder spændende med huse, håber et af de tre andre lige er perfekt til jer:cross:

Dixie
22-03-11, 11:50
Og så lille et kæmpe hurra! Jeg har fået min koala i dag (tak Maj :kys:) Og hold nu kæft, hvor den er lækker. Det er en helt helt anden oplevelse og jeg har pt sovende bebs på maven i selv samme überlækre vikle :lurve:

Dixie
22-03-11, 11:53
Det var det også:( Troede næsten igen at jeg skulle dø, denne gang havde jeg bare ikke engang kræfter til at græde over det:heehee:

Nu tror jeg så at brystbetændelsen måske har fået følgeskab af sin ven svamp eller noget i den stil, for her i dag gør det bare hammernaller når jeg lægger ham til:crying: Som i - virkelig, virkelig tude-ondt:crying: Var det noget med danskvand?:klø: Kan man bruge det med lime?:cross:

Uh, Misse, det lyder spændende med huse, håber et af de tre andre lige er perfekt til jer:cross:

Øv! Det gør bare nas. Hvis det er helt galt, så køb noget Brentan i håndkøb på apoteket, det kan man bruge to gange dagligt, og bare lige tørre brystet af med en klud inden amning.

God bedring.

Misse
22-03-11, 11:55
Aj, hvor er det spændende med huskiggeri. Og lidt synd, at Nora faldt ud - men også lidt :heehee:

EDIT: Og supergodt, du er i bedring :jubel:

Ja, det var lidt sjovt.... :heehee:

Den første gang opdagede hun det slet ikke selv. Hun sov bare videre på gulvet. Men den anden gang slog hun vist hovedet lidt på natbordet :fløjte:

Misse
22-03-11, 11:55
Og så lille et kæmpe hurra! Jeg har fået min koala i dag (tak Maj :kys:) Og hold nu kæft, hvor den er lækker. Det er en helt helt anden oplevelse og jeg har pt sovende bebs på maven i selv samme überlækre vikle :lurve:

Læks!!! Pics, please!

Sanja
22-03-11, 12:05
Øv! Det gør bare nas. Hvis det er helt galt, så køb noget Brentan i håndkøb på apoteket, det kan man bruge to gange dagligt, og bare lige tørre brystet af med en klud inden amning.

God bedring.
Ved du om der findes flere forskellige slags Brentan? Jeg har noget mod svamp i :fløjte:, mon det kan bruges?:think: Indtil videre overlever jeg via mine suttebrikker og så kommer sp i morgen, jeg går ud fra at hun har nogle gode ideer også:cross::cross:

Cilja_sjes
22-03-11, 12:06
Hej tøser

Jeg kan se at det indlæg jeg skrev i går ikke er blevet postet. Vi har skulle skifte internetudbyder så der har været lidt bøvl med nettet. :phbbbt:

Nårh men det går godt. Jeg er glad for vi skiftede flaske. Det betyder at jeg har meget mere overskud og far er ekstremt glad for også at kunne give mad og han nyder de stunder de har sammen hvor han giver mad og bøvser og pusler.:lurve:

Han sover enormt uroligt om natten. Tror han drømmer meget på det tidspunkt og selv om han ikke er ked af det og vågen, så er det svært at sove. Men i nat gik det meget godt med at sove selv om han var urolig. :cross:

I weekenden fik jo nogle skabe og en slagbænk, eller hvad det hedder. Det har så gjort at vi har taget vores skokasse og knager ned af væggen. Jeg gik i gang søndag med at spartle alle hullerne. I går fik jeg så malet. Jeg mangler lige et lille stykke væg, som jeg regner med at tage i dag. Selius er jo jordens letteste barn. :cross::lurve:

Igår aftes havde vi en tid ved en Kraniosakral terapeut. JM nævnte allerede efter fødslen at Selius virkede lidt låst til den ene side. Hvis det ikke rettede sig, foreslog hun en KranioSakral. Det har så ikke rettet sig og han har faktisk kun ligget med hovedet vendt på venstre siden han blev født.
Nårh men hun var super sød og vi fik en 1 times snak og behandling for 250kr samt en bog om Kraniosakral og børn. Og VUPTI, Selius kan nu bevæge hovedet helt frit:stortgrin::lurve::whew:
Det er som et få et nyt barn, for vi har næsten ikke se ham i profil fra venstre side. Han virkede også meget mere glad i går aftes. Selv om han faktisk altid er tilfreds og glad. Så var det som om den lige fik en tand ekstra.

Kan varmt anbefale Kraniosakral, jeg er positivt overrasket. Og Selius sov under hele forløbet:lurve:

Så skulle vi lige til Greve og aflevere en trailer som vi fragtede de der møbler i. Den skulle af ved mine forældre. Det var ved Selius' spise tid så jeg smuttede ind og gav mad og min forældre er da bare helt pjattede, nu hvor de er blevet bedsteforældre. Min far er næsten værst....:heehee: Det er såååååh søøøøødt:lurve: Han ville endda skifte en lorteble, bare for at få lov at være om ham...:heehee:

Så skulle Rasmus have hentet sin firmabil. Så jeg kørte hjem alene med Selius. Det var helt mærkeligt at kører bil med ham ved siden af. :heehee:

Igår fik jeg også skrevet lidt omkring bleer.

Vi har jo brugt foldebleer i starten. De suger ikke rigtig noget og skal skiftes hver gang han har tisset.
Lørdag fandt jeg så ud af han sagtens kan være i BG OS og WN OS. :stortgrin::lurve:
Men hvis jeg vil nøjes med at vakse hver anden dag har knapt nok bleer. Så jeg skal have mindst 10 mere. Jeg ville gerne vaske hver 3. - 4. dag. Men der skal også være penge til alle de bleer og lige nu har vi skrabet bunden. Det er hammer dyrt at købe flasker og MME (profylax/nutramigen)

Nårh men vi har følgende:

(pul)
- BG OS
- WN OS
- 1 FJ Medium
- Motherease
- HH

Til nat har vi 3 FJ str. Medium som vi har Disana Uld udover. Er dog stadig ved at finde ud af det med hvilke indlæg der er bedst. Fandt en kombi af 2 LL bambus og 2 Bomuld BG indlæg. Det holdte tørt i bleen. Men det er som om han bliver plask våd ved lukningen i højre side. Aner ikke lige hvad jeg stiler op med det:doh::think: Synes det er synd han skal ligge og være så våd, så jeg skifter bleen når jeg opdager det, men resten af bleen er tør og kan sagtens tage nogle timer mere. hmmmmm:waiting: Nogen forslag???

Vi har også en enkelt WN natble. Samme problem med at den bliver våd i højre side....:waiting:

Dertil så skal han altid levere prut når vi går i seng. Så i stedet for at give ham natten bleen på, får han en foldeble på, så spiser han, skider, bliver skiftet til natble og spiser også sover vi. Vi synes selv vi er seje at kende ham så godt allerede...:heehee:

Idag er også første dag hvor jeg er HELT ALENE HELE DAGEN, med Selius. Rasmus' barsel er jo slut. Nu har han 1 ugentligt fridag de næste mange uger i stedet for. Det er også meget rart.

Her roder for sindssyg, da vi jo lige gik i gang med at sætte entreen iorden. Så al andet rod har måtte vente, inkl. støvsugning og gulvvask. (Trænger altså til at få vasket gulv, mine bryster har dryppet på gulvet:skriiig::heehee:)

Forresten: Tak for linket med den der selebase! Vi har jo lejet vores autostol men ikke om man kan leje sådan en selebase med nogen steder! :phbbbt:
Så nu køber vi både stol og selebase. Vi skal også have ny bil. Jeg magter ikke den skod bil, som Rasmus i stress købte i januar! Min lunte er ekstremt kort omkring brugsgenstande. De skal bare VIRKE! Jeg gider ikke de knirker, larmer eller man ikke kan åbne en dør eller at sæderne har forskellig farve. Bliver SÅ irriteret....:hide:

Nu skal jeg vidst i gang med at male.....

Rikkerar
22-03-11, 12:09
Camilla: Ved ikke om du er klar over at I kan få Nutramigen på recept og så er egen betaling kun ca 80 pr dåse.

Cilja_sjes
22-03-11, 12:20
Camilla: Ved ikke om du er klar over at I kan få Nutramigen på recept og så er egen betaling kun ca 80 pr dåse.

Tak... :)

Vi fik grøn recept i går. Og ydermere får vi højst sandsynlig også dækket resten af kommunen da både jeg og Rasmus har allergi. :whew:

Men så er der flasker oveni..... De ved immervæk godt hvad de vil pumpe folk for...:skriiig:

Dixie
22-03-11, 12:21
Ved du om der findes flere forskellige slags Brentan? Jeg har noget mod svamp i :fløjte:, mon det kan bruges?:think: Indtil videre overlever jeg via mine suttebrikker og så kommer sp i morgen, jeg går ud fra at hun har nogle gode ideer også:cross::cross:

Det ved jeg faktisk ikke :think:. Jeg har nemlig også noget liggende fra ældstebarnets svamp i rumpetten, men jeg har ikke turde bruge det. Jeg skal på apoteket alligevel i dag, så jeg spørger lige.

Esmaralda
22-03-11, 13:19

Er nu også glad for og læse at jeg ikke er den eneste der ikke har styr¨på de vaccinationer:rotf::rotf:

Esmaralda
22-03-11, 13:31
:jubel: Vi har bare sovet helt fantastisk i nat, puttede lækkermåsen kl.23.30 og hun vågnede igen kl.05.00, fik en babsetår og faldt i søvn imellem os, og måtte vække hende kl.07.30 da vi jo skulle op og køre ungerne afsted:stortgrin:
Har fået min rs, som jeg har købt herinde, med posten i dag, så den skal jeg lige øve mig lidt med senere, er super glad for min fastvikle (og det samme er A) så jeg håber jeg bliver lige så glad for min rs.

