PDA

View Full Version : De der små fetish'er!

two_hearts
25-06-10, 13:59
Ja nu skal vi have det sjovt og jeg skal have noget mere info om jer! :heehee: :jubel::lurve:Jeg sad og funderede over de små materialistiske ting/fetisher som gør mig glad og danner mig, og kom til at spekulere på, at det egt siger en del om mig! Så derfor er jeg nys for at høre, hvad DU elsker :biggrin:

Leopardprint: Jeg ELSKER det! :lurve::lurve::lurve: Forstår slet ikke at folk siger det er totalt out of date! :rotf::oldlady:Jeg bliver fuldstændig ivrig, hvis jeg ser noget og må have det!

50er-rockabillystilen: Nuuij hvor jeg elsker den - elsker mine swingkjoler, mit fantastiske hårpynt og smykker. Kan slet ikke vente til min nye kjole og petticoat kommer med posten!:biggrin:

Støvler: Jeg kan IKKE styre mig! :himle: Men de sidste par år har jeg tøjlet mig selv, så er faktisk blevet dygtig at gå forbi! :stortgrin:

Kjoler: Jeg er en ægte kjolepige, der ikke ejer et par bukser! :heehee: Udover 2 par denimleggins! :stortgrin:

Tatoveringer: Store og farverige - old school! Love it! :lurve:

Vilde hårfarver: Skraldebangfarver - knaldrød og orangerødt! :daydreaming: Og så er jeg pt selv sorthåret! :rotf::loser:

Og så beundrer jeg de der hippie-bohemetyper, der kommer gående med deres flagrende bukser og små veste og deres naturlige udseende! For f***** det ser godt ud! :lurve: Sådan kommer jeg bare aldrig til at se ud! :heehee:

Omvendt så siger tasker og dyre designervarer mig slet ikke en dyt! :shame:

Hvad er DU til? :stortgrin:

Gatto
25-06-10, 14:12
Tjek på leoprintet :heehee: Har lige syet leokjole, der kommer til at nyde selskabet med min anden leokjole og mine leobluser :heehee: Og striber - dem har jeg mange af, toppen at de er blevet moderne igen, NU skal der købes stort ind til de næste mange år hvor de ikke kan opdrives :biggrin: Jeg ejer tilgengæld intet prikket :think:

Stiletter og solbriller :stortgrin: Har vel ca 20 par stilletter og kan ikke gå i høje hæle :rotf: Men de er fine :lurve::lurve::lurve:

I går sad jeg til gengæld og flippede lidt over hvor meget jeg HADER sytråd! Virkelig, det føles som edderkoppespind når det rammer en, brrrrr! Jeg får kuldegysninger, lidt ligesom negle mod en tavle, og hader det bare. Her i huset bliver der smidt virkelig meget sytråd ud, fordi jeg klipper det af hele tiden, så jeg ikke risikerer at ramme det - og ja, min store hobby er: Syning :blomst: :himle:

Jeg eeelsker til gengæld mine maskiner - jeg kan svømme helt hen over lyden af min overlocker og hvordan mekanikken bare spiller :daydreaming: (Og opvaskemaskinen og vaskemaskinen, men det er mest fordi de udfører mit slavearbejde :biggrin:)

Jeans - har nok ca 20 par vil jeg tro :stortgrin: Og sneakers eeelsker jeg også, prøver virkelig at begrænse indkøbene.

LindaSol
25-06-10, 14:27
Fin tråd :stortsmil:

Det er nok ikke så materialistisk, for jeg køber sjældent tøj og ting, men med hensyn til min egen påklædning så er jeg aldrig iført andet end fodlange løse nederdele (jo, jeg er også påklædt på resten af kroppen). Mindst 80 % af min garderobe er sort i sort. Jeg elsker hippie-/vikinge-tingeltangel - halskæder og ørenringe mest, men jeg binder også diverse amuletter og sådan på tasker og jakker. Jeg elsker min næsering. Jeg går kun i flade behagelige sko og støvler. Min største fetish er langt hår. Alle burde have langt hår efter min mening. Let it grow. Jeg elsker bare tæer, men går ikke selv så ofte barfodet, som jeg måske gerne ville. Jeg elsker fløjl. Og sort make up. Og bluser med snørebryst. Og flotte, flagrende ærmer. Og enorme nederdele med mange lag, selv om det ikke er praktisk til daglig. Nå ja og rav. Og sjaler og kapper.

NokBin
25-06-10, 14:58
Bøger :lurve: Masser af bøger. Rigtig mange bøger :lurve:

Katja Høst
25-06-10, 15:13

Det er så mig! :wave::stortgrin:

Jeg voldelsker mine dyre Mulberry-tasker og må gang på gang bare eje en eller anden føj-dyr designerdress i silke, skind eller lign. Arhhh... :daydreaming:
Jeg går nemlig heller ikke bukser - overhovedet. :)

Min hang til mærker går igen i ungernes garerobe. Jeg bruger uhyggeligt mange penge på tøj til mine unger - på dette område er jeg skræmmende tæt på at være en vaske ægte shopaholic. Jeg kan slet ikke lade være. :daydreaming::rødme:

Og endelig er jeg totalt bogliderlig. :heehee: Jeg MÅ læse dem - EJE dem! :lurve:

Men møbler, fint service, boligindretning, prydhaver, biler, fladskærme og andre af den slags statussymboler, siger mig ikke en dyt. :nottalking::biggrin:

Musse
25-06-10, 15:18
Lææækre tasker...altså ikke dem til mælk :rotf: Men små og store tasker, især i blødt skind eller med lækre detaljer....elsker dem! Mine yndlings er 10 år gamle og stadig fantastiske...og efter en lang shoppingpause, har jeg netop købt en rummelig skuldertaske i blødt, blødt lyst skind :lurve:

Så har jeg noget med ærmer.....store ærmer eller med sjove detaljer.....

Så er der det der med naturmaterialer.....gerne silke eller blød uld.

Sko, lækre flade sko i skind!

Mit, af min mor, hjemmestrik.

Hjemmelavede ting til ungerne er jeg en sucker for. Ting derer unikke og lagt sjæl i...og igen, i dejlige naturmaterialer.

Jeg kan blive helt lykkelig-agtig når jeg kan høre hele "maskinparken" er i sving, Opvaskemaskine, vaskemaskine, røremaskine, tørretumbler. Det er LUKSUS! :jubel:

Min symaskine og min PC!:trut:

ninjamom
25-06-10, 15:19
Jeg elsker:

strikkehuer store baggy huer. Jeg har ALTID hue på når jeg færdes ude (mest fordi jeg HADER mit hår)

Solbriller solbriller solbriller jeg ELSKER at gå med solbriller

Free City tøj Jeg tjekker dagligt ebay for at se om der er kommet nyt på. ELSKER det!

Tasker uhmmm tasker!!! Ikke nødvendigvis designer, men store rummelige tasker (og vi snakker IKKE om bryster, de kommer i en tråd senere hahahaha)

T-shirts old-school t-shirts med et fint 50'er motiv (bil eller pin-up eller den stil)

ChristinaS
25-06-10, 21:48
Altså... Jeg er ikke ret materialistisk når det handler om mig selv egentlig...:think: Jo, jeg ELSKER plateau sko, og går i dem dagen lang (når jeg ikke er gravid :phbbbt:) jeg er sikker på at det handler om min ringe højde (156 cm.) og at jeg blev så træt af at glo på alle andres numser...:heehee: (Og så ser man liiiidt slankere ud...:stortgrin:)

Ellers elsker jeg bare alle mine kreative hobbyting - jeg nænner ikke at "smide" mine scrapbooking-sager videre - for jeg tænker, at jeg nok finder lysten frem igen en dag... (Ellers er der papir, standsemaskiner og stempler nok til mine børnebørne også :trut: ) Mit syværelse er min højborg, og jeg bliver salig af glæde når jeg kigger mig omkring - maskinerne, stofferne, tråden, alt tilbehøret, hylderne med mønstre og bøger osv.:daydreaming:

Det er ikke for selve det materialistiske i det, men fordi jeg føler mig så forbandet rig, at have en hobby der i dén grad kan fylde mit liv med glæde og energi...:lurve:

PC´en ville jeg aldrig kunne leve uden...:fløjte:

Dyre mærketasker, sko osv, til mig selv, det siger mig IKKE en skid - overhovedet...:wink:

(Jeg bruger også knaster på fedt tøj til ungerne - det jeg ikke selv laver altså - men det bliver altid købt enten brugt eller på udsalg...:wink:)

two_hearts
25-06-10, 21:57
Ja børnetøj kan jeg nok også godt skrive under på! For filan da :hide:

Fedt I gider - synes det er med til at skabe et større indtryk af jer! :lurve:

Kom flere! :jubel::jubel::jubel:

smattebille
25-06-10, 22:10
Sko og stilletter - eeelsker høje hæle, men har ikke såååå mange igen. Forsøger at styre mit forbrug lidt :wink:

Jakker - jeg aner ikke hvorfor, men synes altid jeg falder for fedt overtøj. Har vist et hav af jakker og frakker. Og alligevel går jeg lige nu kun med 7 år gammel bilig trenchcoat. Er til gengæld ikke særlig mærkefikseret når det kommer til jakker - bare det ser fedt ud :wink:

Og så børnetøj sæføli - elsker at netshoppe til Samuel og gerne noget af det lækrere. :lurve:

Enna
25-06-10, 22:10
50er-rockabillystilen: Nuuij hvor jeg elsker den - elsker mine swingkjoler, mit fantastiske hårpynt og smykker. Kan slet ikke vente til min nye kjole og petticoat kommer med posten!:biggrin:

Støvler: Jeg kan IKKE styre mig! :himle: Men de sidste par år har jeg tøjlet mig selv, så er faktisk blevet dygtig at gå forbi! :stortgrin:

Kjoler: Jeg er en ægte kjolepige, der ikke ejer et par bukser! :heehee: Udover 2 par denimleggins! :stortgrin:

DITTO!!!!

Jeg elsker også Rockabilly stilen, og 50er kjoler i det hele taget, og hvis det stod til mig, så ville det meste af min garderobe bestå af den slags tøj. Men desværre har mine impulser også en del at skulle have sagt, så der ryger også jeans og mere klassisk tøj i kurven :tantrum:
Men egentligt bryder jeg mig ikke så meget om at købe tøj. I hvert fald ikke i fysiske butikker, jeg synes det er rædselsfuldt at gå fra butik til butik, blive bombarderet med elendigt musik, og se sig selv i spejlene i det alt for stærke lys :hide:
Men NETSHOPPING -DET er lige mig :jubel:
Må jeg spørge, hvad det er for en kjole du har bestilt? Jeg selv blev gift i en polkaprikket halterneck fra Vivien of Holloway, og jeg ELSKER den :lurve:

Det ærger mig, at jeg ikke kan finde ventetøj i den stil.

En anden fetish er bøger. Gamle husholdningsbøger, kvindebøger, sygeplejebøger, 1. hjælpsbøger etc fra 30erne - 50erne. Min yndling er "Håndbog for Nutidshjem" fra 1930erne der kan man finde svar på stort set alt :jubel:
SKÆG idé med en fetish tråd :heehee:

Anne

MulleMarie
25-06-10, 22:16
BØGER. Går bare slet ikke ind for at låne dem på biblo - må bare eje dem og læser dem gerne 2-3-4 gange:stortgrin:

Nørd
25-06-10, 22:21
Nu hvor vi er ved at flytte og pakke ned i flyttekasser har jeg fået det bevist en gang for alle hvor min store kærlighed ligger...
Vi flytter fra 105 kvadratmeter til 37 så vi skal virkelig downsize alt!

Min mands hobbyting er en forholdsvis (altså, i forhold til hvad vi HAR af bøger) lille stak bøger, nok til et godt bundfald i en flyttekasse...
MINE hobbyting (syting, stof, scrapbooking dimser, maling osv..) fylder fire af de største slags flyttekasser, og min symaskine er engang i en af dem ...

så... mine hobbyting! :lurve::lurve::lurve:

AnnieLP
25-06-10, 22:25
Hmmmm, hvad eeeelsker jeg :think:

Øreringe - i alle typer og størrelser: små, store, sjove, kække, smukke. Love it!