Sanja håber det snart arter sig med de babser.
Misse godt du har det bedre
Camilla, glad for du er tilfreds med beslutningen om flasken

Carla
22-03-11, 14:06
Okay, jeg må altså lige have det helt forklaret, for det lyder stadig en smule mystisk, men også lækkert imo.

Hvad er det for noget fra Udo´s (http://www.udoschoice.co.uk/buy-online.htm)?

For koldpresset hørfrøolie har jeg. Og så putter du det i havregryn m solsikkerkerner osv og spiser det som morgenmad?

Ja sammen med mælk også - enten rismælk, mandelmælk, soya eller komælk!

Fra Udos er det den der er en blanding af hør og kæmpenatlys - ikke den til kvinder eller mænd :-) Kan varmt anbefale den også i salater fx

Kh.

Carla
22-03-11, 14:08

Det lyder godt med minus feber i dag - har sådan tænkt på dig!

Krydser alt jeg kan for husene ....hvor ligger de?

Kh.

Carla
22-03-11, 14:09
[QUOTE=Sanja;1852827]Det var det også:( Troede næsten igen at jeg skulle dø, denne gang havde jeg bare ikke engang kræfter til at græde over det:heehee:

Sanja du får lige en masse gode bedringer ..... Lyder ikke rart, men svamp gør også ondt mellem amningerne .... kan det være kradsemærker på brystet i stedet?

Håber på bedring snart!

Kh.

Misse
22-03-11, 14:10
Det lyder godt med minus feber i dag - har sådan tænkt på dig!

Krydser alt jeg kan for husene ....hvor ligger de?

Kh.

I Skanderborg og Solbjerg.....

Ang. Udo´s: det er ikke den her (http://www.udoschoice.co.uk/ingredients.html), er det?

Løvepigen
22-03-11, 14:12

Sp siger aftørre babs med dansk vand efter hver amning, og aftørre tunge også med danskvand hvis den er hvid. Det hjalp lidt hos mig, men det forsvandt ikke, ved så ikke om det havde forsvundet hvis jeg havde fortsat, men jeg ringede til lægen i går morges og fik brentan mundhulegel på recept fra lægen. Og så smøre jeg bryster hver gang jeg har amme, og Lærkes tunge også når jeg har ammet. Prøvede at smøre på brystet inden jeg ammede for så tænkte jeg hun ville få det i munden den vej, men det forstyrre hendes aming, og jeg kan godt forstå det for det er noget sødt stads. Men det er smart nok for det er noget der ikke skal tørres af.

Er der forøvrigt andre end mig der allerede er træt af at tænke ammevenligt tøj ? Hvad går i andre i ? Jeg har 2 langærmede ammetoppe, 1 uden ærmer, og så har jeg syer to hvor den ene kun duer til at sove i, men den anden er helt fin (begge uden ærmer) men jeg føler mig sådan lidt begrænset i tøjvalg.

Moogie
22-03-11, 14:15
Tak... :)

Vi fik grøn recept i går. Og ydermere får vi højst sandsynlig også dækket resten af kommunen da både jeg og Rasmus har allergi. :whew:

Men så er der flasker oveni..... De ved immervæk godt hvad de vil pumpe folk for...:skriiig:

Ja, de der flasker... Vi gjorde så den fejl sidste gang at købe nogle små, der kun holdt et par uger :sure: og så købte vi nogle der var større, men så var der det der med BPA, så derefter købte vi nogle BPA frie :trut:

Moogie
22-03-11, 14:17
Jeg har for øvrigt fanget mig en forkølelse - inklusive hoste :tantrum: Godt jeg næsten ikke kan mærke mit kejsersnitsar mere, havde det været for en uge siden ville jeg ikke have overlevet :skriiig:

Cilja_sjes
22-03-11, 14:18
Ja, de der flasker... Vi gjorde så den fejl sidste gang at købe nogle små, der kun holdt et par uger :sure: og så købte vi nogle der var større, men så var der det der med BPA, så derefter købte vi nogle BPA frie :trut:

Vi har kun en lille. Han napper jo allerede nu 120ml og det er lige præcis det der kan være i en lille flaske.

Heldigvis må de slet ikke sælge flasker med BPA idag. :whew:

Så nu tror jeg snart jeg skal have en middagslur. Har malet færdig og vasket 3 maskiner tøj. Men skullle man gå i bad først? :think:

NEJ:biggrin:

Carla
22-03-11, 14:18
I Skanderborg og Solbjerg.....

Ang. Udo´s: det er ikke den her (http://www.udoschoice.co.uk/ingredients.html), er det?

Hvad med Horsens ;-)

Det er denne her: http://helsebasen.dk/product/udos-choice-ultimate-oil-blend-500-ml-oekologisk-124/

Kh.

Cilja_sjes
22-03-11, 14:20
Sp siger aftørre babs med dansk vand efter hver amning, og aftørre tunge også med danskvand hvis den er hvid. Det hjalp lidt hos mig, men det forsvandt ikke, ved så ikke om det havde forsvundet hvis jeg havde fortsat, men jeg ringede til lægen i går morges og fik brentan mundhulegel på recept fra lægen. Og så smøre jeg bryster hver gang jeg har amme, og Lærkes tunge også når jeg har ammet. Prøvede at smøre på brystet inden jeg ammede for så tænkte jeg hun ville få det i munden den vej, men det forstyrre hendes aming, og jeg kan godt forstå det for det er noget sødt stads. Men det er smart nok for det er noget der ikke skal tørres af.

Er der forøvrigt andre end mig der allerede er træt af at tænke ammevenligt tøj ? Hvad går i andre i ? Jeg har 2 langærmede ammetoppe, 1 uden ærmer, og så har jeg syer to hvor den ene kun duer til at sove i, men den anden er helt fin (begge uden ærmer) men jeg føler mig sådan lidt begrænset i tøjvalg.

Hvad med slåom kjoler. Det synes jeg er smart når jeg skal malke ud:biggrin:

Carla
22-03-11, 14:21

JEg synes det er TOPhyggeligt :-)

Jeg har to lækre kjoler fra Boob i sort og grå, to Boob toppe i sort og grå, 2 par Boobs "slanketrusser" der støtter maven efter fødsel, 3 lækre Boob tunikaer .... Nok til at være smart og kunne amme diskret. Endelig en ammenatkjole og tre ammebher. ALt i øko.

Havde det meste fra sidst ....

behøver jeg sige at jeg elsker Boob.

Carla
22-03-11, 14:22
jeg har for øvrigt fanget mig en forkølelse - inklusive hoste :tantrum: Godt jeg næsten ikke kan mærke mit kejsersnitsar mere, havde det været for en uge siden ville jeg ikke have overlevet :skriiig:

god bedring

Løvepigen
22-03-11, 14:23
JEg synes det er TOPhyggeligt :-)

Jeg har to lækre kjoler fra Boob i sort og grå, to Boob toppe i sort og grå, 2 par Boobs "slanketrusser" der støtter maven efter fødsel, 3 lækre Boob tunikaer .... Nok til at være smart og kunne amme diskret. Endelig en ammenatkjole og tre ammebher. ALt i øko.

Havde det meste fra sidst ....

behøver jeg sige at jeg elsker Boob.

Så det du siger er at jeg bare ikke har nok ammetøj :heehee: det er nok fordi det jeg har ikke er så fikst, og jeg trænger til at se lidt fix ud syntes jeg. Men jeg syntes at boob er dyrt. og mit problem er at jeg har tabt mig, så det jeg havde fra sidst er for stort :(

Men Slåom kjoler bare måske ikke en dum ide, må lige i skabet og se om jeg har nogen hængende.

Carla
22-03-11, 14:24
Synes lige I skal have lov at se Kristinas talent og mine to drenge :-)

Løvepigen
22-03-11, 14:26

årrrh hvor er de lækre !

Misse
22-03-11, 14:31

FANTASTISK!!! Intet mindre!!! :jubel:

Misse
22-03-11, 14:33
Hvad med Horsens ;-)

Det er denne her: http://helsebasen.dk/product/udos-choice-ultimate-oil-blend-500-ml-oekologisk-124/

Kh.

Horsens har bestemt været med i overvejelserne, og bliver muligvis ved med at være det :trut:

Misse
22-03-11, 14:33
Carla forresten, brugte mandelolien i min hjemmelavede musli i stedet for honning, fordi jeg var løbet tør. Det var :thumbsup:!!!

Carla
22-03-11, 14:37
Carla forresten, brugte mandelolien i min hjemmelavede musli i stedet for honning, fordi jeg var løbet tør. Det var :thumbsup:!!!

Opskrift på mysli, please :jubel::jubel::jubel:

Er liiiiige i humør! Baby har nægtet at lave andet end at spise og skide siden klokken ni og jeg er totalt done ......

Kh.

carinag
22-03-11, 14:40
Carla - sikke et SKØNT billede af dine drenge :lurve:.

Misse - dejligt, at du har det bedre, :cross::cross: for at det fortsætter sådan. Det lyder helt umenneskeligt at være alene med tre :skriiig: unger med høj feber.

Til jer med brystbetændelse, svamp mm. :knus::knus::knus: Håber I snart får has på det, men det lyder til, at I er ved godt mod.

Sanja
22-03-11, 14:43
Sanja du får lige en masse gode bedringer ..... Lyder ikke rart, men svamp gør også ondt mellem amningerne .... kan det være kradsemærker på brystet i stedet?