Sko - jeg er ikke så god til stiletter og høje hæle (har svage ankler, vrikker rundt konstant) - men jeg elsker sko, især sølvsko og sandaler. Liva har eksempelvis flere par sko end de fleste soon-to-be-3årige.

Køkken-gadets - desværre tillader hverken køkkenets størrelse eller pengepungen at jeg udvider...

Garn og stof - elsker at købe, tænke og planlægge. Og når så sjældent længere end dét...

IKEA - jeg ved ikke hvad det er, men hvis jeg fik fripas i den butik :daydreaming: - jeg tror det er en blanding af at det egentlig er et OK design og fin kvalitet kombineret med at min indre nærigprås synes godt om prisen... Havde jeg penge, tror jeg faktisk der ville stå langt flere danske designer møbler herhjemme. Elsker Wegner...

Georg Jensen - just lååååve damask :lurve: sengetøj, duge, viskestykker, håndklæder - ja, selv juletæppet er derfra!

Det ærgerlige, er at jeg som studerende er for fattig til alle mine :daydreaming: + :lurve:-goder! Så de er helt uopfyldte, mine behov. Så meget at jeg havde svært ved at huske hvad jeg holder af :heehee:

Dottelue
25-06-10, 22:27
stof, i alle andre butikker går jeg og kigger priser, og går tomhændet derfra. i stofbutikker peger jeg og siger hvor meget jeg vil ha. helst rl butikker. (og ulempen ved rl er at fylder du kurven, så koster det)

og hjemmeavlede grøntsager og frugt, ting lavet fra bunden. elsker at sætte hjemmelavet saftevand på bordet, gerne købe brød, men der skal hj. lavet syltetøj på. etc. uh at gå i haven med en lille kurv og en saks og så samle ind til aftensmaden :daydreaming:

LineT
25-06-10, 22:30
BØGER :skriiig::lurve: JEG ELSKER BØGER, SÅ GIV MIG DA NOGLE FLERE >8/

Hårbøjler, allerhelst med alle slags blomster i alle farver :stortgrin:

Små klipsespænder med blomster på til håret:lurve:

Lange guldhalskæder, ejer slet ikke en eneste, som ikke hænger under mine bryster (altså så lange er de heller ikke, vel :lol: Altså kæderne.. Eller brysterne.. eller...)

Skøre strømper - farver, striber, med aber, solbriller, katte, frøer, pirater, hjerter, jordbær..... :himle:

Kjoler :stortgrin:

Lidt, men godt make-up og cremer. Jeg har ikke meget af den slags, men til gengæld har jeg noget jeg er rigtig glad for (og som regel også noget ret dyrt)

Og kvalitets-gourmet-økomad :rødme: Det kunne jeg nok i virkeligheden bruge ALLE mine penge på

and the list goes on......

Mildbassen
25-06-10, 22:32
Jeg tror min eneste sande materalistiske fetish er mad.

Jeg elsker god mad andre har lavet til mig!
Alt den gode take away: sushi, italiensk pizza, rigtige burgere med rigtige pomfritter og hjemmerørt mayo, delikate sandwiches, fiskemandens bouillabaisse, vietnameserens friske forårsruller.
At gå ud at spise, elsker det!
Elsker også at hygge mig med at købe gode madvarer og lave slow food.

Det bedste ved udenlandsrejser er, at man skal spise ude tre gange om dagen.
Jeg tænker på landets køkken, når jeg overvejer rejsemål.
Tager altid på marked og i supermarked i udlandet, bare for at kigge og drømme.

LindaSol
25-06-10, 22:33
Og kvalitets-gourmet-økomad :rødme: Det kunne jeg nok i virkeligheden bruge ALLE mine penge på

Det er faktisk dét, jeg bruger alle de penge på, som jeg ikke bruger på tøj og sko og frisør og hvad har vi ... det tænkte jeg bare slet ikke på at nævne :fløjte:

solsikke
25-06-10, 22:41
Sofapuder! og kun i uld. Vi kan efterhånden ikke sidde i sofaen, fordi den er så fuld af puder i alle størrelser (hver gang jeg ser et godt tilbud på Hays Mays puder på TS, så MÅ jeg lige....)

Bøger! Købte engang masser af skønlitteratur, men nu læser jeg jo på computeren :fløjte: Så nu er det mere opslagsværker og den slags. Dog mest i genren "The making of Indiana Jones" eller "The history of ILM" :biggrin:

Møbler i det hele taget. Elsker lækre designs, men vil absolut ikke betale prisen. Faktisk tror jeg ikke vi har et eneste møbel, der ikke enten er købt brugt eller som udstillingsmodel (eeeelsker annonceagenter på DBA, har altid mindst ti kørende, også på ting jeg egentlig ikke mangler). Selv i Ikea starter jeg altid i rodekassen :wink:

Så er der min lidt hemmelige last, for jeg elsker at købe legetøj til børnene :rødme:

LineT
25-06-10, 22:47
Vi skal alle mødes og bytte bøger engang imellem :stortgrin:

sabelkat
25-06-10, 22:50
STOOOOOOOOOOOOOF! Helt klart min største fetish!

Og så mine kawasaki-sko! Jeg er sådan en, der har tre par sko, som jeg så går i HELE tiden. Og en masse høje, som jeg aaaaldrig bruger. Men kawasaki i ensfarvede FARVER og andefødder! Ohhh skohimlen!

Og de der toppe fra H&M til 40 kr stykket, de der ensfarvede nogen, som man ikke kan ha mavedelle i. (Har lige lagt hele bunken ud i syværelset, så de kan blive konverteret om til noget nyttigt)

Tøj til ungerne. Mærketøj! Til mig selv...? jeg ligner vist bare en trold, der er trukket op af en mose for ganske nylig!

Garn. Jeg har så svært ved bare at gå forbi, selvom jeg sjældent får et strikketøj færdigt:hide:

Jamen alt til min sy-hobby. Jeg elsker bare den hobby, ligesom ChristinaS siger det:lurve:

Hvad mere... Min have! Jeg bliver SÅ glad, når jeg kigger ud i den og konstaterer, den er MIN.