Håber på bedring snart!

Kh.
:Tak:
Det gør ikke ondt mellem amningerne, og "kun" (:crying::crying::crying:) de første ti-tyve sut, måske det bare er ømt efter betændelsen?:think: Det er lidt sår-skorpe-agtigt igen ligesom de første par dage efter fødslen, meget mystisk:think:

Altså man kan ikke se noget på Saxo og babsen virker mere sår-skorpe-agtig:klø: Hvis det var svamp, ville det så ikke vise sig som hvide aflejringer i barnets mund?

Jeg håber at jeg overlever så sp kan kigge på det i morgen, hun kan forhåbentligt se præcist hvad det er:cross:

Jeg har ikke noget ammetøj overhovedet:wave: Jeg fik det aldrig til at fungere med den slags sidst, så jeg bruger altså bare bluser, der kan hives op:) Ammebh'er duer heller ikke her, så den står bare på sloggis den mest sexy :fræk:

Løvepigen
22-03-11, 14:45
Det gør ikke ondt mellem amningerne, og "kun" (:crying::crying::crying:) de første ti-tyve sut, måske det bare er ømt efter betændelsen?:think: Det er lidt sår-skorpe-agtigt igen ligesom de første par dage efter fødslen, meget mystisk:think:

Altså man kan ikke se noget på Saxo og babsen virker mere sår-skorpe-agtig:klø: Hvis det var svamp, ville det så ikke vise sig som hvide aflejringer i barnets mund?

Jeg håber at jeg overlever så sp kan kigge på det i morgen, hun kan forhåbentligt se præcist hvad det er:cross:

Jeg har ikke noget ammetøj overhovedet:wave: Jeg fik det aldrig til at fungere med den slags sidst, så jeg bruger altså bare bluser, der kan hives op:) Ammebh'er duer heller ikke her, så den står bare på sloggis den mest sexy :fræk:

Jo han burde være hvid i munden hvis det er svamp, og så skinner brystvorten nærmest lidt. Så det lyder ikke som det.

Jeg kan jo også sagtens hoppe i en trøje som kan hives op, jeg hader bare at sidde der med halv bar mave.

Sanja
22-03-11, 14:50
Jo han burde være hvid i munden hvis det er svamp, og så skinner brystvorten nærmest lidt. Så det lyder ikke som det.

Jeg kan jo også sagtens hoppe i en trøje som kan hives op, jeg hader bare at sidde der med halv bar mave.
Ja, min mave har godt nok også set pænere ud end den gør nu:(:nottalking: Og det allerværste er de skide strækmærker som jeg jo fik en uge (!) inden jeg fødte, hvor er retfærdigheden lige i det?:phbbbt: Men jeg plejer at bruge babydynen eller et tæppe som støtte, og så kan man altså ikke se maven:biggrin: Alternativt kan man bruge en åbentstående skjorte med en top under, så dækker den i hvert fald siderne og ryggen:)

Så lyder det ikke som svamp jeg har:klø: Gad vide om brystet kan have taget lidt skade af betændelsen så det er gået tilbage til at være superfølsomt som lige i starten?:think: Jeg sad seriøst og tudede sidst jeg ammede fra det bryst, og det var endda med suttebrik på:crying:

Misse
22-03-11, 14:59
Opskrift på mysli, please :jubel::jubel::jubel:

Er liiiiige i humør! Baby har nægtet at lave andet end at spise og skide siden klokken ni og jeg er totalt done ......

Kh.

Tjek!!!

Kunne ikke være nemmere:

MUSLI ala Misse

Følgende blandes i et ildfastfad/bradepande:

- Alle de nødder, man kan lide. Hakkes efter smag, om man vil have det fint eller grofthakket.
Mandler er altid godt og til ammende er det super med usaltede pistacionødder i!

- Solsikkerkerner, græskarkerner.

- sesamkerner og kokosmel, som er ristet ganske let på en tør pande før. Kokosmel er også godt til ammende.

- tranebær, hvis man er til det. Alternativt kan rosiner bruges.

- hvis man er til dadler eller figner i tern kan disse også blandes ved.

Der tilsættes 1 spsk acaciehonning eller 2 spsk anden honning, hvis denne er mere tyktflydende. Der skal endelig ikke for meget i, for så bliver det for klistret. Jeg brugte så en god spsk mandelolie i stedet.

Sættes i ovnen ved max. 100 grader i ca. 15-20 min. Røres ofte.

Tages ud, blandes med havregryn efter smag. Blandingen er god ovenpå yoghurt, men også ovenpå havregryn.

Til de ammende: flere af ingredienserne er med i ammebomben, så derfor er det rigtig godt for ammende at spise.

Her er lige nogle billeder, frisk fra fad fra min oven.

Carla
22-03-11, 15:06
Tjek!!!

Kunne ikke være nemmere:

MUSLI ala Misse

Følgende blandes i et ildfastfad/bradepande:

- Alle de nødder, man kan lide. Hakkes efter smag, om man vil have det fint eller grofthakket.
Mandler er altid godt og til ammende er det super med usaltede pistacionødder i!

- Solsikkerkerner, græskarkerner.

- sesamkerner og kokosmel, som er ristet ganske let på en tør pande før. Kokosmel er også godt til ammende.

- tranebær, hvis man er til det. Alternativt kan rosiner bruges.

- hvis man er til dadler eller figner i tern kan disse også blandes ved.

Der tilsættes 1 spsk acaciehonning eller 2 spsk anden honning, hvis denne er mere tyktflydende. Der skal endelig ikke for meget i, for så bliver det for klistret. Jeg brugte så en god spsk mandelolie i stedet.

Sættes i ovnen ved max. 100 grader i ca. 15-20 min. Røres ofte.

Tages ud, blandes med havregryn efter smag. Blandingen er god ovenpå yoghurt, men også ovenpå havregryn.

Til de ammende: flere af ingredienserne er med i ammebomben, så derfor er det rigtig godt for ammende at spise.

Her er lige nogle billeder, frisk fra fad fra min oven.

Lyder så lækkert - din engel :stortgrin:

Misse
22-03-11, 15:09
Lyder så lækkert - din engel :stortgrin:

Tak!

Det ER lækkert!!! Og kan også bruges som drys til salat, hvis man vil. Mums!

Løvepigen
22-03-11, 15:26
Ja, min mave har godt nok også set pænere ud end den gør nu:(:nottalking: Og det allerværste er de skide strækmærker som jeg jo fik en uge (!) inden jeg fødte, hvor er retfærdigheden lige i det?:phbbbt: Men jeg plejer at bruge babydynen eller et tæppe som støtte, og så kan man altså ikke se maven:biggrin: Alternativt kan man bruge en åbentstående skjorte med en top under, så dækker den i hvert fald siderne og ryggen:)

Så lyder det ikke som svamp jeg har:klø: Gad vide om brystet kan have taget lidt skade af betændelsen så det er gået tilbage til at være superfølsomt som lige i starten?:think: Jeg sad seriøst og tudede sidst jeg ammede fra det bryst, og det var endda med suttebrik på:crying:

Nu har jeg lige været inde og teste lidt tøj, og fandt ud af at de sorte undertrøjer/toppe jeg har fra H&M godt lige kan hives ned under brystet, og så kan jeg have en hvilken som helst trøje oven på som kan hives op og så er mit problem løst, så nu kan jeg bruge en del mere af mit tøj, dejligt :jubel:

Det lyder sært med dit bryst, men god bedring med det og håber SP har nogle gode råd :knus:

Ih jeg syntes logistikken er lidt svært nogen gange. I dag skal Lærke og jeg over og hente Vitus, men hun ligger bare og snork sover i slyngevuggen og det har hun gjort i et par timer nu. Men jeg må jeg hive hende op og pakke hende sammen, for jeg kan simpelthen ikke bære over for Vitus at vente længere, han bliver i forvejen hentet ret meget senere end jeg havde forestillet mig idag. Så :cross: lige for at det går fint og hun ikke er ved at dø af sult på vej derover eller hjem ik ?

Sanja
22-03-11, 16:19
Misse - kokos og solsikkekerner er godt for ammende? Så er det også godt med drømmekage og gulerodskage, ja?:biggrin::heehee: Ej, jeg synes faktisk min sukkertrang er lidt forsvundet efter fødslen, meget mystisk:klø: Sidst åd jeg løs af søde sager da jeg havde født, men det kan selvfølgelig have været trøstespisning:(

Veronique
22-03-11, 16:34
Nu endnu mere kompliceret

http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=77987&a=PackaBe-PerkyPerennials

hvilke vikle (bali) passer bedst? (ikke tænke på mand, der er nu mig, der bærer mest)

http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=30433&a=BaliBaby-Hybrid-Stretch---Alyssa

eller skal jeg købe denne taske?

http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=77917&a=PackaBe-BrownChampagne

Passer den lilla til tasken med blomsterne..:heehee::heehee::heehee::heehee: mig og farver :rotf: eller Alyssa og tasken med blomsterne..

Misse
22-03-11, 17:03
Julie, jeg har amme-undertrøjer og så bare alm tøj udenpå. De kan jo knappes ned som ammeBH så derfor sker der ikke noget v at man skal hive sin alm trøje op. De er de bedste når man ammer! Jeg har ikke andet ammetøj. Har en blød kort bomuldsnederdel, helt tynd i det, næsten som et underskørt som jeg bruger under mine alm kjoler for så kan jeg hive kjolen op når jeg ammer og er stadig helt påklædt inden under.