Mine guldsmykker! Har lige fået min første diamantring i mor-gave, og jeg kigger på den 100000 gange om dagen. Min guld-tåring, som jeg gav mig selv, da jeg blev lærer. Og de guldkæder, jeg har arvet fra min farmor, og som jeg næsten altid har på.

Åh der er sikkert mere. Jo det tøj, jeg selv har syet, som sidder godt;) det er nemlig ikke det hele, der gør det.

Men det bedste må være mit retro-sengetøj, der bare venter på at jeg lægger snedige planer med det.

Og så alle de ting, jeg selv har lavet. Der er eddermame mange efterhånden, og jeg elsker bare at omgive mig med ting, jeg selv har lavet.

Farver. Klare farver.

Tørklæder, sådan nogen farmor sager, jeg har fundet i genbrug, som jeg sætter i håret.

Der er sikkert mere:)

Men jeg er også en af dem, der er totalt kold overfor dyre ting, tasker, sko og den slags. Jeg ville ikke ane hvad jeg skulle stille op med det?

Maj My
25-06-10, 22:55
Lækre køkkensager (smukke kopper, le creuset gryder, rösti skåle)

Keramik (skåle, vaser, skulpturer)

Blandede tallerkner vi har ganske få ens tallerkner, men til gengæld rigtig mange forskellige små kunstværker

Blandede drikkeglas (men overvejende Holmegaard som jeg synes, laver helt vildt smukke glas til en overskuelig pris)

Magasins sengetøj - den tykkeste, lækreste kvalitet (pima). Men også damask fra Georg Jensen er i top!

Bjørn Wiinblad alt; tallerkner, puslespil, malerier, skulpturer osv. Med guld og stærke farver, helst. Men jeg har sagt stop, og må ikke købe mere nu. For så går det sjove af det.

Guld og diamanter - jeg behøver ikke mere (før vi skal giftes en gang) - men iiihh hvor er jeg glad for mine smykker

Bøger dejlige dame romaner, på engelsk helst. Dét er luksus.

Film (skal ejes, ikke lejes :heehee:)

Steen Berg Hansen malerier - gid jeg havde tyve af dem

Økomad

Hunpingvin
25-06-10, 22:56
Applebottoms jeans og toppe. Elsker designet og elsker at gå klædt som poptøs og få elevatorblikket af mandlige forbipasserende :rotf:

Øreringe. Helst lange og dinglende.

Molo og IdaT til Natasja. Lige de 2 mærker er jeg bare forelsket i, men køber kun på lagersalg - dvs jeg ikke har købt noget i år fordi lagersalgene lå da jeg bare ingen penge havde :phbbbt: Og så Fisterløjsovs på Valby Langgade :lurve:

Bøger og især krimier. Men på grund af økonomien holder jeg mig til biblioteket.

Mangoto
25-06-10, 23:00
En anden fetish er bøger. Gamle husholdningsbøger, kvindebøger, sygeplejebøger, 1. hjælpsbøger etc fra 30erne - 50erne. Min yndling er "Håndbog for Nutidshjem" fra 1930erne der kan man finde svar på stort set alt

Anne

Ja, de bøger er bare så gode - har alle tre bind i reolen (og det sidste bind handler stort set kun om børnepasning) Der er også et virkelig sjovt afsnit om hvordan man holder fest, kan jeg huske.

Mammay
25-06-10, 23:00
Altså ud over at mit forbrug har været nærmest ikke eksisterende i flere år, så er det:

SKO: Gerne stiletter, elsker stiletter der er specielle og derfor er jeg taknemmelig for mine små fødder, for guderne skal vide, at jeg har gjort mange kup i den forretning på strøget, der sælger italienske kollektionsvarer :jubel:

BØGER: Er nok rimelig bibliofil!

GARN: Elsker flot garn, får det bare ikke brugt!!

Og det nyeste - PLANTESKOLEHEJS, har lige fået have og jeg kan slet ikke styre mig, når jeg kommer ind i en planteskole :heehee:

LotteS
25-06-10, 23:14
Stauder, buske, træer og alt man ellers kan få på en planteskole. Der kan være MEGET i en Nihola :heehee:. Jeg har dog været stærk i år og ikke været deroppe en eneste gang (der er heller ikke mere plads i haven:biggrin:)

Ulla
25-06-10, 23:46
jeg er så den billige forbruger ... jeg kan ikke lade være med at købe små teæg, farvede bøtter og sådan noget crap :heehee:

ChristinaS
26-06-10, 00:56
Hmmmm, hvad eeeelsker jeg :think:

IKEA - jeg ved ikke hvad det er, men hvis jeg fik fripas i den butik :daydreaming: - jeg tror det er en blanding af at det egentlig er et OK design og fin kvalitet kombineret med at min indre nærigprås synes godt om prisen... Havde jeg penge, tror jeg faktisk der ville stå langt flere danske designer møbler herhjemme. Elsker Wegner...

[QUOTE=Ulla;1484712]jeg er så den billige forbruger ... jeg kan ikke lade være med at købe små teæg, farvede bøtter og sådan noget crap :heehee:

Årh, IKEA, hvordan kunne jeg glemme IKEA...:skriiig: Love it...:stortgrin: (Hvilket så henleder til Ullas indlæg, for IKEA er da bare stedet for tingeltangel...:lurve:)

Ulla
26-06-10, 01:06
Årh, IKEA, hvordan kunne jeg glemme IKEA...:skriiig: Love it...:stortgrin: (Hvilket så henleder til Ullas indlæg, for IKEA er da bare stedet for tingeltangel...:lurve:)
IKEA, Notre Dame, Girlie Hurley på Istedgade, Plint på Købmagergade, Nordhjem på nettet ...

thunberg
26-06-10, 07:10
Sjov tråd:):)

Mine laster

Hobbyting stof, scrapbooking papir (som jeg aldrig får brugt, har kun lavet Kayas fødsel i hendes scrapbog:heehee::heehee:), perler, farveblyanter, akrylmaling.....

mit kamera som jeg drømmer om at få købt nyt objektiv til.:lurve:

Tasker lige meget om de er billige eller dyre, har lige købt en taske fra Octepus som jeg har drømt om i lang tid og jeg :lurve: den.

Enna
26-06-10, 09:23
Ja, de bøger er bare så gode - har alle tre bind i reolen (og det sidste bind handler stort set kun om børnepasning) Der er også et virkelig sjovt afsnit om hvordan man holder fest, kan jeg huske.

Jeg synes det er fantastisk den måde bøgerne er bygget op, altså med det unge nygifte par der flytter sammen, lægger budget og hvad der ellers hører med. Og så synes jeg, at kapitlet med overnattende (eller hedder det liggende?) gæster er ALLETIDERS underholdning :jubel:

cslyngaa
26-06-10, 09:35
Åh.. Jeg elsker, at gå på loppemarkeder og genbrugser!

Så min fetich er pt. ALT fra 70´erne! (læs; retro stof, Erik Kold plast, Rösti- ja, alt i den dur).

Sigrun
26-06-10, 20:44
Jeg er nærmest anti-materialistisk. Kan jeg få det brugt i genneren eller guloggratis, vil jeg langt hellere det. Jeg syr selv og er megastolt af det :heehee: . Praler meget gerne på den ganske barnlige måde af hjemmesyede/-strikkede ting/-lavede og genbrugsfund:rødme:.

Mit håndarbejdshjørne ........................dvs. ¼ af hele stuen med 3 store og 2 små reoler fyldt med grej :heehee: - er vist også lidt en "fetish". Jeg nyder alt det der er i reolerne, klar til brug, skulle jeg få lyst til at gøre-det-selv.
Jeg har lidt samme afhængighed af at dyrke have. Nu er vi jo lige flyttet i vinters og ville tage den roligt med at få lavet bede osv.....med det resultat at jeg har ca. 50 :glo: krukker med planter nu......:himle::heehee:

Jeg drømmer i mine svage øjeblikke :daydreaming: om at være klassisk på den elegante måde. Jeg prøver faktisk at købe eller lave tøj, der er sådan lidt klassisk-elegant, men der er vist for meget hippie i mig, så det ender med at blive sådan lidt enkelt bohemeagtigt, det hopper bare op i hænderne på mig (eller ud af symaskinen) uden at jeg ved hvordan det gik til... Men i virkeligheden er det også det, jeg foretrækker - det fine elegante kan man jo ikke luge i haven eller hoppe i vandpytter :lurve: i. Derfor ææslsker jeg også min vindjakke, som jeg købte sidste sommer, indbegrebet af Praktisk.

Det kan gøre mig helt lykkelig af at mærke tynd silke eller blød uld mod huden:lurve:. Jeg nægter, NÆGTER at gå i andet end naturmaterialer, det er ikke af ideologiske årsager, jeg får myrekryb af at gå i kunststoffer.

Jeg elsker at læse fagbøger, om ALT. Jeg elsker at have en bred viden om verden.
Og så kan jeg ikke stå for gamle bøger (før 1945) om husholdning, madlavning, ernæring og sundhed. Jeg ville have forsvoret at jeg nogle sinde skulle begynde at samle på noget....det har sneget sig ind på mig uden at jeg opdagede det:wink:. Har vel omkring 15 nu.

Maj My
26-06-10, 21:13
Jeg er nærmest anti-materialistisk. Kan jeg få det brugt i genneren eller guloggratis, vil jeg langt hellere det. Jeg syr selv og er megastolt af det :heehee: . Praler meget gerne på den ganske barnlige måde af hjemmesyede/-strikkede ting/-lavede og genbrugsfund:rødme:.

Mit håndarbejdshjørne ........................dvs. ¼ af hele stuen med 3 store og 2 små reoler fyldt med grej :heehee: - er vist også lidt en "fetish". Jeg nyder alt det der er i reolerne, klar til brug, skulle jeg få lyst til at gøre-det-selv.
Jeg har lidt samme afhængighed af at dyrke have. Nu er vi jo lige flyttet i vinters og ville tage den roligt med at få lavet bede osv.....med det resultat at jeg har ca. 50 :glo: krukker med planter nu......:himle::heehee:

Jeg drømmer i mine svage øjeblikke :daydreaming: om at være klassisk på den elegante måde. Jeg prøver faktisk at købe eller lave tøj, der er sådan lidt klassisk-elegant, men der er vist for meget hippie i mig, så det ender med at blive sådan lidt enkelt bohemeagtigt, det hopper bare op i hænderne på mig (eller ud af symaskinen) uden at jeg ved hvordan det gik til... Men i virkeligheden er det også det, jeg foretrækker - det fine elegante kan man jo ikke luge i haven eller hoppe i vandpytter :lurve: i. Derfor ææslsker jeg også min vindjakke, som jeg købte sidste sommer, indbegrebet af Praktisk.

Det kan gøre mig helt lykkelig af at mærke tynd silke eller blød uld mod huden:lurve:. Jeg nægter, NÆGTER at gå i andet end naturmaterialer, det er ikke af ideologiske årsager, jeg får myrekryb af at gå i kunststoffer.

Jeg elsker at læse fagbøger, om ALT. Jeg elsker at have en bred viden om verden.
Og så kan jeg ikke stå for gamle bøger (før 1945) om husholdning, madlavning, ernæring og sundhed. Jeg ville have forsvoret at jeg nogle sinde skulle begynde at samle på noget....det har sneget sig ind på mig uden at jeg opdagede det:wink:. Har vel omkring 15 nu.

NØJ, jeg føler mig materialistisk! Jeg har en laaang liste over ting, som jeg elsker - og de skal alle sammen købes for penge :heehee:
Men faktisk bruger jeg ikke de vilde summer på noget som helst. Hverken mad eller boligting eller bøger.
Laaangt de fleste ting finder brugt (og jeg kan lede rigtig længe efter dem), noget køber jeg på mega-udsalg - resten ønsker jeg mig i gaver :heehee:

Men jeg kan sagtens relatere til din liste, Sigrun. Og jeg bliver lidt misundelig over dele af den; Jeg ville ønske, at jeg syede, og jeg glæder mig meget til (forhåbentlig) at gøre det mere, når vi flytter, og jeg får plads til at have min symaskine stående fremme.
For det må være så skønt.

:stortgrin:

kornblomst
26-06-10, 21:48
jeg ELSKER brugskunst.... Keramik, skåle, vaser, kopper, kander osv....