Esmaralda
22-03-11, 17:17

Nuuii et godt billed:daydreaming:

Esmaralda
22-03-11, 17:25
Jeg har ikke noget ammetøj, jeg bruger bare mit almindelige tøj!:wink:

Løvepigen
22-03-11, 18:26
Nu endnu mere kompliceret

http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=77987&a=PackaBe-PerkyPerennials

hvilke vikle (bali) passer bedst? (ikke tænke på mand, der er nu mig, der bærer mest)

http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=30433&a=BaliBaby-Hybrid-Stretch---Alyssa

eller skal jeg købe denne taske?

http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=77917&a=PackaBe-BrownChampagne

Passer den lilla til tasken med blomsterne..:heehee::heehee::heehee::heehee: mig og farver :rotf: eller Alyssa og tasken med blomsterne..

Nui den er lækker den taske der !!! og jeg har pungen der passer til, ej men altså hvorfor skal jeg se sådan en lækker billig sag når der kun står 100 kr på min konto :notlistening:

Julie, jeg har amme-undertrøjer og så bare alm tøj udenpå. De kan jo knappes ned som ammeBH så derfor sker der ikke noget v at man skal hive sin alm trøje op. De er de bedste når man ammer! Jeg har ikke andet ammetøj. Har en blød kort bomuldsnederdel, helt tynd i det, næsten som et underskørt som jeg bruger under mine alm kjoler for så kan jeg hive kjolen op når jeg ammer og er stadig helt påklædt inden under.

Du er da så smart ! :) det var en god ide med undertrøjer. Så faktisk lige en der havde 4 boob undertrøjer til salg på trendsales :think: (men jeg har jo ikke nogen penge :himle:)

Løvepigen
22-03-11, 18:36
Uh og så har vi lige leget fotostudie herhjemme, så jeg må da lige vise lækkermåsen frem :biggrin:http://3.bp.blogspot.com/-5xbt8ooxx78/TYjb_0rdL1I/AAAAAAAAAdg/tA74kU2MRDI/s1600/L%25C3%25A6rke%2B2%2Buger%2Bb.JPG

Misse
22-03-11, 18:38
Uh og så har vi lige leget fotostudie herhjemme, så jeg må da lige vise lækkermåsen frem :biggrin:http://3.bp.blogspot.com/-5xbt8ooxx78/TYjb_0rdL1I/AAAAAAAAAdg/tA74kU2MRDI/s1600/L%25C3%25A6rke%2B2%2Buger%2Bb.JPG

Wow, hun er lækker!!!

Misse
22-03-11, 18:47
Tænk, så er Tilda 4 uger!!!

Min smukke pige:

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/th_Marts2011051-1.jpg (http://s568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/?action=view&current=Marts2011051-1.jpg)

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/th_Marts2011052-1.jpg (http://s568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/?action=view&current=Marts2011052-1.jpg)

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/th_Marts2011059.jpg (http://s568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/?action=view&current=Marts2011059.jpg)

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/th_Marts2011058.jpg (http://s568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/?action=view&current=Marts2011058.jpg)

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/th_Marts2011056.jpg (http://s568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/?action=view&current=Marts2011056.jpg)

Løvepigen
22-03-11, 18:53

Min smukke pige:

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/th_Marts2011051-1.jpg (http://s568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/?action=view&current=Marts2011051-1.jpg)

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/th_Marts2011052-1.jpg (http://s568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/?action=view&current=Marts2011052-1.jpg)

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/th_Marts2011059.jpg (http://s568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/?action=view&current=Marts2011059.jpg)

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/th_Marts2011058.jpg (http://s568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/?action=view&current=Marts2011058.jpg)

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/th_Marts2011056.jpg (http://s568.photobucket.com/albums/ss124/mlmadsen/Lillesoester/?action=view&current=Marts2011056.jpg)

Årh hun er da også for lækker :lurve: og hvad er det for en lækker strikket sag hun har på ?

Misse
22-03-11, 19:05
Årh hun er da også for lækker :lurve: og hvad er det for en lækker strikket sag hun har på ?

Det er bestillingsarbejde hos Jens' moster :biggrin:

Veronique
22-03-11, 19:26
Carla:lurve::lurve::lurve::lurve::lurve::lurve: havde ikke set billedet - når ikke at læse så meget mere i dag

og Lærke og Tilda:lurve::lurve::lurve:

Må købe tasken hurtigst som muligt :heehee:

Veronique
22-03-11, 19:36
Så er Aphrodite (http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=30443&a=BaliBaby-Hybrid-Stretch---Aphro%2E%2E%2E) købt + tasken (http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=77917&a=PackaBe-BrownChampagne);D

må putte pigerne nu ..

Dixie
22-03-11, 19:49
Julie: Jeg har heller ikke noget ammetøj. Mine bryster er ligesom for store til at komme ud gennem de der små huller :heehee: Så jeg har fire/fem undertrøjer, som er bløde og elastiske, og som bare kan hives ned, så man ikke sidder der i bar mave :wink:

Sanja: Er du sikker på, at det ikke er deciderede sår, du har. Det lyder sådan :knus: Svamp skulle helst ikke gøre så ondt.

Løvepigen
22-03-11, 19:53
Så er Aphrodite (http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=30443&a=BaliBaby-Hybrid-Stretch---Aphro%2E%2E%2E) købt + tasken (http://www.abeunger.shoppinnet.com/?page=productdetails&idp=77917&a=PackaBe-BrownChampagne);D

må putte pigerne nu ..

Jeg er SÅ misundelig lige nu.

Hvordan kan jeg mon retfærdig gøre at vores madpenge skal bruges på den taske ? :think:

Mammay
22-03-11, 19:55
Piger, har I lagt mærke til denne tråd har over 88000 visninger :glo::jubel::trut::blomst:

Og det er sørme nogle lækre unger, I holder jer:lurve:

Løvepigen
22-03-11, 19:58
Piger, har I lagt mærke til denne tråd har over 88000 visninger :glo::jubel::trut::blomst:

vildt !

Babett
22-03-11, 20:01
Sanja: Jeg vil helst ikke kloge i noget, men jeg havde med min datter Albertha pludselig vanvittig ondt i specielt det ene bryst, det stak som nåle i brystet, når jeg ammende. Der var ikke noget tydelig svamp at se, men brentan reddede altså min amning.

Carla
22-03-11, 20:51

Smuk er ikke ordet Julie - hvor er hun dejlig!!!

Kh.

Sanja
22-03-11, 20:52
Sanja: Er du sikker på, at det ikke er deciderede sår, du har. Det lyder sådan :knus: Svamp skulle helst ikke gøre så ondt.

Sanja: Jeg vil helst ikke kloge i noget, men jeg havde med min datter Albertha pludselig vanvittig ondt i specielt det ene bryst, det stak som nåle i brystet, når jeg ammende. Der var ikke noget tydelig svamp at se, men brentan reddede altså min amning.
Jeg tror faktisk det er lidt sår igen (havde det de første par dage, men de var gået væk igen). Kunne forestille mig at brystet måske er blevet ekstra følsomt også på vorten efter den omgang betændelse, og så er der kommet sår igen. Det gør i hvert fald ondt på samme måde som med opstartssårene. Og det er faktisk gået meget bedre her i løbet af dagen, tror måske jeg var temmeligt træt og hudløs her til morgen hvor jeg ikke havde sovet siden 1.30 om natten:fløjte: Er i hvert fald ikke ved at gå til når jeg ammer, og sådan en terminsbebs tager jo godt fat, så jeg tror ikke der er noget mystisk i gærde:whew:

Og hvor har det været fedt at være mere frisk og helt feberfri i dag, de der to døgn var godt nok skrækkelige:( I dag har jeg pludseligt bevæge mig uden at have ondt (for første gang i maaaange måneder:glo:), kunnet spise rimeligt og være lidt for min stakkels datter der ikke har kunnet forstå hvorfor jeg har været så slatten de sidste par dage:crying:

Og hvad sker der lige for den ekstra blødning på 10. dagen? Jeg var egentligt stoppet med at bløde, så da jeg havde været i et skønt bad i dag og tænkte at jeg ikke gad bruge bind længere når der alligevel ikke kom noget, så gik der fem minutter før det bare fossede ud:glo: Havde faktisk lige tænkt på det i morges, altså om det snart ville komme, men tænkte at jeg huskede forkert mht. dagen:heehee: Nå, men det er ikke galt nu, følte åbenbart lige for at dele noget så lækkert med jer:klø:

Og Misse, Carla og Julie - lækre billeder af jeres toplækre unger!:lurve::lurve::lurve:

Carla
22-03-11, 20:53

Min smukke pige:

Uhhhh hun er et pragteksemplar - er vild med det hvor hun gaber!!!

Kh.

Rikkerar
22-03-11, 21:39
Så var vi til 5 ugers undersøgelse idag (kun 1 uge for sent :rotf:)

Frk Lækkermås vejer nu 5.2 kg og er nu 59 fantastiske centimeter....
Hvor store/lange er jeres skønne unger nu???

Imorgen skal jeg på barsels besøg hos en bekendt og er pt igang med at kreere en hjemmehæklet suttekæde som matcher et par hjemmehæklede hagesmække i turkis,
blå -grønne faver.

Torsdag skal jeg osse på besøg, denne gang hos noget familie, så jeg får rendt en del i disse dage.

Rikkerar
22-03-11, 21:40
Misse og Julie: Damn nogle smukke tøsebørn i har!!!!

Mammay
22-03-11, 21:45

Imorgen skal jeg på barsels besøg hos en bekendt og er pt igang med at kreere en hjemmehæklet suttekæde som matcher et par hjemmehæklede hagesmække i turkis,
blå -grønne faver.

Torsdag skal jeg osse på besøg, denne gang hos noget familie, så jeg får rendt en del i disse dage.

Uh min bette fis vejer omkring 4 kg og er 54 cm lang - det var han for en uge siden. Og han er 10 uger på fredag:glo:

Løvepigen
22-03-11, 21:49

blå -grønne faver.

Tænt at de bliver så store så hurtigt, det er altså vildt.

Lærke har taget 300 gram på og vokset 1½ cm, så hun er nu 51,5 cm og vejer 3600 gram.

Hvor hyggeligt med en GDS barselsgave, jeg skal også snart igang med at lave lidt ting færdige som jeg var igang med inden jeg fødte, men nu gik det hele jo lige op i at jeg manglede amme tøj så det er det jeg har syet når jeg lige har haft tid. Men mon ikke jeg får tid nu når manden starter på job i morgen.

og apropos det, huuuuulk, manden starter på job i morgen :crying::crying: nu havde vi det lige så hyggeligt ! og jeg ved at hans chef sidder og tripper efter at sende ham til polen, sverige og tysklang endnu mere :crying::crying::crying: :notlistening::notlistening: Nå ! men ! vi må jo bare videre med hverdagen, og min plan er at første gang han rejser så er jeg den der er smuttet til bornholm (hjem til moaar :heehee:)

Ellers så er vores plan i morgen tidlig at vækkeuret ringer kl. 6.15 (kaffemaskinen starter kl. 6.00 :kaffe1:) Så smutter manden i bad, og jeg går i gang med den svære opgave at vække Vitus, få mad i ham og tøj på ham, så han kan være klar når Thomas er klar, og så skal de køre kl. 7.15 og så er det mig og Lærke der henter. Lærke har de sidste mange dage sover til kl. 8 så det satser vi på, så vi kan få en morgen der drejer sig om Vitus, for han er bare ikke så god til morgener.

Rikkerar
22-03-11, 21:49
Uh min bette fis vejer omkring 4 kg og er 54 cm lang - det var han for en uge siden. Og han er 10 uger på fredag:glo:

Men Anne var jo osse en stor pige på 4.6 kg ved fødslen......:stortgrin:

Løvepigen
22-03-11, 21:50

Vildt, 10 uger, han er jo kun lige kommet ud :heehee: og :knus:

Veronique
22-03-11, 21:59
6 og halv uge 59 cm 4,7 kilo nak

Carla
22-03-11, 21:59

Og i lige måde !!!!!!!

carinag
22-03-11, 22:17
Misse og Julie - også skønne billeder af jeres lækre piger :lurve::lurve::lurve::lurve:

Løvepigen
22-03-11, 22:19
Misse og Julie - også skønne billeder af jeres lækre piger :lurve::lurve::lurve::lurve:

Sig mig lige engang skulle du ikke lige ligge og føde ! :knus:

Cilja_sjes
22-03-11, 22:19
Selius vejede i fredag 4380gram og var 55cm lang. Han er 2 uger gammel idag.

Min lille fedeberg! :lurve:

Jeg har været alene hele dagen idag. Fra kl. 7 til kl. 20.30 ca. Det er gået helt fint og jeg har fået malet i entreen (det sidste) og vasket 3,5 maskine tøj og lavet aftensmad og sørget for hesten også. Er vildt imponeret over hvor meget jeg egentlig kan nå selv om jeg er blevet mor og Selius skider 3 gange om dagen.:heehee:
Der er også tid til mig selv. Jeg kan sagtens nappe et langt bad mens han ligger og hygger i barnevognen (Den stokke vogn er ret smart indendørs også...:biggrin:)

Hvornår må man egentlig godt:boink:når man er blevet syet? Jeg er bange for at noget bliver revet op, hvis vi starter for tidligt. :rødme:
Jeg har ingen smerter eller noget der hvor jeg blev syet. Men det er vel ikke helet 100% efter kun 2 uger?

Beklager det personlige spørgsmål spørgsmål:rødme:

Misse
22-03-11, 22:20

Jeg ved ikke, hvor stor Tilda er nu. Det er 14 dage siden, hun blev vejet sidst. Her kommer SP kun hjem til een de første 14 dage, og så er der derefter 2 gange om ugen "veje-cafe", hvor man kan komme med sit barn, få det vejet, stille spgs, drikke kaffe, amme, snakke med andre mødre osv. Jeg har bare ikke lige fået taget mig sammen til at komme afsted endnu, men regner med at gøre det torsdag.

carinag
22-03-11, 22:25
Sig mig lige engang skulle du ikke lige ligge og føde ! :knus:

JO! Jeg havde aftalt med hende, at jeg VILLE føde idag - men hun hører altså ikke efter :nottalking::shame:. Så i dag bliver det vist heller ikke - hun har vist heeelt sin egen vilje.

Jeg er 8 dage over termin i dag, mon ikke der snart sker noget - selvom jeg er begyndt at tænke om hun nogensinde kommer ud...

Løvepigen
22-03-11, 22:34
JO! Jeg havde aftalt med hende, at jeg VILLE føde idag - men hun hører altså ikke efter :nottalking::shame:. Så i dag bliver det vist heller ikke - hun har vist heeelt sin egen vilje.

Jeg er 8 dage over termin i dag, mon ikke der snart sker noget - selvom jeg er begyndt at tænke om hun nogensinde kommer ud...

Jeg er sikker på at der sker noget lige om lidt :knus: :cross:

carinag
22-03-11, 22:38
Jeg er sikker på at der sker noget lige om lidt :knus: :cross:

Tak :crying::knus: - det håber jeg, jeg synes godt nok det er ved at være hårdt at gå og vente og håbe hver dag.

Løvepigen
22-03-11, 22:39
Tak :crying::knus: - det håber jeg, jeg synes godt nok det er ved at være hårdt at gå og vente og håbe hver dag.

Det kan jeg altså godt forstå. Jeg prøvede kun 3 dage over tid, og det var rigeligt, så jeg kan sagtens sætte mig ind i at 8 dage er fuldstændig urimeligt ! Kom så ud baby !

Mammay
22-03-11, 23:01
Selius vejede i fredag 4380gram og var 55cm lang. Han er 2 uger gammel idag.

Min lille fedeberg! :lurve:

Jeg har været alene hele dagen idag. Fra kl. 7 til kl. 20.30 ca. Det er gået helt fint og jeg har fået malet i entreen (det sidste) og vasket 3,5 maskine tøj og lavet aftensmad og sørget for hesten også. Er vildt imponeret over hvor meget jeg egentlig kan nå selv om jeg er blevet mor og Selius skider 3 gange om dagen.:heehee:
Der er også tid til mig selv. Jeg kan sagtens nappe et langt bad mens han ligger og hygger i barnevognen (Den stokke vogn er ret smart indendørs også...:biggrin:)

Hvornår må man egentlig godt:boink:når man er blevet syet? Jeg er bange for at noget bliver revet op, hvis vi starter for tidligt. :rødme:
Jeg har ingen smerter eller noget der hvor jeg blev syet. Men det er vel ikke helet 100% efter kun 2 uger?

Beklager det personlige spørgsmål spørgsmål:rødme:

Altså, nu er jeg godt nok aldrig blevet syet men
Efter Astrid prøvede vi 4 uger efter fødslen - Det gjorde AVS
Efter Aske - kan jeg slet ikke huske (men vi har da fået B - Ej Anja, du er træt nu:rotf:)
Efter lille B - 6 uger efter, det var ok, men jeg var øm, men nu er det bedre:stortgrin:

Var det svar nok?

Carla
23-03-11, 09:11

:cross::cross::cross::cross::cross::cross::cross::cross: for fødsel i dag - men jeg ved at din skønne baby er værd at vente på :jubel:

Knus

Carla
23-03-11, 09:15
Vilhelm vejer nu 3 kg og måler 51 cm: På 14 dage er han vokset fra 48 til 51 og har taget på fra 2400 som han tabte sig til til 3 kg.

:jubel::jubel::jubel::jubel::jubel::jubel:

Han vil spise hele tiden. Til gengæld har vi de sidste to dage døjet med mavesmerter - hvad hjælper ud over varme, massage på mave og fødder, cykelbevægelser og benpres? Men er det ikke normalt at de får lidt ondt når de gainer så meget? Og deres tarmsystem ikke er udviklet så meget?

Kh.

Veronique
23-03-11, 09:38
Vilhelm vejer nu 3 kg og måler 51 cm: På 14 dage er han vokset fra 48 til 51 og har taget på fra 2400 som han tabte sig til til 3 kg.

Han vil spise hele tiden. Til gengæld har vi de sidste to dage døjet med mavesmerter - hvad hjælper ud over varme, massage på mave og fødder, cykelbevægelser og benpres? Men er det ikke normalt at de får lidt ondt når de gainer så meget? Og deres tarmsystem ikke er udviklet så meget?

Kh.