Lige for tiden ELSKER jeg alt der er sort/hvid stribet eller polkaprikket :lurve: kan slet ikke stå for det! Om det så er pudebetræk, dækkeservietter, eller postkort....Jeg kan ikke få nok!!!! :jubel:

Har desværre alt for få penge for elsker virkelig at shoppe .... Men altså.... VINTERJAKKER :lurve:, tørklæder, øreringe og hårdimseting .... I LOVE IT!!!!

Maj My
26-06-10, 21:50
jeg ELSKER brugskunst.... Keramik, skåle, vaser, kopper, kander osv....

Lige for tiden ELSKER jeg alt der er sort/hvid stribet eller polkaprikket :lurve: kan slet ikke stå for det! Om det så er pudebetræk, dækkeservietter, eller postkort....Jeg kan ikke få nok!!!! :jubel:

Har desværre alt for få penge for elsker virkelig at shoppe .... Men altså.... VINTERJAKKER :lurve:, tørklæder, øreringe og hårdimseting .... I LOVE IT!!!!

THANK YOU!

.....me too :heehee:

kornblomst
26-06-10, 22:03
THANK YOU!

.....me too :heehee:

hehe så er det nu jeg får lyst til at smide min ønskeseddel herind... Ihhh jeg går i selvsving over Helbak, Lonepedersen.dk, Kähler osv :daydreaming::daydreaming::daydreaming::daydreaming::daydreaming: hvor købes sådanne ting på tilbud?????? :fløjte:

Maj My
26-06-10, 22:20
hehe så er det nu jeg får lyst til at smide min ønskeseddel herind... Ihhh jeg går i selvsving over Helbak, Lonepedersen.dk, Kähler osv :daydreaming::daydreaming::daydreaming::daydreaming::daydreaming: hvor købes sådanne ting på tilbud?????? :fløjte:

:notlistening: Hende kendte jeg ikke. U-tak for info....

:heehee:

Her er et link til en af mine 'dårlige' vaner.....

http://www.keramikogvaev.dk/k1/k1.htm

kornblomst
26-06-10, 22:23
Og hendes butik irl er noget af det hyggeligste lille sted :lurve: :heehee:

Må tjekke linket ud - og kopiere det over på ønskesedlen!!! ;-)

Edit: og der var så lige en måneformet vase, en feeeeeeed kande og en skøn tepotte med skæv tut jeg MÅ eje :daydreaming:

Nana T
26-06-10, 22:25
Jeg ELSKER ELSKER ELSKER bare lime grønne ting til når vores hus er færdigt :)

Tøj til Sigrid og jeg grænser også til at have et net shoppings misbrug ;)

Maj My
26-06-10, 22:35
Og hendes butik irl er noget af det hyggeligste lille sted :lurve: :heehee:

Må tjekke linket ud - og kopiere det over på ønskesedlen!!! ;-)

Edit: og der var så lige en måneformet vase, en feeeeeeed kande og en skøn tepotte med skæv tut jeg MÅ eje :daydreaming:

Sidste spam fra mig.... :hide:

Det er keramikkerne under 'keramik 1', der er min fetish. Det stribede. Uhh de gør noget godt for mig :lurve: - men jeg synes, alle sammen er så fiiine!

JulleM
26-06-10, 22:50
Ting fra Keramikbutikken på Blågårdsplads i Kbh :lurve:

lige nu garn og garn og garn

børnetøj

og så har der været andre ting, som jeg ikke gør mere (f.eks. slynger... kan slet ikke huske hvornår jeg sidst købte en, nu ryger de mere den anden vej ;) )

Sigrun
27-06-10, 07:50
Men jeg kan sagtens relatere til din liste, Sigrun. Og jeg bliver lidt misundelig over dele af den; Jeg ville ønske, at jeg syede, og jeg glæder mig meget til (forhåbentlig) at gøre det mere, når vi flytter, og jeg får plads til at have min symaskine stående fremme.
For det må være så skønt.:stortgrin:

Tusind tak:). Altså helt seriøst!
Jeg synes tit at jeg jo bare fedter lidt rundt med lidt hobbyting; symaskinen, strikkepindene og saks og papir og krukkerne i haven - og er en kæmpe wannabee i forhold til de hardcore selvforsynende (der maler eget mel og har brændefyret komfur). Men tak, du gav mig lige et selvtillidsboost der:jubel::Tak:.

Og så er jeg altså ikke mere hellig med lav-selv end at jeg lige har købt en noanoa bolerotop :heehee: (på udslag - 50%:stortgrin:).

cvj
27-06-10, 08:29
jeg kan ikke få nok øreringe - gerne dinglend, med sten i forskellige farver, så jeg kan matche dem med mit tøj :stortgrin: jeg har i hvert fald over 50 og jeg elsker at udvælge øreringe om morgenen. Spinning øreringe er min nye fetich, der kan man dælme få mange øreringe til overkommelig pris.

negle.. jeg er tidl. neglebider og den vane er udskiftet med en konstant "negle-filing" og vældig meget opmærksomhed på mine negle. der må ikke være den mindste revne i neglen for så kan jeg ikke lade være med at bide - derfor skal de vedligeholdes grænsende til det næsten sygelige :stortgrin:

legetøj til drengene -jeg kan næsten ikke lade være med at købe.

tidligere havde jeg en taskefetich, med det er faktisk lææænge siden jeg har købt en taske - som i 2 år eller noget. Så den er jeg nok sluppet af med.

RICE - jeg er helt vild med deres ting, har efterhånden opbygget en god samling.

køkkenmaskiner og dimser - vi har alverdens køkkenmaskiner, lige fra saftpresser til ismaskine, vaffeljern og mælkeskummer. Lige nu mangler jeg (desperat) en af den lækre Kenwood køkkenmaskiner til alt min brødbagning, men køkkenets størrelse har indtil videre "hjulpet" mig med at vente...:himle:

m&m
27-06-10, 19:30
Fedt!! Giver lige mit besyv med...

Sko
Sandaler
Lækker make-up
Tasker
TING TIL MIN SØN!
............

Arrgh jeg VED bare der må være mere......

liv
27-06-10, 19:44
Kan egentlig ikke komme på så meget - men tror også, meget af det bliver undertrykt, fordi vi har været mere eller mindre på spanden så længe....