:knus::knus::knus::knus:

Sjovt det du skriver.. passer fint med vores børn.. nummer 1 og 3 tynde børn.. ingen mavebøvl.. Louiza nummer 2 uha uha.. 5 uger skrig om aftenen.. og hun tog MEGET på i starten.. græder han meget? hvornår? prøver du at få ham til at s---- i håndvasken eller en balje? ved at bøje benene helt op (min bøvser og prutter når jeg gør det.. ) :heehee:

Dixie
23-03-11, 09:41
Jeg tror faktisk det er lidt sår igen (havde det de første par dage, men de var gået væk igen). Kunne forestille mig at brystet måske er blevet ekstra følsomt også på vorten efter den omgang betændelse, og så er der kommet sår igen. Det gør i hvert fald ondt på samme måde som med opstartssårene. Og det er faktisk gået meget bedre her i løbet af dagen, tror måske jeg var temmeligt træt og hudløs her til morgen hvor jeg ikke havde sovet siden 1.30 om natten:fløjte: Er i hvert fald ikke ved at gå til når jeg ammer, og sådan en terminsbebs tager jo godt fat, så jeg tror ikke der er noget mystisk i gærde:whew:

Og hvor har det været fedt at være mere frisk og helt feberfri i dag, de der to døgn var godt nok skrækkelige:( I dag har jeg pludseligt bevæge mig uden at have ondt (for første gang i maaaange måneder:glo:), kunnet spise rimeligt og være lidt for min stakkels datter der ikke har kunnet forstå hvorfor jeg har været så slatten de sidste par dage:crying:

Og hvad sker der lige for den ekstra blødning på 10. dagen? Jeg var egentligt stoppet med at bløde, så da jeg havde været i et skønt bad i dag og tænkte at jeg ikke gad bruge bind længere når der alligevel ikke kom noget, så gik der fem minutter før det bare fossede ud:glo: Havde faktisk lige tænkt på det i morges, altså om det snart ville komme, men tænkte at jeg huskede forkert mht. dagen:heehee: Nå, men det er ikke galt nu, følte åbenbart lige for at dele noget så lækkert med jer:klø:

Og Misse, Carla og Julie - lækre billeder af jeres toplækre unger!:lurve::lurve::lurve:

Dejligt, at det går bedre. Hvis det bliver ved med de sår der, så husk mirakelcremen Lansinoh!

Angående blødning, så oplevede jeg også, at det forholdvis hurtigt stilnede af, for så at tage til igen efter ca to uger (og ja...jeg bløder stadig lidt :phbbbt: - røvtur)

Løvepigen
23-03-11, 09:50

Kh.

jeg har lige købt biogaia, det skulle være super for maven, jeg starter op på det og d-dråber i dag.

se evt. den her tråd

http://slyngebarn.amandur.dk/forum/showthread.php?t=122254

Dejligt, at det går bedre. Hvis det bliver ved med de sår der, så husk mirakelcremen Lansinoh!

Angående blødning, så oplevede jeg også, at det forholdvis hurtigt stilnede af, for så at tage til igen efter ca to uger (og ja...jeg bløder stadig lidt :phbbbt: - røvtur)

mit var også stilnet helt af og så her i morges da jeg rejste mig op kunne jeg bare mærke at der kom noget (og meget) og ganske rigtigt en ret stor portion frisk blod :himle: hvad er nu det for noget ?

Moogie
23-03-11, 09:51

Det er godt nok et flot billede :lurve:

Jeg gik 8 dage over termin første gang, og hver dag føltes som et år! :knus:

Løvepigen
23-03-11, 09:53
nak

forresten hvordan giver i d-dråber ? bare på en ske eller ?

Mammay
23-03-11, 09:59
nak

Jeg drypper dem bare ind i hans mund, det synes jeg er nemmest.

Mavekneb er helt normalt. Jeg gør de samme ting som du Carla, og så hjælper det også det med at bøje ham helt sammen over håndvasken. B har haft 2 uger, hvor han kun har skidt en gang, det har godt nok været synd. Nu er det heldigvis vendt igen. Min sp anbefalede også at prøve biogaia.

Puha, her er Astrid stadig syg og har været vågen 100 gange i nat. Jeg er helt kvæstet, men har da lige hvilet lidt på sofaen, og nu står den på:kaffe1:

Esmaralda
23-03-11, 09:59

blå -grønne faver.

A vejer 4500, og måler stadig 53 :stortgrin: så hun er lidt rund:rotf: hun er 5 uger på fredag:skriiig:

Carla
23-03-11, 10:01
:knus::knus::knus::knus:

Sjovt det du skriver.. passer fint med vores børn.. nummer 1 og 3 tynde børn.. ingen mavebøvl.. Louiza nummer 2 uha uha.. 5 uger skrig om aftenen.. og hun tog MEGET på i starten.. græder han meget? hvornår? prøver du at få ham til at s---- i håndvasken eller en balje? ved at bøje benene helt op (min bøvser og prutter når jeg gør det.. ) :heehee:

Måske jeg skal gå mere radikalt til værks :heehee::heehee::heehee: HAn kan ikke find ero om dagen og kramper sig sammen og det, der kommer ud er ikke meget. Det har været sådan i to dage og jeg spiser ikke anderledes end tidligere .... Lige så snart han er faldet til ro vågner han igen og er ked .... Sover ok om natten dog: 3 gange 4 timer cirka ...

Kh.

Carla
23-03-11, 10:02
nak

Jeg started emed de der d-pearls i mandags og jeg blander et par dråber brystmælk med olien fra perlen på en ske og lader ham slikke det .....

Kh.

Løvepigen
23-03-11, 10:04

Mavekneb er helt normalt. Jeg gør de samme ting som du Carla, og så hjælper det også det med at bøje ham helt sammen over håndvasken. B har haft 2 uger, hvor han kun har skidt en gang, det har godt nok været synd. Nu er det heldigvis vendt igen. Min sp anbefalede også at prøve biogaia.

Puha, her er Astrid stadig syg og har været vågen 100 gange i nat. Jeg er helt kvæstet, men har da lige hvilet lidt på sofaen, og nu står den på:kaffe1:

jeg prøver at dryppe det i munden, for det lyder nemt.

God bedring med Astrid :knus:

Carla
23-03-11, 10:08
jeg har lige købt biogaia, det skulle være super for maven, jeg starter op på det og d-dråber i dag.

se evt. den her tråd

http://slyngebarn.amandur.dk/forum/showthread.php?t=122254

mit var også stilnet helt af og så her i morges da jeg rejste mig op kunne jeg bare mærke at der kom noget (og meget) og ganske rigtigt en ret stor portion frisk blod :himle: hvad er nu det for noget ?

Bio gaia Julie - gider du linke så jeg får det rigtige?

Kh.

Løvepigen
23-03-11, 10:10
Bio gaia Julie - gider du linke så jeg får det rigtige?

Kh.

Jeg har købt det i matas.

ellers så er der noget her :

http://www.naturoghelse.dk/shop/biogaia-draaber-5335p.html

det koster 130 kr i Matas

Veronique
23-03-11, 10:27
drypper d dråber i munden - når jeg husker det - HUSKER I ALLE DET HVER DAG? er jeg den eneste dårlig mor - og min tætkam er forsvundet - må skynde mig at købe en ny - i går smurgte jeg hendes hår i olie og vaskede grundigt for at fjerne arp - vi har lidt -

så meget man skal huske:hide::hide::hide::hide::hide::hide::hide::hide::hide::hide:

men ellers han hun det bare så dejligt :lurve::lurve::lurve::lurve: hun sover meget - 4 til 5 timer om morgen - 3 til 4 timer (i går 5) om eftermidagen (aften) og 4 - 5 plus 3 om natten cirka er det meget?? forsvinder det fordi jeg har fortalt jer?

når hun er vågne smiler hun :-) hun er så dejlig men ret velcro (men ok ikke så mange timer :heehee:)

:lurve::lurve::lurve::lurve::lurve::lurve::lurve::lurve::lurve:

Carla
23-03-11, 10:28

TAK!!! Dejligt at det er normalt :whew:Carl havde det ikke så jeg har været lidt i vildrede om jeg nu gør det godt nok og gør det rigtige og jeg kan ikke lide at se ham have ondt :crying::crying:

Skal have fat i de dersens BioGaia i dag, tænker jeg!!!

Uhhhhh det lyder hårdt med ingen nattesøvn - man bliver så sårbar og svimmel og gruset i øjnene. Ers elv ret udbrændt pt. :knus::knus::knus::knus::knus:
til dig for en god dag trods alt

Knus og tusind tanker

Veronique
23-03-11, 10:32
knus Anja, hvor træls - god bedring med hende:knus::knus::knus::knus:

Misse
23-03-11, 10:38

Jeg bløder også stadig lidt. Og Tilda var 4 uger i går. Det er meget lidt og ikke altid hver dag. Bare lidt friskt blod, ret tyndt, som kommer engang imellem i små skvulp, hvis jeg lige går, rejser mig, står eller lign.

Veronique
23-03-11, 10:38
Hvordan går det Misse?

Misse
23-03-11, 10:40
Hvordan går det Misse?

Åh, du er en skat! :kys7:

Tak, det går heldigvis meget bedre! Er feberfri i dag. Men helt slatten efter 3 døgn med gennemsnittemperatur omkring 38,8! Og jeg har mega hovedpine, men har heller ikke spist så meget. Og desværre er der ikke så meget mælk, så Tilda har været noget urolig, men drak en masse ammethe i går og tog et glas rødvin til aftensmaden og gik tidligt i seng, så håber det hjælper!

Og forresten, så nej, jeg husker heller ikke altid de D-dråber :wink:

Misse
23-03-11, 10:42
Ang. d-pearls: er det nogle bestemte, man skal købe til nyfødte? Jeg har alm. d-dråber til Tilda (og drypper dem også bare i hendes mund, Julie), men jeg tror, hun får ondt i maven. Hun prutter så jeg aldrig har hørt lignende fra sådan en lille krop!

Så måske jeg skulle prøve nogle andre, som er mildere mod maven?

Misse
23-03-11, 10:43
Ang. bio gaia, så skrev jeg til Økomama og spurgte hende, hvad hun ville anbefale.

Fik det her svar, som jeg håber er ok, jeg sætter ind her:

Hej!
Jeg ville vælge Bio Gaia og give 5 dråber dagligt.
Når flasken er tom, ville jeg gå over til Probiotic Panda eller Udo's Choice Infant's Blend Probiotic. De er lige gode og har et bredt udvalg af mælkesyrebakterier, hvorimod Bio Gaia er god at begynde med, fordi den kun har én enkelt, som til gengæld er optimal for nyfødte (man kan begynde fra 2-ugers alderen).

Du kan evt. læse mere her
http://rebeccapersson.com/2010/12/pr...ka-til-folket/
og her
http://rebeccapersson.com/2010/12/fo...kejsersnitter/

kh Rebecca

Dixie
23-03-11, 10:49

Puha Anja. God bedring med hende. Håber, i får hvilet lidt i dag :knus:

Dixie
23-03-11, 10:52
Jeg har tilsyneladende fået mig en lille baby, der virkelig gerne vil putte. Han bryder sig ikke om at ligge på fladt underlag, fx en seng, så kan han slet ikke finde ro. Men hvis han til gengæld ligger på en dyne , er han glad og tilfreds og sover meget bedre.

Men er det mon okay? Altså at han sover hele natten ovenpå en dyne med sit strikkede uldtæppe over sig?

AnnieLP
23-03-11, 10:57
Vega var til 5ugers 58cm og 5.5kg. Imorgen får vi besøg af sp til 2mdr-visit, så jeg er lidt spændt på hvordan det ser ud med vægten. Hun har jo haft en del mega-gylp siden sidste vejning.

Vega havde noget mavekneb, men det har rettet sig op efter start med biogaia. Hun er nu hverken skrig eller velcrobebs, jeg ved ikke om det er derfor, pga alder eller fordi mor har fundet ud af at indordne sig ;)

Vi har de hyggeligste samtaler, Vega og jeg. Hun snakker og pludrer og smiler og et enkelt grin er det også blevet til. Hun efterligner os for vildt og det ser så sjovt ud. Særligt når vi spiser. Jeg havde helt glemt denne fase og kan slet ikke huske at have haft den samme intense øjenkontakt med Liva dengang.

Og ja, vi glemmer også d-vitaminerne.

Sikke lækre unger i holder jer :lurve:

carinag
23-03-11, 11:37
Årh Julie tusind tak for overraskelsen i min postkasse i dag. Hvordan kunne du vide, at jeg elsker blommer i madeira? :-) Og den suttekæde er bare så fin - tusind tusind tak!

Jeg håber, at chokoladen kan sætte gang i lidt veer her 9 dage over termin... Ellers er den også meget god bare at trøstespise, det får fint indtil videre i hvert fald :-)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

carinag
23-03-11, 11:41
Carla - Gry var også en lille én på 2800 gram da hun blev født, og hun tog også rigtig meget på meget hurtigt, hvilket gav hende noget mavebøvl. Jeg har ikke så mange gode råd, men knus skal du have herfra, det kan være så hårdt at stå med et barn, der har ondt.

Løvepigen
23-03-11, 12:02
Årh Julie tusind tak for overraskelsen i min postkasse i dag. Hvordan kunne du vide, at jeg elsker blommer i madeira? :-) Og den suttekæde er bare så fin - tusind tusind tak!

Jeg håber, at chokoladen kan sætte gang i lidt veer her 9 dage over termin... Ellers er den også meget god bare at trøstespise, det får fint indtil videre i hvert fald :-)

nak

det var så lidt :)

og mht valg, så må det være tankeoverførsel :heehee:

Veronique
23-03-11, 13:15
Jeg har tilsyneladende fået mig en lille baby, der virkelig gerne vil putte. Han bryder sig ikke om at ligge på fladt underlag, fx en seng, så kan han slet ikke finde ro. Men hvis han til gengæld ligger på en dyne , er han glad og tilfreds og sover meget bedre.

Men er det mon okay? Altså at han sover hele natten ovenpå en dyne med sit strikkede uldtæppe over sig?

samme her så :cross::cross::cross::cross: for det er ok..

Mammay
23-03-11, 13:42

Hvad skulle der kunne ske ved det? Jeg tror bestemt ikke, det er farligt:stortsmil:

Cilja_sjes
23-03-11, 13:57
Godmorgen piger..... eller noget....

Jeg har haft taget en sove dag idag. Synes jeg har været så aktiv de sidste mange dage at det var på tide jeg tog en dag hvor bare sov til jeg ikke gad mere. Heldigvis har Selius været enig med mig og kun vågnet hver 3. time for at få mad.

Han startede op på BioGaia igår, samt D-vitaminer. Også får han K-vitamin i dråber. JM gav nemlig ikke en sprøjte, men havde dråber, så han slap for et stik. Nu skal vi så bare 1 gang om ugen huske at give ham K-vitamin i 12 uger.

Tror altså også jeg ville kunne komme til at glemme de der D-dråber. :hide:
Jeg giver jo flaske, så jeg drypper dem mælken, sammen med BioGaia.

Hvor irriterende er der forresten ikke lige at have en unge som skider i sin natble halvvejs gennem natten? >8/Så mange natbleer har jeg altså heller ikke og jeg gider ikke skifte oftere hvis jeg kan undgå det! hmm....:waiting:

Nogen som ved hvor det er billigst at købe BG 4.0, med knapper?

Dixie
23-03-11, 17:09
Hvad skulle der kunne ske ved det? Jeg tror bestemt ikke, det er farligt:stortsmil:

Ja se, det ved jeg heller ikke :heehee: Noget med varmen måske. Måske er jeg bare lidt pyller.

Cilja_sjes
23-03-11, 17:40
Hvor meget tøj har jeres unger på når i er hjemme og ude?

Selius er ved at omkomme at varme hvis han har mere end en kortærmet body på. :heehee: Den første 1,5 uge havde vi nudist lejer, da han skulle have sollys pga gulsot og da vi så introducerede tøj var han ikke særlig ved det. Men det er ved at være acceptabelt at få en body over hovedet. :heehee:
Men jeg har AAAAALT for lidt kortærmede bodyer. Troede jo at det var langærmede man skulle bruge nu, men altså ikke hvis man hedder Selius.

Er vi ude har han dog bukser og en trøje/bluse ting på og en fleece jakke og en hue og sokker, selvføli.. Og er vi i barnevogn har han dyne på. Men den der flyverdragt jeg har fået af min mor er aaaaalt for varm.
Er vi i barnevogn har vi lige en dyne over også. Dog vi ikke investerede i voksi for det ville da være ALT for varmt, med mindre han måske lå nøgen nede i den...:heehee::think:

Hvad har jeres på?

Hvor meget vasker/bader i jeres? Selius får bad 1 gang pr uge med olie i vandet, ikke noget sæbe.
Hverdag bliver han vasket med en klud (uden sæbe) i hoved, og dobbelt hager og under arme og fingre. Ved blev skift (bæ-bleer) bruger vi også bare vand på en klud.

Behøver man sæbe? I så fald hvornår? Det udtørre vel bare huden også får de behov for creme osv. eller hvad? :think:

PS. Efter han fik BioGaia igår har han skidt mindre. Er det meningen? :think:

Mammay
23-03-11, 18:15
Hvor meget tøj har jeres unger på når i er hjemme og ude?

Selius er ved at omkomme at varme hvis han har mere end en kortærmet body på. :heehee: Den første 1,5 uge havde vi nudist lejer, da han skulle have sollys pga gulsot og da vi så introducerede tøj var han ikke særlig ved det. Men det er ved at være acceptabelt at få en body over hovedet. :heehee:
Men jeg har AAAAALT for lidt kortærmede bodyer. Troede jo at det var langærmede man skulle bruge nu, men altså ikke hvis man hedder Selius.

Er vi ude har han dog bukser og en trøje/bluse ting på og en fleece jakke og en hue og sokker, selvføli.. Og er vi i barnevogn har han dyne på. Men den der flyverdragt jeg har fået af min mor er aaaaalt for varm.
Er vi i barnevogn har vi lige en dyne over også. Dog vi ikke investerede i voksi for det ville da være ALT for varmt, med mindre han måske lå nøgen nede i den...:heehee::think:

Hvad har jeres på?

Hvor meget vasker/bader i jeres? Selius får bad 1 gang pr uge med olie i vandet, ikke noget sæbe.
Hverdag bliver han vasket med en klud (uden sæbe) i hoved, og dobbelt hager og under arme og fingre. Ved blev skift (bæ-bleer) bruger vi også bare vand på en klud.

Behøver man sæbe? I så fald hvornår? Det udtørre vel bare huden også får de behov for creme osv. eller hvad? :think:

PS. Efter han fik BioGaia igår har han skidt mindre. Er det meningen? :think:

nak.

Bader vel 1 gang om ugen eller ved bæ-flod. Bare i vand. Vasker med klud efter behov.

Björk har som regel en langærmet body og et par blebukser på - og strømper.
Hue og fleecedragt på, når vi kører bil.

Esmaralda
23-03-11, 18:23
Jeg har aldrig haft særlig varme børn. det har de arvet fra mig:loser: Alma har langærmet body og alm. tøj udenpå. Når vi køre i bil har hun en hue og en striktrøje, og et tæppe over sig. i barnevognen har hun fleeceflyverdragt og hue på....

Cilja_sjes
23-03-11, 18:24
nak.

Bader vel 1 gang om ugen eller ved bæ-flod. Bare i vand. Vasker med klud efter behov.

Björk har som regel en langærmet body og et par blebukser på - og strømper.
Hue og fleecedragt på, når vi kører bil.

TAK :biggrin:

Min dreng er helt svedt hvis han har taget et nap på mit bryst, mens jeg sidder ved computeren. Totalt vådt hår med fugt krøller...:heehee:

Løvepigen
23-03-11, 18:32
Lærke har som regel en heldragt, eller en langærmet uld/silkebody og bukser med fødder i på. og ude har hun sin merino ulddragt på, den er så lækker. i barnevognen har hun så også dyne på og en tynd bomulds hue.