Menaltså

- boligindretningsting, der er praktiske! Som i opbevaringskasser, knagerækker, reoler/kommoder med de specielle mål, der gør at alle hjørner bliver udnyttet max, systemer der gør det let at holde overskuelig orden. Og som kan tåle at blive voldet og misbrugt. Hader at fise rundt med skånebrikker og klud konstant. Behøver jeg at sige, jeg eeeeelsker IKEA? :daydreaming::heehee:

- røvdyre økolækre dulleting - mest cremer :eye:

Og så tror jeg, når vi engang kommer en smule mere ovenpå, at jeg udvikler en elektronik-fetish: iPad, iPhone, tæskelækre bærbare :savle: - elsker Apple :daydreaming:

DortheR
27-06-10, 19:45
Øv jeg har bare ingen af de der Må-have-ting. Jeg kunne ellers godt tænke mig sån' en af de der feticher. Jeg EEEElsker street-wear, men med min nye overvægt gider jeg ikke bruge penge på tøj endnu.

jeg må se, om jeg kan hugge nogle af jeres ideer.

ada_valby
27-06-10, 20:00
Jeg må sige hobbyting: stof, garn, håndarbejdsbøger (syning, strik, hækle, brodere, patchwork), og kagedekoration. Jeg køber gerne ALT udstyret (hobby-gadgets) og kommer så ikke altid så meget længere. Har rigtig meget kagedekorations-gear!

AnneBel
27-06-10, 20:35
LISTER!

Jeg ELSKER at lave lister - og jeg laver dem over alt muligt, lige fra top 10 feriemål, til indhold i fryseren, til prioriteringslister over de ting jeg sparer sammen til, og databaser over alle vores bøger, cd'er og opskrifter, med krydsreferencer etc. :B

Maj My
27-06-10, 20:41
Tusind tak:). Altså helt seriøst!
Jeg synes tit at jeg jo bare fedter lidt rundt med lidt hobbyting; symaskinen, strikkepindene og saks og papir og krukkerne i haven - og er en kæmpe wannabee i forhold til de hardcore selvforsynende (der maler eget mel og har brændefyret komfur). Men tak, du gav mig lige et selvtillidsboost der:jubel::Tak:.

Og så er jeg altså ikke mere hellig med lav-selv end at jeg lige har købt en noanoa bolerotop :heehee: (på udslag - 50%:stortgrin:).

Det med rødt: Ja, ok. Så har du også ret høje forventninger til dig selv, tænker jeg (!!). Hvorfor skulle du blive mere lykkelig af at male dit eget mel? Altså; det er slet ikke fordi, jeg ikke kan se kvaliteten i det, men man skal fandme have tid og overskud til det, før det kan betale sig.
Og jeg er :woman:over ALT det du får lavet allerede. Tænk at du er kreativ i hverdagen (eller i hvert fald i hverugen). Det synes jeg, hånden på hjertet, er virkelig sejt og beundringsværdigt.

Jeg er glad for, at jeg kunne booste din selvtillid med mit oprigtigt imponerede indlæg. Det lyder lidt som om, du ikke selv er så god til at booste din selvtillid :wink: og :knus: og respekt!

ninjamom
27-06-10, 20:45
jeg kan bare ikke lade være med at byde på ebay... Jeg kommer sådan helt i KS-runde-mode/FJ-runde-mode.
Bliver totalt adrenalinet af det...

Gammelmor
27-06-10, 20:49
Hvis jeg havde plads ville jeg samle på symaskiner :rødme:, det ville jeg virkelig og når det første barn flytter hjemmefra så må det dele værelse med mors maskiner når det er hjemme.
Indtil da: sko, sko, sko, sko..............sko:biggrin: og så gadgets til disse maskiner og kogebøger og stof og garn.
KH Lene

Misse
27-06-10, 21:04
Bøger :lurve: Masser af bøger. Rigtig mange bøger :lurve:

Enig!!! Boeger er DET BEDSTE! :lurve:

Misse
27-06-10, 21:09
Jeg elsker tasker!!!! Alle mulige salgs :lurve: Hver gang jeg har taskeharmoni, ser jeg en ny een, som bare ser endnu mere hyggelig ud!

Boeger, boeger og boeger. Og lidt flere boeger. Elsker, naar de staar i min reol!

Oereringe - det bedste accesories IMO. Helst i farver :lurve:

Kaffekrus og hyggelige lysestager eller vaser :lurve:

Toej til Martha og Nora :hide:

Der var een, der skrev vinterjakker....? Den er jeg totalt med paa. Og huer og halstoerklaeder til. Og hyggelige vanter.

Malerier, smaa skaeve billeder eller postkort.

ada_valby
28-06-10, 10:00
LISTER!

Jeg ELSKER at lave lister - og jeg laver dem over alt muligt, lige fra top 10 feriemål, til indhold i fryseren, til prioriteringslister over de ting jeg sparer sammen til, og databaser over alle vores bøger, cd'er og opskrifter, med krydsreferencer etc. :B

os mig. kan sågar finde på at renskrive indkøbslisterne, hvis de ikke er skrevet pænt nok eller i den passende rækkefølge (hvor varerne er i butikken) :)

Pandafant
28-06-10, 10:21
CHOKOLADE. Altså den udsøgte slags, som Peter Beier, Summerbird, Neuhaus, Anton Berg's A Xoco osv. I love it! Det er simpelthen fristelsen over alle fristelser. Anbefaler i øvrigt alle chokoladeglade at melde sig ind i Summerbirds medlemsklub - gratis! - og få tilsendt en lille velkomstsmagsprøve:cookie:
FARVER. Jeg er elendig til at klæde mig i dem, men åhh hvilken fryd når man kan farve-ordne vasketøjet på tørrestativet, håndkæder, bøgerne i bogreolen, frugtfad eller legoklodserne.

DAMESKO. Eller prinssesko. Dem med hæle altså. Smykker finder aldrig vej ned i indkøbskurven men sko gør det lidt for ofte. Hvem der bare havde et månedligt skobudget som Carrie.