Carla
23-03-11, 19:15
Vilhelm Nor har en uld/silkebody på og indenunder blebuks af uld og så en silkecardigan og uldstrømper yderst .....

Når han er ude hue og endnu et par sokker og et par gamascher af uld hvis han er i koalaen med bærefleece over ellers jakke i uld fra Engel

Kh.

cilis
23-03-11, 19:56
Pyh, jeg synes godt nok tiden flyver med sådan en baby in da house + en lettere hysterisk nybagt storesøster :whew:. PC-tid er reduceret til nærmest nul. Synes jeg er rimelig aktiv hele dagen, manden har barsel og Sarah er i BH, men alligevel går det kun lige at få tingene til at hænge sammen og holde næsen ovenfor roderiet. Synes jeg ammer uafbrudt og det skal der jo være tid til.

Får besøg af SP imorgen formiddag, er spændt på hvad hun er for en fisk. Håber hun er vant til nullermænd :himle: Får man en anmærkning hvis man ikke har haft sin en uge gamle baby i bad endnu? :hide:

Cilja_sjes
23-03-11, 19:59
Nogen som ved hvor man henvender sig hvis man endnu ikke har fået et CPR.nr til sin lille lækkermås?

Kan ikke navngive Selius før jeg har fået det....:waiting:

Løvepigen
23-03-11, 20:06
Pyh, jeg synes godt nok tiden flyver med sådan en baby in da house + en lettere hysterisk nybagt storesøster :whew:. PC-tid er reduceret til nærmest nul. Synes jeg er rimelig aktiv hele dagen, manden har barsel og Sarah er i BH, men alligevel går det kun lige at få tingene til at hænge sammen og holde næsen ovenfor roderiet. Synes jeg ammer uafbrudt og det skal der jo være tid til.

Får besøg af SP imorgen formiddag, er spændt på hvad hun er for en fisk. Håber hun er vant til nullermænd :himle: Får man en anmærkning hvis man ikke har haft sin en uge gamle baby i bad endnu? :hide:

det kan god være du lige får et lille notat :heehee: ej det tror jeg altså ikke. Lærke har også kun været i bad to gange siden hun blev født. Det er sådan noget med hmm hun lugter da vist lidt af gylp, nåh ja der er noget med noget bad :heehee:

man når det man når.

Sanja
23-03-11, 20:10

Jeg synes også tiden flyver afsted, men jeg har været totalt syg med brystbetændelse og megahøj feber i flere dage, og de glider lidt sammen:) Men jeg synes det går bedre med at få en lille smule rutine ind i dagene nu, og vi har både i går og i dag fået en lækker lur med bebsen sovende i egen lift:heyhey::heehee:

Mht. bad, så har Saxo altså heller ikke haft fornøjelsen endnu, og jeg har det helt fint med det. Bare man sørger for at holde folder rene og tørre, så kan de sagtens vente. Jeg har det faktisk også lidt underligt med at skulle vaske det usynlige fosterfedt væk, synes det er lidt som at vaske mig selv af ham:(:klø::rødme::heehee: Men jeg regner med at vi når at gøre det i morgen, for det er jo også skægt at se sådan en lille størrelse bare ligge og nyde det varme vand:lurve::lurve::lurve:

Nogen som ved hvor man henvender sig hvis man endnu ikke har fået et CPR.nr til sin lille lækkermås?

Det ville jeg også gerne vide:) Hende, der skulle registrere Saxo efter fødslen, kom til at skrive at han var en pige, og det er åbenbart ikke lige sådan til at ændre, så vi venter også spændte på hans nummer:heehee:

Løvepigen
23-03-11, 20:12
Vi venter også i spænding på CPR nr.

Som jeg også lige skrev til Camilla på FB så kan jeg se Vitus CPR nr. på borger.dk og tænker at Lærke nok ikke rigtig er registreret endnu når jeg ikke kan se hende.

Misse
23-03-11, 20:13
Lærke har som regel en heldragt, eller en langærmet uld/silkebody og bukser med fødder i på. og ude har hun sin merino ulddragt på, den er så lækker. i barnevognen har hun så også dyne på og en tynd bomulds hue.

:ditto: til det hele! :biggrin:

Er det dragten fra Disana, hun har?

Misse
23-03-11, 20:14
P

Tilda var også mere end en uge gammel, da hun var i bad første gang.

Misse
23-03-11, 20:15

Ring til folkeregistret. Alternativt til fødegangen.

Løvepigen
23-03-11, 20:15
:ditto: til det hele! :biggrin:

Er det dragten fra Disana, hun har?

Nej, men den minder totalt om den. de havde en kort overgang i tøj og sko de her merino ulddragter super super bløde til var det det 250 kr :think: jeg har en fra disana fra Vitus tid bare en del numre større og den minder helt vild om den. Hvis muligt er den oven i købet en smule blødere :biggrin:

Carla
23-03-11, 20:16

Dit liv lyder som mit bortset fra at manden er startet på arbejde her :crying: hvilket betyder endnu mere bøvlet storebror :heehee: Ingen anmærkninger tror jeg godt du kan regne med! Des mindre baby bades des bedre tænker jeg umiddelbart :knus:

Løvepigen
23-03-11, 20:20
Dit liv lyder som mit bortset fra at manden er startet på arbejde her :crying: hvilket betyder endnu mere bøvlet storebror :heehee: Ingen anmærkninger tror jeg godt du kan regne med! Des mindre baby bades des bedre tænker jeg umiddelbart :knus:

ja de har ikke godt af alt det baderi som helt små.

cilis
23-03-11, 21:22
Godt at høre jeg ikke er den eneste med ubadet unge :heehee:
Nu fik jeg endelig læst en smule i tråden. Må lige sende et kram, bedre sent end aldrig, til jer der har været ramt af influenza, brystbetændelse mv. :knus:

Kan ikke huske det hele, men fik set billeder af Lærke og Tilda :lurve: Smukke piger begge to!

Og Carla, de to drenge der de må da være enhver fotografs drøm :lurve: Dejlige ser de ud, og et virkelig lækkert billede! Jeg skal helt sikkert have Danca til at fotografere mine piger på et tidspunkt :daydreaming:

Rikkerar
24-03-11, 08:34
Vi bader Anne et par gange om ugen, når de andre osse skal i bad. Ellers efter behov.

Veronique
24-03-11, 08:57
Anissa elsker bad.. hun kommer i sin lille badekar ca en gang om ugen - det er sååååååå hyggeligt men ved godt, at de ikke må bade for ofte - hun var vel over en uge første gang - det kan man kun få roser for.. hendes numse og ben var kommet under vandet, idet jeg vaskede hende i håndvask da hun havde mekonium på numsen..

nu vasker jeg hende med smarte vaskeservietter (stof) ved bleskift -

bruger sjældent babysæbe - vaskede hendes hår med babyshampoo fordi jeg havde smurt hendes hår i olie pga arp - skal anskaffe mig ny tætkam (IDAG)

NU nak hvornår er uldlongies for varmt? og uldbukser? skal til alg.eriet til sommer i 5 uger .. ca 35 grader udenfor men vi kommer ikke meget ud.. er det ok med uldbukser?
skal have stofbleer, vaskepulver, mme (tror jeg nok til den tid) og alt muligt med .. stoler ikke på deres bleer og pulver med parfum..

Veronique
24-03-11, 08:58
efter badet giver jeg lidt massage med babyolie

Esmaralda
24-03-11, 10:00
Alma bliver badet et par gange om ugen, nogen gange kommer jeg lidt olie i, men aldrig sæbe. Hun gylper en del, så hun lugter tit lidt surt:heehee: så 2 gange om ugen hvis jeg syntes hun trænger, ellers kun en:B:
Vi sover ellers bare fantastisk om natten, hun er bare en skat, igår sov hun 6 timer, og i dag sov hun fra 22-7.30 kun afbrudt af en lille babsetår kl.1:daydreaming::trut:

Carla
24-03-11, 10:23
Anissa elsker bad.. hun kommer i sin lille badekar ca en gang om ugen - det er sååååååå hyggeligt men ved godt, at de ikke må bade for ofte - hun var vel over en uge første gang - det kan man kun få roser for.. hendes numse og ben var kommet under vandet, idet jeg vaskede hende i håndvask da hun havde mekonium på numsen..

nu vasker jeg hende med smarte vaskeservietter (stof) ved bleskift -

bruger sjældent babysæbe - vaskede hendes hår med babyshampoo fordi jeg havde smurt hendes hår i olie pga arp - skal anskaffe mig ny tætkam (IDAG)

NU nak hvornår er uldlongies for varmt? og uldbukser? skal til alg.eriet til sommer i 5 uger .. ca 35 grader udenfor men vi kommer ikke meget ud.. er det ok med uldbukser?
skal have stofbleer, vaskepulver, mme (tror jeg nok til den tid) og alt muligt med .. stoler ikke på deres bleer og pulver med parfum..

:heehee::heehee::heehee: Altså jeg er jo uldentusiast og her render den store altid rundt i uld og silke tøj inderst og så piller jeg yderlagene af alt efter temperatur og aktivitetsniveau. Uld og silke holder jo ikke kun på varmen men leder den også væk og min Carl har aldrig været for varm af det ....

Men alle børn er jo forskellige så jeg tror du skal føle dig frem. Tænker pt. at vi fortsætter med uld ind i sommeren, men er spændt på at høre hvad I andre gør. Eventelt kan man selvfølgelig bruge pul om dagen .....

Kh.