Jeg ved ikke helt om, kjolefascinationen er en fetisch eller... I hvert fald elsker jeg også dem! Kunne gødt tænke mig at opdyrke en praktisk og meget mindre dyr fetisch fx. en spare-fetish :think: über-genbrugsfetisch :cool: eller måske endda en rengøringsfetisch :glo:

MamaNeema
28-06-10, 11:20
Tørklæder, tørklæder, tørklæder.. har sååå mange og jeg får ALDRIG nok af dem...

...det er min mand dog ikke helt enig i... hihi

Bette-damen
28-06-10, 22:54
Jeg elsker aller mest prikker:lurve::daydreaming::daydreaming::daydreaming::daydreaming:

Jeg kan blive helt ekstatisk over prikker... Både store polkaprikker og bitte små prikker. :lurve::daydreaming: Både på tøj, bleer, æsker! Alt muligt. Jeg vil bare have prikker:lurve::lurve::lurve:

Derudover så har jeg noget med the:glo: Jeg drikker nemlig ikke the. Men jeg kan stå i flere minutter og dufte til the når der er bland-selv-the:hide: Og køber næsten altid the med hjem når jeg handler alene:rødme::rødme::rødme: Især hvis det er på tilbud. Som regel giver jeg det væk for vi drikker det jo ikke:loser::loser:

Hårbøjler er også noget jeg altid liiiige kan bruge... De behøver ikke være dyre. Det samme med øreringe... Gerne noget billigt, sådan pingel pangel agtigt fra gadesælgere:loser: Jeg er meget lidt eksklusiv på det område:heehee:

Og tørklæder har jeg også for mange af... nogle gange ved jeg ikke helt om jeg overhovedet kan lide tørklæder:think: Men kan ihvertfald endnu mindre lide mine bryster og har nok en ide om at man ser dem mindre hvis jeg har tørklæde på.

Og så en sidste ting er fotos... Jeg bruger SÅ ufattelig mange timer af mit liv på at tage fotos, arrangere fotos i mapper, og ordne og gøre ved i de fotos vi har taget, og samler dem på eksterne harddiske rundt omkring så intet er mistet hvis noget skulle brænde og slæber kamera og harddiske med alle vegne, om så vi bare skal til middag hos venner...

Det var vist det jeg lige kunne huske:biggrin:

ninjamom
28-06-10, 23:41
Jeg elsker aller mest prikker:lurve::daydreaming::daydreaming::daydreaming::daydreaming:

Jeg kan blive helt ekstatisk over prikker... Både store polkaprikker og bitte små prikker. :lurve::daydreaming: Både på tøj, bleer, æsker! Alt muligt. Jeg vil bare have prikker:lurve::lurve::lurve:

Derudover så har jeg noget med the:glo: Jeg drikker nemlig ikke the. Men jeg kan stå i flere minutter og dufte til the når der er bland-selv-the:hide: Og køber næsten altid the med hjem når jeg handler alene:rødme::rødme::rødme: Især hvis det er på tilbud. Som regel giver jeg det væk for vi drikker det jo ikke:loser::loser:

Hårbøjler er også noget jeg altid liiiige kan bruge... De behøver ikke være dyre. Det samme med øreringe... Gerne noget billigt, sådan pingel pangel agtigt fra gadesælgere:loser: Jeg er meget lidt eksklusiv på det område:heehee:

Og tørklæder har jeg også for mange af... nogle gange ved jeg ikke helt om jeg overhovedet kan lide tørklæder:think: Men kan ihvertfald endnu mindre lide mine bryster og har nok en ide om at man ser dem mindre hvis jeg har tørklæde på.

Og så en sidste ting er fotos... Jeg bruger SÅ ufattelig mange timer af mit liv på at tage fotos, arrangere fotos i mapper, og ordne og gøre ved i de fotos vi har taget, og samler dem på eksterne harddiske rundt omkring så intet er mistet hvis noget skulle brænde og slæber kamera og harddiske med alle vegne, om så vi bare skal til middag hos venner...

Det var vist det jeg lige kunne huske:biggrin:

Du glemte pudderfarvede beklædningsgenstande!!!:venter:

Bette-damen
28-06-10, 23:52
Du glemte pudderfarvede beklædningsgenstande!!!:venter:

Den er kun midlertidig. De midlertidige tæller ikke:biggrin:

SidseB
29-06-10, 00:43
Jeg har lige et link til alle jer tingel-tangel-elskere- http://www.lilibe.dk/ :biggrin:

Jeg er totalt med på den med stofferne!! SÅ mange ideer og så lidt tid! *suk* Og så lidt plads! :crying:

Alverdens vikingedimser. MÅ EJE!!!

Religionshistorie synes jeg er vanvittigt spændende!

Camilla S
29-06-10, 09:33
Stoffer!!! Eeelsker stoffer! altså vi snakker tekstiler ikk!

Snuse, røre, nusse, og kommer altid til at købe alt for meget....og kun få syet af en brøkdel:himle:

Ellers er jeg til maskiner! helst nogen der kan bruges til ovenstående:biggrin: men en lille rystepudser kan da også gå an:himle:...faktisk var det mig der mendte at vi ikke kunne undvære en kap.geringsav:himle:

Ellers mener jeg ikke at man kan få for meget maler grej....pensler, lærreder, spatler, dyre tuber oliemaling, lidt billigt til at supplere op med osv.

Så er jeg til uber mærkeligt skulpturelt tøj som jeg dog er alt for nærrig til at købe!

Og så er jeg helt VILD med alt det pissedyre BLING som i rigtige diamanter og ædelsten som min mand aldrig forærer mig:phbbbt:

Sigrun
29-06-10, 09:54
Det med rødt: Ja, ok. Så har du også ret høje forventninger til dig selv, tænker jeg (!!). Hvorfor skulle du blive mere lykkelig af at male dit eget mel? Altså; det er slet ikke fordi, jeg ikke kan se kvaliteten i det, men man skal fandme have tid og overskud til det, før det kan betale sig.

Det er nu ikke fordi jeg har meget høje forventninger til mig selv, jeg har bare ikke set det som noget særligt, det jeg gør.
Jeg tænkte at hvis det virkelig skulle være noget at prale af, så skulle man dyrke al sin mad selv og holde får og sådan osv.
Men det er rart at få at vide, at jeg også godt må prale af det lidt, jeg gør ;)